جمع بندی چرا خاشقچی کشته شد؟

تب‌های اولیه

14 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
چرا خاشقچی کشته شد؟

فتا 2;1005561 نوشت:
قاشقجی

قاشقچی: در لهجه اصفهانی یعنی قاشق کوچولو

خاشقجی، جمال: روزنامه نگار میانه روِ سعودی

تو را به خدا ول کنید این خاشقچی را ~x(

صدا و سیما کم بود شما هم اضافه شدید :-s

یکنفر کشته میشود انرا در بوق و کرنا میکنند و امروز صدای صهیونیسم خوشحال است که ترامپ بیشترین بهره را ازاین موضوع برده است چرا نمیخواهیم تفکر کنیم ؟


فاکس_نیور
قیمت نفت پنج درصد دیگر سقوط کرد، ترامپ از تهدید قضیه خاشقجی بهترین فرصت را ساخت
«کاهش قیمت نفت »

width: 700 align: center

[TD="align: center"]با نام و یاد دوست

[/TD]

[TD="align: center"][/TD]


کارشناس بحث: استاد مسلم

[TD][/TD]

فتا 2;1005561 نوشت:
بنظر شما چرا خاشقجی کشته شد؟

طبیعتا علت این مسئله انتقاد ناپذیری آل سعود و خصوصا پادشاه و ولی عهد جدید آن است. چرا که جمال خاشقچی آنچنان هم علیه سلام نبوده، تنها ویژگی که داشته است که به کام حکام جدید عربستان خوش نیامد، منتقد بودن خاشقچی بوده است.

بنابراین قتل جمال خاشقچی چند چیز را به خوبی اثبات می کند:
اول: اینکه در عربستان اولیات آزادی اندیشه، آزادی بیان، و حقوق بشر رعایت نمی شود؛ حکام آل سعود مصداق بارز طاغوت هستند که متاسفانه به خاطر نقاب اسلامی که بر چهره دارند مایه بدبینی به اسلام شده و می شوند، اما در مقام عمل نه تنها به اسلام پایبند نیستند، بلکه بویی از انسانیت و اصول اخلاقی و بشری نیز نبرده اند.

دوم: ادعاهای بی پایه و اساس غرب و به خصوص آمریکا در خصوص حقوق بشر؛ رویکردها و مواضع دوگانه غرب در خصوص حقوق بشر به گونه ای است که هر انسان منصفی را به تعجب وا می دارد.
ایران به بهانه نقض حقوق بشر به صورت مکرر تحریم می شود، اما عربستان...!!!
عربستان مستقیما به یمن حمله نظامی می کند، اما ایران به دخالت در امور کشورها متهم می شود!!
تئوری تکفیر و کشتار که زاییده تفکرات عربستان است نادیده گرفته می شود، اما ایران متهم به نقض حقوق بشر می شود!!
عربستان علنا و آشکارا مسئول کشته شدن چندین هزار کودک در یمن است که از گرسنگی یا بیماری جان می دهند، اما چشم های دنیا فقط نازنین زاغری را بشر می دانند که باید از حقوق آن دفاع کنند!
ایران به نقض حقوق زنان متهم می شود و عربستان که زنانش به تازگی شناسنامه دارشده و تازه حق رانندگی پیدا کرده اند به عنوان رئیس پنل حقوق زن سازمان ملل انتخاب می شود!
موضع آمریکا در برابر قتل جمال خاشقچی هم به خوبی عیار حقوق بشر را در نگاه آمریکا و غرب نشان میدهد، ابتدا انکار کردند، و پس از اینکه نتوانستند دست نداشتن بن سلمان در این قتل را انکار کنند، آن را در برابر دلارهای نفتی قابل قیاس ندانستند.

فتا 2;1005570 نوشت:
قیمت نفت پنج درصد دیگر سقوط کرد، ترامپ از تهدید قضیه خاشقجی بهترین فرصت را ساخت
«کاهش قیمت نفت


اگرچه پرونده خود آمریکا در نقض حقوق بشر و کشتار مردم بی گناه بسیار سیاه تر از امثال عربستان است، اما اینکه آمریکا از این بهره برداری می کند، به این معنا نیست که خاشقچی به دستور آمریکا کشته شده باشد، بلکه ویژگی کشورهای استعمارگر این است که از نقاط ضعف کشورهای تحت سلطه خود برای اعمال فشار و امتیاز گرفتن بهره می برند.

چرا خشقجی کشته شد؟

برخی میگویند، بن سلمان دستور قتلش را داده است

اما آیا این را اسلام تایید میکند؟ یا تهمت است؟

اول اینکه میگویند او مسلمان است و حتی چندی پیش پرسیده بودند آیا وهابی که شهادتین میگوید ، مسلمان است و ظاهرا گفته بودند مسلمان است.
دوم اینکه آیا حق داریم به مسلمانی قبل از اثبات جرم، اتهام قتل بزنیم؟ چه بن سلمان و چه پادشاه و چه غیره؟

به هر حال چرایی این قتل میتواند به چند چیز برگردد :

او اطلاعات سری داشت که خوف افشای آن بود.

او اقداماتی در برابر حکومت سعودی انجام داد از جمله میگویند ارتباط شبکه ایران اینترنشنال با سعودی را افشا کرد.

( این دو احتمال قوی تر است مثلا اسنودن برای در امان ماندن به روسیه پناه برد. و هر اپوزیسیونی به دنبال پناهگاهی است تا در امان بماند در این دنیای بی رحم. )

کینه بن سلمان از او ( که این هم مطرح شده است. و بعید نیست با توجه به روحیه خاصی که در برخی شاهزادگان دیده میشود و در مستندی تا اندازه ای اشنا شدم)

او یک قربانی بود برای تحت فشار قرار دادن حکومت سعودی گاو شیرده ترامپ.

که این احتمال سوم به عنوان علت قتل، ضعیف است.

احتمالات دیگری هم وجود دارد که این قتل توسط کشورهای دیگر یا شاهزادگان داخل عربستان طراحی شده برای برکناری بن سلمان که باز ضعیف تر ازاحتمالات قبلی است.

فتا 2;1005561 نوشت:
بنظر شما چرا خاشقجی کشته شد ؟

چه اهمیتی داره مگه که چرا کشته شد؟
چی به شما اضافه می کنه؟ایا دونستنش شما رو به خدا نزدیک تر می کنه؟
واقعا لازم نیست دلیل هر اتفاقی که دور و اطرافمون بیفته رو بدونیم.

ali 000;1005772 نوشت:
چه اهمیتی داره مگه که چرا کشته شد؟
چی به شما اضافه می کنه؟ایا دونستنش شما رو به خدا نزدیک تر می کنه؟
واقعا لازم نیست دلیل هر اتفاقی که دور و اطرافمون بیفته رو بدونیم.

سلام.
اشتباه میکنید اتفاقا باید اتفاقات دور و برمونو کنکاش کنیم تا درک درستی از جامعه امروزی داشته باشیم. اونایی که اهمیتی به این چیزا نمیدن ساده انگار باقی میمونن. همونا هستند که فکر میکنن آمریکا دولت خوبی داره و میخوان بهمون کمک کنن! اینا از عدم شناخته دیگه. باید برامون مهم باشه تا بشناسیم دنیای کنونی رو.

والا اگه فقط اتهام این بود که ایران تو یه قتلی دست داره 65 تا تحریم بهمون اضافه میشد، حالا که اونا سوتی دادن ما لال شیم؟ اگه ما لال بشیم که اونا خیلی خوشگل ماسمالی میکنند چه بسا عربستان رو قهرمان نشون بدن! والا.

به نام خدا
سلام
طی اسناد محرمانه ای که لو رفت دلیل مرگ خاشقچی به شرح ذیل است.
در یکی از مراسمات مهم که قرار بود فی ما بین اسرائیل ، آمریکا و آل سعود برگزار شود. برای چگونگی مقابله با جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران. آقای جمال خاشقچی که مسئول پذیرای در مراسم بود. به دلیل نشستن قاشق ها برای صرف شام. باعث دلخوری طرف اسرائیلی شد و خواستار مرگ وی شدند. ایشان که از قضیه مطلع شدند به ترکیه گریختند اما فرار وی به سرانجام نرسید.
گفته اند سر جمال خاشقچی را داخل آشپز خانه ی عمارت بن سلمان آویزان کردند تا مسئول بعدی پذیرای ها حساب کار دستش بیاد.:-??:-??:-??:-??:-??:-??:-??
لطفا این مطلب را نشر دهید تا بن سلمان نتواند از زیر بار کار زشتش فرار کند.

b-)b-)b-)b-)b-)b-)b-)b-)b-)b-)b-)

اینکه خاشقچی به چه دلیل کشته میشود اصل مطلب نیست بلکه مطلب اینجاست که چرا cia که یگ ارگان بسیار مهم در امریکاست ولیعهد سعودی را بعنوان قاتل او معرفی میکند مگر میشود cia بدون اجازه اربابانش کاری صورت دهد نکته مهم اینجاست امریکایها حتی به نوکران خود هم رحم نمیکنند نمونه اش هم کم نیست شاه مخلوع خودمان انورسادات و نزدیکترینش صدام حسین حالا نوبت بن سلمان رسیده ایشان در نوکری کم اورده و حالا یا باید خودش را به اب اتش بزند تا مورد پسند افتد ویا جول پلاسش را جمع کند و به زباله دان برود تا مهره دیگری جای اورا بگیرد .

با سلام و عرض ادب
ممنونم از اینکه محور تاپیک رو مراعات می کنید
@};-

افزایش تولید نفت عربستان سعودی با فشار ترامپ

[=bbc-nassim]به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ رویترز به نقل از یک مقام آگاه صنعتی اعلام کرد، تولید نفت خام عربستان سعودی به 11.1 – 11.3 میلیون بشکه در روز در ماه نوامبر (آبان-آذر) رسیده است اگرچه هنوز هم مشخص نیست این مقدار تا پایان ماه تا چه حد تغییر داشته باشد.به نوشته این خبرگزاری، این میزان نسبت به ماه اکتبر (مهر- آبان) نیم میلیون بشکه در روز و در مقایسه با اوایل سال جاری میلادی (2018) یک میلیون بشکه افزایش داشته است.[=bbc-nassim]عربستان سعودی موافقت کرده بود تا در پاسخ به درخواست مصرف کنندگان که شامل ایالات متحده و هند می شود، به منظور جبران کمبود عرضه پس از تحریم های واشنگتن علیه ایران، تولیدات خود را افزایش دهد. اما پس از اینکه تحریم های واشنگتن علیه تهران از آنچه انتظار می رفت با شدت کمتری اجرا شد، بهای نفت از 85 دلار در هر بشکه به 60 دلار در هر بشکه کاهش یافت. اما مقامات نفتی سعودی اعلام کردند که می خواهند بهای نفت بیش از 70 دلار در بشکه باقی بماند.رویترز نوشت، در صورت تداوم تولید بالای نفت عربستان، اوپک معامله ای برای کاهش تولید نفت در نظر خواهد گرفت.ترامپ روز یکشنبه در توییتی نوشت: 'به لطف رئیس جمهور ترامپ بهای نفت کاهش میابد و این بسیار عالی است و پیشتر نیز چنین نوشته بود: 'قیمت نفت در حال کاهش است، از عربستان سعودی متشکرم اما اجازه دهید قیمت ها باز هم کاهش یابد.'[=bbc-nassim]به نوشته تحلیلگران رویترز، برغم تلاش سیاستمداران آمریکایی مبنی بر اعمال تحریم ها علیه ریاض، دونالد ترامپ همچنان حامی 'محمد بن سلمان' پادشاه عربستان است. 'بن سلمان' سیاستگذار نهایی عربستان سعودی است و ناظران سیاسی عربستان سعودی گفته اند که سعی بن سلمان بر این است تا از رویارویی با واشنگتن، به ویژه درباره قیمت نفت جلوگیری کند.

نقل از اقتصاد نیوز

پرسش:
خاشقچی چرا و با چه هدفی کشته شد؟ چرا همه آن را در بوق و کرنا می کنند و ترامپ از آن نهایت استفاده را می برد؟


پاسخ:

طبیعتا علت اصلی این مسئله انتقاد ناپذیری آل سعود و خصوصا پادشاه و ولی عهد جدید آن است. چرا که جمال خاشقچی آنچنان هم شخصیت مثبتی نبوده، تنها ویژگی که داشته است که به کام حکام جدید عربستان خوش نیامد، منتقد بودن خاشقچی بوده است.
بنابراین قتل جمال خاشقچی به خوبی اثبات می کند در عربستان اولیات آزادی اندیشه، آزادی بیان، و حقوق بشر رعایت نمی شود؛ حکام آل سعود مصداق بارز طاغوت هستند که متاسفانه به خاطر نقاب اسلامی که بر چهره دارند مایه بدبینی به اسلام شده و می شوند، اما در مقام عمل نه تنها به اسلام پایبند نیستند، بلکه بویی از انسانیت و اصول اخلاقی و بشری نیز نبرده اند.

اما اینکه آمریکا و غرب در این خصوص جدی ورود کرده و آن را رسانه ای کردند در حقیقت برای امتیازگیری از عربستان بوده است؛ حتی طبق برخی تحلیل ها وجود خاشقچی در آمریکا با انتقادها و افشاگری هایش یک برگ برنده ای بود تا آمریکا از آنها علیه خاندان آل سعود استفاده کند و امتیاز بگیرد.
اصلا ویژگی کشورهای استعمارگر همین است، آنها که عاشق کشورهای تحت سلطه ی خود نیستند، بلکه در پی منافعشان هستند، به همین خاطر بر خلاف ظاهر امر، از اشتباهات و نقاط ضعف دولت های تحت سلطه ی خود استقبال کرده، و از این نقاط ضعف برای اعمال فشار و امتیاز گرفتن بهره می برند.

اما در هر صورت نکته دیگری که در این بین روشن میشود ادعاهای بی پایه و اساس غرب و به خصوص آمریکا در خصوص حقوق بشر است؛ موضع آمریکا در برابر قتل جمال خاشقچی به خوبی عیار حقوق بشر را در نگاه آمریکا و غرب نشان میدهد، به صورت شفاف می گویند ما روابط پر منفعت اقتصادی و سیاسی با عربستان را فدای خاشقچی نمیکنیم. حقوق بشر در نگاه غرب در حقیقت یعنی همین! یعنی حقوق غرب! وگرنه رویکردها و مواضع دوگانه غرب در خصوص حقوق بشر به گونه ای است که هر انسان منصفی را به تعجب وا می دارد.

- عربستان به صورت علنی و مستقیما به یمن حمله نظامی می کند، در روز روشن نخست وزیر کشور لبنان را گروگان می گیرد، اما ایران به دخالت در امور کشورها متهم می شود!!
- تئوری تکفیر و کشتار که زاییده تفکرات عربستان است نادیده گرفته می شود، اما ایران متهم به بر هم زدن امنیت منطقه می شود!!
- عربستان آشکارا، و بدون هیچ تردیدی مسئول کشته شدن چندین هزار کودک در یمن است که از گرسنگی یا بیماری جان می دهند، اما رسانه های دنیا فقط امثال نازنین زاغری را بشر می دانند که باید از حقوق آن دفاع کنند!
- ایران به نقض حقوق زنان متهم می شود و عربستان که زنانش به تازگی شناسنامه دارشده و تازه حق رانندگی پیدا کرده اند به عنوان رئیس پنل حقوق زن سازمان ملل انتخاب می شود!

این واژه حقوق بشر به قدری بازیچه این رسانه های غربی شده است که دیگر انسان از شنیدن واژه حقوق بشر در رسانه های غربی حالش به هم میخورد.

موضوع قفل شده است