دختری که اصلا موقعیت ازدواج ندارد

تب‌های اولیه

9 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
دختری که اصلا موقعیت ازدواج ندارد
سلام دختری ک موقعیت ازدواج نداره اصلا   اینکه مواد گرم مثل فلفل و پیاز و....کمتربخوره و خودش رو مشغول ورزش و کتاب و تفریح سالم وخوردن سردیجات مثل دوغ و ماست و...فلان رو کاملا واقفم، اما بنده در زمانی ک عذرشرعی دارم بسیار وسوسه میشم فیلم های عاشقانه و احساسی نگاه کنم چون نگران قبول شدن نمازم نمیشم و دائما توبه و ترک و دوباره . مسخره گرفتن درگاه الهی و ترس از اتفاقات درآینده برای عذاب این گناه دراین دنیاو درپایان جهنم آخرت به شدت آزارم میده و باعث ناامیدی در زندگی خوبه الانم شده ،دنبال یه راهکارم (جدیدالبته) با تشکر

با نام و یاد دوست

 

 

 

 

کارشناس بحث: استاد شفیق

هوالمحبوب با عرض سلام  و احترام به شما خواهر گرامی؛ نیاز جنسی و تحریک شدن امری طبیعی است و برای هر انسان سالم  اتفاق می افتد. اما میل جنسی را باید یا به روشی شرعی اقناع کرد و یا اینکه آن را مدیریت نمود؛ که اراده زیادی می طلبد. شاید دلیل اینکه شما در زمان قاعدگی، وسوسه می شوید تا فیلم ها عاشقانه و احساسی ببینید، غیر از دلیلی که خودتان گفتید، ممکن است به خاطر دلایل فیزیولوژیکی هم باشد. بدن زنان در دوران قاعدگی هورمون های جنسی را ترشح می کند . دو نمونه از هورمون های جنسی که در چرخه قاعدگی ترشح می شوند و موجب افزایش میل جنسی می شود استرادیول و پروژسترون هستند. استرادیول و پروژسترون موجب می شوندمیل جنسی زنان افزایش یابد و تمایل آنان به برقراری رابطه جنسی بیشتر شود.    
سه نکته مشترک برای درمان همه عادات ناپسند وجود دارد:
  1. اراده فرد برای درمان                    
  2. عدم یأس و ناامیدی و ایمان به علاج
  3. در نظر گرفتن زمان برای ترک و درمان
مهمترین کار برای ترک عادات نامناسب، توجه به این نکته است، که شروع کننده آن عادت چیست. همون ثانیه اول جلوش و بگیری و قطعش کنی. بپذیریم که کار ذهن تولید فکر است و ما نباید تسلیم همه افکار تولیدی ذهن خود شویم بلکه ما هستیم که انتخاب می کنیم. (فکرک فی المعصیة یحدوک علی الوقوع فیها؛ فکرت در معصیت، تو را به معاصی می­کشاند).(1) برای درمانش روشهایی گفتند مثل اینکه:  1. مشت به زمین بزنید تا افکارتان پراکنده گردد و با گفتن ذکر «لاحول و لاقوه الا بالله العلی العظیم» محل را ترک کنید.  2.کش شوک: کش نازکی را به مچ یا بازوی خود ببندید و هنگام تحریک جنسی کش را چندین بار بکشید و رها کنید تا درد شدیدی ایجاد گردد و تحریک جنسی خاموش شود          3 . تصاویر ذهنی: لذت کاذب تحریک جنسی را با يک امر منزجر‎کننده ذهني مانند تصور صحنه تهوع‌آور پيوند بزنيد؛ مثلاً بدني که مايه تحريک جنسي شده را به صورت شکمی پاره مجسم کنید يا با صحنه خوردن داروي تلخ پيوند بزنيد.
  1. از تکنیک ذهن‎گردانی استفاده کنید؛ بدین صورت که خاطرات خوشی (ترجیحا خاطرات معنوی مثل یک سفر زیارتی) را همیشه در ذهن داشته باشید و موقع هجوم افکار شیطانی در ذهن حاضر کنید.
1. تمیمی­ آمدی، عبد الواحد، غررالحکم و دررالحکم، موسسه الاعلمی للمطبوعات، بیروت، 1407ق، ج1، ص 45.
  • با خودت فکر کن هر دفعه از چه چیزهایی ضربه می خوری. خودت فیلم های عاشقانه و احساسی و گفتی که تحریک جنسی زیادی ایجاد می کنه آن هم برای خانمها که تحریکات جنسی آنها حدود هفتاد درصد با احساسات و عشق است. اگر آدمی به پرتگاه یا درّه ای نزدیک نشه امکان نداره از اون پایین بیفته.     
  • قوه خیال از مواردی هست که بسیار محرک قوه جنسی است. و معمولا قوه خیال، عادات و اختلالات و انحرافات جنسی را ایجاد می کند. گفته اند تنها راه ورود شیطان در انسان خیال است. و جایگاه شیطان را قوه خیال معرفی کرده­ اند
بخشی از مراقبت های روحی و روانی در مسایل جنسی به مهار کردن قوه تخیل مرتبط است میل جنسی با تخیل آبیاری می شود. چشم و نگاه کردن ابزار مهم برای قوه خیال است. آدمی موجودی لذت­ جوست که از همه حواس خود به نوعی لذت می­برد و چشم نیز ابزار لذت است و اگر نگاه در ذهن تداعی و در قوه خیال بازسازی گردد، هوسرانی و گناه را به دنبال دارد.      
 امواج الکتروماینتیک چشم «ازچشم بعضی موجودات امواجی فرستاده می­شود که سرعت آن مانند سرعت نور(000/300) کیلومتر بر ثانیه است که بر چشم دیگران و بقیه اعضا تأثیر می­نهد. مراتب ضعیف و قوی این امواج در نگاه هر انسانی وجود دارد. ...با دیدن چیزی که به دست آوردن آن مقدور نیست هورمونهای آزاردهنده سمی در خون ترشح می شود و در زمانی کمتر از یک دهم ثانیه مغز که با شبکه­های ارتباطی به سراسر بدن وصل است، به کمک غده هیپوفیز و فرمان مرکز هیپوتالاموس این سم را به همه اعضاء روانه می­کند. بدن برای بیرون راندن این سم به تکاپو می­افتد و جنگ داخلی اعصاب آغاز می­گردد. سردرد خفیف، ازدیاد تنفس، احساس خفقان در اطراف قلب و ناآرامی فرد را منجر می­گردد. با استمرار این حالت ،بیماری های جسمی مانند زخم معده و اثنی عشر فرد را آزار می­دهد و به گفته روانکاوان او را به بیماری روان­تنی دچار می­کند» (1) امام صادق (علیه السلام) فرمودند: (هیچ کس غنیمتی به چنگ نیاورده است که پرفایده ­تر باشد از غنیمتی که آدمی، از راه فروآوردن چشم به دست آورده است). (2) حضرت علی (علیه­ السّلام) نیز می­فرمایند: (چشمت را ببند تا روحت آرامش یابد). (3)     1. غلامی، یوسف، اخلاق و رفتارهای جنسی، دفتر نشر معارف، تهران، 1384. ص 227. 2.منسوب به امام صادق علیه السلام، مصباح الشریعه، ترجمه:حسن مصطفوی، انجمن اسلامی حکمت و فلسفه ایران، تهران، 1360، ص 9. 3.(غض طرفه أراح قلبه). حسینی، میرجلال الدین معروف به محدث، شرح غررالحکم و دررالکلم، دانشگاه تهران، تهران، 1373، ج 5، ص 449.
راهکارهایی برای هدایت  قوه خیال
1. خود را از محیط های محرک و موقعیت های تحریک آمیز دور نگه داشته باشید.
از دیدن فیلم­های نامناسب و یا شنیدن موسیقی­ ها یا الفاظ ناصحیح و یا خواندن رمان­ها یا کتابهای محرک خودداری کنید و به جای آنها فیلم­های ارزشی و خانوادگی را تماشا نمایید و از موسیقی­ هایی استفاده کنید که لهو و لعب نباشد و آرامش بخش باشد و امید به زندگی و یاد خدا را در انسان ایجاد نماید. 2. کتابهای مفید علمی و تاریخی و ادبی ارزشی را مطالعه نمایید. 3. از خلوت گزینی اجتناب کنید. و اگر تنها شدید حتما سرگرمی برای خود ایجاد کنید. 4. قوه خیال اکثرا قبل از خواب به کار می­افتد. پس باید سعی نمایید جسم خود را خسته و نیازمند به خواب کنید. بهتر است که قبل از نیازمندی کامل به خواب، به اتاق خواب نروید و در رختخواب دراز نکشید 4.ورزش برای فردی که مملو از انرژی مصرف نشده است بسیار مفید است؛ زیرا هم جسم را خسته و آماده برای خواب می­کند و هم ذهن و روح را شاداب می­گرداند (بخصوص ورزش­های دسته­ جمعی).
6. استعدادهای ذوقی خود را بشناسید و آن را پرورش دهید که وقت­­های بیهوده خود را با آن کار بگذرانید. مانند نقاشی، خطاطی و ..... 7. مهارتهای فنی متناسب با سن و جنس دختران مثل خیاطی، آشپزی، آرایشگری و ....بسیار مناسب است.
  • همیشه خود میل جنسی موضوعیت ندارد بلکه گاهی آنجه محرک برای عادت نامناسب می شود خستگی و اضطراب، بی حوصلگی و نداشتن تفریح سالم است. حالات روحی در دوران قاعدگی نیز خود محرک است برای امیال اقناع نشده در دختران.
  • سبک  زندگی سالم داشته باشید، خواب مناسب و آداب خواب را رعایت کنید. تغذیه مناسب داشته باشید و ورزش را فراموش نکنید.
کلام آخر:
  • ایمان به خدا داشتن: (وَ مَنْ یُسْلِمْ وَجْهَهُ إِلَى اللَّهِ وَ هُوَ مُحْسِنٌ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقى‏ وَ إِلَى اللَّهِ عاقِبَةُ الْأُمُورِ؛ هر كه روى خویش به خدا كند و نیكوكار باشد هرآینه به دستگیره استوارى چنگ زده است، و پایان همه كارها به سوى خداست) (1)
  1. سوره لقمان آیه 22.
منابعی برای مطالعه بیشتر:
  1. غلامی، یوسف، اخلاق و رفتارهای جنسی، دفتر نشر معارف، تهران، 1384.
  2. محمد زارعی توپخانه، کنترل غرائز جنسی.  
 
جمع بندی: پرسش: دختری هستم که اصلا موقعیت ازدواج ندارم. در زمانی که عذر شرعی دارم وسوسه می شوم که فیلم های عاشقانه و احساسی ببینم به خاطر اینکه نگران قبول شدن نمازم نیستم. دائما توبه و ترک می کنم ولی دوباره انجام می دهم نگران عذاب خدا در این دنیا و آخرت هستم. این مسأله باعث ناامیدی من شده است. اینکه مواد گرم کمتر بخورم و بیشتر غذاهای سرد بخورم و ورزش و تفریح داشته باشم را کاملا اطلاع دارم لطفا یک راهکار جدید بدهید. پاسخ: نیاز جنسی و تحریک شدن امری طبیعی است و برای هر انسان سالم  اتفاق می افتد. اما میل جنسی را باید یا به روشی شرعی اقناع کرد و یا اینکه آن را مدیریت نمود؛ که اراده زیادی می طلبد. شاید دلیل اینکه شما در زمان قاعدگی، وسوسه می شوید تا فیلم ها عاشقانه و احساسی ببینید، غیر از دلیلی که خودتان گفتید، ممکن است به خاطر دلایل فیزیولوژیکی هم باشد. بدن زنان در دوران قاعدگی هورمون های جنسی را ترشح می کند . دو نمونه از هورمون های جنسی که در چرخه قاعدگی ترشح می شوند و موجب افزایش میل جنسی می شود استرادیول و پروژسترون هستند. استرادیول و پروژسترون موجب می شوند میل جنسی زنان افزایش یابد و تمایل آنان به برقراری رابطه جنسی بیشتر شود. سه نکته مشترک برای درمان همه عادات ناپسند وجود دارد:
  • اراده فرد برای درمان                    
  • عدم یأس و ناامیدی و ایمان به علاج
  • در نظر گرفتن زمان برای ترک و درمان
مهمترین کار برای ترک عادات نامناسب، توجه به این نکته است، که شروع کننده آن عادت چیست. همون ثانیه اول جلوش و بگیری و قطعش کنی. بپذیریم که کار ذهن تولید فکر است و ما نباید تسلیم همه افکار تولیدی ذهن خود شویم بلکه ما هستیم که انتخاب می کنیم. (فکرک فی المعصیة یحدوک علی الوقوع فیها؛ فکرت در معصیت، تو را به معاصی می­کشاند).(1) برای درمانش روشهایی گفتند مثل اینکه:  1. مشت به زمین بزنید تا افکارتان پراکنده گردد و با گفتن ذکر «لاحول و لاقوه الا بالله العلی العظیم» محل را ترک کنید.  2.کش شوک: کش نازکی را به مچ یا بازوی خود ببندید و هنگام تحریک جنسی کش را چندین بار بکشید و رها کنید تا درد شدیدی ایجاد گردد و تحریک جنسی خاموش شود          3 . تصاویر ذهنی: لذت کاذب تحریک جنسی را با يک امر منزجر‎کننده ذهني مانند تصور صحنه تهوع‌آور پيوند بزنيد؛ مثلاً بدني که مايه تحريک جنسي شده را به صورت شکمی پاره مجسم کنید يا با صحنه خوردن داروي تلخ پيوند بزنيد. 4. از تکنیک ذهن‎گردانی استفاده کنید؛ بدین صورت که خاطرات خوشی (ترجیحا خاطرات معنوی مثل یک سفر زیارتی) را همیشه در ذهن داشته باشید و موقع هجوم افکار شیطانی در ذهن حاضر کنید. 5.  با خودت فکر کن هر دفعه از چه چیزهایی ضربه می خوری. فیلم های عاشقانه و احساسی تحریک جنسی زیادی ایجاد می کند آن هم برای خانمها که تحریکات جنسی آنها حدود هفتاد درصد با احساسات و عشق است. اگر آدمی به پرتگاه یا درّه ای نزدیک نشود امکان ندارد از ان پایین بیفتد. 6.  قوه خیال از مواردی هست که بسیار محرک قوه جنسی است. و معمولا قوه خیال، عادات و اختلالات و انحرافات جنسی را ایجاد می کند. گفته اند تنها راه ورود شیطان در انسان خیال است. و جایگاه شیطان را قوه خیال معرفی کرده ­اند بخشی از مراقبت های روحی و روانی در مسایل جنسی به مهار کردن قوه تخیل مرتبط است میل جنسی با تخیل آبیاری می شود. چشم و نگاه کردن ابزار مهم برای قوه خیال است. آدمی موجودی لذت­ جوست که از همه حواس خود به نوعی لذت می­برد و چشم نیز ابزار لذت است و اگر نگاه در ذهن تداعی و در قوه خیال بازسازی گردد، هوسرانی و گناه را به دنبال دارد. حضرت علی (علیه ­السّلام) نیز می­فرمایند: (چشمت را ببند تا روحت آرامش یابد).(2) راهکارهایی برای هدایت  قوه خیال
  • خود را از محیط های محرک و موقعیت های تحریک آمیز دور نگه داشته باشید.
  • از دیدن فیلم­های نامناسب و یا شنیدن موسیقی­ ها یا الفاظ ناصحیح و یا خواندن رمان­ها یا کتابهای محرک خودداری کنید و به جای آنها فیلم­های ارزشی و خانوادگی را تماشا نمایید و از موسیقی­ هایی استفاده کنید که لهو و لعب نباشد و آرامش بخش باشد و امید به زندگی و یاد خدا را در انسان ایجاد نماید.
  • از خلوت گزینی اجتناب کنید. و اگر تنها شدید حتما سرگرمی برای خود ایجاد کنید.
  • قوه خیال اکثرا قبل از خواب به کار می­ افتد. پس باید سعی نمایید جسم خود را خسته و نیازمند به خواب کنید. بهتر است که قبل از نیازمندی کامل به خواب، به اتاق خواب نروید و در رختخواب دراز نکشید
  • استعدادهای ذوقی خود را بشناسید و آن را پرورش دهید که وقت­­های بیهوده خود را با آن کار بگذرانید. مانند نقاشی، خطاطی و .....
  • همیشه خود میل جنسی موضوعیت ندارد بلکه گاهی آنجه محرک برای عادت نامناسب می شود خستگی و اضطراب، بی حوصلگی و نداشتن تفریح سالم است. حالات روحی در دوران قاعدگی نیز برای امیال اقناع نشده در دختران، زمینه ای محرک انگیز است.
  • سبک  زندگی سالم داشته باشید، خواب مناسب و آداب خواب را رعایت کنید. تغذیه مناسب داشته باشید و ورزش را فراموش نکنید.
کلام آخر: ایمان به خدا داشتن: (وَ مَنْ یُسْلِمْ وَجْهَهُ إِلَى اللَّهِ وَ هُوَ مُحْسِنٌ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقى‏ وَ إِلَى اللَّهِ عاقِبَةُ الْأُمُورِ؛ هر كه روى خویش به خدا كند و نیكوكار باشد هرآینه به دستگیره استوارى چنگ زده است، و پایان همه كارها به سوى خداست) (3) منابعی برای مطالعه بیشتر:
  1. غلامی، یوسف، اخلاق و رفتارهای جنسی، دفتر نشر معارف، تهران، 1384.
  2. محمد زارعی توپخانه، کنترل غرائز جنسی.  پژوهشکده باقرالعلوم، قم، 1390.
پی نوشت ها: 1. تمیمی­ آمدی، عبد الواحد، غررالحکم و دررالحکم، موسسه الاعلمی للمطبوعات، بیروت، 1407ق، ج1، ص 45. 2. (غض طرفه أراح قلبه). حسینی، میرجلال الدین معروف به محدث، شرح غررالحکم و دررالکلم، دانشگاه تهران، تهران، 1373، ج 5، ص 449.  3. سوره لقمان آیه 22.    
موضوع قفل شده است