ازدواج موقت بود یا زنا؟

تب‌های اولیه

5 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
ازدواج موقت بود یا زنا؟
یکی از دوستانمون رفتند از طریق فضای مجازی با فردی اشنا شدن مبنی بر ازدواج موقت وبعد از خواندن صیغه با اون خانم همبستر شدند. اما ظاهرا این خانوم مقید به رعایت عده نبوده و فردی تن فروش بوده. و همان ابتدا گفته صیغه رو میخونم اما نمیتونم عده نگه دارم و... گناهی هم گردن شما نیست و تعهد عده با منه ومنم رعایت نمیکنم چون کارمه! هم دوست من وقتی که در اون موقعیت قرار میگیره بحث میکنه و این حرف خانوم زده. آیاموظف به تجسس بوده؟؟ آیا این دوست ما زنا کرده و گناهکار است؟ دانش این برادر فقط این بوده که صیغه جاری شه و طرف مقابل ۶۰ روز عده نگهدارد نمیدانسته چه عواملی باعث بطلان صیغه میشود. و به چشم هم ندیده که او تن فروش است نسبت به گفتار او و شواهد به این امر پی برده. آیا ایشون در زمره زناکاران قرار دارند و آیا عواقب دنیوی و اخروی این عمل مانند مرگ زودرس و رفتن رزق و روزی و... شامل حالش میشود؟؟
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد نور
یکی از دوستانمون رفتند از طریق فضای مجازی با فردی اشنا شدن مبنی بر ازدواج موقت   وبعد از خواندن صیغه با اون خانم همبستر شدند.   اما ظاهرا این خانوم مقید به رعایت عده نبوده و فردی تن فروش بوده. و همان ابتدا گفته صیغه رو میخونم اما نمیتونم عده نگه دارم و... گناهی هم گردن شما نیست و تعهد عده با منه ومنم رعایت نمیکنم چون کارمه! هم دوست من وقتی که در اون موقعیت قرار میگیره بحث میکنه و این حرف خانوم زده. آیاموظف به تجسس بوده؟؟   آیا این دوست ما زنا کرده و گناهکار است؟   دانش این برادر فقط این بوده که صیغه جاری شه و طرف مقابل ۶۰ روز عده نگهدارد نمیدانسته چه عواملی باعث بطلان صیغه میشود. و به چشم هم ندیده که او تن فروش است نسبت به گفتار او و شواهد به این امر پی برده.   آیا ایشون در زمره زناکاران قرار دارند و آیا عواقب دنیوی و اخروی این عمل مانند مرگ زودرس و رفتن رزق و روزی و... شامل حالش میشود؟؟
  با سلام و احترام در فرض سوال اگر عقد صحیح خوانده شده باشد و خانم عده نگه ندارد عواقب گناه برعهده خانم است و البته اگر دوستتان یقین ندارد نیاز به تحقیق و تفحص نیست و دوستتان زناکار محسوب نمیشود. استفتا از دفتر مقام معظم رهبری در قم
آیا جایز است در صورت فشار شهوت و وسوسه های شیاطانی جنسی؛ این فرد مجددا به این خانوم رجوع کند؟! آیا این فرد مومن  مجاز است با توجه به سابقه این خانوم  که ظاهراً تن فروش است و مانند رابطه قبلی که سپری کرده؛ مجددا با ایشون خطبه عقد بخواند و این خانوم هم مجددا عده نگه ندارد؛ آیا این مرد میتواند به اینگونه روابط با این خانوم و همچین بانوان نامتدینی  با این شرایط ازدواج موقت ویا ازدواج موقت خودرا مجددا تمدید کند؟!
آیا جایز است در صورت فشار شهوت و وسوسه های شیاطانی جنسی؛ این فرد مجددا به این خانوم رجوع کند؟!   آیا این فرد مومن  مجاز است با توجه به سابقه این خانوم  که ظاهراً تن فروش است و مانند رابطه قبلی که سپری کرده؛ مجددا با ایشون خطبه عقد بخواند و این خانوم هم مجددا عده نگه ندارد؛ آیا این مرد میتواند به اینگونه روابط با این خانوم و همچین بانوان نامتدینی  با این شرایط ازدواج موقت ویا ازدواج موقت خودرا مجددا تمدید کند؟!
با سلام و احترام در فرض سوال عقد با این خانم درصورتی که یقین به گنهکار بودن ایشان نداشته باشد، شرعا اشکال ندارد. استفتا از دفتر مقام معظم رهبری در قم
موضوع قفل شده است