جمع بندی فلسفه جهاد و مقاومت در فلسطین

تب‌های اولیه

6 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
فلسفه جهاد و مقاومت در فلسطین
باسلام. در رابطه با جهاد بر سر سرزمین سوالی داشتم:برای مثال الان در فلسطین تا آنجایی که بنده مطلعم تعدادی خواستار ایالتی جدا هستند.خب پس چرا رضایت نباید حاصل بشه.یا اینکه اصلا چرا دربرابر دیگران مقاومت میکنیم.چرا نمیشود برای مثال همه ی دنیا یک سرزمین واحد شود با اعتقاداتی متفاوت. این شبهه رو لطف بفرمایید پاسخ دهید.
با نام و یاد دوست       کارشناس بحث: استاد مسلم
بسم الله الرحمن الرحیم با سلام و احترام
در رابطه با جهاد بر سر سرزمین سوالی داشتم:برای مثال الان در فلسطین تا آنجایی که بنده مطلعم تعدادی خواستار ایالتی جدا هستند.خب پس چرا رضایت نباید حاصل بشه.یا اینکه اصلا چرا دربرابر دیگران مقاومت میکنیم.چرا نمیشود برای مثال همه ی دنیا یک سرزمین واحد شود با اعتقاداتی متفاوت.
سوال شما چندان شفاف نیست سجاد عزیز جمع شدن همه دنیا و تبدیل آن به یک سرزمین واحد بد نیست و اتفاقا با ظهور اما مزمان(عج) همین محقق میشود. اما هدف کشورهای استعمارگر در جهان امروز این است که آنها حاکم بر تمام جهان بشوند، نه اینکه تمام جهان به همه پرسی گذاشته شود و مردم ازادانه راهشان را انتخاب کنند. به عنوان نمونه موضع ما در قبال مردم فلسطین همین است که سرنوشتشان به رأی ملت گذاشته شود و خودشان اعم از یهودی و مسیحی و مسلمان برای سرنوشت خودشان تصمیم بگیرند. اما اگر یک حکومت دنبال استعمارگری و سلطه طلبی بود چاره ای از مقاومت در برابر آن نیست. در مورد فلسطین این اسرائیل است که میان مردم فلسطین جدایی انداخته است، و بخشی را در غزه و بخش دیگری را در کرانه باختری محصور کرده است وگرنه خواست عمومی مردم فلسطین یکپارچگی است، اگرچه ممکن است عده ای معدود که متاثر از تبلیغات منفعت طلبانه صهیونیست ها هستند دم از جدایی طلبی بزنند اما واقعا این خواست عمومی ملت فلسطین نیست. آنچه عرض شد متناسب با برداشت بنده از سوال شما بود اما اگر سوال را درست متوجه نشده ام یا همچنان ابهامی در مسئله است بفرمایید تا پاسخ را عرض کنم.  
ببخشید خب چرا اونقسمت رو که جداکردند چرا یه سری زندگی نمیکنند و مابقی برای بقیه کشور تصمیم بگیرند.اینطور چه مشکلی پیش می آید؟ باتشکر از پاسخگوییتون
خب چرا اونقسمت رو که جداکردند چرا یه سری زندگی نمیکنند و مابقی برای بقیه کشور تصمیم بگیرند.اینطور چه مشکلی پیش می آید؟
آقا سجاد عزیز خیلی مبهم سوالتون رو مطرح می فرمایید. اون قسمت منظورتون کدوم قسمت است؟  خب وقتی یک سری قرار باشه ظالمانه در مورد کشور تصمیم بگیرند نمی گذارند که این بقیه زندگی شون و بکنند. مثلا اسرائیل در طی این سال ها دائما داره پیشروی می کنه و در زمین های فلسطینیان داره به شهرک سازی هاش ادامه میده. 
جمع بندی پرسش: در رابطه با جهاد بر سر سرزمین چرا با رضایت حاصل نشود؟ برای مثال الان در فلسطین تا جایی که بنده مطلعم تعدادی خواستار ایالتی جدا هستند.خب چرا دربرابر دیگران مقاومت میکنیم؟ چرا نمیشود برای مثال همه ی دنیا یک سرزمین واحد شود با اعتقاداتی متفاوت. و اینکه چرا آن قسمت را که جدا کردند، چرا یک سری زندگی نمیکنند و مابقی برای بقیه کشور تصمیم بگیرند. اینطور چه مشکلی پیش می آید؟ پاسخ: جمع شدن همه دنیا و تبدیل آن به یک سرزمین واحد بد نیست و اتفاقا با ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) همین امر محقق میشود. اما این امر در گرو یک پذیرش عمومی است وگرنه هیچ کشوری نمی تواند و نباید به تنهایی تمامیت ارضی خودش را نادیده بگیرد در حالی که دیگران مرزهای خود را به محکمی نگه داشته اند.  هدف کشورهای استعمارگر در جهان امروز این است که آنها حاکم بر تمام جهان بشوند، نه اینکه تمام جهان به همه پرسی گذاشته شود و مردم آزادانه راهشان را انتخاب کنند. به عنوان نمونه موضع ما در قبال مردم فلسطین همین است که سرنوشتشان به رأی ملت گذاشته شود و خودشان اعم از یهودی و مسیحی و مسلمان برای سرنوشت خودشان تصمیم بگیرند. اما اگر یک حکومت دنبال استعمارگری و سلطه طلبی بود چاره ای جز مقاومت در برابر آن نیست. در مورد فلسطین این اسرائیل است که میان مردم فلسطین جدایی انداخته است، و بخشی را در غزه و بخش دیگری را در کرانه باختری محصور کرده است وگرنه خواست عمومی مردم فلسطین یکپارچگی است، اگرچه ممکن است عده ای معدود که متاثر از تبلیغات منفعت طلبانه صهیونیست ها هستند دم از جدایی طلبی بزنند اما واقعا این خواست عمومی ملت فلسطین نیست. در مورد بخش دوم سوالتان هم خب وقتی یک سری قرار باشد ظالمانه در مورد کشور تصمیم بگیرند نمی گذارند که این بقیه زندگی شان را بکنند. مثلا اسرائیل در طی این سال ها دائما دارد پیشروی می کند و در زمین های فلسطینیان به شهرک سازی ها ادامه میدهد.
موضوع قفل شده است