جمع بندی دختری که به خواستگاری اش رفتم به دلم ننشست!

تب‌های اولیه

6 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
دختری که به خواستگاری اش رفتم به دلم ننشست!
با سلام و احترام خدمت عزیزان  لطفا کمک کنید، من ۳۴ ساله هستم و بعد از سال هت کار تصمیم گرفتم ازدواج کنم. خانواده یه دختر بسیار با اخلاق، خانواده دار، هم فرهنگ، زرنگ، تحصیل کرده و همه چیز تمام را برای من مد نظر داشتند که من یک ماه پیش تصمیم گرفتم برای اولین بار ایشونو ببینم. قبل از دیدار اول تو دلم خیلی آرزو داشتم که از ایشون خوشم بیاد. تو دیدار اول متاسفانه هیچ حسی به ایشون پیدا نکردم و فکر کردم شاید چند دیدار دیگه داشته باشیم بتونم به ایشون علاقه مند بشم. جلسه دوم و جلسه سوم رو هم با ایشون رفتم که جلسه سوم تو خونشون بود.  متاسفانه بعد از سه جلسه وقتی از خونشون اومدم بیرون یک غم بزرگی دل منو گرفته بود که چرا هیچ اشتیاقی تو دل من به این دختر شکل نمیگیره. این بار که از خونشون اومدم از شدت ناراحتی غذا از گلوم پایین نمیرفت. نمیدونم چرا نمیتونم از این دختر خوشم بیاد.  عقل میگه این گزینه رو نباید از دست بدی، ولی دل باهام راه نمیاد.  متاسفانه یک ویژگی بدی که از خانواده مادریم به ارث بردم اینه که همیشه آدم های بزرگ جسه و سفید تو نظرم یه جورایی بالاتر از سایر آدم ها میدونم و ناخواسته ارزش بیشتری بهشون قائل میشم. این خانم ریز جسه و یه کمی سبزه هستن. نمیدونم واقعا همین موضوع هست که گریبان منو گرفته. چون خیلی سعی کردم که این نگرشم به آدم ها رو عوض کنم. به نظرتون من بیشتر ادامه بدم یا همینجا تمومش کنم؟  
با نام و یاد دوست           کارشناس بحث: استاد شفیق
هوالمحبوب با سلام و احترام به شما دوست و همراه گرامی: بسیار سپاسگزارم از اینکه به مرکز ما اطمینان کرده و مسأله خود را مطرح کرده اید؛ بسیار خرسندیم از اینکه تصمیم به امر مقدس ازدواج گرفته اید. درباره علاقه و خوشایند بودن فرد مورد نظر؛ مسائل مختلفی مطرح شده. برخی گفته اند برای اینکه تشخیص بدهید که واقعا نسبت به فرد مورد نظر احساسات دارید و علاقه ایجاد شده است؛ توجه نمایید بعد از هر ملاقات که با او داشته اید؛ احساس و هیجان مثبتی نسبت به او در شما ایجاد گردد.  از طرفی به این موضوع هم توجه داشته باشید همیشه شناخت مقدمه علاقه و محبت است؛ ایجاد شناخت جزئی تر و گفتگو درباره ویژگی های شخصیتی تان و ایجاد وجوه مشترک؛ مقدمه ای برای ایجاد علاقه هست که اگر این موضوع تحت نظر یک مشاور ازدواج صورت گیرد هم به جهت اینکه شناخت هایتان صحیح تر و واقعی تر خواهد بود و از طرف دیگر شما می توانید با کمک مشاور متخصص درباره علاقه خود هم به یک تصمیم درستی برسید.  از طرفی خوب است به ایده ها و ارزشها و خواسته های خود در ازدواج هم  بیشتر توجه نمایید و مورد بررسی دقیق تری قرار دهید و ببینید هدفتان از ازدواج چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام دوست گرامی توصیه میکنم اگر حقیقتا دختر خانم محترم را برای همسری خود مناسب میدانید قدری با درایت تر عمل کنید رفتارهایی هستند که علاقه' میان شما را تقویت می‌کنند ولی مطمئن شوید در تصمیم خود راسخ هستید و تحت هیچ شرایطی از تصمیم خود در ازدواج با ایشان منصرف نمی‌شوید.   
سلام حمید عزیز توصیه می‌کنم مشاوره قبل از ازدواج رو حتماً انجام بدید. من و همسرم هم قبل از ازدواج برای مشاوره اقدام کردیم و نتیجه خوب بود. مشاوره‌های اینترنتی و تلفنی جایگزین مشاوره حضوری نمی‌تونند بشن به خصوص که مشاور باید با هر دوی شما صحبت کنه. رازنگهدار هم هستند و می‌تونید با خیال راحت حرفتون رو بزنید ( اول با هم مراجعه می‌کنید، بعد هر کدوم جداگانه) مشاوره لازمه حتی اگر مشکلی احساس نکنید.
جمع بندی پرسش:  لطفا کمک کنید، من ۳۴ ساله هستم و بعد از هفت سال کار تصمیم گرفتم ازدواج کنم. خانواده یه دختر بسیار با اخلاق، خانواده دار، هم فرهنگ، زرنگ، تحصیل کرده و همه چیز تمام را برای من مد نظر داشتند که من یک ماه پیش تصمیم گرفتم برای اولین بار ایشونو ببینم. قبل از دیدار اول تو دلم خیلی آرزو داشتم که از ایشون خوشم بیاد. تو دیدار اول متاسفانه هیچ حسی به ایشون پیدا نکردم و فکر کردم شاید چند دیدار دیگه داشته باشیم بتونم به ایشون علاقه مند بشم. جلسه دوم و جلسه سوم رو هم با ایشون رفتم که جلسه سوم تو خونشون بود.  متاسفانه بعد از سه جلسه وقتی از خونشون اومدم بیرون یک غم بزرگی دل منو گرفته بود که چرا هیچ اشتیاقی تو دل من به این دختر شکل نمیگیره. این بار که از خونشون اومدم از شدت ناراحتی غذا از گلوم پایین نمیرفت. نمیدونم چرا نمیتونم از این دختر خوشم بیاد. به نظرتون من بیشتر ادامه بدم یا همینجا تمومش کنم؟ پاسخ:   بسیار خرسندیم از اینکه تصمیم به امر مقدس ازدواج گرفته اید. درباره علاقه و خوشایند بودن فرد مورد نظر؛ مسائل مختلفی مطرح شده. برخی گفته اند برای اینکه تشخیص بدهید که واقعا نسبت به فرد مورد نظر احساسات دارید و علاقه ایجاد شده است؛ توجه نمایید بعد از هر ملاقات که با او داشته اید؛ احساس و هیجان مثبتی نسبت به او در شما ایجاد گردد.  از طرفی به این موضوع هم توجه داشته باشید همیشه شناخت مقدمه علاقه و محبت است؛ ایجاد شناخت جزئی تر و گفتگو درباره ویژگی های شخصیتی تان و ایجاد وجوه مشترک؛ مقدمه ای برای ایجاد علاقه هست که اگر این موضوع تحت نظر یک مشاور ازدواج صورت گیرد هم به جهت اینکه شناخت هایتان صحیح تر و واقعی تر خواهد بود و از طرف دیگر شما می توانید با کمک مشاور متخصص درباره علاقه خود هم به یک تصمیم درستی برسید. از طرفی خوب است به ایده ها و ارزشها و خواسته های خود در ازدواج هم بیشتر توجه نمایید و مورد بررسی دقیق تری قرار دهید و ببینید هدفتان از ازدواج چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
موضوع قفل شده است