جمع بندی طرفداران کوروش چرا سرزمین مادری شون رو آزاد نمی کنند؟

تب‌های اولیه

89 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

به نام خدا

manmehdiam;1010791 نوشت:
دوست عزیز مخلص برای پاسخ حداقلی به فرمایشات شما هم ابا داشتم. که هرچه ادامه می یابد به نظرم میرسد که حق داشتم. از نبود مستندات کافی برای فرمایشات شما که بگذریم ، بخصوص فرمایشاتی مثل نابود کردن هرچه زودتر، دروغگو...خائن(که قاعدتا معنی روشنی دارد!) باعث میشود که فرمایشات شما عموما واجد حداقل استانداردهای این حقیر برای گفتگوی دوستانه و نقادانه و امکان تقابل افکار مختلف نباشد.

گو اینکه ادامه گفتگو هم موضوع جدیدی را مطرح نمیکند لذا عرض کردم که قضاوت را با خوانندگان واگذار می نماییم.

قرار شد شما فقط نام یک کشور نه بیشتر را بیاورید که خائنان را تشویق میکنند و مدال افتخار خیانت به آنها میدهند.

دوست گرامی شما از اول هم برای بحث نیامده اید. تمام سخنان شما هم با هم تناقض دارد. یکبار از ابتدا سخنان خود را بخوانید. اصلا دنبال بحث نیستید فقط دنیال این هستید بگویید حرفتان درست است و باقی افراد اشتباه میکنند.
استاندارد در گفتگو را شما تعیین نمیکنید. شما حتی یک کلمه هم از سخنان بنده را منطقی نقد نکرده اید. حتی یک جمله!
از ابتدا شما حتی یکبار هم در موضوع بحث نکرده اید و فقط دنبال بحث خارج از موضوع بودید.
هرجای هم قادر به جواب نبودید فقط گفتید باقی سخنانتان جایگاه پرداختند ندارد. یعنی در واقع شما از اول حتی یک ذره هم ادب گفتگو را رعایت نکردید. یا در قالب موضوع بحث کنید یا بحث خارج از موضوع و احساسی را کنار بگذارید. تمام کوروش پرستان قلابی و دروغگویان همیشه همانند شما بحث را به حاشیه میبرند یا احساسی میکنند. وقتی هم نمیتوانید پاسخ دهید انقدر بحث را احساسی نکنید و نگویید برداشت با خواننده گان.
بین خوانندگان دنبال ناجی میگردید؟ ناجی فقط یکیه و اونم مهدی فاطمه(عج) هست و دنبال کس دیگه ای نباش. گشتیم نبود نگرد نیست.
یا مطالب بنده را درست و منطقی نقد کنید یا وارد بحث نشوید و بگذارید بزرگانتان بحث کنند.

[SPOILER]

manmehdiam;1009945 نوشت:
دوست عزیز این احتمال هم هست. شاید همگی حاضر به این نباشند که جانشان را برای آرمانی بدهند. ولی قطعا بسیارانی هستند که به هیچ وجه حاضر نباشند جانشان را برای امری بیهوده بدهند.

متوجه نشدم. چطور امکان دارد شخصی را پادشاه حقیقی دانست اما آرمانهایش را قبول نداشت و بیهوده دانست؟
شرط عاشق شبیه معشوق شدن است. بزرگترین دروغ تاریخ اینه که بگی شخصی را دوست دارم اما عقیده و آرمانهایش را نه تنها قبول ندارم بلکه بیهوده میدانم.
این سخن بزدلان و عافیت طلبانی است که برای ناکامی های خود دنبال بهانه هستند. کوروش را قبول دارم ، اما آرمانهایش و اهدافش و رفتارش و کردارش بروند به جهنم. یعنی چنین اشخاصی به صورت مرموزانه ، لطیفانه و زیرکانه و البته خائنانه برای ضربه زدن به جناحی بدنبال بت ساختن و پشت بت قایم شدن را دارند. عده ای آگاهانه چنین میکنند ( که قطعا مزدور دشمن هستند ) و عده ای ناآگاهانه ( که ..... هستند ). اما هدف یکیست ، صرفاً ضربه به طرف مقابل نه از روی اعتقاد.
این عده دروغگو میگویند سینه چاک کوروش هستند اما عید باستانی نوروز را بی تمدنی میدانند و کریسمس را شکوه و تمدن میدانند اینان از احمقانند.

manmehdiam;1009945 نوشت:
مساله اسرائیل و فلسطین یا اسرائیل و اعراب از مسائل پیچیده قرن حاضر است . اینکه چه کسی برحق و چه کسی به ناحق هست یک موضوع فرعی است . موضوع اصلی این است که مردمان کشور ما چقدر حاضرند برای یک جانبداری هزینه کنند. آنچه روشن است به بسیاری از اقدامات اسرائیل بسیارانی در جهان انتقاد وارد میکنند. مثلا شهرک سازی های اسرائیل حتی مورد انتقاد آمریکا به عنوان مهم ترین متحد اسرائیل هم قرار گرفته است .
لکن مساله اصلی این است که در یک جایی از جهان کسانی با هم دعوا دارند. آیا به صلاح است که ما مستقیم و غیر مستقیم بسیاری از منافع ملی ایران را به پای این دعوا قربانی کنیم؟ لذا دست کم در اعتراضات اخیر دیدیم که کارگران حقوق نگرفته و سایر معترضین با شعارهایی همچون سوریه رو رها کن فکری به حال ما کن مخالف چنین هزینه هایی هستند. هرچند برای برآورد دقیق تر باید نظرسنجی یا رفراندومی در این باب صورت بگیرد تا زوایای دقیق آن مشخص شود.

اصلا هم پیچیده نیست. کاملا مُبین و مشخص است. صهیونیست در حال نسل کشی در فلسطین است. آل سعود در حال نسل کشی در یمن است. اشرار و منافقین در حال نسل کشی در سوریه و عراق و منطقه هستند.

و گروهی که به یاری مردم مظلوم میشتابند قطعاً جزوء دروغگویانی نیستند که از نام کوروش فقط نامش را بلد هستند. و کماکان آن دو فرض بر قدرت و قوت خود باقی هستد.

فرض اول

کوروش همان ذوالقرنین است ، پیغمبر خداست ، یهودیان را از بند و اسارت رهایی بخشید ، مانع ظلم به یهودیان ستم دیده شد. کسی بود که اگر صدای مظلومی را میشنید به یاریش میشتافت. دیروز یهودیان در ظلم بودند و کوروش آنها را نجات داد.
با این تفاسیر اگر امروز کوروش زنده بود و صدای آه و ناله مردم مظلوم فلسطین ، یمن ، سوریه و غیره را میشنید به کمک آنها میشتافت. چه بسا فلسطین روزی جزء سرزمینش بود.
نتیجه: هرکس بگوید من کوروش را میستایم ولی نسبت به قضایای منطقه به کشتار در منطقه و ناله مظلومان در منطقه بی تفاوت باشد دروغگویی بیش نیست. اگر نه تنها کمک نمیکند بلکه سنگ اندازی هم میکند نه تنها دروغگو است بلکه از بن و ریشه ی کوفیان هزار رنگ و خائن است و قطعا از سوی سرویس های جاسوسی بیگانه ساپورت مالی و غیره میشود.


فرض دوم

کوروش ذوالقرنین نیست ، پیغمبر خداهم نیست ، بت پرست بود ، اما به تمام ادیان احترام میگذاشت. اگر صدای مظلوم را میشنید بازهم به یاریش میشتافت. دیروز یهودیان در بند را آزاد کرد و اگر امروز بود یهودیان ظالم را در بند میکرد و سرزمینش فلسطین را پس میگرفت.
نتیجه گیری همانند نتیجه گیری در فرض اول است.

حال ای کوروش پرستان و کوروش ستایان به پا خیزید همانند کوروش بزرگ به داد مظلوم برسیم و ظالمان منطقه را از صحنه و صفحه ی روزگار محو کنیم. بروید سرزمین مادریتان را پس بگیرید. و اگر بزدل هستید و جرائت نبرد ندارید خفه شوید و گنده تر از دهانتان به یاوه گویی نپردازید.که اگر چنین کنید و دم از کوروش هم بزنید یا کوفی هستید یا خائن و جاسوس. به همین دلیل اعتقاد راسخ دارم کسانی که این چنین هستند را باید قبل از همه کس نابود کنیم. اینها فقط به دنبال ضربه زدن به کشور ایران هستند و کوروش و داریوش امثالهم همه بهانه است. وسلام.


manmehdiam;1009945 نوشت:
این سه گروه فوق هرکدام با دو گروه دیگر در حال جنگ هستند.
دقت بفرمایید که مطابق مستندات و محل اعزام و شهادت افسران ایرانی ، جمهوری اسلامی به طرفداری از دولت و صرفا با ارتش آزاد درگیر است. و هیچگونه درگیری تا کنون نیروهای ایران با داعش نداشته است.

بازهم آمار غلط و واهی. خوب نیست برای تطهیر دروغگویانی که فقط اسم کوروش را بلد هستند دست به انتشار اخبار غلط و دروغ میزنید.
از سردار شهید حاج حیدر تا محسن حججی همه به دست داعش و گروهک های دیگر کشته شدند. و سخترین درگیریها هم جبهه النصر و دو گروهک دیگر بود. بعدش خود داعش و این گروهکا میگن ما بودیم و شما از عالم بالا بهتون خبر رسید که کار ارتش آزاد بود.
با توجه به عرایض جنابعالی یک سوال مهم پیش میاد!

داعش را چه گروهی در سوریه از بین برد و از این کشور خارج کرد.

الف ) آمریکا ب) ارتش آزاد ج) اسرائیل د) جنگ داخلی داعش ه) گروهک های دیگر حاضر در سوریه و ) اتحادیه اروپا ز) روسیه

ح) خودشون خسته شدن و رفتن

فقط پیشاپیش عرض کنم دوست گرامی ، هر کدوم از این گزینه ها رو انتخاب کنید یا حتی خارج از این گزینه ها باعث توهین به شعور خودتون توسط خودتون میشه.

تمام این مدافعان حرم به دو دلیل رفتند و در سوریه جنگیدند. مورد اول دلایل مذهبی بود. و مورد دوم ایران دوستی آنان بود و هست که رفتند تا جنگ به داخل سرزمین کهن ایران زمین نشود. اما عده ای دروغگو که ادعا میکنند کوروش دوست هستند بجای کمک به این جریان طرفدار اسرائیل و آل سعود و داعش و آمریکا و غیرو هستند. اینان آفت کشور بزرگ اسلامی ، باستانی و کهن ایران زمین هستند. برای اینان کشور مهم نیست ولنگ و وازی مهم است و منظورشان از آزادی آزادی جنسی است نه چیزی بیشتر و فراتر از آن.
حدااقل ظاهرتون رو شبیه کوروش و حکومتش کنید. زنانی کاملا پوشیده و مردانی با محاسن زیاد! بسم الله. [/SPOILER]

به نام خدا

متحیر;1010145 نوشت:
حالا چرا اول فلسطین
فلسطین پس از انقراض هخامنشیان هیچگاه تحت حکومت ایران نبوده یعنی دو هزار و سیصد و پنجاه سال هست که حاکم ایرانی یا دست نشانده ایرانی نداشته و حتی در تمام دوره هخامنشیان هم کاملا تحت سلطه ایران نبوده
در دوران قبل از اسلام هم در مقاطع کوتاه به تصرف ایران در می آمده در مسیر لشکر کشی ها به مصر یا شکست دادن رومیان این منطقه بیشتر تحت سلطه یونان و سپس روم و بعد ها هم روم شرقی و سپس با یورش اعراب جزء جدایی ناپذیر امپراطوری اسلامی اعراب یا عثمانیان بوده مگر در دوره حدود صد ساله جنگهای صلیبی
حال که شما دعوت به بازپس گرفتن کشوری میکنید که حداکثر صد و پنجاه سال تحت اشغال یا سلطه ایران بوده!
چرا دعوت خود را با بازپس گیری کشورهای همسایه مانند افغانستان ترکمنستان آذربایجان ارمنستان عراق تاجیکستان و ... نمیکنید؟ این مناطق بیش از دو هزار سال تحت سلطه حکومتهای منتسب به ایران بوده اند و بیشتر اینها تنها کمتر از دویست سال گذشته از مام میهن جدا شده اند!
چرا سورنا را از سر گشاد آن میدمید؟

مگه کشورهای که کوروش بزرگ بهشون حمله میکرد و فتح میکرد قبلش جزء ایران بودند؟

مرام کوروش این بود هر فردی در هرجای دنیا درخواست کمک میکرد به کمکش میرفت و ظالم را نابود میکرد. امروز اگر کوروش بود و صدای مردم مظلوم فلسطین را میشنید بازهم به یاری مظلوم و نابودی ظالم میشتافت.

فقط میگم شما کوروش دوستان به ظاهر میهن پرست یه خورده شبیه شاه بزرگ ایران زمین بشید. خیالتون راحت باقی سرزمین های از دست رفته را هم پس میگیریم. اما طبق اصول شاه کوروش بزرگ اولویت با مظلوم است.امروز مظلوم فلسیطن و یمن است. بریم کمک!

دوستان از مطالبی که به سوال اصلی تاپیک مرتبط نیست خودداری کنند، و فقط مطالبی را مطرح کنند که در این راستا است
آیا کورش با ظلم مبارزه کرد؟
آگر آری، چرا طرفداران کورش مانند خود کورش به مقابله با ظلم و آزادی فلسطین از دست ظالمان اقدام نمی کنند؟

عماد;1010915 نوشت:
آیا کورش با ظلم مبارزه کرد؟
آگر آری، چرا طرفداران کورش مانند خود کورش به مقابله با ظلم و آزادی فلسطین از دست ظالمان اقدام نمی کنند؟

توجه داشته باشید که نمیتوان وقایع تاریخی را برای استخراج رویه دلخواه تحریف کرد .
واقعیت عملکرد کورش بسیار روشن هست و در منابع بسیار متعددی بحث و بررسی شده است:
کورش در 2500سال قبل زندگی میکرده و در داوری او در میان پادشاهان و فاتحان دنیا قرار میگیره. نه خود کورش و نه طرفداران او هیچکدام داعیه قیام برای عدالت برای او قائل نیستند. تمام اعتباری که در باب کورش ارائه شده مربوط است به نحوه تعامل و عملکرد کورش با مردمانی که سرزمین آنها و پادشاهی آنها توسط کورش فتح شده است. قاعده عمومی در مورد سرزمین های فتح شده و مردم مغلوب غارت آنها و به اسارت گرفتن آنها بوده است . (این امر در مورد اسلام از ابتدای ظهور تا صدها سال خلفای بعدی مسلمان هم صدق میکند. مسلمانان هم برده میگرفتند و اموال مغلوبین را تحت عنوان غنیمت به نفع خودشان ضبط میکردند)

حال تفاوت کورش اینجاست که وقتی که سرزمین بابل را فتح کرده اولا این فتح بدون جنگ و خونریزی صورت گرفته و پس از آن کورش به غارت آنها نپرداخته است. آنجا پادشاهی حکمرانی میکرده که مردمانی را در اسارت داشته و یهودیانی هم جز این طبقه بوده اند که تحت اقتدار سختگیرانه بخت النصر حاکم بابل بوده اند. طبیعی است پس از شکست این فرمانروا این اسرا هم آزاد شده اند و کورش با آنها به ملایمت برخورد کرده و مراتب انسانیت را با آنها رعایت کرده است.
کورش چه در مورد سرزمینهای مغلوبه چه کلیه سرزمینهای تحت اقتدارش که امپراطوری پارس باشد قوانین انسانی مبتنی بر حقوق بشر را جاری کرده. همگی محق به داشتن عبادتگاه و آزادی در داشتن هر عقیده که داشته اند بوده اند.

با این توضیحات هر انسان منصف که علاقه مند تسری حقوق بشر بر کلیه احوالات انسان باشد چنین عملکردی از یک پادشاه غالب را ستایش میکند.

اولا اینگونه نبوده که کورش اعلام کرده باشد بروید بگردید ببینید کجای دنیا مظلومی هست که ما به آنجا لشکرکشی کنیم و مظلوم را نجات دهیم! آیا یک نفر در مورد کورش همچین ادعایی دارد؟!!

به فرض محال اگر چنین شان و وظیفه ای هم برای کورش تعریف کنیم به این سادگی نمیتوان از آن برداشت به وظیفه قطعی برای مبارزه با اسرائیل آنهم با سبک و سیاقی که خودشان مدنظر دارند برداشت کرد! یعنی عزیزانی که این موضوع را مطرح میکنند قائل به این هستند که مثلا باید جمهوری اسلامی به سرزمین های فلسطین و اسرائیل حمله کند و آن را به مملکت ایران ضمیمه کرده و به آنها بگوید که دینی که دارید آزادید؟

چرا ما بیخودی مسائل واضح را پیچیده میکنیم. ظلم و ستم و تعدی به حقوق انسانها به هر نام به هر نحو به هر دلیل به توسط هر کس در هر جا و به هر طریقی که انجام گیرد مردود است. میخواهد بیرون کردن به ناحق اعراب فلسطین از خانه هایشان باشد یا ترکاندان یک اتوبوس حامل یهودیانی که صرفا تحت دولت اسرائیل زندگی میکنند یا کشتن مسلمانان میانمار فقط به این دلیل که انها معتقد به اسلام هستند یا کشتن و حتی آزار و ایذا هر انسانی به دلیل هر باوری که دارد...

کورش به قول شما 2500 سال پیش زندگی می کرده است. پس باید به سراغ کتابهای تاریخی رفت و با تکیه بر گزارشهای تاریخی درمورد وی قضاوت کرد.
منابعی که در مورد کورش بحث کرده اند را می توان به چهار قسمت تقسیم کرد.
یک: منابع یونانی
دو: منابع یهودی
سه: منابع اسلامی
و چهار منابع ایرانی
در منابع ایرانی که هیچ خبری از این پادشاه نیست به طوری که گویا اصلا چنین شخصی در ایران حکومت نکرده است.

manmehdiam;1010933 نوشت:
حال تفاوت کورش اینجاست که وقتی که سرزمین بابل را فتح کرده اولا این فتح بدون جنگ و خونریزی صورت گرفته و پس از آن کورش به غارت آنها نپرداخته است.

اما در مورد سه منبع قبلی(یونانی، یهودی و اسلامی) جمله ای که شما گفته اید بنا بر کدام یک از این منابع است؟ در کجا امده که کورش وقتی جایی را می گرفت غارت نمی کرد؟

manmehdiam;1010933 نوشت:
قاعده عمومی در مورد سرزمین های فتح شده و مردم مغلوب غارت آنها و به اسارت گرفتن آنها بوده است . (این امر در مورد اسلام از ابتدای ظهور

این گفته شما نیز جای بحث دارد اما در این تاپیک به آن نمی پردازیم اگر دوست دارید تاپیک دیگری با این عنوان مطرح کنید تا مفصل بحث کنیم

manmehdiam;1010933 نوشت:
کورش چه در مورد سرزمینهای مغلوبه چه کلیه سرزمینهای تحت اقتدارش که امپراطوری پارس باشد قوانین انسانی مبتنی بر حقوق بشر را جاری کرده. همگی محق به داشتن عبادتگاه و آزادی در داشتن هر عقیده که داشته اند بوده اند.

از منابعی که عرض کردم لطف کنید سند این فرمایش را هم بفرمائید.

عماد;1011024 نوشت:
از منابعی که عرض کردم لطف کنید سند این فرمایش را هم بفرمائید.

دوست بزرگوار پر واصح است که مادر مورد صحت و سقم تاریخی این مطلب بحث نمیکنیم. وگرنه به قول شما باید برویم تاریخ را بررسی کنیم تا وجهی از آن را مرجح بر سایر وجوه پیدا کنیم. هیچ اشکالی هم ندارد.
اصلا قبل از بررسی سندی و تاریخی عرض مخلص این است:
اگر کورش همچین روایتی که در موردش وجود دارد یعنی آزاد کردن یهودیان و برقرار کردن آزادی دین را واقعا انجام داده که درود بر او!
اگر انجام نداده که هیچ بحثی وجود ندارد

صحبت سر این است که شما خود عمل را باید ارزیابی کنید که اخلاقی است یا خیر. اینکه کسی آن را انجام داده باشد یا نداده باشد که اعتباری برای آن عمل نیست. قطعا خود مخلص با کسانی که بدون چون چرا کورش را بدون کمترین اشکال در جایگاه ستایش قرار دهند که نشود کمترین نقدی بر او وارد کرد به شدت مخالفم. هیچ کسی و هیچ عقیده ای و هیچ موردی نباید تقدس پیدا کند که از دایره نقد بیرون بماند.
و مخلص کلام را هم عرض کردم:

manmehdiam;1010933 نوشت:
ظلم و ستم و تعدی به حقوق انسانها به هر نام به هر نحو به هر دلیل به توسط هر کس در هر جا و به هر طریقی که انجام گیرد مردود است. میخواهد بیرون کردن به ناحق اعراب فلسطین از خانه هایشان باشد یا ترکاندان یک اتوبوس حامل یهودیانی که صرفا تحت دولت اسرائیل زندگی میکنند یا کشتن مسلمانان میانمار فقط به این دلیل که انها معتقد به اسلام هستند یا کشتن و حتی آزار و ایذا هر انسانی به دلیل هر باوری که دارد...

اتفاقا از دیدگاه درون دینی یک اشکال بسیار بزرگ که اهل سنت بر ما شیعیان در اعتقاداتمان وارد میکنند همین است. که تاریخ را با اصل دین خلط میکنیم. اینکه بعد از رسول چه کسی بر حق بوده علی برحق بوده...عثمان بوده معاویه بوده...اینها به اصل دین ارتباطی ندارد. همانگونه که اهل سنت میگویند دین خدا با محمد تمام شده و کامل شده و حجت تمام شده . اعمال بعدی مسلمانان و صحابه هم با اصل دین سنجیده میشود که البته داوری اصلی در این مورد به خداوند واگذار شده است. در حالی که در اکثر غریب به اتفاق مواردما افراد را میزان قرار میدهیم و نه اعمالشان را.

manmehdiam;1011229 نوشت:
دوست بزرگوار پر واصح است که مادر مورد صحت و سقم تاریخی این مطلب بحث نمیکنیم. وگرنه به قول شما باید برویم تاریخ را بررسی کنیم تا وجهی از آن را مرجح بر سایر وجوه پیدا کنیم. هیچ اشکالی هم ندارد.
اصلا قبل از بررسی سندی و تاریخی عرض مخلص این است:
اگر کورش همچین روایتی که در موردش وجود دارد یعنی آزاد کردن یهودیان و برقرار کردن آزادی دین را واقعا انجام داده که درود بر او!
اگر انجام نداده که هیچ بحثی وجود ندارد

برادر بزرگوار بنده تصورم این است که شما بناست علمی بحث کنید لذا علمی وارد شدم.
ما برای اینکه ثابت کنیم کورش یهودیان را آزاد کرده است و از مظلومان حمایت کرده می توان به منابع یهودی و اسلامی رجوع کرد و آدرس داد. اگر مال هستید آدرس خدمتتان عرضه کنم
بنده این را قبول دارم و حاضرم اثبات کنم
اما اینکه کورش ادیان را آزاد گذاشته بنا بر چه منبعی است. اگر قبول ندارید که هیچ! اگر قبول دارید با داده های معتبر علمی اثبات کنید.
بنده آزادی یهودیان را قبول داریم و اثبات می کنم، شما نیز آزادی ادیان را اثبات کنید. زیرا بنده این مطلب را قبول ندارم.

manmehdiam;1011229 نوشت:
اگر کورش همچین روایتی که در موردش وجود دارد یعنی آزاد کردن یهودیان و برقرار کردن آزادی دین را واقعا انجام داده که درود بر او!

مطلب این است که آزادی یهودیان بوده اما آزادی ادیان نبوده
بنابراین ما نتیجه می گیرم اگر الان بود لشکر کشی می کرد و نیز از مظلومان دفاع می کرد.
شما بر پایه این که ادیان را آزاد گذشته بوده نتیجه می گیرد به داد مظلومان نرسیده بلکه فتح کرده و آزادی اعلام کرده، خب یهودیان نیز مثل سایر مردم تحت فتح شده. این اشتباه است.

manmehdiam;1010933 نوشت:
حال تفاوت کورش اینجاست که وقتی که سرزمین بابل را فتح کرده اولا این فتح بدون جنگ و خونریزی صورت گرفته و پس از آن کورش به غارت آنها نپرداخته است.

لطف بفرمائید سوال بنده را پاسخ دهید
روشن بفرمائید یا کورش چنین کاری کرده و این آدرسش، و یا بفرمائید اطلاع ندارید

[=arial][=arial]

haqiqat;1010847 نوشت:
مگه کشورهای که کوروش بزرگ بهشون حمله میکرد و فتح میکرد قبلش جزء ایران بودند؟

مگه کشورهایی که اعراب یا مغولها یا سایر کشور گشایان به آن حمله میکردند قبلا جزء سرزمین شان بوده؟
عماد;1010915 نوشت:
آیا کورش با ظلم مبارزه کرد؟

خیر
haqiqat;1010847 نوشت:
مرام کوروش این بود هر فردی در هرجای دنیا درخواست کمک میکرد به کمکش میرفت و ظالم را نابود میکرد. امروز اگر کوروش بود و صدای مردم مظلوم فلسطین را میشنید بازهم به یاری مظلوم و نابودی ظالم میشتافت.

غیر از اسراییلی‌آت یا نقلهای دینی سند تاریخی معتبری در دست دارید که انگیزه فتوحات و کشور گشایی های کوروش به خاطر عدالت گستری یا مبارزه با ظلم بوده؟
علاوه بر نبوغ جنگ آوری نکته ای که راجع به کوروش تحسین برانگیز و قابل ستایش هست شیوه برخورد متفاوت ایشان با سرزمینهای اشغالی مردم و حاکمان ایشان بوده به خصوص در زمان فتح بابل
شیوه ای که ایشان اتخاذ کرد نه در گذشتگان ایشان دیده میشود و نه حتی سده ها یا هزاره ها بعد
احترام به عقاید مردم و عدم فرمان قتل و غارت شاید از سر بزرگواری و انساندوستی وی و یا ابداع شیوه کشورداری از سر نبوغ وی باشد که پس از مغلوب شدن مردم سر به شورش و نافرمانی نگذارند

[=arial]

عماد;1011022 نوشت:
و چهار منابع ایرانی
در منابع ایرانی که هیچ خبری از این پادشاه نیست به طوری که گویا اصلا چنین شخصی در ایران حکومت نکرده است.

سنگ نوشته دروازه r در کاخ بار عام پاسارگاد
و همچنین سنگ نوشته دیگر در منطقه کاخ مسکونی و اختصاصی کوروش در پاسارگاد به عنوان منابع ایرانی نام برد که اشاره به نام کوروش دارد
متاسفانه یا خوشبختانه موقعیت جغرافیایی فلات ایران به گونه ای است که بر سر راه شرق و غرب قرار دارد چنانچه کشورگشایی و هجوم به شرق یا غرب، سودای غیر ایرانیان باشد. به ناچار یا باید فلات ایران را فتح کنند وی ا اگر حکومت مقتدری در ایران باشد با ایران وارد نبرد شوند و رنج جنگ را بر ایرانیان تحمیل کنند. در این چند هزار ساله قبل از مادها فلات غربی مورد غارت آشوریان (بابلیان) بود پس از مادها و خلف ایشان هخامنشیان به مدت 100 سال تحت سلطه سلوکیان (اسکندر و جانشیانش) بود اشکانیان به قدر قدرت داخلی تا آنجا که توانستند رومیان را از غرب و ترکها را از شرق ایران دور نگاه داشتند و پس از انقراض ایشان ایران تحت سلطه حکومت مستبد دینی ساسانیان بود که با شدت و ضعف از کیان ایران دفاع کردند هر چند نظام طبقاتی و استبداد دینی عامه مردم را در رنج قرار میداد
پس از انقراض ساسانیان اعراب چنان دمار از روزگار ایرانیان درآوردند که به زعم مقاومتها و شورش ایرانیان تا دویست سال هیچ حکومت ایرانی پا نگرفت با ضعف اعراب کم کم سلسله های کم دوام در ایران پاگرفت تا اینکه ترکان غزنوی و سپس ترکان سلجوقی و بعدها ترکان خوارزمی تا هجوم مغول بر ایران سلطه داشتند حمله های مغول و برپایی حکومت ایلخانیان و بعد آن هم کشورگشایی تیمور لنگ و تیموریان باز هم منجر به ملوک الطوایفی شد که در آخر صفویان پیروز از این کارزار درآمدند که دوباره ایران را پانهادند اگر ترک بودن ایشان را نادیده انگاریم به سبب توسعه استبداد دینی و ضعف کشورداری این بار افاغنه سر به شورش گذاردند تا دیگر بار نادرشاهی قد علم کند دوباره ایران را یکپارچه کند ولی هم قیمت این یکپارچگی زیاد بود و هم عمر آن کم اینها را بهتر میدانید که در ادامه زندیه و سپس دوره سیاه قاجار و مشروطه بعد پهلوی و سپس جمهوری اسلامی
در این دو هزار و پانصد سال شما کجا ایران و ایرانیگری قیام برای عدالت پیدا میکنید که به ثمر نشسته ما را راهنمایی کنید
عماد;1010915 نوشت:
گر آری، چرا طرفداران کورش مانند خود کورش به مقابله با ظلم و آزادی فلسطین از دست ظالمان اقدام نمی کنند؟

«کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی» به واقع اگر چنین آگاهی اراده و همتی باشد که نیست دفع ظلم ابتدا باید از کیان خود آغاز شود

متحیر;1011299 نوشت:
غیر از اسراییلی‌آت یا نقلهای دینی سند تاریخی معتبری در دست دارید که انگیزه فتوحات و کشور گشایی های کوروش به خاطر عدالت گستری یا مبارزه با ظلم بوده؟

اگر نقل های دینی را کنار بگذاریم چه خواهد ماند
منابع ایران باستان که حتی بیکبار هم نام کورش را نیاورده اند.
از منابع یونانی هم که هردوت افسانه ای است و گزنفون نیز به صورت رمان است او شخصیت به نام کورش را به پادشاهان یونان معرفی می کند تا آنان از وی درس گیرند
سنگ نشبته ها نیز که می تواند باستان سازی باشد
اگر زیراب همه این منابع را بزنیم باید در اصل وجود کورش شک کنیم نه اینکه از مظلوم دفاع کرده یا نه؟

متحیر;1011299 نوشت:
علاوه بر نبوغ جنگ آوری نکته ای که راجع به کوروش تحسین برانگیز و قابل ستایش هست شیوه برخورد متفاوت ایشان با سرزمینهای اشغالی مردم و حاکمان ایشان بوده به خصوص در زمان فتح بابل

همان طور که شما به راحتی کتابهای دینی را کنار گذاشتید راحت تر از آن می توان منابع یویانی و سنگ نبشته ها را کنار زد. با این وجود اصل وجود کورش به مخاطره می افتد، شما طبق چه مدرکی ادعا می کنید وی نبوع داشته!؟ شیوه برخوردش متفاوت بوده؟! فتح بابلی صورت گرفته؟

متحیر;1011299 نوشت:
شیوه ای که ایشان اتخاذ کرد نه در گذشتگان ایشان دیده میشود و نه حتی سده ها یا هزاره ها بعد

تا اینجا شما فقط ادعا کرده اید. ادعا در گروه های تلگرامی و پیجهای اینستگرامی که مخاطب های عامی دارد خوب است اما در اینجا هر چه می گوئیم باید با مدرک اثبات کنیم.

متحیر;1011299 نوشت:
احترام به عقاید مردم و عدم فرمان قتل و غارت شاید از سر بزرگواری و انساندوستی وی و یا ابداع شیوه کشورداری از سر نبوغ وی باشد که پس از مغلوب شدن مردم سر به شورش و نافرمانی نگذارند

شما زیراب منابع دینی را که زده اید
اگر به منابع یونانی مراجعه کنید هم قتل انجام داده و هم غارت، چه در گزنفون و چه در هردوت

متحیر;1011299 نوشت:
کل اگر طبیب بودی اول سر خود دوا نمودی به واقع اگر چنین آگاهی اراده و همتی باشد که نیست دفع ظلم ابتدا باید از کیان خود آغاز شود

مشکل این است که کل که از نظر ما همان کورش پرستان هستند، دل به کسانی بسته که آنها نیز شیوه ادعایی کورش را ندارند. از ظلم حمایت می کنند و به تو سر مظلوم می زنند
اگر تحت تاثیر امپراطوری های رسانه ای غربی بشار اسد را ظالم می دانند، مردم مظلوم یمن را که ظالم نمی دانند، چرا سکوت می کنند، چرا حتی یک بیانه ای هم صادر نمی کنند.

متحیر;1011299 نوشت:
ای بی خبر بکوش که صاحب خبر شوی
تا راهرو نباشی کی صاحب خبر شوی

در امضای مبارک نیز، شعر را اشتباه نوشته اید
ای بی خبر بکوش که صاحب خبر شوی
تا راهرو نباشی کی راهبر شوی

مگر اینکه منظور خاصی به جز شعر داشته باشید

[=arial]

عماد;1011316 نوشت:
در امضای مبارک نیز، شعر را اشتباه نوشته اید
ای بی خبر بکوش که صاحب خبر شوی
تا راهرو نباشی کی راهبر شوی
مگر اینکه منظور خاصی به جز شعر داشته باشید

ممنون از دقت نظر
امضاء بنده دارای فونت مجزا در مصرع دوم و رنگ مجزا در جای «راهبر» هست که خواننده را به دقت بیندازد که این همان شعر حافظ عزیز نیست.
از «این همانی ها» بپرهیزد و دقت نظر داشته باشد بداند دنبال چیست «راهبر»ی را کنار بگذارد و همان «صاحب خبر» شود که هم برای خودش بهتر هست و همینکه تبعات کمتری دارد
عماد;1011316 نوشت:
مشکل این است که کل که از نظر ما همان کورش پرستان هستند، دل به کسانی بسته که آنها نیز شیوه ادعایی کورش را ندارند. از ظلم حمایت می کنند و به تو سر مظلوم می زنند
اگر تحت تاثیر امپراطوری های رسانه ای غربی بشار اسد را ظالم می دانند، مردم مظلوم یمن را که ظالم نمی دانند، چرا سکوت می کنند، چرا حتی یک بیانه ای هم صادر نمی کنند.

کوروش پرستان یا هر فرقه تقدس گرا زیر مجموعه عامه مردم هستند که متاسفانه بنا به هر دلیلی آگاهی به گذشته و یا حق و حقوق خود ندارند
تا این آگاهی و روشن بینی از واقعیات در ضمیر مردم پدید نیاید حق و حقیقت جویی صرفا ملعبه سیاسان نابکار هست.
از دید من هر چند حکومت سکولار بشار اسد از بین مدعیان جنگ سوریه بهتر از بقیه هست ولی اگر انصاف به خرج بدهیم یکی از پایه های ظلم بر مردم سوریه ایشان هستند و کم تقصیر ندارند متاسفانه دخالت های خارجی محلی برای آشتی ملی در سوریه نگذاشته و همه چیز در گیر و پاسوز جهل و لجاجت طرف های داخلی و مطامع و انتقام گیری و جنگهای نیابتی طرفین خارج از سوریه بوده که جز رنج و سختی بر مردم سوریه عاید دیگری نداشته

عماد;1011294 نوشت:
برادر بزرگوار بنده تصورم این است که شما بناست علمی بحث کنید لذا علمی وارد شدم.

بنده هم همین تصور را در مورد شما دارم و متاسفانه به نظر میرسد تنها موردی است که اشتراک نظر داریم!
مضافاً؛ مخلص تصور میکنم که موضوع تاپیک یا سوال استارتر محترم بررسی سندی صحت و سقم اعمال کورش نیست.

عماد;1011294 نوشت:
بنده آزادی یهودیان را قبول داریم و اثبات می کنم، شما نیز آزادی ادیان را اثبات کنید.

با تشکر از تقسیم منصفانه کار! مجالی برای این کار ندارم. لکن بدون مراجعه به مستندات تاریخی ، مگر شما نمیفرمایید که قبول دارید که یهودیان را کورش آزاد کرده است و اثبات هم میکنید که با ظلم مبارزه کرده؟ بسیارخوب! یعنی می فرمایید بعد از اینکه ایشان را آزاد کرد ، بلافاصله ضمن تخریب عبادتگاههای یهودیان به آنها دستور داد که دیگر حق ندارند یهودی باشند؟؟!! و یهودیان هم لابد ذاتاً خیلی اخلاق زیاده خواهی نداشتند! ولو اینکه کورش یهودی بودن را برایشان منع کرده اما همین که آنها را آزاد کرده بود ممنون دارش بودند و در کتاب مقدسشان هم اسمش را وارد کردند! یحتمل با خودشان میگفتند اگر کورش که آزادمان کرده ، ضمنا اجازه بدهد که یهودی هم بمانیم که دیگر رودل میکنیم!!! همان اولی بس مان است!؟و به همان میزان راضی شدند؟

مضافا اینکه اگر به ضعم شما کورش آزادی دین نداده و فقط مظلومان را از اسارت آزاد کرده پس کورش پرستان شما باید بروند فلسطین را از دست اسرائیل نجات دهند و دین زردشت را در کنارش به فلسطینیان بخت برگشته تحمیل نمایند!؟ البته تا فراموش نکردم غارتگری را هم به اعمال کورش اضافه نمودید .... به نظرم با این دیدگاهی که شما به کورش دارید وای بحال فلسطینیان اگر حقیقتا کورش پرستان بخواهند به سیاق ایشان عمل کنند!

گفتم که بحث با کسانی که حامی صهیونیستها هستند فایده نداره.میخواستی بر علیه پروژه صهیونیستی وارد عمل بشوند و تبلیغاتی که از رادیو و تلویزیون و رسانه هاشون میکنند رو جلوش موضع بگیرند؟! بنابراین وقتی همه شعارهایی که میدهند کشکه حقوق بشر و دفاع از مظلوم و پیروی از خرد و همه اینها کشکه تا وقتی که در چارچوب تبلیغات صهیونیستی قرار بگیره.وگرنه بیکار نبودند این غده سرطانی رو توی منطقه ما بکارند و از دشمنای کشور ما حمایت بکنند.قبل از این حکومت اصلا.ببینید استعماری که رژیم صهیونیستی ساخت چگونه قائله های تجزیه طلبی تو این دویست سال و فتنه های مذهبی مثل بهاییت بوجود آورد.حالا از حامیان اینها میخواهید مقابل این جریانات استعماری موضع بگیرند؟! اینها کوروشی رو میخوان معرفی کنند که طبق پروژه صهیونیستی سکولار بوده اصلا اصل آمریکایی بوده Smile نه اینکه پاسدار ایران بوده و رفته یک مردمی که بهشون ظلم میکردند آزاد کرده.نباید به محدوده ظلم و جنایت صهیونیستها و کشورهای استعماری غربی توی منطقه خودتون وارد بشید.باید شعارهای اونها رو تکرار کنید تا بشوید حامی کوروش! در عمل ولی ادامه دهندگان کوروش یا ذوالقرنین قرآن مشخصه چه کسانی هستند که از جانشان هم برای پاسداری از ایران و دفاع از مظلومان میگذرند و مقابل دشمنان ایران و دینشون می ایستند.

متحیر;1011327 نوشت:
از دید من هر چند حکومت سکولار بشار اسد از بین مدعیان جنگ سوریه بهتر از بقیه هست ولی اگر انصاف به خرج بدهیم یکی از پایه های ظلم بر مردم سوریه ایشان هستند و کم تقصیر ندارند متاسفانه دخالت های خارجی محلی برای آشتی ملی در سوریه نگذاشته و همه چیز در گیر و پاسوز جهل و لجاجت طرف های داخلی و مطامع و انتقام گیری و جنگهای نیابتی طرفین خارج از سوریه بوده که جز رنج و سختی بر مردم سوریه عاید دیگری نداشته

بنده عرض کردم، گیرم که بشار اسد ظالم. سوال بر سر جای خودش باقی است، مردن یمن چی؟ آنها هم ظالمند.
عربستان به آنان ظلم می کند و آمریکا و انگلیس به وی اسلحه می فروشند
چرا کورش ستایان هیچ تحرکی در این زمنیه ندارند
شما ماهواره های کورش ستا را ببنید دریغ از یک بار محکوم کردن خشک و خالی عرستان و آمریکا و انگلیس به خاطر کشتن مردم یمن

manmehdiam;1011351 نوشت:
بنده هم همین تصور را در مورد شما دارم و متاسفانه به نظر میرسد تنها موردی است که اشتراک نظر داریم!
مضافاً؛ مخلص تصور میکنم که موضوع تاپیک یا سوال استارتر محترم بررسی سندی صحت و سقم اعمال کورش نیست.

عرض بنده ناظر به فرمایش شماست نه استاتر، شما ادعاهایی مطرح کردید، لازمه بحث علمی اثبات ادعاست.
شما فرمودید کورش نابغه بوده، به چه دلیل؟ مدرک؟
شما فرمودید کورش با هنگام فتح قتل عام نمی کرده؟ مدرک
شما فرمودیدآزادی ادیان قائل بوده؟ مدرک
اینکه استاتر سند درخواست نکرده، مجوزی است که ما هرچه بخواهیم بدون مدرک مطرح کنیم؟

manmehdiam;1011351 نوشت:
مجالی برای این کار ندارم. لکن بدون مراجعه به مستندات تاریخی

بنابراین اعتراف کنید که علمی به بحث نمی پردازید.

manmehdiam;1011351 نوشت:
مگر شما نمیفرمایید که قبول دارید که یهودیان را کورش آزاد کرده است و اثبات هم میکنید که با ظلم مبارزه کرده؟ بسیارخوب! یعنی می فرمایید بعد از اینکه ایشان را آزاد کرد ، بلافاصله ضمن تخریب عبادتگاههای یهودیان به آنها دستور داد که دیگر حق ندارند یهودی باشند؟؟!!

بله یهودیان را کورش آزاد کرده اما از دست بخت النصر حاکم بابل.
باظلم هم مبارزه کرده است
اما معنی ندارد عبادت گاه آنان را تخریب کند؟ برای چی باید عبادت گاه آنان را تخریب کند؟ نه تنها چنین کاری نکرده بلکه آنان را به بیت المقدس بر گردانده و هزینه ساخت بیت المقدس را به انان پرداخت کرده است. زیرا آنان دین کامل در زمان خودشان بودند.
نه تنها نه گفت یهودی باشند بلکه به آنان کمک هم کرد، اما نه به دلیل آزادی ادیان؟
بلکه به دلیل آنان را محق می دانست.

manmehdiam;1011351 نوشت:
مضافا اینکه اگر به ضعم شما کورش آزادی دین نداده و فقط مظلومان را از اسارت آزاد کرده پس کورش پرستان شما باید بروند فلسطین را از دست اسرائیل نجات دهند و دین زردشت را در کنارش به فلسطینیان بخت برگشته تحمیل نمایند!؟

نکته اینجاست کورش را با عینکی که غربی ها به چشم ما زده اند مطالعه می کنیم نه عینک واقعی!!!
کورش یهودیان را آزاد کرد، آنان را حمایت کرد به بیت المقدس برگرداند، اما دین زردشت را بر آنها تحمیل نکرد، برای اینکه خود به دنبال دین واقعی و کامل می گشت.
حتی یک جمله هم نمی توانید در منابع و کتب قدیمی پیدا کنید که کورش زدتشی باشد
او دین کامل زمان خود را داشته و به تبلیغ دین کامل زمان خود پرداخته که همان یهودیت بود. مثل دانیال نبی
منظورتان را کنایه های که در مورد

manmehdiam;1011351 نوشت:
البته تا فراموش نکردم غارتگری را هم به اعمال کورش اضافه نمودید ....

بنده غارت گری را به عمال کورش اضافه کردم؟
پس معلوم است هنوز نظر بنده را نگرفته اید
بنده عرض کردم کورشی که غربیها معرفی کرده اند، طوری است که در ایران عده ای را به جان هم بیندازد. او را پیرو آزادی ادیان و تقریبا هم گام با حقوق بشر امروزی معرفی کرده اند که عده به بهانه کورش ستایی او را در مقابل اسلام قرار دهند. در همین منابع مطالبی را علیه کورش گنجانده اند مبنی بر قاتل بودن وی، غارتگر بودن وی و .. که این نیز اسلحه دست کورش ستیزان شود و به هم بتازند و او به همه اینها بخندند
بنابراین بنده غارتگری کورش را قبول ندارم بلکه عرض می کنم در همان منابعی آزادی ادیان، نابغه بودن و ... آمده در همان منابع غارتگری نیز آمده است.
چرا برخی را قبول می کنید و برخی را کنار می زنید.
بنده هیچکدام را قبول ندارم. نه بخشنامه آزادی ادیان و نه غارتگری را.

عماد;1011661 نوشت:
عینکی که غربی ها

عماد;1011661 نوشت:
بنده عرض کردم کورشی که غربیها معرفی کرده اند

خوب اگر بنده عرض کنم که شما و امثال شما با دشمن تراشی سعی دارید ما را و بقیه را دشمن غرب و غرب را دشمن ما جا بزنید چه میفرمایید؟ شما میگویید غرب ما را به جان هم می اندازد یادتان میرود که خودتان همان کار را دارید انجام میدهید؟

غربیها نه قرار است ناجی ما باشند و نه دشمنی و پدرکشتگی با ما دارند. اصلا چیزی تحت عنوان غربیها وجود خارجی ندارد. کشورهای غربی هستند که صرفا دنبال منافع ملی شان هستند . کاری که ما هم باید بکنیم. ضمن اینکه یادمان نرود که بخض اعظم بلکه غریب به اتفاق تکنولوژی و رفاه و پیشرفتهای علمی نیز ما وام دار غرب هستیم. به مدد همین غربی هایی که شما دشمنشان میدارید هم اکنون مخلص و شما در خانه هایمان نشسته ایم و با هم گفتگو میکنیم. اگر حضرتعالی در منزلتان که نشسته اید اندکی منصفانه چشمان مبارکتان را به اطراف بگردانید هرآنچه میبینید به برکت همین غربی هاست. دقیق تر به مدد رنسانسی است که در غرب پدید آمد وگرنه شما و بنده سطح زندگیمان چندان با قبایل بدوی تفاوتی نداشت.
اینها به معنی واقع بینی است و به هیچ روی سرسپردگی در برابر فرهنگ غرب نیست.
ما ناچاریم مبتنی بر خرد هر امری را ارزیابی کنیم. اگر میثاق حقوق بشر مبتنی بر اخلاق و خرد شماست آن را بپذیرید. اگر کورش و هر فرد دیگری هم چنین بوده درود بر او

من نمیدانم عرض مخلص اینقدر پیچیده و درک آن سخت است. ما و شما عقل داریم. یعنی امیدوارم که داشته باشیم. هر عملی از سوی هر کس صورت گرفته باشد آن عمل را با معیارهای اخلاقی که داریم میسنجیم.
از نظر مخلص آزادی بیان- آزادی عقیده - رعایت اصول حقوق بشر و .... اینها ارزش است. به نظر میرسد که کورش هم در تاریخ این ارزشهای اخلاقی را ارج مینهاده. منتهی صحبت سر این است که ما با این اعمال کورش را میسنجیم نه اینکه این اعمال را با کورش بسنجیم.

شگفت است که شما میخواهید کورش را یهودی معرفی کنید که چون یهودیت در آن زمان دین کامل بوده! ایشان در صدد برکشیدن چنین دینی بوده! یعنی دقیقا میخواهید از اعتباری که کورش دارد به نفع تفکر ایدوئولوژی گرایانه خودتان بهره جویید.
مخلص برای فهم خیر و شر عقل و خرد را کفایت میدانم.

عماد;1011661 نوشت:
نکته اینجاست کورش را با عینکی که غربی ها به چشم ما زده اند مطالعه می کنیم نه عینک واقعی!!!
کورش یهودیان را آزاد کرد، آنان را حمایت کرد به بیت المقدس برگرداند، اما دین زردشت را بر آنها تحمیل نکرد، برای اینکه خود به دنبال دین واقعی و کامل می گشت.
حتی یک جمله هم نمی توانید در منابع و کتب قدیمی پیدا کنید که کورش زدتشی باشد
او دین کامل زمان خود را داشته و به تبلیغ دین کامل زمان خود پرداخته که همان یهودیت بود. مثل دانیال نبی
منظورتان را کنایه های که در مورد

بنده غارت گری را به عمال کورش اضافه کردم؟
پس معلوم است هنوز نظر بنده را نگرفته اید
بنده عرض کردم کورشی که غربیها معرفی کرده اند، طوری است که در ایران عده ای را به جان هم بیندازد. او را پیرو آزادی ادیان و تقریبا هم گام با حقوق بشر امروزی معرفی کرده اند که عده به بهانه کورش ستایی او را در مقابل اسلام قرار دهند. در همین منابع مطالبی را علیه کورش گنجانده اند مبنی بر قاتل بودن وی، غارتگر بودن وی و .. که این نیز اسلحه دست کورش ستیزان شود و به هم بتازند و او به همه اینها بخندند
بنابراین بنده غارتگری کورش را قبول ندارم بلکه عرض می کنم در همان منابعی آزادی ادیان، نابغه بودن و ... آمده در همان منابع غارتگری نیز آمده است.
چرا برخی را قبول می کنید و برخی را کنار می زنید.
بنده هیچکدام را قبول ندارم. نه بخشنامه آزادی ادیان و نه غارتگری را.

سلام
همانطور که یک خط مدرک معتبر درباره زرتشتی بودن کورش وجود ندارد. یک خط مدرک معتبر درباره یهودی بودن او هم نداریم.

اگر منشور کورش را بدون اینکه اصالت سنجی شده باشد بپذیریم او بت پرست بوده و اگر منشور را نپذیریم دین او مجهول می شود.

موفق و شاد باشید

HAQIQAT;1007084 نوشت:
به نام خدا
سلام

بنده فقط یه سوال از طرفدارای شاه کوروش دارم ؛ چرا نمیرید سرزمین مادریتون رو آزاد کنید!
مگه نمیگید شاه کوروش با ظلم مقابله میکرد؟
مگه نمیگید نصف دنیا مال ما هست؟
مگه فلسطین جزء سرزمین شاه کوروش (سرزمین مادری) نیست؟
مگه امروز اسرائیل ظلم نمیکنه؟
امروز این مدافعان حرم هستند که جدای از مباحث دینی و تاکتیکی و غیرو دارن تلاش میکنند تا سرزمین مادریمون رو آزاد کنن.
شماها که یقه هاتون را جر میدید و میگید کوروش کبیر و دم از شکوه و عظمت ایران میزنید دقیقا چیکار میکنید! مگه شاه کوروش ظلم ستیز نبود؟ بسم الله پاشید بریم فلسطین که زمانی جزء خاک ما بود رو پس بگیریم.
اگه به فکر تطهیر پهلوی هستید ، اگه به فکر تطهیر رژیم صهیونیستی هستید ، اگه به فکر گرین کارت آمریکایی هستید و غیره و غلط میکنید دم از کوروش میزیند.
شماها یهودی صفتید...

قدس مال مسلموناست
ولی دوست عزیز این هزینه های بالایی که در سال برای آزادی قدس میشه از ارث پدری مسئولان که نیست، از سرمایه های سرزمین کوروش بزرگ و از جیب فرزندان کوروشه
غیر از اینه؟

و این در حالیه که وضع مادی و معیشتی فرزندان کوروش بزرگ هر روز بدتر و سفره هاشون کوچیکتر میشه
غیر از این که نیست؟
یعنی هنوزم بدهکاریم؟

manmehdiam;1011769 نوشت:
خوب اگر بنده عرض کنم که شما و امثال شما با دشمن تراشی سعی دارید ما را و بقیه را دشمن غرب و غرب را دشمن ما جا بزنید چه میفرمایید؟ شما میگویید غرب ما را به جان هم می اندازد یادتان میرود که خودتان همان کار را دارید انجام میدهید؟

با گفتن این حرفهای مضحک نمی توان دشمنی غربی ها را انکار کرد.
خوبه خودشان کودتا علیه دکتر مصدق را پذیرفتند.
را روحیه غیر منطقی جناب عالی قطعا نمی توانی قبول کنی رضا شاه را غربی ها بر سر کار آوردند و اما می توانی قبول کنی که آنها تبعیدش کردند.
چقدر از شاه حمایت کردند.
صدام را کی بر علیه ایران شوراند. کی به صدام تجهیزات داد. کی الان به عربستان تجهیزات میده
کی اسرائیل را در این منطقه به وجود آورد
کی هندوستان را مستعمره خود قرار داد
کی ایران و عثمانی را به جان هم انداخت
کی مادر ناصرالدین شاه را تحریک کرد تا امیر کبیر را از سر راه بردارد
کی الان وهابیت را کمک می کند. اله یاری که علیه اهل سنت صحبت می کند از کجا این قدر پول داره که ماهواره بزنه
بابا تو از ترامپ هم غربی تری، چون ترامپ بارها گفته که کلینتون داعشی ها را دست کرد.
حالا فکر می کنی گفتن واقعیت در مورد غربی ها دشمن تراشیه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

manmehdiam;1011769 نوشت:
ضمن اینکه یادمان نرود که بخض اعظم بلکه غریب به اتفاق تکنولوژی و رفاه و پیشرفتهای علمی نیز ما وام دار غرب هستیم. به مدد همین غربی هایی که شما دشمنشان میدارید هم اکنون مخلص و شما در خانه هایمان نشسته ایم و با هم گفتگو میکنیم. اگر حضرتعالی در منزلتان که نشسته اید اندکی منصفانه چشمان مبارکتان را به اطراف بگردانید هرآنچه میبینید به برکت همین غربی هاست. دقیق تر به مدد رنسانسی است که در غرب پدید آمد وگرنه شما و بنده سطح زندگیمان چندان با قبایل بدوی تفاوتی نداشت.

متاسقم از شما که ببان این کلمات مشمئز کننده
یکبار تاریخ و تمدن اسلامی را از همان کتاب غربی ها بخوانید. اگر اهل مطالعه هستید نمی خواهم و انتظار ندارم تاریخ تمدن دکتر ولایتی را بخوانید بلکه تاریخ تمدن ویل دورانت را بخوانید، تاریخ و تمدن ژوزف بورلو را بخوانید.
اگر همه کسانی که چنین تصوری دارند برخی کتابهای غربیها را در مورد تمدن اسلامی بخوانند هیچگاه چنین خودباختگی از خود نشان نخواهند داد.
ژوزف برولو می گوید تانژانت و کتانژانت را مسلمانان اختراع کردند
خواهش می کنم یکبار قانون ابن سینا را بخوانید. تالیفات زکریا رازی را بخوانید خواهید دید که غربیها وام دار ما هستند یا ما وام دار غربیها

manmehdiam;1011769 نوشت:
دقیق تر به مدد رنسانسی است که در غرب پدید آمد

به مدد رنسانی که بوجود آمد غربیها تازه فهمیدند این طرف کره زمین چه خبر است، بنابراین بازیرکی به کشورهای اسلامی آمدند. شاهان بی عرضه را طعمه کردند. کتابهای علمی را غارت کردند. مسلمانان به دلیل حاکمان عقب و عقب رفتند و غربیها با پایه قرادادن علومی از مسلمانان دزیده بودند به غرب امروزی رسیدند.
این را بنده نمی گویم، دکتر ولایتی نمی گوید، همان غربیها میگویند که شما قبولشان دارید.

manmehdiam;1011769 نوشت:
وگرنه شما و بنده سطح زندگیمان چندان با قبایل بدوی تفاوتی نداشت.

ما بدوی نبودیم، شاهکاریهای صفویه در اصفهان را ببینید، شاهکاری های عثمانی ها را در استانبول ببینید، در زمان عثمانی، فرانسوی ها به استانبول آمده بودند.وقتی وضعیت خیابانهای استانبول را دیدند آرزو می کردند که ای کاش روزی فرانسه اینگونه شود
ما بدوی نبودیم

manmehdiam;1011769 نوشت:
اینها به معنی واقع بینی است و به هیچ روی سرسپردگی در برابر فرهنگ غرب نیست.

اینها عین سرسپردگیه، کاش فقط سرپردگی بود، خودباختگیه!
خودت گفتی اهل مطالعه نیستی، برکسی که اهل مطالعه نیس هرجی هم نیست
من که ویکی پدیا را قبول ندارم تو که قبول داری این مدخلو بخون. ببخشید چون اهل مطالعه نیستی نمی دونی مدخل چیه! این مقاله را بخونhttps://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B9%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D8%B7%D9%84%D8%A7%DB%8C%DB%8C_%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85
یکی از غربیها میگه اگه مسلمانان عدد صفر را اختراع نکرده بودن ما آلان در ضرب و تفریق دچارمش

manmehdiam;1011769 نوشت:
ما ناچاریم مبتنی بر خرد هر امری را ارزیابی کنیم. اگر میثاق حقوق بشر مبتنی بر اخلاق و خرد شماست آن را بپذیرید. اگر کورش و هر فرد دیگری هم چنین بوده درود بر او

manmehdiam;1011769 نوشت:
من نمیدانم عرض مخلص اینقدر پیچیده و درک آن سخت است. ما و شما عقل داریم. یعنی امیدوارم که داشته باشیم. هر عملی از سوی هر کس صورت گرفته باشد آن عمل را با معیارهای اخلاقی که داریم میسنجیم.

کسی منکر این نیست اما باید بدانیم کسانی که قبلا کشورهای آفریقایی، آسیایی و آمریکای لاتین را مستعمره خود می دانستند، با شرایط امروز جهانی دیگر نمی توانند چنین ادعایی داشته باشند. لذا قوانینی را وضع کردند و آن را به عنوان قوانین بالادستی بین المللی عنوان کردند که اهداف استعماری خود را دنبال کنند. اگر عقل داشته باشیم یعنی امیدوارم که داشته باشیم درک این مطلب خیلی مشکل نیست

چرا؟ 3992;1011816 نوشت:
حرفهای مضحک

کدام ایده به نظر شما مضحک تر است:
آمریکا (یا غرب یا استعمار یا استکبار یا جبهه کفر یا.....) همه 175کشور جهان را زیر سیطره خود درآورده ، از یک کنار بله قربان گوی غرب شده اند. یا نهایتا انگلیس و فرانسه راهم به آمریکا اضافه کنید که جبهه استکبار است و بقیه کشورهای دنیا حتی کشورهای اسلامی هم اسلام غربی بی خاصیت دارند و ... خلاصه همه ملل جهان در برابرش کرنش کرده اند به جز ایران اسلامی و سوریه. که البته کره شمالی هم بود که ظاهرا دارد از لیست خارج میشود.

لطفا دقت کنید:
کلیه کشورهای جهان شامل :[=RTNassim]افغانستان، آلبانی، الجزایر، آندورا، آنگولا، آنتیگوا و باربارا، آرژانتین، ارمنستان، استرالیا، اتریش، آذربایجان، باهاماس، بحرین، بنگلادش، باربادوس، بلاروس، بلژیک، بلیز، بنین، بوتان، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، باتسوانا، برزیل، برونای، بلغارستان، بورکینافاسو، بروندی، کمبودیا، کامرون، کانادا، کیپ ورد، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، شیلی، چین، کلمبیا، کوموروس، کونگو، جمهوری دمکراتیک کونگو، [=RTNassim]کوزوو، کویت، قرقیزستان، لائوس، لاتویا،لبنان، لسوتو، لیبری، لیبیا، لیختنشتاین، لیتوانی، لاگزمبرگ، ماسدونیا، ماداگاسکار، مالاوی، مالزی، مالدیو، مالی، مالتا، جزایر مارشال، ماریتانیا، ماریتیوس، مکزیک، ایالات فدرالی میکرونزیا، مولدوا، موناکو، مونگل، مونتنگرو، مراکش (موراکو)، موزامبیک، میانمار، نامیبیا، نارو، نپال، هلند، نیوزیلند، نیکاراگوئه، نایجر، نیجریه، کره شمالی، نروژ، عمان، پاکستان، پالا، پاناما، گینه نیوپاپو، پاراگوئه، پرو، فیلیپین، [=RTNassim]کاستاریکا، آیوری، کرواسی، کوبا، قبرس، چک، دانمارک، جیبوتی، دامینیکا، جمهوری دامینیک، تیمور شرق، اکوادور، مصر، سالوادور، گینه استوایی، اریتره، استونیا، اتیوپی، فیجی، فنلاند، فرانسه، گبون، گامبیا، جرجیا، آلمان، غنا،یونان، گیرینلند، گرنیدا، گواتمالا، گینه، گینه بیسائو، گایانا، هیتی، هندوراس، مجارستان، ایسلند، هند، اندونزی، عراق، ایرلند، فلسطین اشغالی، ایتالیا، جامائیکا، ژاپن، اردن، قزاقستان، کنیا، کیریباتی ،[=RTNassim]لهستان، پرتغال، قطر، رومانی، روسیه، روآندا، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیو، سنت وینسنت و گرندینس، ساموآ، سن مارینو، سائو تومه و پرینسیپه، عربستان سعودی، سنگال، صربستان، سیچل، سیرا لیون، سنگاپور، اسلواکی، اسلوانی، جزایر سلیمان، سومالی، جمهوری آفریقای جنوبی، کره جنوبی، اسپانیا، سریلانکا، سودان، سورینامه، سوازیلند، سوئد ،[=RTNassim]سوئیس، تایوان، تاجیکستان، تانزانیا، تایلند، توگو، تانگا، ترینیداد و توباگو، تونس، ترکیه، ترکمنستان، توالیو، اوگاندا، اکراین، امارات متحده عربی،اروگوئه، ازبکستان، وانوآتو، واتیکان، ونزوئلا، ویتنام، یمن، زامبیا، زیمباوه
زیر سیطره استعمار هستند ولی ایران و سوریه در جبهه مقاومت علیه استعمار و استکبار ایستاده ایم!!!

کدام مضحک است

manmehdiam;1011769 نوشت:
شگفت است که شما میخواهید کورش را یهودی معرفی کنید که چون یهودیت در آن زمان دین کامل بوده! ایشان در صدد برکشیدن چنین دینی بوده! یعنی دقیقا میخواهید از اعتباری که کورش دارد به نفع تفکر ایدوئولوژی گرایانه خودتان بهره جویید.

قدیما;1011770 نوشت:
همانطور که یک خط مدرک معتبر درباره زرتشتی بودن کورش وجود ندارد. یک خط مدرک معتبر درباره یهودی بودن او هم نداریم.

اگر منشور کورش را بدون اینکه اصالت سنجی شده باشد بپذیریم او بت پرست بوده و اگر منشور را نپذیریم دین او مجهول می شود.

از دوست گرامی manmehdiam انتظار ندارم که با مدرک و شیوه علمی نگارش کند اما دوست گرامی جناب قدیما شما چرا؟
لااقل می فرمودید تا بنده ابتدا مدارک خود را ارائه کنم، بعد در مورد اعتبار مدارک تشکیک و تردید می کردید نه این که بی مباها بفرمائید حتی یک خط هم نیست.
طبری، مسعودی و بسیاری از مورخین صاحب نام به یهودی بودن کورش اشاره کرده اند
ابن خلدون در این زمنیه می گوید:
مردخاى او را پرورش داد و آيين يهود آموخت و او با ديگر پيامبرانشان چون نتينا و عزريا و ميشايل و عزير نيز ملازم بود و امور داورى دولت خود را به دانيال واگذاشت و دست او را در كارها گشاده ساخت. و به او اجازه داد كه هر چه از غنايم و ذخائر و ظروف در خزانه است به جاى خود بازگرداند و بناء بيت المقدس را تجديد كند و دانيال چنين كرد. و بنى اسرائيل نزد او آمدند خواستند كه اين انبياء به بيت المقدس بازگردند ولى او به خاطر موقعيتى كه داشت اين خواهش را نپذيرفت‏.
وقتی بنده می گویم یک جمله در منابع نوشتاری در مورد زردشتی بودن کورش نیست، یعنی مطالعه کرده ام. و اگر کسی یک جمله آورد خیلی خوشحال می شوم. زیرا کتابی که در دست تالیف دارم کامل می شود.
بنده در مورد اصل منشور کورش سکوت می کنم، اما ترجمه ای که از ان در فضای مجازی مطرح است و با توجه به آن که دست پخت غربیها را قبول ندارم
برپایه این ترجمه ی جعلی، کورش ستاها کورش را طرفدار آزادی ادیان می دانند و کورش ستیزان وی را بت پرست!!!
به نظر بنده هر دو گروه در دامی گرفتارند که دیگران برای آنان پهن کرده اند.
1. تاریخ ابن خلدون، ترجمه، ج2، ص126

به عشق خدا;1011772 نوشت:
ولی دوست عزیز این هزینه های بالایی که در سال برای آزادی قدس میشه از ارث پدری مسئولان که نیست، از سرمایه های سرزمین کوروش بزرگ و از جیب فرزندان کوروشه
غیر از اینه؟

در پاسخ به شما دوست عزیز عرض می کنم
که اولا: بفرمائید چقدر هزینه می کنند؟
ثانیا: مگر بناست از جیب پدرشان باشد. بله از بیت المال مسلمین است.
بحث این است که چرا طرفداران کورش مانند کورش نیستند. با این کمک ها مخالفت می کنند. خودشان برای نابودی ظلم مانند شهدای مدافع حرم نمی روند.

عماد;1011825 نوشت:
اگر عقل داشته باشیم یعنی امیدوارم که داشته باشیم درک این مطلب خیلی مشکل نیست

به عبارت دیگر :اهالی
[=RTNassim]افغانستان، آلبانی، الجزایر، آندورا، آنگولا، آنتیگوا و باربارا، آرژانتین، ارمنستان، استرالیا، اتریش، آذربایجان، باهاماس، بحرین، بنگلادش، باربادوس، بلاروس، بلژیک، بلیز، بنین، بوتان، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، باتسوانا، برزیل، برونای، بلغارستان، بورکینافاسو، بروندی، کمبودیا، کامرون، کانادا، کیپ ورد، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، شیلی، چین، کلمبیا، کوموروس، کونگو، جمهوری دمکراتیک کونگو، [=RTNassim]کوزوو، کویت، قرقیزستان، لائوس، لاتویا،لبنان، لسوتو، لیبری، لیبیا، لیختنشتاین، لیتوانی، لاگزمبرگ، ماسدونیا، ماداگاسکار، مالاوی، مالزی، مالدیو، مالی، مالتا، جزایر مارشال، ماریتانیا، ماریتیوس، مکزیک، ایالات فدرالی میکرونزیا، مولدوا، موناکو، مونگل، مونتنگرو، مراکش (موراکو)، موزامبیک، میانمار، نامیبیا، نارو، نپال، هلند، نیوزیلند، نیکاراگوئه، نایجر، نیجریه، کره شمالی، نروژ، عمان، پاکستان، پالا، پاناما، گینه نیوپاپو، پاراگوئه، پرو، فیلیپین، [=RTNassim]کاستاریکا، آیوری، کرواسی، کوبا، قبرس، چک، دانمارک، جیبوتی، دامینیکا، جمهوری دامینیک، تیمور شرق، اکوادور، مصر، سالوادور، گینه استوایی، اریتره، استونیا، اتیوپی، فیجی، فنلاند، فرانسه، گبون، گامبیا، جرجیا، آلمان، غنا،یونان، گیرینلند، گرنیدا، گواتمالا، گینه، گینه بیسائو، گایانا، هیتی، هندوراس، مجارستان، ایسلند، هند، اندونزی، عراق، ایرلند، فلسطین اشغالی، ایتالیا، جامائیکا، ژاپن، اردن، قزاقستان، کنیا، کیریباتی ،[=RTNassim]لهستان، پرتغال، قطر، رومانی، روسیه، روآندا، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیو، سنت وینسنت و گرندینس، ساموآ، سن مارینو، سائو تومه و پرینسیپه، عربستان سعودی، سنگال، صربستان، سیچل، سیرا لیون، سنگاپور، اسلواکی، اسلوانی، جزایر سلیمان، سومالی، جمهوری آفریقای جنوبی، کره جنوبی، اسپانیا، سریلانکا، سودان، سورینامه، سوازیلند، سوئد ،[=RTNassim]سوئیس، تایوان، تاجیکستان، تانزانیا، تایلند، توگو، تانگا، ترینیداد و توباگو، تونس، ترکیه، ترکمنستان، توالیو، اوگاندا، اکراین، امارات متحده عربی،اروگوئه، ازبکستان، وانوآتو، واتیکان، ونزوئلا، ویتنام، یمن، زامبیا، زیمباوه

عقل چندانی ندارند ، سرسپره اند...خودباخته غربند و ....
ولی ما به اتفاق سوریه و حزب الله لبنان از همه عاقل تریم! البته اگر اشتباه نکنم سوریه هم با آمریکا روابط سیاسی دارد. واز این نظر ما تقریبا تنها هستیم که خیلی عقل مدار، غیرسرسپرده و مفتخر به غربستیزی هستیم . الحمدالله ایدئولوژی و اسلام گرایی کم بود کورش را هم برای این هدف نیاز داریم.

چه عرض کنم. من فقط میدانم که خواستار زندگی بهتر همراه با حفظ حقوق و شرافت انسانی برای هم وطنان خود هستم. حتی برای شما دوست عزیز.

تصور میکنم این بحث اندکی از موضوع تاپیک خارج میشود. لذا در این باب دیگر عرضی نخواهم داشت.

manmehdiam;1011826 نوشت:
کدام ایده به نظر شما مضحک تر است:
آمریکا (یا غرب یا استعمار یا استکبار یا جبهه کفر یا.....) همه 175کشور جهان را زیر سیطره خود درآورده ، از یک کنار بله قربان گوی غرب شده اند. یا نهایتا انگلیس و فرانسه راهم به آمریکا اضافه کنید که جبهه استکبار است و بقیه کشورهای دنیا حتی کشورهای اسلامی هم اسلام غربی بی خاصیت دارند و ... خلاصه همه ملل جهان در برابرش کرنش کرده اند به جز ایران اسلامی و سوریه. که البته کره شمالی هم بود که ظاهرا دارد از لیست خارج میشود.

خدا پدر شما را بیامرزد که اینبار حرف حساب زدید
آیا چون همه باج می دهند ما هم باج بدهیم؟
ما می گوئیم دین ما، ملیت ما، فرهنگ ما اجازه باج دادن به ما نمی دهد
استاتر بحث هم می فرمایند: طرفداران کورش که می گویند کورش نه تنها باج نمی داد بلکه به مظلومان هم کمک می کرد چرا الان به مظلومان کمک نمی کنند
خطاب به استاتر گرامی! جناب HAQIQAT
توقع داشتید که به مظلومان کمک کنند. دوستان اصرار دارند که چرا وقتی که همه باج می دهند ما باج ندهیم. شما از دفاع از مظلوم صحبت می کنید و آقایان می گویند ما هم با پای خودمان برویم جزو مظلومان قرار گیریم

نقل قول:
دوست گرامی جناب قدیما شما چرا؟
لااقل می فرمودید تا بنده ابتدا مدارک خود را ارائه کنم، بعد در مورد اعتبار مدارک تشکیک و تردید می کردید نه این که بی مباها بفرمائید حتی یک خط هم نیست.
طبری، مسعودی و بسیاری از مورخین صاحب نام به یهودی بودن کورش اشاره کرده اند
ابن خلدون در این زمنیه می گوید:
مردخاى او را پرورش داد و آيين يهود آموخت و او با ديگر پيامبرانشان چون نتينا و عزريا و ميشايل و عزير نيز ملازم بود و امور داورى دولت خود را به دانيال واگذاشت و دست او را در كارها گشاده ساخت. و به او اجازه داد كه هر چه از غنايم و ذخائر و ظروف در خزانه است به جاى خود بازگرداند و بناء بيت المقدس را تجديد كند و دانيال چنين كرد. و بنى اسرائيل نزد او آمدند خواستند كه اين انبياء به بيت المقدس بازگردند ولى او به خاطر موقعيتى كه داشت اين خواهش را نپذيرفت‏.
وقتی بنده می گویم یک جمله در منابع نوشتاری در مورد زردشتی بودن کورش نیست، یعنی مطالعه کرده ام. و اگر کسی یک جمله آورد خیلی خوشحال می شوم. زیرا کتابی که در دست تالیف دارم کامل می شود.
بنده در مورد اصل منشور کورش سکوت می کنم، اما ترجمه ای که از ان در فضای مجازی مطرح است و با توجه به آن که دست پخت غربیها را قبول ندارم
برپایه این ترجمه ی جعلی، کورش ستاها کورش را طرفدار آزادی ادیان می دانند و کورش ستیزان وی را بت پرست!!!
به نظر بنده هر دو گروه در دامی گرفتارند که دیگران برای آنان پهن کرده اند.
1. تاریخ ابن خلدون، ترجمه، ج2، ص126

سلام

برادر عزیز عرض کردم مدرک معتبر، طبری و مسعودی و ابن خلدون نه تنها متأخر هستند بلکه منابعی که از آن تاریخ ایران باستان را نقل کردند یا مجهول هستند، مثل طبری که "ذکر عن" است یا از هشام بن محمد کلبی که خودش باز هم متأخر است و بر خلاف طبری کسی هم قبولش ندارد حتی خود سنی ها.

حرف خود متقدمینی مثل هرودوت که پدر علم تاریخ است را با هزار سلام و صلوات [="#0000FF"]شاید[/] بتوان قبول کرد، آن هم یقین آور نیست، چه برسد به متأخرینی مثل طبری.

[="#FF8C00"]ولی در هر صورت قبول یا رد منابع، اجتهادی است و نظر شما هم بسیار محترم است[/]

موفق و سلامت باشید@};-

عماد;1011829 نوشت:
در پاسخ به شما دوست عزیز عرض می کنم
که اولا: بفرمائید چقدر هزینه می کنند؟
ثانیا: مگر بناست از جیب پدرشان باشد. بله از بیت المال مسلمین است.
بحث این است که چرا طرفداران کورش مانند کورش نیستند. با این کمک ها مخالفت می کنند. خودشان برای نابودی ظلم مانند شهدای مدافع حرم نمی روند.

درباره اینکه چقدر هزینه میشه کسی خبر نداره چون دوستان آماری یا سند و مدرک قابل قبولی ارائه نمیدن و این دلیلش فقط این میتونه باشه که هزینه بالایی برای این منظور پرداخت میشه و البته نیازی هم به مدرک نداره چون طبیعیه که هزینه مبارزه با اسراییل و قدرت های بزرگی که حمایتش میکنن بسیار زیاده

و اینکه چرا با این کمک ها مخالفت میکنن باید بگم برای حکومت چه فرقی داره مخالفت کنن یا نه به هر حال حکومت بدون گوش شنوا کار خودشو پیش میبره

همونطور که گفتم سرزمین کوروش بزرگ و فرزندان و طرفداران کوروش تا همینجا هم هزینه بالایی برای آزادی قدس دادن

البته قدس متعلق به اسلامه و هر مسلمانی آرزو داره آزادی قدس رو ببینه امّـــــا ...
یه اَمّای خیلی بزرگ اینجا وجود داره اونم اینه که متاسفانه حکومت ما کوچک ترین مسئولیتی رو برای اداره کشور به کسی که به قول شما طرفدار کوروش بزرگ باشه نمیده و نه تنها اجازه دخالت تو امور رو نمیده بلکه حتی تحمل شنیدن نظرات و انتقادات این قشر پر جمعیت جامعه رو هم نداره و خیلی وقت ها از اونا به عنوان فتنه گر یا اغتشاش گر نام میبره و تحت پیگرد قرار میده،
و حتی تو این یکی دو سال اجازه گرد همایی مقابل مقبره کوروش بزرگ برای بزرگداشت روز جهانی این مرد بزرگ تاریخ رو هم با بستن جاده های پاسارگاد نمیده.
در یک جمله خلاصه بهتون بگم اصلا حکومت جمعیتی به اسم طرفداران کوروش بزرگ رو به هیچ وجه به رسمیت نمیشناسه

اون وقت شما توقع دارید طرفداران کوروش برای هدف حکومت فقط به عنوان یک تکه گوشتِ فدایی برن جلوی گلوله ی سربازان اشغال گر قدس؟!!!
این توقع منطقیه؟

به عشق خدا جون شما برو از اول پستها رو بخون.شما هنوز نمیدونی چه کسانی برات روز کوروش قرار دادن که باهاش ایرانیها رو بجون هم بندازند! بعد توقع داری کسانی که از صهیونیستها حمایت میکنند طرفدار واقعی کوروش باشند؟! اونهایی که حتی جشن پوریم ایرانی کشی رو به اسراییلی ها تبریک میگند درد ایران دارند یا درد آمریکا و اسراییل رو؟
کسانی واقعا و در عمل طرفدار کوروش و ذوالقرنین قرآن هستند که از ایران مقابل تجزیه طلبان و مزدوران صهیونیستها و انگلیس و آمریکا مثل داعشیها و وهابیها و تکفیریهای آدمخوار مقابله میکنند و خط دفاعیمون رو مثل کوروش تا مدیترانه بردند.نه اونها که منبع خبرهاشون بی بی سی ملکه هست و جنایتها و استعمار بریتانیا و غرب رو کلا منکر میشن! اینها نوکری آمریکا مدنظرشونه که تو کت هیچ ایرانی نواده کوروشی نمیره مگر مزدورای با جیره و بی جیره مواجب صهیونیستها.بخاطر همین چون دنیای زور و زورگوییه ما باید اینقدر قوی بشیم از نظر نظامی که این استعمار وحشی و ضد دین و ضد ایران رو از منطقه خودمون بیرون کنیم.در بقیه مسائل هم باید ستون پنجم اونها رو رسوا کنیم و ناکارامدیها و سوءاستفاده های از قدرت رو هم از بین ببریم.ولی نه با میدون دادن به نوکران استعمار.بابا ناسلامتی ایرانی هستند یه بار بگن آمریکا و فرانسه و انگلیس و کوفت و زهرمار چه غلطی میکنند منطقه ما!
پس بهتره بری از اول پستها رو بخونی کسی حوصله نداره از اول همه مطالب رو تکرار کنه.با سپاس

به عشق خدا;1011927 نوشت:
و اینکه چرا با این کمک ها مخالفت میکنن باید بگم برای حکومت چه فرقی داره مخالفت کنن یا نه به هر حال حکومت بدون گوش شنوا کار خودشو پیش میبره

ما میگیم نره تو میگی بدوش
ما میگیم کسانی که برا کورش این قدر بزرگ نمایی می کنن، میگن از مه مظلومان دفاع می کرد؟ چرا دفاع الان از مظلومان دفاع نمی کنن که هیچ! تازه دعوا دارن چرا شما پول میدین. الله اکبر از این رو

به عشق خدا;1011927 نوشت:
همونطور که گفتم سرزمین کوروش بزرگ و فرزندان و طرفداران کوروش تا همینجا هم هزینه بالایی برای آزادی قدس دادن

بابا به پیر به پیغمبر کورش تا اوایل قاجار خبری ازش نبود! پهلوی با اهداف خاص اونو بزرگش کرد. یک کورش آباد تو کل ایران نداریم، پیرمردی که 100ساله باشه به نام کورش نداریم، یک فامیلی که از 100سال پیش با همین عنوان بوده باشه نداریم.
کی گفته ما و شما فرزندان کورشیم. اصلا کی گفته ما آریائی هستم. این قدر نژاد ها مخلوط شدن.هیچ معلوم نیست که اون کسی که به هخامنشیان فحش میده از نسل اونا باشه و شمائی فرزند کورش بودنتون گوش فلک را کر کرده از نسل عربها، چینیها، مغولها و ....باشین
فرزندان کورش!!!

به عشق خدا;1011927 نوشت:
متاسفانه حکومت ما کوچک ترین مسئولیتی رو برای اداره کشور به کسی که به قول شما طرفدار کوروش بزرگ باشه نمیده و نه تنها اجازه دخالت تو امور رو نمیده بلکه حتی تحمل شنیدن نظرات و انتقادات این قشر پر جمعیت جامعه رو هم نداره و خیلی وقت ها از اونا به عنوان فتنه گر یا اغتشاش گر نام میبره و تحت پیگرد قرار میده،

چرا؟ میده؟ هشت سال آقای احمدی نژاد و آقای مشائی سنگ کورش را به سینه می زدن.
اگر منظورته که به افرادی که با تبلیغات غربیها کورشی شدن، بیان و تو ایران حکومت کنند و دو دستی ایران را به غربها تحویل بدن. خب معلومه که جمهوری اسلامی به اینها نمی تونه
حکومت بده

به عشق خدا;1011927 نوشت:
و حتی تو این یکی دو سال اجازه گرد همایی مقابل مقبره کوروش بزرگ برای بزرگداشت روز جهانی این مرد بزرگ تاریخ رو هم با بستن جاده های پاسارگاد نمیده.

به عشق خدا;1011927 نوشت:
و حتی تو این یکی دو سال اجازه گرد همایی مقابل مقبره کوروش بزرگ برای بزرگداشت روز جهانی این مرد بزرگ تاریخ رو هم با بستن جاده های پاسارگاد نمیده.

شما عکسهای مقبره کورش و اطراف آن را در زمان پهلوی ببینین در زمان جمهوری اسلامی هم ببینین. تو اینترنت هست.
بله الان اجازه نمی دن، چون به تحریک ماهواره ها میرن اونجا علیه کاش انقلاب، علیه اسلام شعار می دن
البته من مخالف این جلوگیری ها هست می گم باید کار فرهنگی کرد نه فیزیکی
ایده آقای کارشناس عماد خوبه

به عشق خدا;1011927 نوشت:
اون وقت شما توقع دارید طرفداران کوروش برای هدف حکومت فقط به عنوان یک تکه گوشتِ فدایی برن جلوی گلوله ی سربازان اشغال گر قدس؟!!!
این توقع منطقیه؟

شما نرو ، شما کورش کورش کن و زیر تبیلغات غربی ها له شو
ما هم سعدی سعدی می کنیم و عاشق این شعر سعدی هستیم
بنی آدم اعضای یکدیگرند
.
.
.
تو کز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی

دوست گرامی من توی پست های شما چیزی جز تعصب و عصبانیت ندیدم
اگر طبق منطق شما پیش بریم پس توی قرآن کریم هم هیچ اسمی از حضرت علی نیومده و هیچ محله ای هم توی عربستان به نام حضرت علی نبوده و نیست
تاریخ نگاران بزرگ باستان به بزرگی کوروش شهادت دادن نیازی نیست از قاجارهای پخمه و وطن فروش همچین انتظاری داشت

میشه بگین کدوم یکی از فرزندان مسئولینی که مثل شما سنگ مظلوم رو به سینه میزنن برای این هدف بزرگ رفتن شهید بشن؟
ما که هرچی فرزند مسئول دیدیم یا آمریکاست یا کانادا یا در رفت و آمد!!

ما خودمون اجازه نمیدیم اسمی از کوروش بزرگ توی تقویممون باشه و اسمی ازش توی رسانه ها نمیبینیم اون وقت کشورهای دیگه که ازش با احترام یاد میکنن و دربارش مستند میسازن هم شدن دشمن!
پست های قبلی رو هم خوندم و بیشترش چیزی جز حرف های تکراری برای تاختن به ایران باستان نبود
این تفرقه ای که فرمودین مُشت آهنی بوده که اول نظام به ایرانی های وطن دوست نشون داده و شمشیر رو از رو براشون بسته
این بحث قدیمی تا قیامت هم به نتیجه نمیرسه با حرف ها تکراری و متعصبانه و نادیده گرفتن و کنار زدن کسایی که با شما همسو نیستند

بنده جواب هیچ کدوم از سوالاتم رو توی پست پر از تعصب شما نگرفتم و چیزی جز حرف های تکراری و بی فایده ندیدم البته انتظار جواب منطقی هم نداشتم

شعر سعدی هم که گفتین بسیار زیباست
کسی که از رنج و محنت و بدبختی مردم غافل باشه انسان نیست مخصوصا وقتی اون فرد کسی باشه که مسئول رفاه اون مردمه و سرمایه مردم دستشه

موفق باشید

آخرش نگفتی آمریکا و غربیها چه غلطی تو منطقه ما میکنند! کوروش فکر نکنم راضی باشه توجهی به این نیروهای استعماری و جنایتکار نداشته باشی!
نکته بعد به غربگراها رای میدید و بعد همون مسئولین رو میچسبونید به مدافعان حرم و مدافعین وطن! واقعا چقدر تناقض و دورویی.امثال شهید بزرگوار حججی قبله آمالش آمریکا بوده یا فلان مسئولی که بهش رای دادی؟ فلان مسئولی که میدونه دشمن داره فشار میاره و از پشت خنجر میزنه با خیانت؟!
وقتی رژیم صهیونیستی سکه کوروش و ترامپ رو میزنه کدوم ایرانی هست تاریخ نویسی اینها رو و دستنشاندگان اینها رو باور کنه؟!
تعصب اینه که میدونی داری توی نقشه دشمنان کشورت حرکت میکنی و با خودت روراست نیستی و از تاریخ ایران هم حرف میزنی! تعصب اینه که متوجه این تناقض نباشی که غربیها رو دلیل عوض شدن حکومتها گفتن و از طرف دیگه کاسه لیسی همونها و دنباله روی نمایندگان کنگره و صهیونیستها و دشمنان کشورمون رو کردنن! درباره بی بی سی هم همین صدق میکنه! تاریخ ایران سعدی و حافظ و مولوی و ابن سینا و کوروش و امیرکبیر و ... اینهاست نه مایکل جکسون و آرنولد و جنیفر لوپز و مروجان فرهنگ برهنگی غربی و یا فلان نویسنده غربی که رفرنس همه غربگراها هستند.
دست اینجور افراد خیلی زود رو میشه و نمیتونند از این مفاهیم سوءاستفاده کنند.همینطور که باید آمریکا دست صهیونیستهایی رو که گرفته آورده اینجا برای استعمار و تفرقه و ویرانی همشون با هم از منطقه ما بروند بیرون.اونهم با ادعا و حرف فقط نمیشه.

به عشق خدا;1011993 نوشت:
دوست گرامی من توی پست های شما چیزی جز تعصب و عصبانیت ندیدم

فرمایش ما مورد کابر گرامی3992 صحیح است اما پست های شما نیز از اول تا به حال این خصوصیات را داشته است
یک: احساسی وشعاری
دو: بدون علمیت و تنها برگرفته از غوغاهای فضای مجازی

به عشق خدا;1011993 نوشت:
تاریخ نگاران بزرگ باستان به بزرگی کوروش شهادت دادن نیازی نیست از قاجارهای پخمه و وطن فروش همچین انتظاری داشت

شما در تمام پستهایتان حتی یک آدرس از تاریخ نگاران باستان نام نبردید.
کسی در اثبات و نفی کورش به قاجار اشاره نمی کند بلکه از فردوسی تا زمان قاجار شاعران فارسی گوی اسمی از کورش نیاروده اند
اگر در قرآن به دلیلی نام حضرت علی علیه السلام به تصریح نیامده اما تمام منابع تاریخ، تفسیر و حدیث اسلامی از شیعه و اهل سنت نام حضرت علی علیه السلام را آورده اند اما نام کورش در هیچ کتاب ایران باستان و هیچ کتاب شعرای فارسی گوی اعم از فردوسی، مولوی، نظامی گنجوی، حافظ و سعدی و ..... نیامده است با آنکه نام اسکندر مقدونی بارها آمده است.
البته بنده منکر وجود کورش نیستم خواستم شما کمی از غوغای فضای مجازی بیرون بیائید و کمی هم فضای حقیقی آشنا شوید. چرا باید حتی یک روستا به نام کورش آباد از قدیم نداشته باشیم ولی اسکندرآباد، پرویز آباد، خسرو آباد . داشته باشیم

به عشق خدا;1011993 نوشت:
ما خودمون اجازه نمیدیم اسمی از کوروش بزرگ توی تقویممون باشه و اسمی ازش توی رسانه ها نمیبینیم اون وقت کشورهای دیگه که ازش با احترام یاد میکنن و دربارش مستند میسازن هم شدن دشمن!

چون آنها می خواهند کورش را طوری معرفی کنند تا بتوانند در مقابل شخصیت های اسلامی قرار دهند تا جوانان ایرانی را بفریبند.
البته با این قسمت از فرمایش شما موافقم که باید کورش را خودمان معرفی کنیم تا حربه دست دیگران نشود.
این بحث به جدل تبدیل شده و بنا نیست کسی قانع شود
اما بار دیگر شما را به شیوه علمی در بحث دعوت می کنم.

قدیما;1011852 نوشت:
برادر عزیز عرض کردم مدرک معتبر، طبری و مسعودی و ابن خلدون نه تنها متأخر هستند بلکه منابعی که از آن تاریخ ایران باستان را نقل کردند یا مجهول هستند، مثل طبری که "ذکر عن" است یا از هشام بن محمد کلبی که خودش باز هم متأخر است و بر خلاف طبری کسی هم قبولش ندارد حتی خود سنی ها.

حرف خود متقدمینی مثل هرودوت که پدر علم تاریخ است را با هزار سلام و صلوات شاید بتوان قبول کرد، آن هم یقین آور نیست، چه برسد به متأخرینی مثل طبری.


در باب ایران باستان کتابهای امثال طبری بر کتابهای امثال هردوت ترجیج دارند زیرا طبری از اقلا اطمینان داریم که 1000سال پیش تالیف شده اند و حتی نسخه های بسیار قدیمی آنها موجود است. آنها نیز از منابعی که در دست داشته اند نوشته اند. مانند مباحث شیعه و سنی داعیه بر دورغ گفتن نیز ندارد. اما منابعی همچون کتابهای موجود به نام هردوت و گزنفون معلوم نیست واقعا همان کتابهایی باشد که توسط این افراد نگاشته شده است و احتمال شیطنت در آنچه امروزه در دست ماست بعید نیست
بهر حال آنچه گفتنی است دوستان گفته اند اجازه دهید تاپیک را جمع بندی کنیم

پرسش:
مگر طرفداران کوروش ادعا نمی کنند، کورش به داد مظلومان رسید چرا آنها نیز به پیروی از کورش به کمک مظلومانی همچون مردم فلسطین نمی روند؟


پاسخ:

متاسفانه امروزه کورشی در جامعه ی ایران مطرح شده که از صد سال پیش غربیها با انگیزه خاص به معرفی وی آنگونه که خود خواسته اند پرداخته اند. بنابراین روی به باستان سازی آورده و برای اینکه بتوانند ایرانیان را فریب دهند کورشی را معرفی کرده اند که با معیارهای امروزی حقوق بشر آنها همخوانی داشته باشد. کورشی که آنها معرفی می کنند در مقابل آموزه های دینی قرار می گیرد. آزادی ادیان قائل است. حتی با بت پرستان نیز بر خلاف پیامبران الهی، همکاری می کند. اما این کورش ساخته و پرداخته غربیها برای رسیدن به اهداف خود است.
کورش واقعی که در منابع دینی معرفی شده است، بنی اسرائیل که در آن زمان مظلوم واقع شده بودند از اسارت بابلی نجات می دهد. با دانیال نبی همکاری کرده و از ایشان تجلیل می کند.(1)
بنابراین او به مظلومان که در آن زمان یهودیان بودند کمک می کند. اما چرا الان کسانی که سنگ کورش را به سینه می زنند به فکر مظلومان نیستند و نسبت به ظالمان که همان یهودیان باشند حساسیتی ندارند؟ پرسشی است که باید پاسخ آن را در نحوه شناسائی آنان از کورش جستجو کرد. آنان کورشی را می شناسند که اتفاقا توسط ظالمان به آنها معرفی شده است و امروزه اسرائیل سنگ وی را به سینه می زند و دوستان اسرائیل از جمله آمریکا و انگلیس در شناساندن وی به جامعه ایرانی نقش داشته اند.
غافل از اینکه کورش از یهودیان حمایت نکرد بلکه از مظلومان دفاع کرد. در آن هنگام یهودیان مظلوم واقع شده بودند و برعکس امروزه ظالم هستند. بنابراین اگر کورش امروز بود به جنگ با آنان می رفت، نه به حمایت آنان.
بنابراین طرفداران کورش، کورشی را شناخته اند که ظالمان در جهت گسترش ظلمشان به جامعه ایرانی معرفی کرده اند ولی اطلاعاتشان از کورش واقعی کم است.

پانوشت:
1. طبری، تاريخ الأمم و الملوك ، تحقيق محمد أبو الفضل ابراهيم ، بيروت، دار التراث ، ط الثانية، ش1387ش، ج1، ص141

موضوع قفل شده است