این نوع خرید و فروش طلا حرام است؟

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
این نوع خرید و فروش طلا حرام است؟
سلام خسته نباشید  یه گروه اینترنتی هست به اینصورت که اعضا 1میلیون پول میدن به مدیر و وارد گروه میشن...و توی گروه اعضا اجازه ی خرید و فروش 100گرم طلا رو دارن تا از اون طریق سود ببرند(یعنی مثلا 100گرم طلاشون دست ادمین گروهه و سود خرید و فروشش فقط به خودشون میرسه)...طوری که همینطوری با بالا و پایین رفتن قیمت طلا خرید و فروش کنند این از نظر شرعی مشکل داره؟ اگه توی این خرید و فروشها ضررکنند از یک میلیونشون کم میشه و اگه سودکنند بهش اضافه میشه چون درحالت عادی 100گرم طلا حدود700 میلیونه و کسی به تنهایی نداره...اما با این 1میلیون اعضا انگار 100گرم دارن بخاطر همین سود خرید و فروشش بیشتر میشه نظر مقام معظم رهبری در این باره چیست ؟
با نام و یاد دوست           کارشناس بحث: استاد صادق الوعد
سیصدوسیزده said in این نوع خرید و فروش طلا حرام است؟
سلام خسته نباشید  یه گروه اینترنتی هست به این صورت که اعضا 1میلیون پول میدن به مدیر و وارد گروه میشن...و توی گروه اعضا اجازه ی خرید و فروش 100گرم طلا رو دارن تا از اون طریق سود ببرند(یعنی مثلا 100گرم طلاشون دست ادمین گروهه و سود خرید و فروشش فقط به خودشون میرسه)...طوری که همینطوری با بالا و پایین رفتن قیمت طلا خرید و فروش کنند این از نظر شرعی مشکل داره؟ اگه توی این خرید و فروشها ضررکنند از یک میلیونشون کم میشه و اگه سودکنند بهش اضافه میشه چون درحالت عادی 100گرم طلا حدود700 میلیونه و کسی به تنهایی نداره...اما با این 1میلیون اعضا انگار 100گرم دارن بخاطر همین سود خرید و فروشش بیشتر میشه نظر مقام معظم رهبری در این باره چیست ؟
با سلام وتشکر از ارتباط شما  این نوع خرید وفروش ها کاملا صوری هست و نوعی قمار است .هیچ طلایی وجود ندارد و هیچ خرید وفروشی صورت نمی گیرد و با اعتبار خرید و فروش صوری انجام می شود که شرعی نیست و  این کار و درآمد ها اشکال دارد