جمع بندی تناقض در نشانه های ظهور

تب‌های اولیه

5 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
تناقض در نشانه های ظهور
با سلام و تشکر  اینکه گفته میشود شرط اصلی ، مهیا شدن افراد جامعه برای دوران ظهور است و خب یک تناقض شاید دیده بشه بین شرط اماده شدن جامعه جهانی برای ان دوران طلایی و نشانه اینکه جامعه به سمت فساد میره ... اگر بحث امادگي جامعه است ، اين مسئله چه طور با اين مسئله که جامعه به سمت فساد ميره و از نشانه هاي ظهور هم افزايش ظلم و جور است قابل جمع است ؟
با نام و یاد دوست           کارشناس بحث: استاد دلیل
باسلام و تشکر از سوال خوبتان مقداری با تامل عقلی به کمک روایات این نکته مهم را جواب میدهیم که در عین وجود فساد فراگیر امید و میل به آینده خوب و اصلاح به وسیله منجی وجود دارد. ضمن اینکه فساد را همه انجام نمیدهند و بیشتر صاحبان زر و زور فاسد هستند.
در آخرالزمان فساد و تغییرات گوناگونی رخ می دهد که با وجودی که شاید بسیاری از مردم راه و روش درستی ندارند ولی یک میل و نیاز همگانی و فراگیر به اجرای عدالت و جامعه عادلانه وجود دارد که شخصیتهای گوناگون توانایی کامل اجرای عدالت و یا دولت کریمانه و کامل را ندارند.  بخشی از مشکلات نیز به دلیل دوری از معصوم و شرایط خاص دوران غیبت است که محدودیت در منابع و وجود مسلکهای و افراد گوناگون مغرض و ناآگاه به این شرایط منجر می شود.  
جمع‌بندی   پرسش: گفته میشود شرط اصلی، مهیا شدن افراد جامعه برای دوران ظهور است و از طرفی دنیا را فساد فراگیر می گیرد. اگر بحث آمادگي جامعه درست است، اين مسئله چه طور با اين که جامعه به سمت فساد رفته و ظلم و جور زیاد می شود قابل جمع است؟   پاسخ: دو موضوعی که مطرح کردید مضامین برگرفته از روایات است که برای فهم و جمع آن نیاز به مقداری تحلیل و تفکر و تامل عقلی دارد. بر این اساس چند نکته را متذکر می شویم: ۱- همه انسانها در آخرالزمان فاسد نبوده و همه فساد را انجام نمی دهند و مفسدین بیشتر صاحبان زر و زور هستند که با اعمال نادرست خود تاثیر منفی بر عموم افراد جامعه می گذارند. ۲- در آخرالزمان فساد و تغییرات گوناگونی رخ می دهد که با وجودی که شاید بسیاری از مردم راه و روش کامل و درستی ندارند ولی یک میل و نیاز همگانی و فراگیر به اجرای عدالت و جامعه عادلانه وجود دارد که به دلیل دیدن افراد و شخصیتهای گوناگونی که توانایی اجرای عدالت و یا دولت کریمانه و کامل را ندارند، میل به منجی الهی وجود داشته و با ناامیدی از انسانهای متکی به دانش صرفا بشری علاقه به آرمان مهدویت پیدا می کنند. ۳- بخشی از مشکلات و نارسایی ها نیز به دلیل دوری از معصوم و شرایط خاص دوران غیبت است که محدودیت در منابع و وجود روشها و افراد گوناگون مغرض و ناآگاه منجر به نارضایتی و بی عدالتی می شود.
موضوع قفل شده است