جمع بندی راهی برای اثبات سیادت

تب‌های اولیه

6 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
راهی برای اثبات سیادت

سلام خسته نباشید خدمت شما،
با احترام خدمت شما ،
پدر بزرگ بنده در قریه جورد دماوندبدنیا آمدند ، در این قریه تمامی افرادی که حدود 100سال پیش زندگی می کردند از سادات منتسب به امام زاده روح الله که در همان قریه قراردارد می باشند ولی در زمان گرفتن شناسنامه به علت عدم سواد ، کلمه سید در شناسنامه ایشان ذکر نشده است و از آنجائی که در زمان کودکی با مادرشان بعلت اختلافی که با بستگان پیدا کردند به تهران می آیند ولی در شناسنامه ایشان محل تولد قریه جورد دماوند ذکر شده است . ولی اینجانب در سال 1382 به آن قریه مراجعه کردم وتمام بستگان نسبی پدر بزرگ من در استشهادی که تهیه کرده بودم تایید نمودند که پدر بزرک من از سادات می باشند و هم فامیلی می باشند به عنوان مثال سیدخلیل و سید جلیل و .... که همه از بستگان نسبی پدری میباشند.(مدارک موجود میباشد)
لذا پس از مراجعه به دادگاه و دادن اسناد و مدارک موجود اعلام نمودند که باید از طریق مراجع شرعی اقدام کنم .
لذا خواهشمندم در صورت امکان من را راهنمائ بفرمائید . در صورت نیاز مدارک را میتوانم ارسال کنم.
با تشکر

width: 700 align: center

[TD="align: center"]با نام و یاد دوست

[/TD]

[TD="align: center"]
[/TD]


کارشناس بحث: استاد عماد

[TD][/TD]

سلام علیکم
با مدارک خود به دفتر آیه الله رجائی در صفائیه قم تشریف ببرید. ایشان در حال حاضر از اساتید و علمای انساب هستند. اگر مدارک شما برای ایشان یقین آور باشد اقدام می کنند

ایشان بر چه مبنای از سیادت افراد خبر می دهند؟
مانند آیه الله مرعشی از راههای ماورائی یا با کتاب و راه های علمی؟


ایشان از علمای انساب بوده و با توجه به منابع انسابی که در اختیار دارند مطالعه کرده و نظر خود را اعلام می کنند
در مورد آیه الله مرعشی نجفی نیز چنین مطلبی صحت ندارد که با علوم غریبه با خارق العاده از سیادت افراد خبر می دانند بلکه ایشان نیز با علم انساب اکتسابی به این امر اقدام می کردند.

پرسش:
آیا راهی برای پیدا کردن شجره نامه سادات وجود دارد؟

پاسخ:
برای پیدا کردن شجره نامه سادات باید به علمای انساب مراجمه کرد.
در زمنیه انساب کتابهای فراوانی نوشته شده و علمای این علم از قرون اولیه اسلامی به نوشتن کتابهای انساب اهتمام داشتند.
آیه الله مرعشی نجفی در دوره معاصر از بزرگترین علمای انساب محسوب میشوند و کتاب های زیادی در این علم تالیف نمود.(۱)ایشان مطالعه در کتابهای انسابی اقدام به صدور شجره نامه کرده و گاهی نیز شجره نامه های موجود را تایید می کردند.
آنچه شایعه است که ایشان با دیدن افراد به نسب آنان پی می بردند شایعه بوده و ایشان با تکیه بر علم و انساب و کتابهای مربوطه شجره نامه سادات را پیدا می کردند.
امروزه نیز برخی از شاگردان ایشان در این زمنیه فعالیت دارند و کسی که به دنبال پیدا کردن شجره نامه سادات یا امامزادگان است باید به این آقایان مراجعه نماید.

منابع:
۱.گلی زواراه، غلامرضا، جامع فضل و فضیلت: مقالات و مقولاتی درباره کارنامه علمی و عملی حضرت آیت‌الله مرعشی نجفی، کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی، قم، ۱۳۸۹ش، ص۶۲-۶۴

موضوع قفل شده است