جمع بندی جایگزین رقص در مراسم عروسی

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
جایگزین رقص در مراسم عروسی

با سلام
در فامیل ما رسم است که در مراسم عروسی مردان و زنان می رقصند حالا چه با هم در یک جا یا جداگانه ، فرقی نمی کنه چون بالاخره رقصیدن هست.
از اونجائی که رقص برای مرد حرام . از گناهان است ، برای زنان که حالا هیچی ولی من شخصا نه از رقص خوشم می آید و نه می توانم این کار را انجام دهم.
ضمنا در موقعی که مرد در حال رقص است ، هر کس از فامیل به اندازه توانائی مقداری پول به داماد میدهد که البته به نظر من خیلی هم خوب است.ولی بحث من اینجاست:
من که نه توانائی و نه می خواهم که این کار را انجام دهم، چه کار باید بکنم؟
آیا می شود به جای رقص در مجلس عروسی کار دیگری انجام داد تا هم دیگران بتوانند پول هایشان را بدهند و هم مرتکب گناه نشد؟

ممنونم

width: 700 align: center

[TD="align: center"]با نام و یاد دوست

[/TD]

[TD="align: center"][/TD]


کارشناس بحث: استاد حنیف

[TD][/TD]

جمع بندی

پرسش: در فامیل ما رسم است که در مراسم عروسی مردان و زنان می رقصند؛ در موقعی که مرد در حال رقص است، هر کس از فامیل به اندازه توانائی مقداری پول به داماد میدهد. از اونجائی که رقص برای مرد از گناهان است، و من که نه توانائیش رو دارم و نه می خواهم که این کار را انجام دهم، چه کار باید بکنم؟
آیا می شود به جای رقص در مجلس عروسی کار دیگری انجام داد تا هم دیگران بتوانند پول هایشان را بدهند و هم مرتکب گناه نشد؟

پاسخ: موضوعِ برگزاری جشن عروسی، معمولا یکی از دغدغه های دوستانی ست که هم می خواهند مجلس شادی داشته باشند و هم از گناه و نافرمانی پروردگار بیزارند. اما در مورد حضرتعالی ظاهرا موضوع دریافت کردنِ کادوی عروسی بدون رقصیدن است. خوب این مسئله ای ست که به فرهنگ و رسومات شما برمی گردد. اگر رسم شما اینطور است که بدون رقصیدن کسی کادو نخواهد داد،‌ قاعدتا باید انتخاب کنید. اما اگر این صرفا نوعی بهانه است می توانید به جای رقصیدن، در سالن بچرخید و با همه افرادی که در مجلس هستند احوالپرسی کرده و خوشامد بگویید که فرصتی دست بدهد و بتوانند کادوی شما را تقدیم کنند.

می توانید از برخی دوستان نزدیکتان بخواهید که از قبل به نحوی این تصمیم شما را به اطلاع مهمانان برسانند تا آنها هم در جریان باشند و بدانند که این احوالپرسی،‌ در حقیقت جایگزین رقصیدن است و کادوی شما سوخت نشود.

در مورد برگزار کردنِ یک مجلس شاد و بدون گناه، قبلا در تاپیک های مختلفی صحبت شده که می توانید ملاحظه بفرمایید:

ع قد و ع روسي خوبان(حضرت علی برای ولیمه عروسی دعوت شدند..)

عروسي خداپسندانه(مأموران عوضي و عوضيان مأمور)

شادی بدون گناه، چگونه ممکن است؟

موضوع قفل شده است