خون و زخم زیر ناخن

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
خون و زخم زیر ناخن
با سلام و احترام میخواستم بپرسم که آیا گوشت زیر ناخن جزو ظاهر حساب میشه. در واقع محل اتصال ناخن با گوشت گاهی بر اثر ضربه و کار به دلیل شکنندگی ناخن جدا میشه واحساس سوزش و قرمزی شدید در محلی که شکاف ایجاد شده به وجود میاد که مشخص نیست دقیقا قرمزی التهابه یا خون. حالا اگه ما با همین دست زیر آب شیر دستمالی رو شستیم آیا دست و دستمال پاکه ؟ البته قبلش هم ظاهر دست رو شستیم اما حس سوزش و قرمزی شبیه خون همچنان هست و بادیدن شکاف ایجاد شده بین ناخن و گوشت محل اتصال چیزی شبیه خون دیده میشه که انگار لای زخم و شکاف خون وجودداره که البته اینکه اونجوری شکاف زیر ناخن رو که باید کمی باکشیدن مشخص و قابل دیدن میشد زیر آب نگرفتم چون درد داشت فقط همینطور عادی شستمش.و ضمن چندتا از انگشتهام اینجوری شد..نمیدونم بااین اوصاف تکلیف چیزهایی که میشورم چیه.دستم پاکه یا خیر.لطف کنید راهنمایی بفرمایید.مرجع: رهبر هستند ؟ تشکر.
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد نور
با سلام و احترام   میخواستم بپرسم که آیا گوشت زیر ناخن جزو ظاهر حساب میشه. در واقع محل اتصال ناخن با گوشت گاهی بر اثر ضربه و کار به دلیل شکنندگی ناخن جدا میشه واحساس سوزش و قرمزی شدید در محلی که شکاف ایجاد شده به وجود میاد که مشخص نیست دقیقا قرمزی التهابه یا خون. حالا اگه ما با همین دست زیر آب شیر دستمالی رو شستیم آیا دست و دستمال پاکه ؟ البته قبلش هم ظاهر دست رو شستیم اما حس سوزش و قرمزی شبیه خون همچنان هست و بادیدن شکاف ایجاد شده بین ناخن و گوشت محل اتصال چیزی شبیه خون دیده میشه که انگار لای زخم و شکاف خون وجودداره که البته اینکه اونجوری شکاف زیر ناخن رو که باید کمی باکشیدن مشخص و قابل دیدن میشد زیر آب نگرفتم چون درد داشت فقط همینطور عادی شستمش.و ضمن چندتا از انگشتهام اینجوری شد..نمیدونم بااین اوصاف تکلیف چیزهایی که میشورم چیه.دستم پاکه یا خیر.لطف کنید راهنمایی بفرمایید.مرجع: رهبر هستند ؟ تشکر.
با سلام و احترام اگر زیر ناخن باشد و با قسمت بیرونی مرتبط نباشد شستن آن لازم نیست البته تشخیص موضوع و برعهده مکلف است. استفتا از دفتر مقام معظم رهبری در قم
موضوع قفل شده است