جمع بندی استفاده از آیه ی قرآن برای درمان

تب‌های اولیه

5 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
استفاده از آیه ی قرآن برای درمان

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و عرض ادب

بنده مدتی دچار جادوی سیاه شده ام و فکر میکنم درمانش در سوره ص آیه 41 و 42 آمده باشه .

وَاذْكُرْ عَبْدَنَا أَيُّوبَ إِذْ نَادَى رَبَّهُ أَنِّي مَسَّنِيَ الشَّيْطَانُ بِنُصْبٍ وَعَذَابٍ ، ارْكُضْ بِرِجْلِكَ هَذَا مُغْتَسَلٌ بَارِدٌ وَشَرَابٌ

و از بنده ما ایوب یاد کن آنگاه که پروردگارش را ندا داد که : مرا شیطان به رنج و عذاب افکنده است ، پایت را بر زمین بکوب : این آبی است برای شست و شو و این آبی است سرد برای آشامیدن

لطفا راهنمایی کنید اگر اینطوره تفسیر این آیات چیه و در واقع باید چیکار کنم ؟

width: 700 align: center

[TD="align: center"]با نام و یاد دوست

[/TD]

[TD="align: center"]
[/TD]


کارشناس بحث: استاد میقات

[TD][/TD]

به من بیاموز;1002789 نوشت:
بنده مدتی دچار جادوی سیاه شده ام

با سلام و درود

در ابتدا لازم به ذکر است که گرچه سحر و جادو حقیقت دارد ولی معنایش این نیست که ما هر چیزی را به آن نسبت بدهیم؛ چرا که اولا سحر واقعی کار هر کسی نیست، در ثانی سحر شدن نیاز به اثبات دارد و این نیز مشکل است.

بنابر این، بهتر است فکرمان را از این موضوع، فارغ و آسوده کنیم و در جاهای دیگر به دنبال رفع مشکلمان باشیم.

به من بیاموز;1002789 نوشت:
فکر میکنم درمانش در سوره ص آیه 41 و 42 آمده باشه .
وَاذْكُرْ عَبْدَنَا أَيُّوبَ إِذْ نَادَى رَبَّهُ أَنِّي مَسَّنِيَ الشَّيْطَانُ بِنُصْبٍ وَعَذَابٍ ، ارْكُضْ بِرِجْلِكَ هَذَا مُغْتَسَلٌ بَارِدٌ وَشَرَابٌ

نمی دانم مبنای فکرتان چیست و آیا در روایت یا مستندی دیده اید که این آیه برای ابطال سحر است؟ در هر حال این آیه دعای حضرت ایوب(علیه السلام) برای خلاصی از شر شیطان است.

علامه طباطبایی(ره) می گوید:
«اين جمله دعايى است از ايوب (علیه السلام) كه در آن از خدا مى ‏خواهد عافيتش دهد و سوء حالى كه بدان مبتلا شده، از او برطرف سازد. و به منظور رعايت تواضع و تذلل، درخواست و نياز خود را ذكر نمى‏ كند، و تنها از اين كه خدا را به نام «ربّى»(پروردگارم) صدا مى‏ زند، فهميده مى ‏شود كه او را براى حاجتى مى ‏خواند.»(ترجمه تفسير الميزان، ج ‏17، ص 317)

به من بیاموز;1002789 نوشت:
تفسیر این آیات چیه

این آیات ناظر به دعای حضرت ایوب(علیه السلام) برای خلاصی از سختی ها و گرفتاری هایی است که به نوعی شیطان را در آن ها دخیل و مؤثر می داند؛ خداوند نیز پس از گذشتن دوره ابتلائات حضرت ایوب ـ هفت سال یا هیجده سال(تفسير نمونه، ج ‏19، ص 296) ـ دعای ایشان را مستجاب می فرماید.

لازم به ذکر است که در آیات قرآن(انبیاء: 21/ 83و84؛ ص: 38/ 41و42) بطور کلی به مبتلا شدن حضرت ایوب اشاره شده ولی راجع به چگونگی و انواع ابتلائات و اموال و فرزندان و... چیزی نفرموده ولی این موارد مستندات روایی دارند و در روایات به آن ها پرداخته شده است.

مطلب دیگر؛

اکثر مفسران معتقدند کار شیطان فقط وسوسه کردن است و در این جا نیز اذیت شیطان این بوده که به ایوب می گفته خدا تو را فراموش کرده و یا بیماریت دیگر خوب نمی شود و...

ولی علامه طباطبایی(ره) بر این نظر است که شیطان علاوه بر وسوسه کردن، می تواند در بدن یا اموال و... نیز تصرفاتی داشته باشد؛ کما این که در آیه «إِنَّمَا الْخَمْرُ وَ الْمَيْسِرُ وَ الْأَنْصابُ وَ الْأَزْلامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطانِ»(مائده: 5/ 90) و نيز آیه «هذا مِنْ عَمَلِ الشَّيْطانِ إِنَّهُ عَدُوٌّ مُضِلٌّ مُبِينٌ»(قصص: 28/ 15)، برخی کارها و اعمال، به شیطان نسبت داده و عمل شیطان خوانده شده است.
البته لازمه اين حرف اين نيست كه شيطان بدون مشيت و اذن خدا هر چه دلش خواست بكند و هر بلايى كه خواست بر سر بندگان خدا بياورد.(ر.ک: ترجمه تفسير الميزان، ج ‏17، ص 318 ـ 320)

به من بیاموز;1002789 نوشت:
در واقع باید چیکار کنم

در هرحال؛ اگر به سحر شدن یقین دارید (که غالبا چنین یقینی حاصل نمی شود)، می توانید به فهرست کتاب «مفاتیح الجنان» شیخ عباس قمی با عنوان تعویذ و ابطال سحر، مراجعه نمایید.

هم چنین مطالعه لینک ذیل نیز مفید است:

http://www.askdin.com/showthread.php?t=58345&p=910786&viewfull=1#post910786

[="Tahoma"]پرسش:
بنده مدتی دچار جادوی سیاه شده ام و فکر می کنم درمانش در سوره ص آیه 41 و 42 آمده: «وَاذْكُرْ عَبْدَنَا أَيُّوبَ إِذْ نَادَى رَبَّهُ أَنِّي مَسَّنِيَ الشَّيْطَانُ بِنُصْبٍ وَعَذَابٍ، ارْكُضْ بِرِجْلِكَ هَذَا مُغْتَسَلٌ بَارِدٌ وَشَرَابٌ»
لطفا راهنمایی کنید اگر این طوره، تفسیر این آیات چیست و باید چه کار کنم؟

پاسخ:
«وَ اذْكُرْ عَبْدَنا أَيُّوبَ إِذْ نادى‏ رَبَّهُ أَنِّي مَسَّنِيَ الشَّيْطانُ بِنُصْبٍ‏ وَ عَذاب‏ ارْكُضْ‏ بِرِجْلِكَ هذا مُغْتَسَلٌ بارِدٌ وَ شَراب‏»؛ و بنده ما ايوب را ياد كن، هنگامى كه پروردگارش را ندا داد كه شيطان [به سبب رنج و شكنجه ‏اى كه دچارش هستم‏] مرا سرزنش و شماتت مى ‏كند [تا از رحمت تو دلسردم كند.] [به او گفتيم:] با پايت به زمين بكوب، اين آبى است براى شسشتو، آبى سرد و آشاميدنى‏.(1)

در ابتدا لازم به ذکر است که گرچه سحر و جادو حقیقت دارد ولی معنایش این نیست که ما هر چیزی را به آن نسبت بدهیم؛ چرا که اولا سحر واقعی کار هر کسی نیست، در ثانی سحر شدن نیاز به اثبات دارد و این نیز مشکل است.
بنابر این، بهتر است فکرتان را از این موضوع، فارغ و آسوده کرده و در جاهای دیگر به دنبال رفع مشکلتان باشید.

اما در باره این آیه و ارتباط آن با ابطال سحر باید گفت نمی دانم مبنای فکرتان چیست و آیا در روایت یا مستندی دیده اید که این آیه برای ابطال سحر است؛ من ندیده ام. این آیه دعای حضرت ایوب(علیه السلام) برای خلاصی از شر شیطان است.

در این زمینه به بیان برخی مفسران اشاره می شود:
علامه طباطبایی(ره) می گوید: «اين جمله دعايى است از ايوب (علیه السلام) كه در آن از خدا مى خواهد عافيتش دهد و سوء حالى كه بدان مبتلا شده، از او برطرف سازد. و به منظور رعايت تواضع و تذلل، درخواست و نياز خود را ذكر نمى كند، و تنها از اين كه خدا را به نام «ربّى»(پروردگارم) صدا مى زند، فهميده مى شود كه او را براى حاجتى مى خواند.»(2)
این آیات ناظر به دعای حضرت ایوب(علیه السلام) برای خلاصی از سختی ها و گرفتاری هایی است که به نوعی شیطان را در آن ها دخیل و مؤثر می داند؛ خداوند نیز پس از گذشتن دوره ابتلائات حضرت ایوب ـ هفت سال یا هیجده سال(3)، دعای ایشان را مستجاب می فرماید.
لازم به ذکر است که در آیات قرآن(4) بطور کلی به مبتلا شدن حضرت ایوب اشاره شده ولی راجع به چگونگی و انواع ابتلائات و اموال و فرزندان و... چیزی نفرموده ولی این موارد مستندات روایی دارند و در روایات به آن ها پرداخته شده است.

مطلب دیگر؛
در باره محدوده اختیارات شیطان باید گفت اکثر مفسران معتقدند کار شیطان فقط وسوسه کردن است و در این جا نیز اذیت شیطان این بوده که به ایوب می گفته خدا تو را فراموش کرده و یا بیماریت دیگر خوب نمی شود و...
ولی علامه طباطبایی(ره) بر این نظر است که شیطان علاوه بر وسوسه کردن، می تواند در بدن یا اموال و... نیز تصرفاتی داشته باشد؛ کما این که در آیه «إِنَّمَا الْخَمْرُ وَ الْمَيْسِرُ وَ الْأَنْصابُ وَ الْأَزْلامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطانِ»(5) و نيز آیه «هذا مِنْ عَمَلِ الشَّيْطانِ إِنَّهُ عَدُوٌّ مُضِلٌّ مُبِينٌ»(6)، برخی کارها و اعمال، به شیطان نسبت داده و عمل شیطان خوانده شده است.
البته لازمه اين حرف اين نيست كه شيطان بدون مشيت و اذن خدا هر چه دلش خواست بكند و هر بلايى كه خواست بر سر بندگان خدا بياورد، و اين خود روشن است.(7)

در هرحال؛ اگر به سحر شدن یقین دارید (که غالبا چنین یقینی حاصل نمی شود)، می توانید به فهرست کتاب «مفاتیح الجنان» شیخ عباس قمی با عنوان تعویذ و ابطال سحر، مراجعه نمایید.

پی نوشت ها:
1. ص: 38/ 41 و 42.
2. طباطبایی، محمد حسین، تفسير الميزان، ترجمه موسوی همدانی، انتشارات: جامعه مدرسین، دفتر انتشارات اسلامی ـ قم، ج 17، ص 317.
3. مکارم شیرازی و همکاران، تفسير نمونه، انتشارات: دار الکتب الاسلامیه ـ تهران، ج 19، ص 296.
4. انبیاء: 21/ 83و84؛ ص: 38/ 41و42.
5. مائده: 5/ 90.
6. قصص: 28/ 15.
7. ر.ک: ترجمه تفسير الميزان، ج 17، ص 318 ـ 320.

موضوع قفل شده است