جمع بندی دوستم ازدواج کرده و من با 31 سال سن هنوز مجردم

تب‌های اولیه

9 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
دوستم ازدواج کرده و من با 31 سال سن هنوز مجردم



با نام و یاد دوست

سلام

یکی از کاربران سایت سوالی داشتند که طرح آن با آیدی خودشون ممکن نبود

لذا با توجه به اهمیت موضوع، سوال ایشان با حفظ امانت جهت پاسخگویی توسط کارشناس محترم سایت در این تاپیک درج می شود:

نقل قول:

سلام
من دختری هستم که تو یه خونواده بزرگ شدم که نه خیلی مذهبی ولی طوری بودن که قبلا زیاد نمیذاشتن دختر تنها یا با دوستاش بره بیرون
میگفتن خطرناکه و کلا روابطم با پسرا خیلی کم بود وبا کسی دوست نشدم
الان که سنم بالا رفته و در روابط با پسرا کلا خجالتی شدم و روم نمیشه باهاشون صحبت کنم
واسه همین هم کسی نمیاد به خواستگاریم
اعتماد به نفسم از بین رفته مخصوصا وقتی میبینم دوست 20 ساله ام ازدواج کرده و من با 31 سال هنوز مجردم
چه کنم ؟


با تشکر

در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید

width: 700 align: center

[TD="align: center"]با نام و یاد دوست

[/TD]

[TD="align: center"][/TD]


کارشناس بحث: استاد صابر

[TD][/TD]

با سلام و عرض احترام خدمت شما کاربر محترم و همه ی اسک دینی های عزیز!@};-


پاکی و پاک ماندن از بهترین صفات برای فردی چون شماست. خدای متعال را شاکریم که چنین روابطی نداشتید و گرچه ازدواج نکرده اید ولی اکنون این گوهر در وجودتان محفوظ مانده است. چه بسیار دخترانی که با برقراری ارتباط های قبل از ازدواج سرنوشت خود را دگرگون می کنند و نه تنها ازدواج موفقی ندارند بلکه دچار شک و بدبینی نسبت به یکدیگر می شوند. حتی همان دوستی که بیان کردید در 20 سالگی ازداج کرده باید دید چقدر زندگی اش تداوم دارد و چقدر با همسرش تفاهم دارد؟!



خواهر محترم! ظاهرا علت ازدواج نکردن و نداشتن خواستگارتان را محصور در نداشتن ارتباط با پسران دانسته اید و حال آنکه واقعا اینگونه نیست. اتفاقا بر عکس بسیاری از پسران به دنبال دخترانی هستند که تا کنون با کسی ارتباط نداشته و در طول عمرش دوست جنس مخالف نیز نداشته باشد.



از نظر ما مشکل نداشتن خواستگار یک مسئله عمومی است که علت آن را باید در موارد دیگری جستجو نمود. بنابراین به چند نکته توجه داشته باشید.



الف) هر چند دختران جوان و دم‏بخت و نيز والدين آنها علاقه‏مندند تا هر چه زودتر ازدواج كرده، زندگى آينده‏ شان را روشن كنند و به اصطلاح از بلاتكليفى بيرون آيند و...؛ ولى چه خوب است به شرايط و موقعيت‏هاى اجتماعى، فرهنگى، خانوادگى و... جامعه و فرد توجه كافى شود. با توجه به عوامل مختلفى كه در سطح كلان جامعه مطرح است، سن ازدواج دختران و پسران بالا رفته است. بنابر اين دختر خانمى همچون شما زمان ازدواجش دير نشده است؛ گرچه باور بر اين است كه سن ازدواج بايد پايين‏تر از سن كنونى باشد. پس دغدغه خاطرتان كه چرا هنوز در جريان خواستگارى‏ها، توافقى حاصل نشده است. چندان جايگاهى ندارد.


بله، اگر شما در جامعه و فرهنگى زندگى مى‏ كرديد كه سن ازدواج كمتر از 20 سالگى بود، جاى نگرانى براى دير شدن ازدواج وجود داشت.


ب) نداشتن خواستگارهاى متعدد و زياد و يا به توافق نرسيدن خانواده‏ها يا دختر و پسر و به عبارت ديگر جور نشدن آن، يك امر طبيعى است و هرگز نشانه بخت بد يا بسته ‏شدن بخت فرد نيست و همان‏طور كه براى شما به عنوان يك دختر، اين مشكل وجود دارد و هنوز نتوانسته ‏ايد با فرد مناسب و دلخواه خود ازدواج كنيد، براى پسرها نيز اين مشكل وجود دارد. علاوه بر اين، شما بين دختران تنها فردى نيستيد كه دچار اين مشكل هستيد و دختران زياد ديگرى نيز هستند كه مدت ‏ها و گاهى سال ‏ها با اين مسئله روبه‏رو هستند؛ امّا سرانجام همسر مناسب و متناسب با روحيات خود را پيدا مى‏كنند؛ ولى با اندكى تأخير از نظر زمانى. پس زود ازدواج‏كردن آن هم با اوّلين يا دومين خواستگار، نشانه موفقيت در امر ازدواج و تأمين خوشبختى و سعادت هميشگى نيست. با كمى دقت و تفحص در بين همسايگان، فاميل و ديگران، مى‏توانيد مشاهده كنيد كه فرآيند خواستگارى و ازدواج، معمولاً يك فرآيند طولانى مدت است و نيازمند زمان و دقت كافى است و چه بسا همين تجربه‏ ها و به تأخير افتادن‏ ها، شناخت و آگاهى ‏تان را از موضوعات و معيارهاى ازدواج بيشتر و عميق‏ تر كند و موفقيت در اين امر مهم و حياتى را چندين برابر كند كه در نتيجه به صلاح شما خواهد بود.


ج) در فرآيند خواستگارى، همان‏طور كه خانواده دختر از ويژگى ‏هاى خانوادگى، اخلاقى و...پسر تحقيق مى‏كنند تا با شناخت كامل و دقيقى كار انجام گيرد، خانواده پسر نيز در مراحل خواستگارى و پس از آن از خانواده دختر و خصوصيات اخلاقى و رفتارى دختر تحقيق و تفحص مى ‏كنند و اين امرى لازم و ضرورى است و چه بسا خانواده پسر پس از خواستگارى، در تحقيقاتشان به نقطه ‏ضعف ‏هايى در وجود شما يا خانواده محترمتان رسيده ‏اند و متناسب با وضعيت خانوادگى خود نيافته‏ اند و در نتيجه، امر را پى‏گيرى نكرده‏اند.
بنابراين حل نشدن مشكل ازدواج مى‏تواند ريشه در عوامل و علل فوق داشته باشد. ضمن اینکه خود شما نیز باید کمی فعال تر عمل کنید و با رفتن به مجالس زنانه و محافل عمومی خود را بیشتر به دیگران بشناسانید تا خواستگاران خوب روانه ی منزلتان گردند.

موفق و خوشبخت باشید.

مدیر ارجاع سوالات;1013659 نوشت:


با نام و یاد دوست

سلام

یکی از کاربران سایت سوالی داشتند که طرح آن با آیدی خودشون ممکن نبود

لذا با توجه به اهمیت موضوع، سوال ایشان با حفظ امانت جهت پاسخگویی توسط کارشناس محترم سایت در این تاپیک درج می شود:


با تشکر

در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید

سلام عزیزم فک نکن چون ارتباط باپسرا نداشتی پس خیلی ضعیفی
به شخصه دیدم که خیلی ازدخترایی که با چندنفر هم دوستن حالاچه یکیش چه ده تاش اصلا مهارت ارتباط با جنس مخالفشونو ندارن
من خودم تاحالا همچین تجربه ای نداشتم٬
و انچنان هم اهل بگوبخند و رفت وآمد باپسرای فامیلمم نبودم برعکس خواهرم که همیشه گل سرسبدشون بود ولی باور کن من خودم بخواهرم یاد میدم چطوری باشوهرش صحبت کنه وخیلی تعجب میکنم میگم چرا اصلا بلد نیستن چجوری رفتارکنن و حرف بزنن
من حرفای استادمو هم برات میزارم

پیچیده ترین و حتی عجیب ترین رابطه در این عالم، رابطه ی زن و مرد است! ویل دورانت میگه اگه این رابطه، قشنگ و مدیریت شده باشه، خیلی از مشکلات عالم حل میشه. خیلی از درگیری ها، جنگ ها و نزاع ها زیر سر خوب نبودن این رابطه ست.
به صورت کلی و به ویژه در این دوره و زمانه که اختلاط زن ومرد فراگیر و پذیرفته شده است، خیلی مهمه که آدم بتونه و بلد باشه با جنس مخالف ارتباط درستی داشته باشه. کسی که نمی تونه ارتباط سالم و مناسبی با جنس مخالف داشته باشه، با مشکلات و دردسرهای فراوانی رو به رو میشه، تا جایی که حتی در زندگیش اختلال ایجاد میشه.
آموزش و پرورش که فعلا کاری انجام نمیده، پس هیچ، اما والدین وظیفه دارن به بچه هاشون یاد بدن که چطور با جنس مخالف مواجه بشن. آموزش در این زمینه خیلی مهم و لازمه!
هیچ دختری نباید از پسرا و هیچ پسری نباید از دختراخجالت بکشه.خجالت، ارتباط رو سخت می کنه.
البته حیا خیلی خوبه. حیا، خجالت نیست. حیا یعنی داشتن قدرت خویشتن داری. حیا یعنی تمایلات عاطفی و جنسی خودت رو در ارتباط با جنس مخالف مدیریت کنی. حیا یعنی چشم و دلت رو کنترل کنی!

مدیر ارجاع سوالات;1013853 نوشت:
width: 700 align: center

[TD="align: center"]با نام و یاد دوست

[/TD]

[TD="align: center"][/TD]


کارشناس بحث: استاد صابر

[TD][/TD]

نباید ازدواج رو تبدیل کنیم به دغدغه اول و اصلی زندگی خودمون که در صورت فراهم نبودن موقعیتش، به لحاظ روحی و روانی تحت فشار قرار بگیریم. نباید فکر کنیم همه مشکلات و بدبختی هامون واسه اینه که همسری نداریم!
ناامیدی، اونم تو فضای ازدواج، حال و حالت بسیار بدی ست که باید اونو کنار بگذاری. اگه یه کم به اطرافت نگاه کنی می بینی یه سری افراد خیلی سطحشون از تو پایین تره، خیلی موقعیتشون از موقعیت تو نامناسب تره ولی ازدواج کردن!

در موارد زیادی مشکل این نیست که شوهر نیست بلکه نداشتن قدرت انتخاب، دودلی، بد و خوب کردن، سخت گیری خود افراد یا خانواده ها، نداشتن #عزت نفس، پایین بودن #اعتماد به نفس، توقعات بالا، نداشتن معیارهای لازم، منزوی بودن و احساس خواستنی نبودن باعث میشه که فرصت های ازدواج یک جوان از دست بره!

ترس از مجرد موندن و ناامید شدن از ازدواج، گاهی باعث میشه آدم بدون در نظر گرفتن قوانین ازدواج، با هر کسی ازدواج کنه! از این جهت باید خیلی مراقب بود!
همه ی مشکلات عاطفی با ازدواج به طور کلی برطرف نمیشن. نباید با انگیزه ی پر کردن خلاءهای عاطفی ازدواج کرد!

برقراری رابطه ی عاطفی با خانواده، داشتن دوستان صمیمی و درگیر نشدن با فضاهای عاطفی ( موسیقی، رمان و فیلم عاشقانه و .. ) بهت کمک می کنه که بتونی عواطف و احساساتت رو مدیریت کنی!

مدیر ارجاع سوالات;1013659 نوشت:


با نام و یاد دوست

سلام

یکی از کاربران سایت سوالی داشتند که طرح آن با آیدی خودشون ممکن نبود

لذا با توجه به اهمیت موضوع، سوال ایشان با حفظ امانت جهت پاسخگویی توسط کارشناس محترم سایت در این تاپیک درج می شود:


با تشکر

در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید


ارزش یه دختر رو با خواستگاراش نمی سنجن. ارزش یه دختر با معنویت، اعتماد به نفس، عزت نفس، مدیریت عواطف، نجابت، وقار و خلاقیتش ارزیابی میشه.
اینجورکه مشخصه خودتو باختی. خودتو پیدا کن. خودتو دریاب. اول از همه خودت خواستگار خودت باش. اول خودت، خودت رو بخواه. عاشق خودت باش. واسه خودت قیمت بگذار. به خودت احترام بگذار. ارزش و اهمیت خواستگار و ازدواج خیلی خیلی کمتر از ارزش و اهمیت خودته. تو مهم تر از خواستگار هستی. تو مهم تر از ازدواجی. اگر کسی تو رو نمی خواد حداقل خودت خودتو بخواه.

خواستگار اصلا موجود خاصی نیست خواستگار یه آدمه با کلی نقطه ضعفه. خواستگار یه شخص معمولی مثل خودته که خوشبختی تو هیچ ربطی به اون نداره. او فقط قراره در بهترین حالت اگر بتونه یه همراه برای تو در ادامه ی زندگی باشه!
خواستگار واقعی یه دختر خداست خدا بهترین خواستگاره بهترین انیس و مونس خداست. خوشبختی فقط و فقط و فقط با #خدا قابل تصور و تحققه.
نوع برخورد خودت رو ارزیابی کن ببین چجوری با دیگران ارتباط برقرار می کنی ببین اخلاقت چطوره ببین چجور صحبت می کنی. شاید با برطرف کردن نقاط ضعف و منفی شخصیت خودت، زمینه ی اومدن خواستگار و ازدواج فراهم بشه.
درسته خواستگار نداری ولی خیلی چیزا داری. دارایی هاتو بنویس و ببین. تو آدم نداری نیستی!
مراقب مزاحم درونیت باش. که هی بهت میگه تو بدبختی، تو رو کسی دوست نداره، تو هیچ وقت ازدواج نمی کنی، تو خیلی بی ارزشی و برچسب های این مدلی دیگه. با مزاحم درونی خودت بجنگ، دعواش کن و اجازه نده هر برچسبی دوست داره بهت بزنه

مدیر ارجاع سوالات;1013659 نوشت:


با نام و یاد دوست

سلام

یکی از کاربران سایت سوالی داشتند که طرح آن با آیدی خودشون ممکن نبود

لذا با توجه به اهمیت موضوع، سوال ایشان با حفظ امانت جهت پاسخگویی توسط کارشناس محترم سایت در این تاپیک درج می شود:


با تشکر

در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید

جول اوستین میگه:

من ایمان دارم که وفاداری خداوند را تجربه خواهم کرد. به او توکل خواهم کرد و می دانم که مأیوسم نخواهد کرد.من به هر وعده ای که خداوند در قلبم نهاد، جان خواهم بخشید.همان چیزی خواهم شد که خداوند مرا به خاطر آن آفریده است.
این باور من است.

تحقق وعده الهی زمانبر است و ما نومیدی های متعددی را پشت سر می گذاریم و به همین دلیل، منفی نگر می شویم.

خداوند به آنچه می گوید وفادار است.
تمام وعده هایش "آری" و"آمین" هستند. به این معنا که اگر شما آنچه را بر عهده خودتان است به خوبی انجام دهید و با این که تحقق وعده غیر ممکن به نظر می رسد به کارتان ایمان داشته باشید و به فکر و احساساتتان و همچنین به مردم اجازه ندهید که با القائاتشان شما را از راهی که هستید منحرف سازند، آن گاه خواهید دید که چگونه وعده های الهی در فصل و وقت مناسب محقق خواهند شد.

اگر ما پیوسته به خداوند توکل کنیم، او هم با ما سخن خواهد گفت.او همیشه راهی جلوی پای ما قرار خواهد داد.
او به شما برای هر نبردی قـدرت،
برای هر تصمیم گیری خردمـندی
و برای هر درکی آرامـش خواهد بخشید.
خداوند از شما در برابر اشتباهات و خطاها حمایت می کند. وقتی در شرایطی ناعادلانه قرار می گیرید، او پاداش شما را خواهد داد.
او وعده داده نه تنها آرزوهایتان، بلکه حتی تمایلات پنهان قلبتان را نیز برآورده خواهد ساخت.
جسارت این را داشته باشید که به خداوند توکل کنید و همه چیز را به او بسپارید.

#دخترانه

اصلا نیاز نیست خودتان را برای پسرها بگیرید یا روی خود را در برخورد با آنها ترش کنید یا با تندی با آنها برخورد نمایید. تلاش کنید با وقار، مودبانه، بدون استرس، نگرانی، بدبینی، خودکم بینی، شرم و ترس و با اعتماد به نفس کامل با پسرها مواجه شوید. اینقدر ارتباط با یک پسر را برای خودتان سخت نکنید. از پسرها غول نسازید. پسرها موجودات وحشتناکی نیستند. اگر تلاش و تمرین نکنید در موقعیت های مختلف، با پسرها ارتباط مناسبی داشته باشید، همیشه از ناحیه ی آنها مورد مزاحمت، سوءاستفاده، توهین و تحقیر قرار خواهید گرفت.

سؤال:

دختری هستم که در یک خانواده ای بزرگ شده ام که نه خیلی مذهبی ولی طوری بوده اند که قبلا زیاد نمیگذاشتن دختر تنها یا با دوستاش بیرون برود و کلا روابطم با پسرها خیلی کم بود وبا کسی دوست نشدم.
الان که سنم بالا رفته است و در روابط با پسرها کلا خجالتی شده ام، کسی نمی آید به خواستگاریم
اعتماد به نفسم از بین رفته است، مخصوصاً وقتی میبینم دوست 20 ساله ام ازدواج کرده و من با 31 سال هنوز مجردم.



پاسخ:

پاکی و پاک ماندن از بهترین صفات برای فردی چون شماست. خدای متعال را شاکریم که چنین روابطی نداشتید و گرچه ازدواج نکرده اید ولی اکنون این گوهر در وجودتان محفوظ مانده است. چه بسیار دخترانی که با برقراری ارتباط های قبل از ازدواج سرنوشت خود را دگرگون می کنند و نه تنها ازدواج موفقی ندارند بلکه دچار شک و بدبینی نسبت به یکدیگر می شوند. حتی همان دوستی که بیان کردید در 20 سالگی ازداج کرده باید دید چقدر زندگی اش تداوم دارد و چقدر با همسرش تفاهم دارد؟!

خواهر محترم! ظاهرا علت ازدواج نکردن و نداشتن خواستگارتان را محصور در نداشتن ارتباط با پسران دانسته اید و حال آنکه واقعا اینگونه نیست. اتفاقا بر عکس بسیاری از پسران به دنبال دخترانی هستند که تا کنون با کسی ارتباط نداشته و در طول عمرش دوست جنس مخالف نیز نداشته باشد.

از نظر ما مشکل نداشتن خواستگار یک مسئله عمومی است که علت آن را باید در موارد دیگری جستجو نمود. بنابراین به چند نکته توجه داشته باشید.
الف) هر چند دختران جوان و دم‏بخت و نيز والدين آنها علاقه‏ مندند تا هر چه زودتر ازدواج كرده، زندگى آينده‏ شان را روشن كنند و به اصطلاح از بلاتكليفى بيرون آيند و...؛ ولى چه خوب است به شرايط و موقعيت‏ هاى اجتماعى، فرهنگى، خانوادگى و... جامعه و فرد توجه كافى شود. با توجه به عوامل مختلفى كه در سطح كلان جامعه مطرح است، سن ازدواج دختران و پسران بالا رفته است. بنابر اين دختر خانمى همچون شما زمان ازدواجش دير نشده است؛ گرچه باور بر اين است كه سن ازدواج بايد پايين‏تر از سن كنونى باشد. پس دغدغه خاطرتان كه چرا هنوز در جريان خواستگارى‏ ها، توافقى حاصل نشده است. چندان جايگاهى ندارد.

بله، اگر شما در جامعه و فرهنگى زندگى مى‏ كرديد كه سن ازدواج كمتر از 20 سالگى بود، جاى نگرانى براى دير شدن ازدواج وجود داشت.

ب) نداشتن خواستگارهاى متعدد و زياد و يا به توافق نرسيدن خانواده‏ ها يا دختر و پسر و به عبارت ديگر جور نشدن آن، يك امر طبيعى است و هرگز نشانه بخت بد يا بسته ‏شدن بخت فرد نيست و همان‏طور كه براى شما به عنوان يك دختر، اين مشكل وجود دارد و هنوز نتوانسته ‏ايد با فرد مناسب و دلخواه خود ازدواج كنيد، براى پسرها نيز اين مشكل وجود دارد. علاوه بر اين، شما بين دختران تنها فردى نيستيد كه دچار اين مشكل هستيد و دختران زياد ديگرى نيز هستند كه مدت ‏ها و گاهى سال ‏ها با اين مسئله روبه‏ رو هستند؛ امّا سرانجام همسر مناسب و متناسب با روحيات خود را پيدا مى‏كنند؛ ولى با اندكى تأخير از نظر زمانى. پس زود ازدواج ‏كردن آن هم با اوّلين يا دومين خواستگار، نشانه موفقيت در امر ازدواج و تأمين خوشبختى و سعادت هميشگى نيست. با كمى دقت و تفحص در بين همسايگان، فاميل و ديگران، مى‏ توانيد مشاهده كنيد كه فرآيند خواستگارى و ازدواج، معمولاً يك فرآيند طولانى مدت است و نيازمند زمان و دقت كافى است و چه بسا همين تجربه‏ ها و به تأخير افتادن‏ ها، شناخت و آگاهى ‏تان را از موضوعات و معيارهاى ازدواج بيشتر و عميق‏ تر كند و موفقيت در اين امر مهم و حياتى را چندين برابر كند كه در نتيجه به صلاح شما خواهد بود.

ج) در فرآيند خواستگارى، همان‏طور كه خانواده دختر از ويژگى ‏هاى خانوادگى، اخلاقى و...پسر تحقيق مى‏ كنند تا با شناخت كامل و دقيقى كار انجام گيرد، خانواده پسر نيز در مراحل خواستگارى و پس از آن از خانواده دختر و خصوصيات اخلاقى و رفتارى دختر تحقيق و تفحص مى ‏كنند و اين امرى لازم و ضرورى است و چه بسا خانواده پسر پس از خواستگارى، در تحقيقاتشان به نقطه ‏ضعف ‏هايى در وجود شما يا خانواده محترمتان رسيده ‏اند و متناسب با وضعيت خانوادگى خود نيافته‏ اند و در نتيجه، امر را پى‏گيرى نكرده‏ اند.

بنابراين حل نشدن مشكل ازدواج مى‏ تواند ريشه در عوامل و علل فوق داشته باشد. ضمن اینکه خود شما نیز باید کمی فعال تر عمل کنید و با رفتن به مجالس زنانه و محافل عمومی خود را بیشتر به دیگران بشناسانید تا خواستگاران خوب روانه ی منزلتان گردند.

موضوع قفل شده است