حکم روغن خراطین و زالو

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
حکم روغن خراطین و زالو
سلام وقتتون بخیر .. ببخشید من برای حکم نجاست زالو و خراطین دچار مشکل شدم... مرجع من آقای خامنه ای هستن و من از ایشون خوندم که گفته بودن خون زالو نجسه چون خون انسان هستش که زالو مکیده... از طرفی دیگه برای روغن زالو توی همین سایت دیدم که پاسخگو خیلی کلی گفته بودن اگر خون جهنده نداشته باشه پاکه (که خب من این رو هم نمیدونم که خونش چه جوریه!) اگر میشه جوابی در این مورد بدین چون این روزا استفاده از این روغن خیلی زیاد شده و درباره حکم نجس و پاک بودنش هم مطلبی نیست که بشه بهش استناد کرد...   و سوال دیگم اینکه اگر تکه های بدن زالو و خراطین هم داخل روغن باشه حکمش چی میشه ؟
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد صادق الوعد
vamegh said in حکم روغن خراطین و زالو
سلام وقتتون بخیر .. ببخشید من برای حکم نجاست زالو و خراطین دچار مشکل شدم... مرجع من آقای خامنه ای هستن و من از ایشون خوندم که گفته بودن خون زالو نجسه چون خون انسان هستش که زالو مکیده... از طرفی دیگه برای روغن زالو توی همین سایت دیدم که پاسخگو خیلی کلی گفته بودن اگر خون جهنده نداشته باشه پاکه (که خب من این رو هم نمیدونم که خونش چه جوریه!) اگر میشه جوابی در این مورد بدین چون این روزا استفاده از این روغن خیلی زیاد شده و درباره حکم نجس و پاک بودنش هم مطلبی نیست که بشه بهش استناد کرد... و سوال دیگم اینکه اگر تکه های بدن زالو و خراطین هم داخل روغن باشه حکمش چی میشه ؟
با سلام وتشکر از ارتباط شما اگر خون بدن انسان يا خون حيوانى كه خون جهنده دارد، يعنى حيوانى كه وقتى رگ آن را ببرند، خون از آن جستن مى‏كند، به بدن حيوانى كه خون جهنده ندارد، برود و خون آن حيوان حساب شود پاك مى‏ گردد، و اين را انتقال گويند. پس خونى كه زالو از انسان مى‏ مكد، چون خون زالو به آن گفته نمى ‏شود و مى‏ گويند خون انسان است، نجس مى‏ باشد. اما اگر زمان گذشت و خون جزء بدن خود زالو شد نجس نیست    اصل بدن زالو نجس نیست چون خون جهنده ندارد لذا اگر از بدن زالو روغنی تهیه شود این روغن پاک است    توضیح المسائل مسأله 206
موضوع قفل شده است