جمع بندی نیاز به ازدواج در سن پایین

تب‌های اولیه

8 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
نیاز به ازدواج در سن پایین

با سلام خدمت شما. ممنون از سایت بسیار خوبتون و تمام دست اندر کاران.

ببخشید متن یکم طولانیه. خواهش میکنم جوابمو بدین. من 15 ساله هستم. اول میخوام در رابطه با یه عادت بد که ولم نمیکنه صحبت کنم. من خودارضایی میکنم. و از اینکار به شدت ناراحت و افسردم و میدونم که کار به شدت اشتباهیه و حرام و گناه کبیرس. بارهای زیادی تصمیم به ترک گرفتم اما هربار با سهل‌انگاری به سمت اینکار رجوع کردم. هربار هم چنان پیشیمون میشم که انگار آسمون به زمبن اومده. راه‌های ترک بسیاری رو امتحان کردم و خیلی راه‌ها رو بلدم ولی چه فایده عالم بی عمل.

البته مسئله من اصلا این نیست. من دچار یه وسواس فکری هم شدم که به شدت اذیتم میکنه. به عنوان مثال نمیخوام نگاه حروم کنم ولی نگاه میکنم. در ضمن اگر گناهی انجام دادم هزار بار توبه میکنم. استمنا رو هم نمیخوام انجام بدم ولی متاسفانه... اما خب اینا دلایلی بر این کار قبیحم نیست. چون اختیار اینکار دست خودمه و نمیتونم گردن وسواسی که دارم بندازم ولی خب این وسواس داره منو میکشه. دیگه درستو از غلط تشخیص نمیدم و نمیدونم چه کارهایی گناهه و اگه یه نگاهم به جنس مخالف بیفته خیلی درگیر میشم. میدونم عجیبه ولی از تمام اجزای جنس مخالف تحریک میشم و جرات ندارم سرمو بالا بگیرم چون چشمم که به نامحرم بیفته به صورت ناخودآگاه درگیرش میشم. هر نگاهی که به نامحرم بندازم حرومه( رو حساب این مسئله). به همین خاطر سعی میکنم کلا سرمو پایین بندازم تا دچار نگاه‌های حرام نشم. حتی گاهی اوقات تلویزیون هم نگاه نمیکنم تا چشمم به نامحرم نیفته. خب راستش این وسواس منه. از این نگاه ها ناراحتم و روزی هزار بار توبه میکنم ولی باز متاسفانه توبه میشکنم. لطفا راه مقابله با این وسواسو بم بگین.

یه کار دیگه‌ای هم دارم. ببخشید طولانی میشه. طبق نظر مرجع تقلیدم ازدواج برام واجبه و باید به هرنحو ممکن ازدواج کنم و اگر شرایطم مساعد نیست منتظر شرایط مساعد نباشم. این درسته. من مطمئنم که به واسطه ازدواج خیلی از گناهانم ترک میشه. ازجمله همین استمنا. از نظر نگرش فکری هم فک میکنم بتونم از پس روابط زناشویی بر بیام ولی این کافی نیست. تو جامعه امروزی باید آدم شغل و مسکن و وسیله نقلیه داشته باشه و این برای من که 15 سال بیشتر ندارم یه جور شوخیه. ولی خب بااینحال استثنائاتی هم وجود داره. اینم بگم که من تو شهرستان زندگی میکنم. من شنیدم که افرادی با هم ازدواج کردن ولی مثلا دوبار در هفته همدیگرو ملاقات میکنن یا بیشتر و کمتر. سوالم از شما اینه که آیا شما انجمنی میشناسید که در این رابطه فعالیت کنه؟ انجمن‌هایی برای همسریابی هست اما هیچکدوم برای فرد 15 ساله فعالیت نمیکنن. اگه شما انجمنی میشناسین لطفا بم معرفی کنید. اگر هم نمیشناسید، راهی چیزی دارید بم بگید تا بتونم ازدواج کنم. اگر هم هیچکدوم نمیشه دعایی بگید برای ازدواج. و اگر هیچکدوم از اینا نمیشه راه مقابله با نفسمو بگید و بگید که چطور میشه این خواستمو سرکوب کنم. این ازدواج نکردنم لطمه بزرگی به زندگیم زده. هم گناه و هم درس نخوندن. لطفا کمکم کنید با تشکر.@};-

width: 700 align: center

[TD="align: center"]با نام و یاد دوست

[/TD]

[TD="align: center"]
[/TD]


کارشناس بحث: استاد صابر

[TD][/TD]


با سلام و وقت بخیر خدمت شما دوست گرامی!@};-
بسیار خوشحالیم که شما از آن دسته افراد دین داری هستید که با انجام گناه آزرده خاطر می شوید و نگران توبه و پذیرش آن توسط خداوند متعال هستید.

برادر عزیز و گرانقدر! اکنون شما در سنین نوجوانی قرار دارید و شاید بتوانیم بگوییم در گرداب غریزه ی جنسی هستید ولی درست است که از نظر شرعی هر کسی که احساس خطر گناه را کرد واجب است ازدواج کند ولی نه با هر شرایطی...

خودتان هم خوب می دانید که ازدواج در این سنین چه آسیب هایی دارد ولی ظاهرا به ازدواج فقط یک نگرش جنسی و منع از گناه دارید و حال آنکه ازدواج یکی از مهم ترین اتفاقات زندگی است و مجموعه ای از بلوغ ها را نیاز دارد تا بتوانیم بگوییم این فرد باید اکنون ازدواج نماید.... پس خواهشمندیم از این فرض کلا خارج شوید و به فکر کنترل این غریزه از طرق دیگر باشید. بر این اساس استفاده از سایت های ازدواج و همسر یابی نیز منتفی است چون اولا اکثر چنین سایت ها و پایگاه هایی غیر قانونی فعالیت می کنند و همچنین تعدادی از آنها نیز با منشکلات و آسیب های دیگری روبرو شده اند و اساسا معرفی این سایت ها از رسالت ما خارج است. (البته حتی اگر این سایت ها قانونی و نظام مند عمل می کردند باز هم به شما توصیه به ازدواج با این شرایط را نمی نمودیم.)

برادر محترم! اکنون با توجه به اینکه در دوران نوجوانی هستید راهکارهایی عرض می نماییم که هم برای رفع مشکل وسواستان مفید است و هم برای رفع مسئله ی غریزه جنسی و خودارضایی. البته تاپیک های مشابه این موضوع نیز زیاد پرداخته شده و نوجوانان زیادی در وضعیت شما قرار گرفته و از طریق همین راهکارها به خودکنترلی دست یافته اند. پس شما نیز ان شاء الله عمل نموده و خود را محبوب خداوند متعال سازید.

و اما راهکارها:

1- برنامه‌ريزي براي كار مداوم
جوانان و نوجوانان از نيروي سرشار و فوق‌العاده‌اي برخوردارند. اين نيرو اگر در زمينه‌هاي ديگر مورد اساتفاده قرار نگيرد و به صورت مطلوب از آن استفاده نشود، با توجه به شرايط سني آن‌ها در قالب امور جنسي و شهواني ظاهر خواهد شد.
پس سعی کنید همواره مشغولیات مفیدی برای خود تعریف نمایید.

2- تنظيم خواب
تحقيقات نشان مي‌دهد كه بيش‌تر انحرافات به خصوص در زمينه مسايل جنسي از فكرهاي ناسالم و خيال‌پردازي‌هايي كه جوانان قبل از خواب رفتن دارند، ناشي مي‌شود.
بنابراین میزان خواب خود را مدیریت کنید و سعی کنید آنقدر خسته شوید که به محض ورود به رختخواب خوابیتان ببرد.

3- دوري از محيط‌هاي آلوده و ناسالم
يكي از علل و عوامل انحرافات جنسي و به طور كل انحرافات اخلاقي، محيط آلوده و محرك‌هاي شهواني است. پس سعی کنید از این محیط ها دوری نمایید.

4- ورزش تأثیر زیادی بر افکار و مدیریت غریزه دارد. سعی کنید منظم در طول ورزش کنید.

5- پيشگيري از روابط ناسالم
جوانان و نوجواناني كه روابط نامطلوب و ناسالم دارند و با افراد منحرف و بي‌بند و بار دوست و رفيق هستند، كم كم به انحرافات كشيده مي‌شوند و تحت تأثير امور شهواني قرار مي‌گيرند. پس دوستان خود را بشناسید و از دوستان بد پرهیز کنید.

6- معنویات خود را تقویت نمایید: اگر نوجوان از ته دل باور نمود كه تمام اعمال و رفتار او را خدا مي‌بيند و بر اساس عملكرد افراد به آن‌ها پاداش مي‌دهد و اساساً سعادت و خوشبختي انسان به دست خودش مي‌باشد، در اين صورت احتمال اينكه مرتكب گناه نشود بسيار زياد است.‌
يقين داشته باشيد، تا زماني كه نيروي ايمان و تقوا در وجود انسان بارور و تقويت نگردد، هيچ ضمانتي از شهوت و انحرافات اخلاقي وجود ندارد. به خصوص در وضعيت كنوني كه عوامل تحريك كنندة بسيار زياد است. بنابراين قبل از هر چيزي سعي كنيد نيروي ايمان و تقوا را در وجود خويش بارور كنيد.

7- تا می توانید به مسائل شهوانی، جنسی و ازدواج اصلا فکر نکنید. هرگاه افكار مزاحم به سراغ شما آمد خود را مشغول كار ديگرى كنيد و با ايجاد حواس‏پرتى از آن افكار مزاحم دورى كنيد.

8-هرگاه اين افكار به سراغتان آمد و متوجه شديد، وسط افكار به خود بگوييد: «بس است ديگر» و بدين وسيله رشته افكار مزاحم را قطع كرده و به سراغ مطلبى ديگر خواهيد رفت.

9- در صورتى كه به چنين افكارى اهميت ندهيد مطمئن باشيد اگر تحمل كنيد پس از چندى نهايتا آن را رها خواهيد كرد.

در پایان برایتان آرزوی موفقیت و پیروزی داریم.




----------------------------------------------------------------------
توصیه می کنیم موضوعات ذیل را نیز مطالعه نمایید.

* هرکس این راهکارها رو انجام بده از خودارضایی نجات پیدا می کنه


* وسواس فکری - جنسی

* خود ارضایی من و معجزات الهی (داستانی عبرت آموز از زندگی من)
*خودارضایی به خاطر فرار از گناه

ایا شما نماز میخونی؟اگر نه حتما بخون با حضور قلب و اگر اره نماز و خود ارضایی؟این درسته؟پس این نماز چه بدرد میخوره؟
ایا شما از عوارض وحشتناک جسمی و روحی این عمل خبر داری که میگی نمیتونم ترک کنم؟ به خاطر چند دقیقه لذت حاضری اینده و اخرت تو خراب کنی؟
به نظر من هر موقع خواستی این عمل رو انجام بدی برو تو اینترنت عوارضشو بخون نظرات دیگران رو بخون همه رو بخون تا شاید پشیمون بشی.اون وسواس فکری هم به خاطر خود ارضایی هست اگر ترکش کنی شاید درست بشه.

ali 000;1003862 نوشت:
ایا شما نماز میخونی؟اگر نه حتما بخون با حضور قلب و اگر اره نماز و خود ارضایی؟این درسته؟پس این نماز چه بدرد میخوره؟
ایا شما از عوارض وحشتناک جسمی و روحی این عمل خبر داری که میگی نمیتونم ترک کنم؟ به خاطر چند دقیقه لذت حاضری اینده و اخرت تو خراب کنی؟
به نظر من هر موقع خواستی این عمل رو انجام بدی برو تو اینترنت عوارضشو بخون نظرات دیگران رو بخون همه رو بخون تا شاید پشیمون بشی.اون وسواس فکری هم به خاطر خود ارضایی هست اگر ترکش کنی شاید درست بشه.

با سلام خدمت شما کاربر محترم!
ایشان عذاب وجدان به اندازه ی کافی دارند و بهتر است به جای اینکه مرحمی بر زخم او باشیم نمک نپاشیم.
سرزنش های مکرر نه تنها فایده ی رفتاری ندارد بلکه مشکلات او را بیشتر خواهد کرد.

سلام
توصیه میشه برنامه های شبکه ی پویا رو تماشا کنی
اینجوری وقت ازادت پر میشه
با تشکر

بنده سوالاتی را که در موضوعی با عنوان مشابه در همین سایت از آغازگر تاپیک پرسیدم از شما می پرسم . لطفا جواب بدید تا نکاتی بهتون بگم. این سوالات از این قرار است.
1- در شهر زندگی می کنی یا روستا ؟ اگر در روستا زندگی می کنی آیا امکان رفت و آمد به شهر را داری؟ 2- شهرتون بزرگه یا کوچک ؟ 3- پدر و مادرت چه شغلی دارند؟ 4- سطح تحصیلاتشان چقدره؟ 5- سطح مالی خانوادتون چطوریه؟ پولدارید یا فقیر یا متوسط؟ آیا پول توی جیبی می گیری؟ چقدر در ماه یا در هفته؟ 6- پدر و مادرت بداخلاق هستند یا خوش اخلاق؟ به طور کلی می گم ها. این سوالات را حتما جواب بده تا نکات مهمی بهت بگم .

سؤال:
من 15 ساله هستم و خودارضایی می کنم و از اینکار به شدت ناراحت و افسرده ام. دفعات زیادی تصمیم به ترک گرفتم اما هربار با سهل‌انگاری به سمت اینکار رجوع کردم.
همچنین من دچار یه وسواس فکری هم شده ام که به شدت اذیتم میکند. به عنوان مثال نمی خواهم نگاه حرام کنم ولی نگاه می کنم. در ضمن اگر گناهی انجام دادم هزار بار توبه می کنم.
میدانم عجیب است ولی از تمام اجزای جنس مخالف تحریک میشوم و ناخودآگاه درگیرش می شوم. طبق نظر مرجع تقلیدم ازدواج برایم واجب است و باید به هر نحو ممکن ازدواج کنم. آیا شما انجمنی می شناسید که برای همسریابی در این رابطه برای 15 سالگی فعالیت کند؟

پاسخ:
اکنون شما در سنین نوجوانی قرار دارید و شاید بتوانیم بگوییم در گرداب غریزه ی جنسی هستید ولی درست است که از نظر شرعی هر کسی که احساس خطر گناه را کرد واجب است ازدواج کند ولی نه با هر شرایطی...

خودتان هم خوب می دانید که ازدواج در این سنین چه آسیب هایی دارد ولی ظاهرا به ازدواج فقط یک نگرش جنسی و منع از گناه دارید و حال آنکه ازدواج یکی از مهم ترین اتفاقات زندگی است و مجموعه ای از بلوغ ها را نیاز دارد تا بتوانیم بگوییم این فرد باید اکنون ازدواج نماید.... پس خواهشمندیم از این فرض کلا خارج شوید و به فکر کنترل این غریزه از طرق دیگر باشید.
بر این اساس استفاده از سایت های ازدواج و همسر یابی نیز منتفی است چون اولا اکثر چنین سایت ها و پایگاه هایی غیر قانونی فعالیت می کنند

و ثانیا تعدادی از آنها نیز با مشکلات و آسیب های دیگری روبرو شده اند و اساسا معرفی این سایت ها از رسالت ما خارج است. (البته حتی اگر این سایت ها قانونی و نظام مند عمل می کردند باز هم به شما توصیه به ازدواج با این شرایط را نمی نمودیم.)

برادر محترم!
اکنون با توجه به اینکه در دوران نوجوانی هستید راهکارهایی عرض می نماییم که هم برای رفع مشکل وسواستان مفید است و هم برای رفع مسئله ی غریزه جنسی و خودارضایی. البته تاپیک های مشابه این موضوع نیز زیاد پرداخته شده و نوجوانان زیادی در وضعیت شما قرار گرفته و از طریق همین راهکارها به خودکنترلی دست یافته اند. پس شما نیز ان شاء الله عمل نموده و خود را به خداوند متعال نزدیکتر سازید.

و اما راهکارها:

1- برنامه‌ريزي براي كار مداوم جوانان و نوجوانان از نيروي سرشار و فوق‌العاده‌اي برخوردارند. اين نيرو اگر در زمينه‌هاي ديگر مورد استفاده قرار نگيرد و به صورت مطلوب از آن استفاده نشود، با توجه به شرايط سني آن‌ها در قالب امور جنسي و شهواني ظاهر خواهد شد. پس سعی کنید همواره مشغولیات مفیدی برای خود تعریف نمایید.

2- تنظيم خواب تحقيقات نشان مي‌دهد كه بيش‌تر انحرافات به خصوص در زمينه مسايل جنسي از فكرهاي ناسالم و خيال‌پردازي‌هايي كه جوانان قبل از خواب رفتن دارند، ناشي مي‌شود. بنابراین میزان خواب خود را مدیریت کنید و سعی کنید آنقدر خسته شوید که به محض ورود به رختخواب خوابیتان ببرد.

3- دوري از محيط‌ هاي آلوده و ناسالم: یكي از علل و عوامل انحرافات جنسي و به طور كل انحرافات اخلاقي، محيط آلوده و محرك‌هاي شهواني است. پس سعی کنید از این محیط ها دوری نمایید.

4- ورزش تأثیر زیادی بر افکار و مدیریت غریزه دارد. سعی کنید منظم در طول ورزش کنید.

5- پيشگيري از روابط ناسالم
جوانان و نوجواناني كه روابط نامطلوب و ناسالم دارند و با افراد منحرف و بي‌بند و بار دوست و رفيق هستند، كم كم به انحرافات كشيده مي‌شوند و تحت تأثير امور شهواني قرار مي‌گيرند. پس دوستان خود را بشناسید و از دوستان بد پرهیز کنید.

6- معنویات خود را تقویت نمایید: اگر نوجوان از ته دل باور نمود كه تمام اعمال و رفتار او را خدا مي‌بيند و بر اساس عملكرد افراد به آن‌ها پاداش مي‌دهد و اساساً سعادت و خوشبختي انسان به دست خودش مي‌باشد، در اين صورت احتمال اينكه مرتكب گناه نشود بسيار زياد است.‌يقين داشته باشيد، تا زماني كه نيروي ايمان و تقوا در وجود انسان بارور و تقويت نگردد، هيچ ضمانتي از شهوت و انحرافات اخلاقي وجود ندارد. به خصوص در وضعيت كنوني كه عوامل تحريك كنندة بسيار زياد است. بنابراين قبل از هر چيزي سعي كنيد نيروي ايمان و تقوا را در وجود خويش بارور كنيد.

7- تا می توانید به مسائل شهوانی، جنسی و ازدواج اصلا فکر نکنید. هرگاه افكار مزاحم به سراغ شما آمد خود را مشغول كار ديگرى كنيد و با ايجاد حواس‏پرتى از آن افكار مزاحم دورى كنيد.

8-هرگاه اين افكار به سراغتان آمد و متوجه شديد، وسط افكار به خود بگوييد: «بس است ديگر» و بدين وسيله رشته افكار مزاحم را قطع كرده و به سراغ مطلبى ديگر خواهيد رفت

.9- در صورتى كه به چنين افكارى اهميت ندهيد مطمئن باشيد اگر تحمل كنيد پس از چندى نهايتا آن را رها خواهيد كرد.

موضوع قفل شده است