جمع بندی معرفی کتاب در بردارنده ی : مکالمه های حضرت موسی (ع) با خداوند

تب‌های اولیه

4 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
معرفی کتاب در بردارنده ی : مکالمه های حضرت موسی (ع) با خداوند

با سلام درود خداوند بر شما عزیزان وصاحبدان بیدار دل . به دنبال کتابی و یا اثری هستم که مجموعه ای کامل باشه از گفت و گوی های حضرت موسی (ع) و داستان ها و روایت ها و ماجراهای این حضرت گرد آوری شده باشه !

نقل قول:
حضرت موسی (علیه السلام ) در مناجات خود در کوه طور عرض کرد: یا اله العالمین (ای معبود جهانیان) جواب شنید: لبیک (یعنی ندای تورا پذیرفتم) سپس عرض کرد: یا اله المحسنین (ای خدای نیکوکاران ) همان جواب را شنید. سپس عرض کرد: یا اله المطیعین : (ای خدای اطاعت کنندگان ) باز همان پاسخ را شنید. سپس عرض کرد: یا اله العاصین (ای خدای گنهکاران) سه بار در پاسخ شنید: لبیک ، لبیک لبیک . حضرت موسی (علیه السلام ) عرض کرد: خدایا چرا، در دفعه چهارم ، سه بار پاسخم دادی ؟! خداوند به او خطاب کرد: عارفان به معرفت خود، و نیکوکاران و اطاعت کنندگان به نیکی و اطاعت خود، اعتماد دارند،ولی گنهکاران جز به فضل من ، پناهی ندارند، اگر از درگاه من ناامید گردند، به درگاه چه کسی پناهنده شوند؟
با تشکر بر شما. یا علی(ع) .

width: 700 align: center

[TD="align: center"]با نام و یاد دوست

[/TD]

[TD="align: center"][/TD]


کارشناس بحث: استاد هدی

[TD][/TD]

سلام بر شما

SAJDEHGAR;1026997 نوشت:
ه دنبال کتابی و یا اثری هستم که مجموعه ای کامل باشه از گفت و گوی های حضرت موسی (ع) و داستان ها و روایت ها و ماجراهای این حضرت گرد آوری شده باشه !

بنده با سرچی که انجام دادم کتاب مستقلی که صرفا شامل گفتگوهای حضرت موسی (علیه السلام) با خداوند متعال و یاحکایات و روایات و داستانهای آن حضرت باشد نیافتم.
اما در کتب مختلف، بخشهایی به داستان حضرت موسی(علیه السلام) و حکایات و داستانهای آن حضرت و نیز گفتگوهای ایشان با خداوند باری تعالی وجود دارد که ذیلا تقدیم می شود:

- داستانهای خواندنی از پیامبران اولواالعزم، محمد محمدی اشتهاردی
- يکصد موضوع 500 داستان / سيد علي اکبر صداقت
- داستانها و پندها ، محمد محمدي اشتهاردي
- مجموعه ورام
- قصص الله یا داستان هایی از خدا، تالیف، احمد و قاسم میرخلف زاده

و البته بسیاری از منابع دیگر که با تحقیق و بررسی، موضوع شما از آنان قابل استخراج است.
اما بنده به کتاب مستقلی در این زمینه برخورد نکردم.

موفق باشید

جمع بندی پرسش: به دنبال کتابی و یا اثری هستم که مجموعه ای کامل باشد از گفت و گوی های حضرت موسی (علیه السلام) و داستان ها و روایت ها و ماجراهای این حضرت گرد آوری شده باشد! پاسخ: بنده با سرچی که انجام دادم کتاب مستقلی که صرفا شامل گفتگوهای حضرت موسی (علیه السلام) با خداوند متعال و یاحکایات و روایات و داستانهای آن حضرت باشد نیافتم. اما در کتب مختلف، بخشهایی به داستان حضرت موسی(علیه السلام) و حکایات و داستانهای آن حضرت و نیز گفتگوهای ایشان با خداوند باری تعالی وجود دارد که ذیلا تقدیم می شود: - داستانهای خواندنی از پیامبران اولواالعزم، محمد محمدی اشتهاردی - يکصد موضوع 500 داستان / سيد علي اکبر صداقت - داستانها و پندها ، محمد محمدي اشتهاردي - مجموعه ورام - قصص الله یا داستان هایی از خدا، تالیف، احمد و قاسم میرخلف زاده و البته بسیاری از منابع دیگر که با تحقیق و بررسی، موضوع شما از آنان قابل استخراج است. اما بنده به کتاب مستقلی در این زمینه برخورد نکردم.
موضوع قفل شده است