جمع بندی ثبت نام مجدد در آزمون ارشد

تب‌های اولیه

7 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
ثبت نام مجدد در آزمون ارشد
سلام مدرک کارشناسی در یکی از رشته های گروه علوم پزشکی دارم. سپس ارشد خود را در یکی از رشته های الهیات دریافت نمودم. آیا می توانم مجددا در آزمون ارشد ثبت نام نموده و در مقطع ارشد همان رشته ای که کارشناسی اش را دارم تحصیل کنم؟
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث:  استاد امیـد
سلام علیکم. ثبت نام شما در رشته ای که مدرک کارشناسیِ آن را دارید، جهت شرکت در آزمون کارشناسی ارشدِ آن رشته هیچ مانعی ندارد. 
سلام آیا اینکه قبلا یکبار مقطع ارشد را گذرانده ام ، مانع قانونی محسوب نمی شود؟
آیا اینکه قبلا یکبار مقطع ارشد را گذرانده ام ، مانع قانونی محسوب نمی شود؟
دوست عزیز اینکه شما یک بار مقطع ارشد را گذرانده اید و آن را به اتمام رسانده اید، مانعی برای شرکت مجدد در آزمون ارشد و پذیرش دوباره در این مقطع در یک رشته دیگر که مدرک کارشناسیِ آن را دارید نمی باشد. افرادی هستند که دارای چندین مدرک ارشد در رشته های مختلف می باشند. این افراد با داشتنِ یک مدرک کارشناسی، بیش از یک بار در آزمون ارشد شرکت کرده و پذیرفته شده اند و در مقطع ارشد تحصیل کرده اند. البته در تبصره یک بند الف شرایط اختصاصی دفترچه راهنمای شماره یک آزمون تحصیلات تکمیلی سال 1396 آمده بود : «بر اساس بخشنامه شماره 47/2 مورخ 10 فروردین سال 1383 معاون آموزشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری اطلاعات با توجه به محدود بودن امکانات دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و نیز ضرورت توزیع عادلانه امکانات مذکور بین متقاضیان ، هر یک از داوطلبان ورود به آموزش عالی در هر یک از مقاطع تحصیلی تنها برای یک بار می‌ توانند از امکانات دولتی استفاده کنند ، لذا پذیرفته‌ شدن برای بار دوم در دوره‌ های روزانه ، مستلزم پرداخت شهریه معادل دوره شبانه خواهد بود». اما یکی از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 1396 به این بند به صورت قانونی اعتراض کرد. شاکی با ارائه دادخواست به هیئت عمومی دیوان عدالت اداری و اشاره به آرای قبلی دیوان در این خصوص ، تقاضای ابطال آنها را کرد. در نهایت مصوبه فوق با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری ابطال شد. بر این اساس ، آن دسته از داوطلبانی که فارغ التحصیل دوره روزانه مقطع کارشناسی ارشد بوده و قصد شرکت مجدد در کنکور کارشناسی ارشد را دارند ، در صورت قبولی دوباره در دوره روزانه می توانند از امکانات دولتی استفاده نموده و از آموزش رایگان برخوردار شوند و مستلزم پرداخت شهریه کارشناسی ارشد نمی باشند .    
با سلام مجدد   سئوال فوق را از سیستم پاسخگویی سازمان سنجش پرسیدم. جواب متفاوت و ناامید کننده ای دادند:   عنوان درخواست : عمومي | كارشناسي ارشد - ثبت نام مجدد در آزمون كارشناسي ارشد با داشتن مدرك ارشد در يك رشته ديگر متن درخواست : سلام مدرك كارشناسي در يكي از گروههاي علوم پزشكي دارم. چند سال بعد مدرك كارشناسي ارشد خود را در يكي از رشته هاي الهيات دريافت نمودم. آيا مي توانم مجددا در آزمون كارشناسي ارشد ثبت نام نموده و در مقطع ارشد همان رشته اي كه مدرك كارشناسي اش را دارم - تحصيل نمايم؟ تاریخ ارسال پاسخ : ١٣٩٨/٠٦/٢٠-١٠:٢٥ پاسخ : با سلام داوطلب گرامي در همان رشته قبلي نمي تواند شركت نماييد با سپاس  
جمع بندی پرسش: مدرک کارشناسی در یکی از رشته های گروه علوم پزشکی دارم. سپس مدرک کارشناسی ارشد خود را در یکی از رشته های الهیات دریافت نمودم. آیا می توانم مجددا در آزمون ارشد ثبت نام نمایم و در مقطع کارشناسی ارشد همان رشته ای که کارشناسی دارم تحصیل کنم؟   پاسخ: در تبصره یک بند الف شرایط اختصاصی دفترچه راهنمای شماره یک آزمون تحصیلات تکمیلی آمده:«بر اساس بخشنامه شماره 47/2 مورخ 10 فروردین سال 1383 معاون آموزشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری اطلاعات با توجه به محدود بودن امکانات دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و نیز ضرورت توزیع عادلانه امکانات مذکور بین متقاضیان ، هر یک از داوطلبان ورود به آموزش عالی در هر یک از مقاطع تحصیلی تنها برای یک بار می‌ توانند از امکانات دولتی استفاده کنند، لذا پذیرفته‌ شدن برای بار دوم در دوره‌ های روزانه، مستلزم پرداخت شهریه معادل دوره شبانه خواهد بود». بنابراین طبق این تبصره، شما نمی توانید بدون پرداخت شهریه، مجدّدا در مقطع کارشناسی ارشد روزانه تحصیل نمایید.
موضوع قفل شده است