╰✿╮ کلبه فیروزه اﮮ ஜ محفلی پر از عطر حضور اسک دینی ها

تب‌های اولیه

18145 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

مهر...;1017348 نوشت:
بار مالی خونه تکونی رو شونه های ماست و الی اخرررر
که واقعا هم حق دارند .

سلام من اینو الان خوندم

ولی خودمونیم کمک ندادنشون بهتر از دست به کار شدن هست باید یکی خودشون هم جمع و جور کنه چیزی نشکنن!!

اگه حواست به کارکردن اونا نباشه زباله هم زیر فرش خالی می کنند و همه جا تروتمیز تحویل می دن!!

البته ابتکارات دارند ولی برای فرارکردن از کارکردن خیلی شگردها بلدند که نگفتنش به!!

بزارید خونه سرجای خودش باشه اونا هم روزنامه شون بخونند!!

[="Times New Roman"][="Black"]با آغاز سال 98 چند ماهی در خدمت دوستان نخواهم بود

و متاسفانه نمی توانید به اندازه ی قطره ای از اقیانوس علم بنده ی سراپا تقدیر بهره مند شوید :khandeh!:

پیشاپیش سال نو مبارک @};-@};-@};-

ان شاء الله سال پر خیر و برکتی داشته باشید @};-[/]

پدرت شاه خراسان و خودت گنج مقامی


پدرت حضرت خورشید و خودت گنج تمامی
غنچه ای نیستکه عطر نفست را نشناسد
تو که ذکر صلواتی و درودی و سلامی

ولادت امام جواد (ع) مبارک باد.

آیة الله سید عبدالکریم کشمیری رضوی(ره) در زمینه توسلات مواردی را فرموده‌اند كه در ذیل توصیه ایشان در باب توسل به امام جواد علیه السلام را می‌آوریم.

توسل به حضرت جوادالائمه (علیه‌السلام)
بسیار دیده و شنیده شد که افراد برای امور مادی، مانند خرید خانه و ماشین و رزق و ازدواج، از وی راهنمایی می‏خواستند. آن بزرگوار می‏فرمود: «سوره یس بخوانید و ثواب آن را به امام جواد (علیه‌السلام) تقدیم کنید، حاجت ‏شما را خواهند داد. گاه امر می‏کرد صلوات برای حضرتش هدیه کنند و آن را در توسل به این امام کریم مجرب می‏دانست.»

روح و ریحان، ‏ص 101 و 102

Im_Masoud.Freeman;1017731 نوشت:
و متاسفانه نمی توانید به اندازه ی قطره ای از اقیانوس علم بنده ی سراپا تقدیر بهره مند شوید

crying:(

خوش خرامان می‌روی ای جانِ جان بی‌ من مَرو - ای حیات دوستان، در بوستان بی‌ من مَرو

:d

[="Black"]

امام جواد مبارک ترین مولود

تنها امامی که برادر امام قبلی بود، امام حسین علیه السلام بود. بعد از امام حسین، امر امامت فقط در فرزند امام محقق می‌شد. این مساله خیلی مهم بود. چون خیلیا ادعای امامت میکردن، بعد که از دنیا میرفتن، وقتی فرزند پسر نداشتن، مردم میفهمیدن اون امام نبوده.

مثلا بعد از شهادت امام صادق(ع)، خیلیا رفتن سراغ پسر بزرگتر امام صادق به اسم عبدالله، و اونو به عنوان امام انتخاب کردن. عبدالله بعد از 70روز فوت کرد. پسری هم نداشت که امام بعدی باشه. پیروان عبدالله فهمیدن که عبدالله امام نبوده، برگشتن و پسر دیگر امام صادق یعنی امام موسی‌کاظم رو امامشون قرار دادن. در اون زمان بنا بدلایلی امامان امام بعدیشونو بطور واضح معرفی نمیکردن. بخاطر همین خیلیا اشتباه میکردن.

بعد از شهادت امام موسی کاظم فتنه بزرگی اتفاق افتاد. وکلای امام موسی کاظم که هزینه هنگفت خمس و زکات شیعیان دستشون بود. طمع کردن و گفتن امام موسی کاظم از دنیا نرفته و زنده‌اس. با این دروغ می‌خواستن وجوهات شرعی رو تحویل امام بعدی ندن. حتی مراجع تقلید اون زمان رو هم تطمیع کردن با ده‌ها هزار سکه طلا که فتوا بدن امام زنده‌اس. ولی برخی از یاران وفادار اهل بیت قبول نکردن و ایستادگی کردن.

این وکلا حتی برادران امام رضا علیه السلام رو هم با مقدار زیادی پول فریب دادن که بگن امام به شهادت نرسیده. این امام‌زاده ها هم اغوا شدن و دائما درحال توطئه بودن علیه امام رضا.

برخی از شیعیان به امامت امام رضا علیه السلام یقین پیداکردن. تنها مشکلی که وجود داشت این بود که امام رضا تا سن چهل سالگی صاحب فرزند نشده بود. برخی از شیعیان دچار شک وشبهه شدن، که اگر امام رضا پسری نداشته باشه، امامت خودش هم از بین میره. از طرفی اون وکلا و برادران امام رضا خوشحال بودن که علی‌بن مو‌سی الرضا فرزند پسری نداره. و منتظر بودن که حضرت از دنیا بره و به مردم بگن دیدید گفتیم امام موسی کاظم از دنیا نرفته؟ دیدید گفتیم علی بن موسی، امام نبوده؟ یا یکی از خودشون رو باهماهنگی امام معرفی کنن

شرایط بسیار سخت شده بود. سن امام رضا(ع) از چهل سالگی گذشته بود که خداوند امام جواد رو به حضرت عطا کرد. از این جهت است که امام جواد(علیه السلام) رو مبارک‌ترین مولود می‌نامند. چون جلوی توطئه و فتنه‌های بسیار بزرگی رو گرفت. از طرف دیگه مساله مهمی رو تو بحث امامت با تلاش‌های علمی خودش آموزش داد، اینکه امام 8ساله با امام 50ساله تفاوتی نداره.

میلاد #امام_جواد‌ (علیه السلام)، نور چشم‌ امام رضا رو تبریک عرض میکنم.

‌(این پیام هم اکنون و در جوار ضریح علی‌بن موسی الرضا به نگارش درآمد)
#حسین_دارابی
[/]

مدیر تدوین;1017739 نوشت:
این وکلا حتی برادران امام رضا علیه السلام رو هم با مقدار زیادی پول فریب دادن که بگن امام به شهادت نرسیده. این امام‌زاده ها هم اغوا شدن و دائما درحال توطئه بودن علیه امام رضا.

سلام علیکم
واقعا؟
کدوم برادراشون رو؟
فرزندان برادران چی؟ می خوام بدونم امامزاده هایی که ما در ایران داریم و بعضیشون نسبت نزدیکتری با امام رضا (ع) دارن هم ممکنه از این دسته باشن؟

باسمه الحسیب

عرض سلام و تبریک ایّام

مدیر تدوین;1017739 نوشت:
حتی مراجع تقلید اون زمان رو هم تطمیع کردن با ده‌ها هزار سکه طلا که فتوا بدن امام زنده‌اس

مدیر تدوین;1017739 نوشت:
این وکلا حتی برادران امام رضا علیه السلام رو هم با مقدار زیادی پول فریب دادن که بگن امام به شهادت نرسیده. این امام‌زاده ها هم اغوا شدن و دائما درحال توطئه بودن علیه امام رضا.

سند فرمایشات فوق را زحمت کشیده بفرمائید.

الرحیل;1017743 نوشت:
سلام علیکم
واقعا؟
کدوم برادراشون رو؟

حبیبه;1017758 نوشت:
سند فرمایشات فوق را زحمت کشیده بفرمائید.

سلام علیکم

سال های زندانِ امام موسی الکاظم (صلوات الله و سلامه علیه) باعث شد مبالغ هنگفتی پول در دست نمایندگانِ ایشان جمع شود. پس از شهادت امام کاظم (صلوات الله و سلامه علیه) عده ای از این افراد به فکر افتادند که اگر بپذیرند امام رضا (صلوات الله و سلامه علیه) امام بعدی است، باید همه مبالغی که در نزدشان بود را به ایشان تحویل دهند. به همین دلیل وسوسه شدند و امامت امام رضا (صلوات الله و سلامه علیه) را انکار کردند و گفتند: امام کاظم (صلوات الله و سلامه علیه) مهدی موعود است و در غیبت به سر می برد و روزی باز خواهد گشت. به این عده «واقفیّه» می گفتند؛ یعنی کسانی که در امر امامت توقف نموده اند.

از سوى ديگر امام رضا(صلوات الله و سلامه علیه) تا حدود چهل و هفت سالگى داراى فرزند پسر نشده بود و چون احاديث رسيده از پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) حاكى بود كه امامان دوازده نفرند كه نُه نفر آنان از نسل امام حسين (صلوات الله و سلامه علیه) خواهند بود، فقدان فرزندِ پسر براى امام رضا(صلوات الله و سلامه علیه) هم امامت خود آن حضرت و هم تداوم امامت را زير سؤال مى برد و واقفيه موضوع نداشتنِ پسر را دستاويز قرار دادند و امامت حضرت امام رضا(صلوات الله و سلامه علیه) را انكار مى كردند. "حسین بن قیاما واسطی" که از سران واقفیّه بود، در نامه ای به امام رضا (صلوات الله و سلامه علیه) نوشت:" چگونه ممکن است تو امام باشی، در حالی که پسری نداری؟
" امام رضا (صلوات الله و سلامه علیه) در پاسخ او نوشتند:« از كجا مى دانى كه من داراى فرزندى نخواهم بود، سوگند به خدا بيش از چند روز و شب نمى گذرد كه خداوند پسرى به من عطا مى كند كه به وسیله او حق را از باطل جدا مى نماید»(1).

وسوسه هاى واقفيه و دشمنان خاندان امامت در اين مورد، به حدى بود كه حتى پس از ولادت حضرت امام جواد(صلوات الله و سلامه علیه) كه واقفيه را خلع سلاح كرد، گروهى از خويشان امام رضا(صلوات الله و سلامه علیه) بر اساس حسد ورزی ها گستاخى را به جايى رساندند كه ادعا كردند كه حضرت امام جواد(صلوات الله و سلامه علیه)، فرزند امام على بن موسى الرضا(صلوات الله و سلامه علیه) نيست؛ زیرا امام جواد(صلوات الله و سلامه علیه) برخلاف پدر بزرگوارش، پوستی تیره تر داشت و به قول ما سبزه بود.

در کتاب اصول کافی(2)، مرحوم کلینی نقل می کند از علی بن ابراهیم از پدرش و علی بن محمد قاسانی(کاشانی) هر دو نفر از زکریا بن یحیی النعمان الصیرفیّ نقل کردند که گفت: شنیدم علی بن جعفر(3) با حسن بن حسین بن علیّ بن الحسین صحبت می کند. علی بن جعفر گفت: به خدا قسم، خدا امام رضا را یاری کرد. حسن گفت: قسم به خدا همین طور است؛ فدایت شوم. برادارنش به او ظلم کردند. علی بن جعفر گفت: آری؛ به خدا قسمْ ما عموهایش نیز به او ظلم کردیم. حسن پرسید: فدایت شوم؛ چه کار کردید؟ من آنجا نبودم. علی بن جعفر گفت: برادارن امام رضا و ما عموهایش به او گفتیم:"هرگز در میان ما امامی با چهره ی گندمگون (سبزه) وجود نداشته است". امام رضا فرمود: او (امام جواد) فرزند من است. به او گفتند:"رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) با نظر قیافه شناسان داوری کرده است(4). بین ما و تو قیافه شناسان داوری می کنند". حضرت امام رضا (صلوات الله و سلامه علیه) فرمود:"شما به دنبال قیافه شناسان بروید. من این کار را نمی کنم. به آنها نگویید برای چه دعوت شان کرده اید و در خانه هایتان باشید".

وقتی قیافه شناسان آمدند، ما را در باغ نشاندند و عموها و برادارن و خواهران امام رضا (صلوات الله و سلامه علیه) صف کشیدند و [قبل از آن] به امام رضا (صلوات الله و سلامه علیه) جامه و کلاهی پشمی پوشاندند و بیل بر دوشش قرار دادند و به او گفتند: در باغ باش؛ انگار کارگر هستی. سپس امام جواد (صلوات الله و سلامه علیه) را آوردند و [به قیافه شناسان] گفتند: پدر این بچه را پیدا کنید. قیافه شناسان گفتند:" در میان این افراد، پدرش نیست. اما این فرد، عموی پدر بچه است و این نفر هم عموی پدرش است و این فردْ عموی خود بچه است و این خانم عمه اش است و اگر پدرش در اینجاست، آن باغبان است. زیرا ساقِ پاهای این بچه و ساقِ پاهای آن مرد مانند هم است". وقتی امام رضا (صلوات الله و سلامه علیه) جلو آمد، قیافه شناسان گفتند:"این مردْ پدر بچه است". علی بن جعفر سپس گفت: من بلند شدم و امام جواد (صلوات الله و سلامه علیه) را بوسیدم و گفتم: شهادت می دهم که تو امامِ منْ نزد خدا هستی. امام رضا (صلوات الله و سلامه علیه) گریه کرد و فرمود: «عمو جان! آیا از پدرم نشنیدی که از جدش رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) نقل کرد که آن حضرت فرمود:«پدر و مادر من فدای فرزند(5) بهترین کنیزکان، کنیزی(6) که از منطقه ی نوبه(7) می باشد، پاک و پاکیزه است. خداوند لعنت کند اُعَیبِس و فرزندانش را (مقصود خلفای بنی العباس مثل هارون، مامون، منصور، متوکل و...) آنان فتنه گران هستند. خدا آنها را بِکُشد. خدا آنها را خوار و ذلیل کند و به آنها جامی لبریز از عذاب بنوشاند. او [امام زمان (صلوات الله و سلامه علیه)] فردی تحت تعقیب است و همچون پدر و جدش مظلوم است و غیبت می نماید. گفته می شود:"او[امام زمان] مرده یا هلاک شده است. در کدام منطقه دیده شده است؟" ای عمو، فردی غیر از من منظور این حدیث است؟». من [علی بن جعفر] گفتم: راست گفتی؛ فدایت شوم.

غریبیِ امام رضا (صلوات الله و سلامه علیه) را می توانید به خوبی در این ماجرا ببینید که با وجود تأیید امام رضا (صلوات الله و سلامه علیه) از سوی پدر بزرگوارش و دیدنِ علائمِ مختلف، چگونه برادرها و عموهایش حرف ایشان را قبول نمی کنند و داوری را به قیافه شناسان واگذار می نمایند. اینکه به حضرت امام رضا (صلوات الله و سلامه علیه) «غریب الغرباء» می گویند، یک دلیلش همین اذیت و آزارهای برخی خویشاندان آن امام بزرگوار است.

پی نوشت:
1: کلینی، محمد بن یعقوب، الاصول من الکافی، ج یک، ص320، دارالکتب الاسلامیة، تهران، 1363ه.ش.
2: کلینی، محمد بن یعقوب، الاصول من الکافی، ج یک، ص322و323، دارالکتب الاسلامیة، تهران، 1363ه.ش.
3: علی بن جعفر برادر امام کاظم و عموی امام رضا (صلوات الله و سلامه علیهما) است که تا زمان امامت امام جواد (صلوات الله و سلامه علیه) نیز زنده بوده و ایشان را درک کرده است.

4: قیافه شناسان کسانى بودند که از روى شباهت اندام، نسب اشخاص را تعیین مى‏ کردند. قیافه‏ شناسى نزد اعراب جایگاه مهمى داشت. معتبر شناخته شدن قیافه‏ شناسى از طرف پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) ادعائى بود که صرفاً از طرف آنان مطرح شد و هرگز به معناى تأیید آن از طرف امام رضا(صلوات الله و سلامه علیه) نبود و اگر حضرت به این پیشنهاد تن داد، یا از روى ناگزیرى بود و یا به این دلیل بود که مى ‏دانست این کار در نهایت، به روشن شدن واقعیت منجر مى‏ شود. علماى شیعه تعلیم و تعلّم و گرفتن مزد در قبال انجام دادن قیافه شناسی را حرام مى‏ دانند.

5: منظور از این فرزند، امام زمان (صلوات الله و سلامه علیه) است.
6: منظور مادر امام جواد (صلوات الله و سلامه علیه) است که کنیز بود.
7: نوبه منطقه ای در کشور سودان در قاره آفریقاست.

از کعبه حق بانگ جلی می آید
آوای خوش لم یزلی می آید


میلاد با سعادت امام

علی علیه السلام مبارک باد.

به نام خدا

سلام عزیزای دلم
میلاد حضرت علی علیه السلام و روز پدر رو تبریک میگم
پیشاپیش فرا رسیدن سال ۹۸ بر همه شما مبارک و بخیر باشه.

سلامتی
آرامش
برکت مادی و معنوی
عشق و دوستی
زندگی
مهر و محبت
زوج زوج زوج
خنده و شادی
جینگولی و مینگولی (بچه)
تفکر
اگاهی
وسعت دید
وسعت نگاه
عمق احساس
عمق توجه
عمق فهم و درک

و کلی ارزوهای قشنگ برای هممون از خدا میخوام
خداوند همیشه همراهتون، نگه دار و پشت و پناهتون هم وطنای عزیز اسکدینی من..

سلاااااااااااااااام

آخرین روز سال ٩٧ تون عالی


آرزومندم پر رنگترین لبخندها بر لبانتان و پرمهرترین نگاه بدرقه راهتان و پربرکت ترین روز ها سهمتـون باشـه


پیشاپیش عیدتون مبارک

همه ی گلها با اذن تو برخواسته اند از بهر ظهور تو خود آراسته اند
همه ی مردم در لحظه تحویل بدون شک اول فرج تو را از خدا خواسته اند

دل‌تان به نور لطف خدا منور ، مشام جانتان به شمیم بهار خوشبو
لطف روزگار برایتان مقرر ، نوروزتان با شادی وصفا

سال 1398 خجسته باد .

علمای بزرگ اهل سنت که در راه امیرالمؤمنین شهید شدند

همیشه وقتی تاریخ و فضیلت‌های امیرالمؤمنین(ع) رو می‌خوندم با خودم می‌گفتم. مگه میشه علمای اهل سنت این همه فضائل امام‌علی رو دیده باشن، بازهم چشم به حقایق ببندن. انصاف پس کجا رفته؟

بعد یکم بیشتر درباره این موضوع جستجو کردم. دیدم نه. خیلی از علمای بزرگ اهل تسنن جملات خیلی جالبی درباره امیرالمومنین گفتن. حتی بعضیاشون بخاطر همین حرفها کشته شدن. مثلا

امام نسائی یکی از علمای بزرگ اهل تسنن و صاحب یکی از کتاب‌های شش‌گانه اهل سنت هست. دراواخر عمر کتاب خصائص امیرالمؤمنین رو برای مردم دمشق نوشت. مردم دمشق که دست‌پرورده معاویه بودن، گفتن یه همچین کتابی هم درباره فضائل معاویه بنویس. نسائی گفت من فضیلتی در معاویه سراغ ندارم، جز اینکه پیامبر(ص) درباره او گفت. "خداوند اورا سیر نکند". واقعا هم همین شد. معاویه تا اخر عمر دائما میخورد و چاق و چاق‌تر می‌شد ولی سیر نمی‌شد.

میگن بعد از این ماجرا مردم دمشق انقدر اونو کتک زدن که بیمار شد و از دنیا رفت.

یکی دیگه از علمای بزرگشون هم یه جمله ای داره خیلی عجیبه، بخاطر همین عبارت هم زبونش رو از پشت سرش کشیدن بیرون.
اون عبارت اینه:
"کَم بَینَ مَن شُکّ فی خلافته
و بین من قیل انه الله"
میگه
چقدر فرقه بین کسی که در خلافتش شک کردند(یعنی خلیفه اول)
وکسی که گفتن او خداست (یعنی امیرالمؤمنین).
میگه شما کیو با کی دارید مقایسه می‌کنید؟ اصلا این دوتا قابل مقایسه نیستن.

محمدبن ادریس شافعی، امام شافعی‌ مذهب‌ها که غوغا کرده. ده‌ها شعر فوق العاده درباره امیرالمؤمنین گفته، که یکیش اینه که جمله آخر متن عربیش بسیار زیباست:
"اِلی مَ اُلام وَ حَتّی مَتی اُعاتَبُ فی حُبِّ هذَا الْفَتی
وَ هلْ زُوِّجَتْ فاطِمَةُ غَیْرُهُ؟وَ فی غَیْرِهِ هَلْ اَتی، هَلْ اَتی؟

«تا کی و تا چه زمانی در دوستی این جوان سرزنش و عتاب خواهم شد؟
آیا به فاطمه زهراء غیر این جوان شوهر دیگری داده شد؟ آیا سوره هل اتی به غیر از او در مورد کس دیگری هم نازل شد؟

این‌ها مثال‌های محدودی بود، نظیر این اعتراف‌ها بین علمای اهل سنت بسیاره، از علمای حنفی مذهب گرفته تا معتزلی‌ها و دیگر فرق، جملات بی‌نظیری درباره امیرالمؤمنین گفتن.

يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ(سوره صف)
خواستند نور خدا را با دهانشان خاموش کنند، ولی خدا نورش را کامل کرد، حتی اگر کافران خوششان نیاید.

به نام خدا.

با عرض سلام.

عید همگی مبارک گل ان شاء الله سال خوب و خوش و پر از خیر و برکت برای همه مسلمین باشه.

ستایشگر :Gol:

سلام به همه بروبچ کلبه فیروزه ای:-h@};-

عیدتون به خیروخوشی مبارکی انشاءالله که حال جیبتون هم خوب باشه!!#-ob-)

ما هردو سایت سرزدیم ببینیم عیدی نمی دن خبری نشد!!happy@};-

مجبور شدیم خودمون برای خودمون عیدی بگیریم#-oL-)@};-

تازه رستوران هم رفتیم جاتون خالی!! البته دعوت بودیم یه جمعی و خیلی خیلی خوش گذشت خورشت قیمه بود و روز بارونی حسابی چسپید!!;;)

البته هنوزم عیدی باشه خوبه ها!!

کجاییییین ؟!!b-);;)@};-:-h

کمال مطلق در هیچ فردی اصلا وجود ندارد،بلکه
داشتن محاسن و معایب در یک فرد نسبی است
اگر دنبال کسی هستی که تمام محاسن
و کمالات را داشته و بدون هیچ عیب و نقصی باشد،کاری عبث و بیهوده است
بلکه باید به یک حد اقل محاسن در فرد مورد نظرمون
بسنده کنیم. happy@};-

ایا از اشنایان خود بی خبرید؟
ایا مدتی است اقوام دور خود را ندیده اید؟
کافیست یکبار با پول در سطح شهر ظاهر شوید
انگاه...اموات خود را هم میبینید#-o@};-

[=\]من اکثرا وقتی ایرانسل پیام میده نخونده پاکش میکنم . . .

[=\]امروز پیام داد :

.
.
.
.
.
.
.
.

.

.

.
.

[=\]بذار حرفمو بزنم اگه غیر منطقی بود بعد پاکش کن#-o@};-

من خبر و باید بگم یا شما !!!!؟؟؟؟؟



ﺟﺪﯾﺪﺗﺮﯾﻦ ﺭﺍﻩ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﺪﻥ ﺑﻪ ﻓﯿﺴﺒﻮﮎ ﺑﺪﻭﻥ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﻓﯿﻠﺘﺮﺷﮑﻦ کشف شد:
۱-ﻭﺍﺭﺩ My Computer ﺷﻮﯾﺪ
۲-ﺩﺭ ﺩﺭﺍﯾﻮ C ﻭﺍﺭﺩ ﻓﻮﻟﺪﺭ users ﺷﺪﻩ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻧﺠﺎ ﺑﻪ ﺩﺍﺧﻞ ﻓﻮﻟﺪﺭﯼ ﮐﻪ ﺑﺎ ﯾﻮﺯﺭﻧﯿﻢ ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ ﺷﻤﺎ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﻣﯿﺸﻮﯾﺪ (ﭘﺎﺑﻠﯿﮏ ﻧﻪ، ﺍﻭﻥ ﯾﮑﯽ)
۳- ﻭﺍﺭﺩ ﺑﺨﺶ My Documen ts ﺷﻮﯾﺪ
۴ – ﺩﺭ ﯾﮏ ﺟﺎﯼ ﺧﺎﻟﯽ ﺍﺯ ﺻﻔﺤﻪ ﮐﻠﯿﮏ ﺭﺍﺳﺖ ﮐﺮﺩﻩ، ﻭ New> NewFolder ﺭﺍ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﯿﮑﻨﯿﺪ
۵٫ ﻧﺎﻡ ﺍﯾﻦ ﻓﻮﻟﺪﺭ ﺭﺍ Facebook ﺑﮕﺬﺍﺭﯾﺪ
۶٫ ﺩﺍﺧﻞ ﺍﯾﻦ ﻓﻮﻟﺪﺭ ﺑﺮﻭﯾﺪ
۷٫ ﺍﮐﻨﻮﻥﺷﻤﺎ ﻭﺍﺭﺩ ﻓﯿﺴﺒﻮﮎ ﺷﺪﻩ ﺍﯾﺪ#-o@};-

بابام اومده میگه : خاویار تقلبی اومده… مواظب باشین سرتون رو کلاه نذارن ! یکی نیست بگه د آخه پدر من…. کدوم یکی از اعضای خونواده ما تا حالا خاویار از نزدیک دیده اصلا !؟;;)8->@};-

ﻣﻦ ﺁﺧﺮ ﺳﺮ ﺍﺯ ﮐﺎﺭﻩ ﺍﯾﻦ ﺩﺧﺘﺮﺍ ﺩﺭ ﻧﯿاﻮﺭﺩﻡ

متنفرن ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺳﻨﺸﻮﻥ ﺭﻭ ﺑﭙﺮﺳﯽ ....
ﻭﻟﯽ ﭘﺪﺭﺗﻮ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﺭﻥ ﺍﮔﻪ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺗﻮﻟﺪﺷﻮﻥ ﯾﺎﺩﺕ ﺑﺮﻩb-);;)#:-s@};-

ﭘﺎﺭﺳﺎﻝ باچندﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﺗﻮﻣﻦ ﻣﯽ ﺗﻮﻧﺴﺘﯽ یه ﻣﺎﺷﯿﻦ صفر ﺑﺨﺮی،ﺍﻣﺴﺎﻝ ﻣﯽ ﺗﻮﻧﯽ ﻟﭙﺘﺎﭖ ﺑﺨﺮﯼ،ماه دیگه ﻣﯽ ﺗﻮﻧﯽ ﮔﻮﺷﯽ ﻣﻮﺑﺎﯾﻞ ﺑﺨﺮﯼ،ﺳﺎﻝ ﺩﯾﮕﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﻧﯽ ﺻﺪﻗﻪ ﺑﺪﯼ happy@};-

فقط یه زن ایرانی میتونه هم بچه بـغلش باشه هم کیفش هم ساک بچه...اونوقت شوهرش عینه دسته جارو کنارش راه بره.#:-sb-)@};-

به سگ ها که محبت میکنی باوفا میشن
به آدم ها که محبت میکنی هار میشن
امااااا به خر که محبت میکنی…. اصلا براش فرقی نداره!!
از بس که ثبات شخصیت داره این بزرگوارb-)#-o@};-

[=\]یه گدا رو میشناسم که هرچی خیابون شلوغ تر میشه این فلج تر میشه!!!!!!!!!
[=\]اصن یه وضیییییییییییییی!!!!!!#-ohappy@};-

[=\]یکی میگفت :‫بچه که بودم خونه مون چسبیده بود به مدرسه مون!
[=\]هیچی دیگه هر وقت از بلند گو صدام میکردن هم تو مدرسه کتک میخوردم هم تو خونه!!!!:-/#:-s@};-

دوستم گلوش چرک کرده بود پرسید چیکار کنم ؟
خواستم بگم آب نمک قر قره کن حواسم نبود گفتم آب قند قرقره کن
بنده خدا یه هفتس کلا نمیتونه صحبت کنه
دکتر گفته مجرای تنفسیت شکرک بسته#-o:-t@};-

سه تا چیز هست که هیچ وقت آدم نمیتونه فراموششون کنه …
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
صبحانه، ناهار، شام

قرار نیست که همش احساساتی باشه. لایک کن

تو بهاری‌؟
نه! بهاران از توست
از تو می‌گیرد وام
هر بهار، این‌ همه زیبایی را
هوس باغ و بهارانم نیست
ای بهین باغ و بهارانم تو...


سلام صبح شما به خیر و شادی

نوروز مبارک

[="Verdana"][="Blue"]سلام عرض می کنم جستجو به دنبال شخصی با کمال مطلق امری عبث و بیهوده نیست . چون نمونه آن وجود دارد و الان هم حتی در قید حیات هستند . وجود مقدس حضرت صاحب الزمان روحی فداه که خداوند خودش در وصف ایشان و پدران پاکشان فرمودند که از هر خطایی بری هستند .
البته قطعا منظور شما مردم عادی بودند .=d>
[/]


بسم الله الرحمن الرحیم

در راستای گران شدن عمو پیاز . . .

پیاز کیلو 14000

الا یا ایها الساقی ادر کاسا و پیازها
گران شد پیاز و افتاد صد مشکل ها

به بوی پیاز گر بیاید از یک دهان ها
شناسم از بوی آن من آن پولدارها

مرا در منزل جانان چه عیش هردم
پیاز نیست و اواره گشته خانم ها

سیر جایگزین پیاز انْ پیر مغان گوید
و الا نماند یک تومن در این جیب ها

حافظ املتی میخوردم و تکه پیازی
پیاز رفته و بی پدر مانده املتها

حافظ اسکدینی

سلام

خب دیگه تعطیلات تموم شد

فردا قراره برید مدرسه!!

ستاد کوفت کردن تعطیلات نوروزی!!


رقابت بره و گربه

فایل: 


بوي گلهاي بهشتي ز فضا مي آيد
عطر فردوس هم آغوش صبا مي آيد
نوگل مصطفوي، زينت باغ علوي
مظهر پنج تن آل عبا مي آيد

:Kaf::tavallod::tavallod::tavallod::Kaf:

ولادت با سعادت امام حسین علیه السلام تهنیت باد.

به نام خدا

همانا حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است.

شب ولادت امام حسین (ع) بنده مخلص، تسلیم و صالح خداوند را به همه تبریک میگم.

به امید خدا که در این شب عزیز دست سرگشتگان و حیرت زدگان چون منی را گرفته و از این بیابان های تاریک و دهشت انگیز عبور بدهد.

سپاس

سپاس

مرد عربی نزد امام حسین (صلوات الله و سلامه علیه) آمد و عرض کرد: ای پسر رسول خدا، ضامنِ یک دیه کامل شده ام و از پرداختِ آن عاجزم. با خودم گفتم: نزد کریم تریم انسان ها می روم و از او تقاضای کمک می کنم و کریم تر از اهل بیت رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) نیافتم.
حضرت امام حسین (صلوات الله و سلامه علیه) فرمودند: ای برادر عرب، سه سؤال از تو می پرسم. اگر یکی از آْنها را جواب دادی، یک سوم قرض تو را می دهم و اگر دو سؤال مرا جواب بدهی، دو سوم قرض تو را می دهم و اگر هر سه سؤال را جواب دادی، کل قرض تو را ادا می کنم.
عرب گفت: ای پسر رسول خدا، مثل شمایی از مثل منی سؤال می کند؟! شما از خاندانِ علم و شرف هستید.

حضرت فرمود: از جدم رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) شنیدم که فرمود:«الْمَعْرُوفُ بِقَدْرِ الْمَعْرِفَةِ»[یعنی احسان و نیکی به مقدار معرفتِ فرد است].
مرد عرب گفت: آن چه می خواهید بپرسید. اگر پاسخ دادم، چه بهتر. اگر پاسخ ندادم، جواب را از شما یاد می گیرم و تمام قدرت ها مال خداست [و او مرا یاری می کند].
حضرت فرمودند: بهترین عمل در دنیا چیست؟
مرد عرب گفت: بهترین عمل ایمان به خداست.
حضرت پرسید: چه چیز سبب نجات از هلاکت می شود؟
مرد عرب پاسخ داد: اعتماد به خدا.

حضرت پرسید: چه چیز زینت انسان است؟
مرد عرب جواب داد: علم همراه با حلم و بردباری.
حضرت پرسید: اگر علمی نبود، چه چیز زینت انسان است؟
مرد عرب گفت: مال و ثروت همراه با مروّت و جوانمردی.
حضرت پرسید: اگر آن هم نبود، چه چیزی زینت انسان است؟
مرد عرب گفت: فقری که همراه با صبر و شکیبایی باشد.

حضرت پرسید: اگر آن هم نبود، چه؟
مرد عرب گفت: در این صورت، بهتر است رعد و برقی از آسمان بیاید و او را بسوزاند؛ زیرا او شایسته یِ آن است.
حضرت امام حسین (صلوات الله و سلامه علیه) با شنیدنِ این حرف خندید و کیسه ای به او داد که در آن هزار دینارِ طلا بود و انگشترش که نگینِ آن دویست درهم نقره ارزش داشت را نیز به او بخشید و فرمود:« ای مرد عرب، طلاها را به افرادی که از تو طلب دارند بده و انگشتر را برای هزینه زندگی خرج کن». مرد عرب که این بخشش را دید، گفت: (خداوند داناتر است که رسالتِ خود را در کجا قرار دهد)(1).

منبع: بحارالانوار، ج 44، ص 196و197

پی نوشت:
1: سوره مبارکه انعام، آیه شریفه 124

A Curious Mind;1019904 نوشت:
به نام خدا

همانا حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است.

شب ولادت امام حسین (ع) بنده مخلص، تسلیم و صالح خداوند را به همه تبریک میگم.

به امید خدا که در این شب عزیز دست سرگشتگان و حیرت زدگان چون منی را گرفته و از این بیابان های تاریک و دهشت انگیز عبور بدهد.

سپاس

سپاس

انشاءالله خداوند به حق این اوقات عزیز و به حق امام حسین( علیه السلام )خواسته شما و بقیه عاشقان امام حسین را برآورده کند.
.
‌‌.
.

ای حسین ای که زیر سایه ات احساس امنیت می کنم.
ای حسین تو کشتی نجات ما باش.
ای حسین تو پناه ما باش.
ای حسین اسمت هم عین عشق است خود عشق است...
چه بگویم...
ای حسین ای حسین...

[="Tahoma"][="Blue"]بسمه تعالی

سلام
مبارک باشه اعیاد شعبانیه بر همه عزیزانم
قربون حضرت ابوالفضل که یه تنه همه ی معرفت های عالم و خرید بشم..

اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائكَ عَلَیْكَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِكُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَولادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.[/]

[="Tahoma"][="Black"]سلام دوستان می توانند از این عکس ها در پروفایلشون استفاده کنند به یاد خون های پاک شهیدان کشور عزیزمون ایران قدرتمند

[/]

سال 1398 هفت دقیقه برای خودمان وقت بزاریم

حتما این متن رو بخونیم

بعد از جنگ آمریکا با کره، ژنرال ویلیام مایر که بعدها به سمت روانکاو ارشد ارتش آمریکا منصوب شد، یکی از پیچیده ترین موارد تاریخ جنگ در جهان را مورد مطالعه قرار میداد:

حدود 1000 نفر از نظامیان آمریکایی در کره، در اردوگاهی زندانی شده بودند که از همه استانداردهای بین المللی برخوردار بود. این زندان همه امکاناتی که باید یک زندان طبق قوانین بین المللی برای رفاه زندانیان داشته باشد را دارا بود.

این زندان با تعریف متعارف تقریباً محصور نبود و حتی امکان فرار نیز تا حدی وجود داشت.

آب و غذا و امکانات به وفور یافت میشد.

در آن از هیچیک از تکنیکهای متداول شکنجه استفاده نمیشد، اما...

اما بیشترین آمار مرگ زندانیان
در این اردوگاه گزارش شده بود.

عجیب اینکه زندانیان به مرگ طبیعی میمردند.

با این که حتی امکانات فرار وجود داشت
اما زندانیان فرار نمیکردند

بسیاری از آنها شب میخوابیدند و صبح دیگر بیدار نمیشدند.

آنهایی که مانده بودند احترام درجات نظامی را میان خودشان و نسبت به هموطنان خودشان که مافوق آنها بودند رعایت نمیکردند،

و در عوض عموماً با زندانبانان خود طرح دوستی میریختند.

دلیل این رویداد، سالها مورد مطالعه قرار گرفت
و ویلیام مایر نتیجه تحقیقات خود را به این شرح ارائه کرد:

در این اردوگاه، فقط نامه هایی که حاوی خبرهای بد بود را به دست زندانیان میرساندند و نامه های مثبت و امیدبخش تحویل نمیشد.

هر روز از زندانیان میخواستند در مقابل جمع، خاطره یکی از مواردی که به دوستان خودخیانت کرده اند، یا میتوانستند خدمتی بکنند و نکردند را تعریف کنند.

هر کس که جاسوسی سایر زندانیان را میکرد، سیگار جایزه میگرفت.
اما کسی که در موردش جاسوسی شده بود و معلوم شده بود خلافی کرده هیچ نوع تنبیهی نمیشد.

در این شرایط همه به جاسوسی برای دریافت جایزه (که خطری هم برای دوستانشان نداشت) عادت کرده بودند.

تحقیقات نشان داد که این سه تکنیک در کنار هم، سربازان را به نقطه مرگ رسانده است، چرا که:
— با دریافت خبرهای منتخب (فقط منفی) امید از بین میرفت.

— با جاسوسی، عزت نفس زندانیان تخریب میشد و خود را انسانی پست می یافتند.

— با تعریف خیانتها، اعتبار آنها نزد همگروهی ها از بین میرفت.

و این هر سه برای پایان یافتن انگیزه زندگی، و مرگ های خاموش کافی بود.
این سبک شکنجه، شکنجه خاموش نامیده میشود.

نتيجه :
اگر این روزها فقط خبرهای بد میشنويم، اگر هیچکدام به فکر عزت نفس مان نيستيم و اگر همگي در فکر زدن پنبه همدیگر هستيم،
به سندرم «شکنجه خاموش» مبتلا شده ايم.

این روزها همه خبرهای بد را فقط به گوشمان میرسانند و ما هم استقبال میکنیم ...
دلار گران شده ...
طلا گران شده ...
کار نیست ...
مدرسه ای آتش گرفت ...
دانش آموزان راهیان نور در جاده کشته شدند...
زورگیری در ملاءعام...

این روزها هیچ کس به فکر عزت نفس ما نیست!
شما چطور فکر میکنید؟ ...
ما ایرانیها دزدیم! ...
ما ایرانیها همه کارهایمان اشتباه است. ...
ما ایرانیها هیچی نیستیم! ...
ما ایرانی ها از زیر کار درمیرویم! ...
ما هیچ پیشرفتی نکردیم!...
ما ایرانیها هیچ هنری نداریم!
ما ایرانیها آدمِ حسابی نداریم!
ما ایرانیها هر عیبی که یک انسان میتواند داشته باشد داریم! ...

توی همین محیطای مجازی چقدر بادلیل و بی دلیل به خودمان بد میگوییم و لذت میبریم.
به خودمان فحش میدهیم و کیف می کنیم و میخندیم.

اقوام مختلف ایرانی را مسخره می کنیم و همه با هم کل ایران را ! ...

بزرگان علمی٬ هنری٬ ادبی و دینی کشور خودمان را وسیله خنده و تفریح کرده ایم و هیچکس هم نباید فکر کند اینها نقشه است.

این همان جنگ نرم است.

این روزها همه در فکر زیرآب زدن بقیه هستند، شما چطور؟
این روزها همه احساس می کنند در زندانی بدون دیوار دوران بی پایان محکومیت خود را می گذرانند، شما چطور؟
این روزها همه شبیه زندانیان جنگ آمریکا و کره منتظر مرگ خاموش هستند٬ شما چطور؟
بیاییم از خواندن و شنیدن اخبار منفی فاصله بگیریم و تا میتوانیم به خود و اطرافیانمان امید بدهیم، (((احترام))) بگذاریم و در هرشرایطی شاد زندگی کنیم.

سلام به همگی

برای سیل زدگان دعا کنیم

خداکنه باران رحمتش خاطرات خوب به جا بزاره

یه فیلم دیدم موکب های عراقی هم اومده بودند خوزستان واسه کمک رسانی;;)@};-

خوش اومدین خیرمقدم عزیزان

قراره جمعه هم بارون بیاد خوبه ولی اگه شنبه تند رگباری تگرگی بشه بهتره

مردیم از بس رفتیم مدرسه خب پایان سال تحصیلی رو اعلام کنید ما هم غصه سیل زدگان رومی خوریم همدردیم بی تعارف;;)L-)happy@};-

.

بزن بارون بزن خیسم کن آبم کن ترم کن
کمک کن تازه بارون من غریبم پر پرم کن
.
بزن آتیش به جونم شعله کن خاکسترم کن

بذار سر روی دوشم سایه ات رو تاج سرم کن

.
تو عاشق پیشه ای همیشه ی محشر بپا کن
منو عاشق ترین آواره ی عالم صدا کن

.

من از مکتب سراغ قبله ی عشقو گرفتم
تو اینجا تا ابد از عشق مردن رو بنا کن

.
کمک کن تازه بارون من غریبم پر پرم کن
بذار سر روی دوشم سایه ات رو تاج سرم کن

.
بزن آتیش به جونم شعله کن خاکسترم کن
بزن بارون بزن خیسم کن آبم کن ترم کن



.
.
IMAGE(<a href="http://s1.picofile.com/sahargah/Pictures/101309313_Rain" rel="nofollow">http://s1.picofile.com/sahargah/Pictures/101309313_Rain</a>(9).gif)




سلام به همگی

خب کمک های امارات هم به ایران رسید خصوصا واسه سیل زدگان

الهی شکر

خداکنه با کمک هلال احمراینا هم زود به دستشون برسه

ابتکار عمل مشترک سازمان های هلال احمر عربستان سعودی و امارات عربی متحده بر پایه اصل اخوت اسلامی و همبستگی انسانی با مردم ایران استوار است.

بر اساس این گزارش سازمان های یاد شده هم اکنون در حال بررسی مکانیزم ها و راه های مناسب برای به اجرا گذاشتن این طرح هستند تا از این طریق بتوانند گامی مثبت در راه کاهش تبعات ناشی از سیل در مناطق حادثه دیده برداشته باشند.

آخرین آمار منتشر شده در باره تلفات انسانی جاری شدن سیل در نقاط مختلف ایران از ۷۸ کشته ، ۱۱۳۷ مجروح و ۲۹۵،۷۸۷ نفر آواره حکایت دارد.

گفتنی است عربستان سعودی، رقیب اصلی ایران در منطقه خاورمیانه از ژانویه ۲۰۱۶ پس از حمله به سفارت کشورش در تهران اقدام به قطع روابط دیپلماتیک با ایران کرد. امارات عربی متحده نیز که از متحدان نزدیک عربستان در سیاست های منتطقه ای است پس از این واقعه سطح روابط خود با تهران را به سطح کاردار کاهش داد.

happy@};-

موضوع قفل شده است