ارائه پیشنهاد در راستای رونق سایت و جذب جوانان

تب‌های اولیه

38 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
ارائه پیشنهاد در راستای رونق سایت و جذب جوانان
سلام و خدا قوت از مدیران و دست اندرکاران سایت وزین اسکدین بابت ایجاد محیطی سالم و صمیمی برای تبادل نظر و روشنگری و هدایت قشر عموما جوان جامعه تشکر کرده و بعرض میرساند: از آنجا که دشمنان پس از شکست در عرصه های نظامی با تمام قوا و امکانات رسانه ای به میدان آمده تا چهره ی نظام و نیروهای انقلاب را مخدوش و جمهوری اسلامی را ناکارآمد معرفی نمایند بر همه' ما فرض است با استفاده بهینه از ابزار در اختیار در جهت خنثی کردن توطئه بدخواهان تلاش کنیم در این امر خطیر توجه به جوانان و نیاز آنان می‌تواند سد محکمی در برابر معاندان ایجاد کرده و کشور را از گزند و آسیب های احتمالی مصون نگه دارد لذا از مدیران دلسوز و صبور اسکدین تقاضا دارد با ایجاد این تاپیک اجازه دهند تا کاربران نظر و پیشنهادهای خود را مطرح نموده و نیازهای خود را که سایت اسکدین ظرفیت رفع آنها را دارد به اطلاع برسانند از دوستان و کاربران محترم درخواست می‌شود دیدگاه های خود را در راستای تامین منطقی نیازهای مخاطبان دوستانه و صمیمی در این تاپیک به اشتراک بگذارند قطعا مدیران محترم از پیشنهادهای سازنده استقبال کرده و امیدواریم شرایطی فراهم شود که با جذب حداکثری جوانان و آشنایی آنها با دستاوردهای انقلاب راه نفوذ و تاثیرگذاری دشمنان بر جوانان پاک و آزاده' این سرزمین مسدود شود انشاالله.   
با نام و یاد دوست سلام موضوع فوق جهت تبادل نظر و مشارکت سایر کاربران در حالت نمایش قرار داده می شود. از همه کاربران محترم انجمن دعوت می شود نظرات ارزشمند خود را در این  باره به اشتراک گذارند. در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید
سلام خدمت شما اولین قدم اینه که عزمی بر فعالسازی سایت اسکدین وجود داشته باشه. ظاهراً مدتی سیاست کنار گذاشتن سایت اسکدین وجود داشت و سامانه جایگزین نیز فاقد قابلیتهای گفتگوی بین کاربران بود. بدتر این که این کار خیلی بی ‌سر و صدا و بدون دعوت کاربران فعلی به سایت جدید در حال انجام بود.   اولا بایستی مشخص بشه که آیا هنوز این سیاست برقراره یا خیر.
مسئله دیگری که خیلی توی چشم می‌زنه، کم فعالیت بودن کارشناسان و مدیران گرامی است. اگر مرکز ملی پاسخگویی دارای بودجه کافی است پس نیاز داره که فعالتر از این باشه. اگر هم بودجه کافی نداره لازمه مطالبه بشه و در اختیارش قرار بگیره. وقتی برای ترویج دین بودجه اختصاص داده میشه، یکی از بهترین جاها برای سرمایه‌گذاری روی اون همین سایته.
شاید مخالفتهایی با این سایت وجود داشته باشه، مثلاً گروهی نگران باشند که مطرح شدن سوالات باعث تشدید اونها در ذهن جوانان بشه یا برخی از سایت به عنوان تریبون دیدگاههای خودشون استفاده کنند. اما مسئله اینه که این سوالات وجود دارند. اگر جایی برای پاسخگویی به اونها وجود نداشته باشه، جوانان به جاهای دیگری مراجعه می‌کنند که ممکنه جوابهای سنجیده و مناسبی دریافت نکنند. این سایتها قابلیت این رو دارند که محرکی برای پیشبرد علوم دینی باشند. حتی میشه اون بحثهایی که در فضای بسته آکادمیک یا در حوزه‌ها انجام میشه رو به چنین سامانه‌ای آورد.  تصور کنید توی همین بحثی که درباره سوره روم داریم، چند تا عالم و مفسر بزرگ که اختلاف دیدگاه دارند دعوت شوند و بینشون بحث شکل بگیره. ما هم مشارکت کنیم و از پاسخهاشون لذت ببریم. بستگی به این داره که چقدر سامانه‌های پاسخگویی جدی گرفته بشن.
اما اگر قرار باشه سامانه‌ای جایگزین این سایت شود، میشه روی اون فکر کرد. به نظرم میشه در کنار این فاروم، یک ویکی هم داشت که خلاصه مباحث انجام شده در اون تجمیع شوند. سیستمهای مدیریت محتواش هم آماده و در دسترس اند.   الآن این سایت یک مجموعه ارزشمند از پرسش و پاسخهای دینی داره که در صورت جمع‌بندی و خلاصه سازی می‌تونند یک کتاب با ارزش رو تشکیل بدهند.
جمع‌بندی مباحث هم لازمه به شکل جامع‌تری انجام بشه. معمولاً کارشناسان محترم همون پاسخی که در پست اول تاپیک زده شده رو به عنوان جمع‌بندی میارن و مباحث بعدی رو نادیده می‌گیرند. البته مواردی رو هم دیده‌ام که جمع‌بندی جامعی انجام شده.
لازمه این رو در نظر بگیریم که فردی که درس دین خوانده و سمت کارشناس داره هم ممکنه بعضی مطالب رو ندونه. اون هم در دنیایی که این همه گستردگی در مطالب وجود داره. اگر شرایط جوری باشه که کارشناسان محترم بتونند بدون هیچ نگرانی بحث رو به همکاران دیگرشان محول کنند نتیجه‌اش میشه افزایش کیفیت پاسخها. 
گفته شده مرکز به صورت تلفنی و ... روزانه به هشت هزار پرسش پاسخ میده: https://www.mehrnews.com/amp/4963455/ اگر از این هست هزار تا، ده تاش هم سهم این سایت بشه برای رونقش کافیه‌.
نیاز به دکمه گزارش پست داریم برای جلوگیری از اسپمها.   کپچای صفحه ابتدایی سایت (همون که یه سوال می‌پرسه و بایستی جواب بدیم) هم خیلی ابتداییه و جواب سوالش یا مشهده، یا تهران یا قم. یعنی با یه جواب رندوم به سادگی میشه ازش عبور کرد. 
ما پیشنهادات رو مطرح می‌کنیم و حالا وظیفه مدیرانه که اجرا کنند.
سلام آغاز کلام را با نام سردار حاج قاسم سلیمانی متبرک کنیم شهیدی که حتی وقتی دشمن جنایتکار را مخاطب قرار میدهد رعایت ادب را می‌کند : حریف "شما" ما هستیم محبوب و قهرمان یک ملت شدن و اشک میلیونها نفر را برای شهادت خود جاری ساختن هنری است که فقط امثال حاج قاسم آنرا بلدند و لاغیر !  از دوست گرامی جناب فروردین بابت مشارکت و ارائه پیشنهادهای خوب صمیمانه تشکر میکنم.  ایشان در بخشی از مطالب خود بدرستی عنوان کرده اند تا اراده ای برای ایجاد تغییر وجود نداشته باشد ارائه راهکار راهگشا نیست ضمن تایید نظر ایشان یادآوری میکنم هر یک از ما بعنوان کاربر، کارشناس، مدیر یا رئیس مرکز وظیفه و تکلیفی داریم و معتقدیم زمانی باید پاسخگوی آنچه کرده ایم یا نکرده ایم باشیم. ما بعنوان کاربر تکلیف خود را در حد توان انجام می‌دهیم و تصمیم گیری را به عهده' متولیان و مسئولان میگذاریم با این امید که نتیجه' تصمیمات آنها موجب برکت و جزای خیر در دنیا و آخرتشان باشد به دوستانی که از قدیم با سایت همراه بوده اند و ظاهرا بدلایلی کمتر در سایت فعال هستند توصیه میکنم درخواست ها و نیازهای خود را مطرح نمایند و مطمئن باشند مطالبات بحق آنها نادیده گرفته نخواهد شد اینکه فقط ناله کنیم و از شرایط موجود به زمین و زمان شکوه کنیم برازنده' جوان سرزنده و با انگیزه' ایرانی که مخاطب عمده' سایت هستند نیست ابتدای پست با نام شهید حاج قاسم متبرک شد اجازه دهید پایان را با نام سردار فاتح خیبر شهید حاج ابراهیم همت متبرک کنیم فرمانده' لشگری که همیشه میگفت : "ما مکلف به انجام تکلیف هستیم نتیجه را خدا رقم می‌زند."  یا علی.   
اینجا جای رشد زیادی برای فعال شدن داره. حتی اگر مسئله کمبود بودجه برای استخدام مدیران باشه هم می‌تونند از افراد داوطلب استفاده کنند. این همه افراد بدون هیچ چشمداشتی توی شبکه‌های اجتماعی فعالند خب میشه جذبشون کرد تو این سایت.
سلام ​​​​​​سیاست های سایت اسکدین را می‌توان اینگونه تشبیه کرد که در مقابل گرسنه ای ظرفی از غذا قرار دهیم ولی اجازه' خوردن نداشته باشد همین سیاست موجب عدم استقبال مخاطبان و بدون استفاده ماندن ظرفیت های سایت شده است در این شرایط آنچه لازم بنظر می‌آید آسیب شناسی و رفع موانع مشارکت است و ادغام بیشتر پاک کردن صورت مسئله است تا حل مشکل. برای جلب مخاطبان که اکثرا نوجوانان و جوانان خوب این سرزمین هستند باید به روحیات و اقتضائات این سنین توجه ویژه داشت و با آنان با احترام و صبورانه رفتار کرد. در حال حاضر آنچه در سایت شاهدیم طرح سوال از سوی کاربر و ارایه' پاسخ از سوی کارشناسان محترم است در این فرآیند دو نکته وجود دارد که از موانع مشارکت فعال و ایجاد رخوت در سایت است اول اینکه از پاسخ به سوال تکراری خودداری می‌شود در حالیکه هیچ دو نفری مثل هم فکر نمی‌کنند شاید در ذهن سوال کننده موارد و توجیهاتی وجود داشته باشد که پرسشگر قبلی از آنها غافل بوده است کافیست برخی موضوعات موجود در بایگانی را مرور کنیم تا متوجه شویم مواردی از نظر کاربر یا کارشناس مغفول مانده است دومین مورد به نحوه' شکل گیری بحث مرتبط میباشد باید در نظر بگیریم وقتی با یک جستجوی ساده می‌توان در هر حوزه به اطلاعات دست پیدا کرد بسیار بعید است کاربران سوالی را مطرح کنند که جواب قاطع و سر راست دارد و اکثر پرسش ها با مباحثه و گاه مجادله جمع بندی می‌شود اینکه جایگاه کارشناس را عالم و کاربر را جاهل تعریف و همواره در بحث کارشناسان را محق و کاربران را در اشتباه تصور کنیم حتی با فرض صحت لازم نیست در کلام و گفتار دوستان کارشناس و شعائر سایت عیان باشد باید به غرور و شخصیت مخاطب احترام گذاشت و بگونه ای رفتار کرد تا در پرسشگر این احساس ایجاد شود که ممکن است حق با او باشد و در اینصورت کارشناس به حقانیت او اعتراف خواهد کرد اگر از قبل جایگاه حق و باطل تعیین شده باشد نباید انتظار بیشتری از آنچه امروز شاهد آن هستیم داشته باشیم در فضای مجازی استفاده از عناوین و نامهای کاربری خاص لزوما به معنای برخورداری فرد از ارزش‌هایی که از نام کاربری به ذهن متبادر می‌شود نیست، میزان معلومات و مهارت در انتقال اطلاعات تعیین کننده جایگاه هر فرد در این محیط است.     
طبق سرچی که داشتم، یکی از گلایه‌های مدیران مسئله کمبود بودجه است. میشه راجع به این موضوع فکر کرد. طبیعتاً عمده کاری که برای فعالسازی سایت نیازه، داشتن مدیران و کارشناسان فعاله. اولاً که میشه از نیروهای داوطلب استفاده کرد، ثانیاً اگر به فعالیت در این سایت به عنوان یک شغل نگاه کنیم، یک کار پاره‌وقته. فرد می‌تونه شغل دیگری داشته باشه و روزی یک ساعت هم به اینجا سر بزنه. از سایتی که دارای بودجه است انتظار نمیره کم‌کار تر از یک پیج اینستا یا یک گروه تلگرامی باشه (که طبیعتاً اونها بودجه‌هایی که این سایت داره رو ندارند). خیلی از سایتها و گروهها و پیجها دارند با افراد داوطلب مدیریت میشن و این سایت هم می‌تونه همین رویکرد رو داشته باشه.
ظاهراً برای رسیدگی به این تاپیک هم مدیران کافی نداریم ... برام جالبه که بدونم نحوه قرارداد مدیران به چه صورته. آیا حقوقی دریافت می‌کنند یا داوطلبانه حضور می‌یابند؟ 
فروردین said in ظاهراً برای رسیدگی به این
ظاهراً برای رسیدگی به این تاپیک هم مدیران کافی نداریم ... برام جالبه که بدونم نحوه قرارداد مدیران به چه صورته. آیا حقوقی دریافت می‌کنند یا داوطلبانه حضور می‌یابند؟ 
سلام جناب فروردین ضمن تشکر از شما متاسفانه کمبود اعتبار تبدیل به سهل الوصول ترین راه برای توجیه کم کاریها شده است البته ممکن است حقیقتا دخل و خرج یک مرکز با هم برابر نباشد و حمایت مالی نیاز داشته باشد ولی طرح شفاف آن مستلزم ارائه مستندات دریافت و پرداخت هاست شاید هم مرکز به این نتیجه رسیده که میزان بالای نشر اطلاعات جامعه' هدف را اشباع و سیراب نموده و آنچه باید گفته می‌شده گفته شده هرچه هست انشااله صلاح مردم و کشور باشد ولی یک موضوع روشن است و آن اینکه گرچه از حیث تامین منابع مالی محدودیت هایی وجود دارد ولی همه' نواقص و مشکلات متوجه آن نیست.   
جمع‌بندی مباحث هم لازمه به شکل جامع‌تری انجام بشه. معمولاً کارشناسان محترم همون پاسخی که در پست اول تاپیک زده شده رو به عنوان جمع‌بندی میارن و مباحث بعدی رو نادیده می‌گیرند.
به طور مثال در تاپیک «معنای ادنی‌الارض» به تفاسیر و نظراتی اشاره شد که در پاسخ کارشناس محترم نیامده بود. اما ایشان بدون بحث در مورد نظرات مطرح شده، مجددا همان پاسخ مطرح شده را به عنوان نتیجه‌گیری مطرح و تاپیک را قفل کرده‌اند. خوب بود نظراتشان را در مورد دلیل نادرستی دیدگاههای دیگر بیان می‌فرمودند یا میشد به محدودیت بحث در مورد احتمالات مختلف اشاره کرد. شیوه رایج جمع‌بندی در این سایت در واقع پاک کردن صورت‌مسئله‌ها است.
در دنیایی به این گستردگی طبیعیه که حتی یک عالم بزرگ هم تمام مطالب رو ندونه یا ممکنه برای نتیجه‌گیری دسترسی به مستندات کافی وجود نداشته باشه. پس اگر کارشناس محترم با اشاره صادقانه به محدودیتها ادامه بحث را به صلاح نداند، مطمئن باشند که مخاطب آگاه هم قدر این صداقت رو می‌دونه.
کاش میشد نظر مدیران گرامی رو در مورد پیشنهادات مطرح شده بدونیم ...
مدیران گرامی، الآن دارید به این پیشنهادات عمل می‌کنید؟ نادیده‌اش گرفتید؟ یا ... یه صحبتی، حرفی، چیزی ....   این شبیه سایت سازمانی که ادعای «پاسخگویی به روزانه هشت هزار پرسش» رو داره نیست. یادتون باشه که حتی اگر بودجه‌های مرکز پاسخگویی نبود، باز هم مسئولیت اجتماعی داشتید.
فروردین said in ما مکلف به انجام تکلیف هستیم
مدیران گرامی، الآن دارید به این پیشنهادات عمل می‌کنید؟ نادیده‌اش گرفتید؟ یا ... یه صحبتی، حرفی، چیزی ....   این شبیه سایت سازمانی که ادعای «پاسخگویی به روزانه هشت هزار پرسش» رو داره نیست. یادتون باشه که حتی اگر بودجه‌های مرکز پاسخگویی نبود، باز هم مسئولیت اجتماعی داشتید.
سلام و احترام جناب فروردین بندگان خدا سرشون شلوغه سخت نگیرید انقد... ولی جدای از شوخی  سرشون شلوغه و اگه جواب نمیدن دارن عمل می کنند...  
فروردین said in جمع‌بندی مباحث هم لازمه به
جمع‌بندی مباحث هم لازمه به شکل جامع‌تری انجام بشه. معمولاً کارشناسان محترم همون پاسخی که در پست اول تاپیک زده شده رو به عنوان جمع‌بندی میارن و مباحث بعدی رو نادیده می‌گیرند.
به طور مثال در تاپیک «معنای ادنی‌الارض» به تفاسیر و نظراتی اشاره شد که در پاسخ کارشناس محترم نیامده بود. اما ایشان بدون بحث در مورد نظرات مطرح شده، مجددا همان پاسخ مطرح شده را به عنوان نتیجه‌گیری مطرح و تاپیک را قفل کرده‌اند. خوب بود نظراتشان را در مورد دلیل نادرستی دیدگاههای دیگر بیان می‌فرمودند یا میشد به محدودیت بحث در مورد احتمالات مختلف اشاره کرد. شیوه رایج جمع‌بندی در این سایت در واقع پاک کردن صورت‌مسئله‌ها است.
اره منم اینو دیدم
شما خیلی عجله می کنید... تا مدیر مطلب رو بخونه...بعدش تحقیق کنه ..دونه دونه باید حرف های شمارو برسی کنه خب زمان می بره... چون خودم مث شما بودم یروزی اینارو می گم وگرنه که به من ربطی نداره
سلام با تشکر از رفقای خوب روی سخنم با مدیران محترم سایت است در پست جناب فروردین که از کاربران فعال هستند دو نکته' مهم وجود دارد که عمده مشکلات فعلی به آنها مرتبط است اول: اگر مدیران سایت خود را خدمتگزار کاربران می‌دانند چرا باید رابطه میان آنها چنان سرد و بعید باشد که کاربر در خوانده شدن مطلبش تردید کند مخاطب زمانی جذب می‌شود که احساس کند حرفش شنیده و به آن اهمیت داده می‌شود و سامانه ای که ارتباط قوی‌تر و صمیمانه تر با مخاطبان خود برقرار کند قطعا به اهداف خود نزدیکتر می‌شود این موضوع نه به تحریم مربوط است نه به محدودیت های قانونی صرفا به هنر و سلیقه' مدیران و میزان علم و مهارت آنها در برقراری ارتباط با مخاطبان بازمی‌گردد. دوم: هرجا که بیت المال هست حق الناس هم حضور دارد قطعا مدیران محترم اشراف دارند خدای ناکرده هرگونه کم کاری عمدی و یا اشغال سمتی که شایسته آن نیستیم حقی بر ذمه ماست که زمانی باید پاسخگوی آن باشیم شاید در این دنیا روابط به کمک بیایند ولی همیشه اینطور نیست هرچند مدیران سایت اسکدین هدفی جز خدمت به نسل جوان ندارند و با اخلاص وارد میدان مبارزه' فرهنگی شده اند ولی در امور فرهنگی اخلاص کافی نیست و لازم است به علوم مختلف که ما را در جذب ، حفظ و هدایت مخاطبان یازی می‌کند مجهز شویم انشااله.   
سلام علیکم یکی از مشکلات سایت موجود بی روح بودن آن است چون مشارکت کاربران خیلی کم شده و انگیزه ای نیست. همچنین راه تبادل با کارشناس بسته است هیچ پیام خصوصی ای نمی شه فرستاد. تخصص کارشناس هم معلوم نیست. پاسخ ها هم معلوم نیست کی فرستاده می شه و کی جمع بندی میشه 
سلام انشااله که بزرگان سایت نظرات را ملاحظه کنند و حتی المقدور در جلب رضایت کاربران تلاش نمایند. در تایید فرمایش دوست گرامی کوهساران عزیز باید بگویم تاکنون هیچکدام (برای احتیاط نزدیک به هیچکدام) از مدیران محترم سایت به پیام‌های خصوصی بنده پاسخ نداده اند، هیچ عذری نمی‌تواند نادیده گرفتن کاربران را توجیه نماید حتی در صورتیکه مدیران محترم زمان خود را وقف کرده باشند باز هم چنین رفتاری قابل قبول نیست انشااله که نتیجه' حضور مدیران گرامی در سایت تحصیل رضایت خداوند و بندگانش باشد.   
واقعا ادم دلش میسوزه که سایت اسک دین اینجوری شده...  یه زمانی چقدر گفتگوهای خوبی اینجا می شد، الان حکم اصحاب کهف رو داریم...    نمیدونم پیشنهادا که خیلی واضحه چی باید باشه...  نه ظاهر سایت خوبه نه پیام نقل قول برات میاد نه میشه شماره صفحه زد رفت جلو نه ارتباطی بین کاربرا وجود داره  و....    شما تاریخ اخرین نفر انلاینی که از سایت بازدید کرده توی لیست رو نگاه کنید، مال ۱۴ بهمنه...  یعنی نزدیکه به سه هفته صد نفر از سایت به صورت انلاین بازدید کردن، روزی پنج شش نفر...      نابود کردید سایت رو خدایی... همه ی تقصیرها هم متوجه مدیراست.  خود کارشناس ها هم دیگه سر نمیزنن خیلیاشون... 
سلام یه زمانی هر رشته' ورزشی برای شرکت در مسابقات یه کاروان به خارج از کشور اعزام می‌کرد هشت نفر ورزشکار بودن و هشتاد نفر همراه که با هزینه بیت المال چشم و دلی صفا می‌دادند خواندن مطلب دوست گرامی A Curious Mind این موضوع رو یادم انداخت !!!   
خودمون اینقدر فعالیت می‌کنیم که سایت راه بیفته. مدیران هم به مسئولیت خودشون فکر کنند.
سلام امروز پیامی دیدم مبنی بر توقف درج نظر در «تاپیکهای غیر علمی». امیدوارم منظور تاپیک پیشنهادات نباشه. به هر حال تاپیکی مثل دورهمی هم برای جلوگیری از درج اسپم در تاپیکهای دیگه لازمه.  
ولی واقعا حیف شد احتمالا این پیام هستش بعدش کاملا تایپیک های غیر علمی بسته میشه   crying دیگه جایی برای من نخواهد بود اسکدین   دلم برات تنگ میشه اسکدین   crying
مدیران عزیز خوب بود یه مشورتی با کاربرای دلسوزتون هم می‌کردید. حالا ما چند تا کاربر رو به زور همین تاپیک دورهمی و شعر و شاعری نگه داشتیم اونها هم بگذارن برن؟ این تاپیکهای غیر علمی، اعضا رو مثل یه خانواده دور هم نگه میداشت. اونجا بود که فارغ از دیدگاههای مختلفی که توی بحث داشتیم می‌تونستیم همو قدری بشناسیم. همدلی ایجاد میشد بین اعضا.   اگر قصدتون فعالسازی سایته، بیاید تا همفکری کنیم. 
سلام علمی در مورده چی بحرفیم... مثلا من بیام بگم توپ بسکتبال با هندبال یا پینک پونگ فرقش چیه؟ یا بگم رگ های کرونری قلب چیه؟ یا تفاوت هورمون آنژیوتانسین با هورمون سرتونین چیه؟ یا بگم عضلات فلکشن زانو کدوم ها هستند..  
فروردین said in مدیران عزیز
مدیران عزیز خوب بود یه مشورتی با کاربرای دلسوزتون هم می‌کردید. حالا ما چند تا کاربر رو به زور همین تاپیک دورهمی و شعر و شاعری نگه داشتیم اونها هم بگذارن برن؟ اگر قصدتون فعالسازی سایته، بیاید تا همفکری کنیم. 
  سلام جناب فروردین خوبید میگم من نمیدونم منظو رمدیران از این کارشون چیه..صد در صد که من دیگه هیچ پستی نمیتونم بنویسم...الانم تقریبا یک ماه رفتم از اسکدین... ولی خدایش من تایپیک شهید سید میثم رو چیکار کنم....بی خیال بشم.... ببرم وبلگش کنم وبلاگ ها بازدید کننده نداره... چیکار کنمcrying
منظور از علمی، همون سوالات فقهی و ... است. حالا همون سوالاتو سریعتر و بهتر رسیدگی کنند، تشویق میشیم برای مشارکت بیشتر. من سعی می‌کنم چند تا سوال مطرح کنم که دیگه کمبود سوال هم نداشته باشید.
سلام مدیران محترم سایت اسکدین در تلاش هستند تا سیاست سامانه را بگونه ای تعریف کنند که پاسخگوی نیاز کاربران باشد جلسات مکرر و بحث های طولانی در خصوص ایجاد محیطی مناسب و جذاب برگزار شده است خدا قوت. اما اسکدین مانند شهربازی نیست که امکاناتی را در آن ایجاد و سپس درها را باز کنیم تا مردم استفاده کنند باید ابتدا درها را باز کنیم بعد بر اساس نیاز امکانات را توسعه دهیم در اینکه مدیریت محترم تواناست شکی نیست ولی همفکری خللی در این توانایی ایجاد نمی‌کند متاسفانه در مدت حضور در سایت هیچ اشتیاقی از سوی مدیریت برای تسری نظر کاربران در اداره سایت وجود نداشته است اسلام به تواضع تشویق و از تکبر نهی می‌کند ولی در مواردی دستور به تکبر داده است چنانچه مدیریت محترم لازم دانستند درخواست کنند تا ضعف ها و شیوه های رفع آنها در سایت و در تاپیک های عمومی  مطرح شود ممنون.   
میام این تاپیک خندم میگیره... در پناه خدا  
موضوع قفل شده است