جمع بندی به دنبال خواستگاری ام، اما شرایط ازدواج ندارم

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
به دنبال خواستگاری ام، اما شرایط ازدواج ندارم

سلام.یه دختر با حجابی تو دانشکدمون هست که خیلی حواسم رو به خودش مشغول کرده.از طرفی نیتم خیلی خیره ولی الان شرایط ازدواج ندارم.از طرفی چون اون شخص با حجابه نمیدونم چهطور بگم.رو در رو بگم یا بهش پیام بدم.از طرفی خودمم هم آدم چشم چرونی نیستم.تا حالا این اتفاق نیافتاده برام.و هیچی هم از اون شخص نمیدونم.فقط اسمش و رشتش رو میدونم.لطفا کمکم کنید خیلی درگیر شدم.چی کار کنم.....

width: 700 align: center

[TD="align: center"]با نام و یاد دوست

[/TD]

[TD="align: center"][/TD]


کارشناس بحث: استاد صابر

[TD][/TD]

جمع بندی:

سؤال: دختر با حجابی در دانشکده مان هست که خیلی حواسم را به خودش مشغول کرده است. از طرفی نیتم خیلی خیر است ولی الان شرایط ازدواج را ندارم. از طرفی چون او با حجاب است نمیدانم چطور مطرح کنم؟ چکار کنم؟

پاسخ: پاسخ شما را در قالب سه نکته عرض می کنیم: 1. مطمئنا شما خوب مي‏دانيد كه ازدواج بزرگ‏ترين و مهم‏ترين حادثه زندگي انسان است و موفقيت يا شكست در آن سرنوشت ساز خواهد بود. ازدواج و زندگي مشترك وقتي ثمر بخش، سودمند و ماندگار است كه عقربه روحيه‏ ها، غرايز و طرز تفكر دو طرف، همسو و نزديك باشد. در غير اين صورت، ريسمان وحدت و يگانگي به ضعف و سستي مي‏گرايد و سرانجام گسسته مي‏ شود. 2. همانگونه كه مي دانيد، نيازهاي عاطفي و غرايز ايام جواني، آدمي را به سوي «دوست داشتن و عشق ورزيدن» سوق مي‏دهد كه البته اين يك امر طبيعي و غريزي است و كمتر مي‏توان راهي براي گريز از آن پيدا كرد. از آنجا كه جاذبه بين دو جنس مخالف (زن و مرد) مخصوصا در سنين جواني بسيار شديد است، آنچه مهم مي نمايد كنترل عقلايي بر احساسات و پرهيز از مخاطراتي است كه ممكن است فرد را به گرفتاري‏ هاي مختلف روحي و جسمي دچار سازد. 3. در واقع مي توان گفت خواستگاري رسمي از خانواده دختر، آزموني است براي نشان دادن ميزان عشق و صداقت پسر و پيامي روشن از علاقه و تمايل متقابل دختر به پسر. وقتي شما ايشان را خواستگاري كنيد و او هم پاسخ مثبت دهد يعني او هم به شما علاقه دارد. اين فرايند از اين جهت داراي ارزش مضاعف است كه علاقه دختر و پسر بدليل همراه شدن با مشورت والدين و تحقيقات لازم، از قالب هيجان و ادعا خارج شده و كمي عاقلانه‌تر مي‌گردد. صرف اينكه شما به ايشان علاقمند هستيد یا صرف اینکه او حجاب مناسبی دارد كافي نيست؛ بهتر است بدون اينكه احساسي و عاطفي با اين موضوع برخورد كنيد، وجود يا فقدان نشانه ‌هاي اوليه يك همسر مناسب را در او بسنجيد؛ (مثل پايبندي به دستورات ديني، خوش اخلاقي، اصالت خانوادگي و ...) اگر اين معيارها را داشت او را در مراسمي رسمي، از خانواده‌اش خواستگاري كنيد. اکنون توصیه می کنیم به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دانشگاهتان مراجعه نمایید و شماره یا آدرسی از او به دست آورید و در اختیار خانواده تان قرار دهید تا ایشان اقدام کنند و اگر هم واقعا شرایط ازدواج را ندارید از ایشان وقت گرفته تا در آینده ای نه چندان دور شرایط شما فراهم شود. ان شاء الله.