جمع بندی بازی رایانه ای و رابطه با خدا

تب‌های اولیه

6 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
بازی رایانه ای و رابطه با خدا
با عرض سلام. آیا بازی کردن بازی های رایانه ای در کل باعث دور شدن از خدای متعال میشود؟ من قبلا بازی های انلاین میکردم که به طور نامحدود وقت را تلف میکردند که ترک کردم.اما الان بعضی از بازی هایی که دوست داشتم تازه تولید و عرضه شدند.آیا بازی کردن تاثیر بدی در رابطه با خدا میگذارد یا میشود جزء تفریحات مومن حساب شود؟
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد حنیف
  جمع بندی   پرسش: آیا بازی کردن با رایانه در کل باعث دور شدن از خدای متعال می شود؟ من قبلا به صورت آنلاین بازی می کردم که به طور نامحدودی وقتم را تلف می کرد. اما الان بعضی از بازی های مورد علاقه ام تولید و عرض شده است. آیا بازی کردن تاثیر بدی در رابطه با خدا می گذارد یا می توان آن را جزء تفریحات مومن حساب کرد؟   پاسخ: انسان مومنی که سعادت اخروی برایش اهمیتِ ویژه دارد و می خواهد که در مسیر کمال باشد، باید برای هر کاری که انجام می دهد یک عنوان الهی داشته باشد. اگر این نوع بازی کردن می تواند برای شما چنین عنوانی پیدا کند، مثل همین که اشاره فرمودید جزء تفریحات مومن محسوب شده و موجب تمدد اعصاب باشد، قاعدتا مشکلی ندارد. البته این به شرطی ست که این بازی به لحاظ شرعی مشکل خاصی نداشته باشد. در عین حال توجه داشته باشید که بعضی بازی ها به نحوی ساخته شده که روح انسان را مورد تهاجم قرار می دهد. مثلا به طور ناآگاهانه قبح بعضی اعمال ناشایست را در شما از بین برده و روحتان را کدر و تاریک می سازد. یعنی هرچند ممکن است از نظر شرعی اشکال خاصی نتواند به این بازی وارد شود، ولی رفته رفته روح انسان را به گونه ای سنگین می کند که برخی توفیقات از دست رفته و به مرور متوجه می شوید که آن نشاط و شادابیِ قبل را در عبادت ندارید. یا اصولا برخی اعمال از دستتان در رفته و سلب توفیق می شوید. بنابراین به طور کلی اگر می خواهید از مرز حلال و حرام بالاتر عمل کرده و مراقبت بیشتری داشته باشید، در این زمینه هم شایسته است که نسبت به تاثیرات جانبی این بازی ها دقیق باشید.  
سلام علیکم ایا شطرنج در عرف عام از آلات قمار محسوب  می شود؟ رهبر
این زمان به هرکسی که میگیم شطرنج اشکال داره میگن  چرا مسابقاتش هست و چرا  رهبر برندگان  مسابقات رو  تشویق میکنند و .... ؟؟!!! هیچ جور نمیتونیم  قانعشون کنیم..
آیا بازی با پاسور  برای سرگرمی و بدون شرط‌بندی جایز است؟ نظر مراجع لطفا
موضوع قفل شده است