جمع بندی چرا رفتار ما با چین و روسیه مانند رفتار ما با آمریکا نیست؟

تب‌های اولیه

70 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
چرا رفتار ما با چین و روسیه مانند رفتار ما با آمریکا نیست؟

مقداد;1000077 نوشت:

عرض سلام و ادب.
قطعاً در دفاع و حمایت از مظلومان بخصوص مسلمانان مورد ظلم قرار گرفته،هیچگونه تبعیضی وجود ندارد و نباید داشته باشد.اما حتما این عرض بنده را تصدیق خواهید کرد که نوع کمک و حمایت و میزان آن بستگی به شرایطی دارد.
اینکه نظام مقدس جمهوری اسلام در مورد برخی کشورها می تواند کمک مالی و نظامی و بهداشتی و ... انجام دهد و در مورد برخی کشورها بخاطر مسائل مختلف امکان چنین حمایتی وجود ندارد.وقتی حکومتی به شدت با ارسال هرگونه کمک به مردم تحت ظلم در کشورش مخالفت می کند و هیچ مسیری هم برای رساندن کمک ها به مردم تحت ستم وجود ندارد،طبیعتاً کشور اسلامی ایران نمی تواند آنگونه که لازم است انجام وظیفه کند.متاسفانه شما و امثال شما بدون توجه به این مسائل،بجای درک واقعیت،نظام را متهم به تبعیض و ...می کنید.

ضمن آنکه ظاهراً شما نخواسته و یا واقعاً نتوانستید از موضع حمایتی ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران در قبال مسلمانان میانمار و جاهای دیگر مطلع شوید.جهت اطلاع شما،برخی از موضعگیری ها و اقدامات نظام در قبال مردم میانمار را عرض می کنیم:

- اختصاص ۱۰ میلیارد ریال کمک به آوارگان مسلمان و مظلوم میانمار در پی نامه‌ی رئیس و نماینده‌ی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر به رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص شرایط وخیم مسلمانان روهینگیا در اثر حوادث فاجعه‌آمیز میانمار، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به‌عنوان کمک به آوارگان مظلوم و بی‌پناه میانمار اختصاص دادند.

- سپاه پاسداران در بیانیه‌ای ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه مشارکت در کمک به آوارگان میانماری تأکید کرد که پشتیبانی از مسلمانان مظلوم میانمار مسئولیت تاریخی و اجتناب‌ناپذیر همه ملل و جوامع است:
این بیانیه در پایان با دعوت از اقشار و آحاد مختلف مردم مسلمان و انقلابی ایران و دیگر ملل اسلامی برای ایجاد یک اعتراض جهانی مؤثر علیه جنایات میانمار تأکید کرده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پشتیبانی از مسلمانان مظلوم میانمار و رساندن فریاد مظلومیت آنان به گوش جهانیان را مسئولیت تاریخی و اجتناب ناپذیر همه ملل و جوامع دانسته و با اعلام آمادگی برای هر گونه مشارکت و نقش پذیری در حمایت و کمک به آوارگان و آسیب دیدگان این جنایت از دولت محترم جمهوری اسلامی انتظار دارد در ادامه تلاش های جاری خود با فعال سازی ابزارهای دیپلماسی انقلابی، ظرفیت ها و اراده جامعه بین الملل و سایر کشورهای اسلامی برای چاره اندیشی و نجات مسلمانان روهیگیایی که غالب آنان از برادران و خواهران اهل تسنن هستند را به صحنه آورده و مانع انقراض انسانیت و رواج نوع جدیدی از تروریست علیه امت اسلامی شوند.

- رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در بیانیه ای کشتار مسلمانان مظلوم میانمار را محکوم کرد . آیت‌ الله هاشمی شاهرودی در این بیانیه آورده : کشتار وسیع و وحشیانه مسلمانان مظلوم میانمار در میان سکوت مرگبار مدعیان حقوق انسان ؛ جهان اسلام را عزادار و انسانیت را سرافکنده کرده است . نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در این بیانیه از دولتهای اسلامی هم خواسته با تلاش مجدانه در راستای توقف این جنایت غیر انسانی و احقاق حقوق مردم مظلوم میانمار اقدام کنند .

- روسای جمهور ، مجلس و قوه قضائیه بطور جداگانه کشتار مسلمانان روهینگیایی در میامنار را محکوم و بر لزوم توقف هرچه سریعتر این جنایت تاکید کردند .

- آیات عظام صافی گلپایگانی ، مکارم شیرازی و سبحانی در پیام هایی جنایات وحشیانه علیه مسلمانان میانمار را محکوم کردند .

- ورود جمهوری اسلامی ایران به صحنه میانمار موجب شد، سازمان ملل کمک های انسان دوستانه خود به آوارگان و خانواده های جان باختگان میانماری را افزایش دهد و مهمتر اینکه تهران از طریق رایزنی با همسایگان میانمار تلاش کرد به پناهندگان مسلمان میانماری اجازه ورود دهند تا از خطر مرگ و کشتار رهایی یابند.

پس اینکه با قاطعیت می گویید ایران بین مظلومان تبعیض قائل می شود یا ناشی از بی اطلاعی شما از واقعیتهاست یا اینکه با انگیزه های خاصی در صدد طرح این ادعای باطل هستید.البته بنده احتمال اول را قویتر می دانم.چون موارد بسیاری اتفاق می افتد که افرادی بخاطر بی اطلاعی و تحت تاثیر شنیده های بی پایه و اساس،بخاطر غلبه احساسات آن شنیده دروغ را باور و بر اساس همان هم موضعگیری می کنند.حال آنکه با کمی بررسی بی پایه و اساس بودن آن شنیده ها روشن می شود.

اما نکته مهمی که معمولا بخاطر برخی انگیزه ها و غلبه احساسات د رافراد مورد غفلت قرار می گیرد این است که: مسئله‌ی فلسطین و اشغال سرزمین‌های اسرائیلی توسط رژیم غاصب، با شرایط مسلمین در تمامی دنیا متفاوت است. اسرائیل پایگاه نظامی آمریکا (صهیونیسم بین‌الملل) در منطقه می‌باشد که شعار به اصطلاح در پی تحقق شعار «از نیل تا فرات» است. قصد نهایی آمریکا از وجود و تقویت اسرائیل، ایجاد خاورمیانه‌ی جدید [که ایران هم جزء آن است] به محوریت و سرپرستی اسرائیل است. و به اذعان خودشان، بزرگ‌ترین و قوی‌ترین دشمن و دغدغه‌ی اسرائیل، نه تنها در منطقه، بلکه در تمامی جهان، جمهوری اسلامی ایران به رهبری ولایت و حمایت مردم است. حال به غیر وظیفه‌ی دینی، اگر فقط به صرف نگاه سیاسی و ضرورت دفاع از کشور توجه کنیم، آیا باید ایران نهایت سعی خود را در مهار رژیم اشغالگر بنماید یا خیر؟ این همان موضعی است که آمریکا، انگلیس و صهیونیسم بین‌الملل با آن مخالفند و وابستگان داخلی آنها نیز در با دامن زدن به «جنگ روانی یا همان جنگ نرم» مترصد تضعیف آن هستند.

سلام و عرض ادب

برادر گرامی

مساله این است که چرا در برابر اقدامات روسیه و چین سکوت می شود

اما در برابر اقدامات آمریکا که به تحریم ها و صدمات جبران ناپذیر می انجامد همین روند پی گرفته نمی شود

اگر حمایت از دولت های ظالم بد است

برای روسیه و چین هم بد است !

این که تا دیروز رهبر کره شمالی که در جبهه شرق بود ، به رغم تمام ظلمی که بر مردم خود روا می داشت ، فقید بود

و امروز که در جبهه غرب قدم می زند حقیر شده !

این که ما روسیه و چین را کشور دوست و برادر بدانیم

در حالی که در حوادث میانمار و اویغور و

به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل

بر ضد اسلام عمل می کنند

بدین معناست که اقدامات حکومت ایران در راستای جبهه شرق علیه غرب است

نه در راستای مصالح اسلام!


اگر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل برای آمریکا بد است

برای روسیه و چین هم بد است !

روسیه در عین مخالفت با آمریکا ، یکی از حامیان دولت اسرائیل است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،
لئونید فرولوف معاون سفیر روسیه در تل-آویو
در مصاحبه با
خبرگزاری تایمز آف اسرائیل
اعلام کرد :

در صورتی که ایران به اسرائیل حمله کند،
روسیه از اسرائیل حمایت خواهد کرد.

بسیاری از هموطنان ما در اسرائیل زندگی می کنند
و اسرائیل بطور کلی یک کشور خوب و دوستانه است.
از اینرو ما اجازه هیچگونه عملیات خصومت آمیز علیه اسرائیل را نخواهیم داد


ایران توسط عده ای نا آگاه و غیر متخصص و عده ای خود فروخته ، اسباب بازی جبهه غرب و شرق شده

اگر غیر از این بود رفتار ما با چین و روسیه باید مانند رفتار ما با آمریکا می بود !

نه اینکه در برابر ظلم جبهه شرق سکوت کنیم و حتی دست دوستی به سمت انان دراز کنیم !

اگر این کشور واقعا اسلامی بود

نباید با دوستان دشمنان اسلام دست دوستی می داد

درپناه حق تعالی

توضیح: این پست از تاپیک:

سیره معصومین (ع) و علمای متقدم در برخورد با جنگ های خارج از تشیع

جدا شده و جهت پاسخگویی در این تاپیک قرار گرفته است.

width: 700 align: center

[TD="align: center"]با نام و یاد دوست

[/TD]

[TD="align: center"][/TD]


کارشناس بحث: استاد مسلم

[TD][/TD]

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و احترام

شروحیل;1000092 نوشت:
اگر این کشور واقعا اسلامی بود

نباید با دوستان دشمنان اسلام دست دوستی می داد

برای پاسخ به این سوال باید به چند نکته توجه بفرمایید:

نکته اول:

قطعا برای جمهوری اسلامی که رهبری سیاست های کلی، ومواضع کلان آن را ترسیم میکند، یمن و بحرین و فلسطین و میانمار فرقی نمی کند، همانطور که ایشان می فرمایند:
«جمهوری اسلامی این افتخار را برای خودش باید حفظ کند که علناً و صریحاً علیه ظلم حرف بزند؛ چه این ظلم در مناطق اشغال‌‌‌شده‌ی به‌وسیله‌ی صهیونیست‌ها باشد، چه در کشور یمن و بمباران مردم یمن باشد، چه در بحرین باشد، چه در میانمار و چه در هر نقطه‌ی دیگری»(بیانات در ابتدای درس خارج فقه، ۱۳۹۶/۰۶/۲۱)

بنابراین پاسخ را باید در جای دیگر جست، این که سریع برویم سراغ این که بگوییم مواضع جمهوری اسلامی در برابر ظلم دوگانه است قطعا یا بی انصافی است، یا ناشی از عدم آگاهی.

نکته دوم:

ظالمین دو دسته هستند، گاهی هویتشان را ظلم و استکبار تشکیل داده است، و گاهی خیر!
برای توضیح بیشتر یک مثال میزنم، یک وقت کسی هست که گاهی به خاطر منافعش ظلم میکند،که قریب به اتفاق مردم اینچنین هستند، من و شما هم در عمرمان بالاخره یک جایی به خاطر منافعمان ممکن است در حق کسی ظلم کرده باشیم، اما کسی ما را به عنوان جبهه باطل و ظلم معرفی نمی کند؛ اما یک وقت کسی هویتش ظلم به دیگران است، مثل این زورگیرانی که در برخی محله ها هستند، من و شما اگر هم گاهی ظلم می کنیم دنبال تکبر ورزی و ظلم به این و آن نیستیم، اما برخی هویتشان ظلم شده است، اینها جبهه باطل هستند، اینها جبهه ظلم هستند.
ما با کسی که رفتار اشتباه دارد روابطمان را قطع نمیکنیم، اما مراقب هستیم که رفتار خودمان رنگ و بوی او نگیرد، اما کسی که هویتش ظلم وفساد گرفته روابطمان را قطع می کنیم.

در مورد کشورها هم همینطور است، منطق ما روشن است، هر دولتی که ماهیت آن را جنایت و ظلم فرا گرفته باشد را لعن کرده و شعار مرگ بر آن سر می دهیم، چرا که این هویت، هویت ظالمانه است، نه اینکه هر کشوری که یک ظلم و دو ظلم کرد را شعار مرگ بر آن سر دهیم! با آنها سعی می کنیم مواضع خودمان را اصولی تبیین کنیم، ما هرگز در مسائلی چون میانمار و به رسمیت شناختن اسرائیل از چین و روسیه تبعیت نکرده ایم و قطعا آن را اشتباه می دانیم. اما نمیشود به خاطر هر اختلاف نظری که با هر کشوری داریم او را طرد کرده و روابطمان را قطع کنیم و شعار مرگ بر آنها سر دهیم! قطعا در این صورت باید با تمام کشورها قطع رابطه کنیم حتی سوریه و عراق! چرا که ما با آنها هم اختلاف نظرها و مواضع غیر مشترک داریم.

عجیب است که از یک طرف به ما می گویند چرا بر همه دنیا به جز چند کشور شعار مرگ سر می دهید، و از طرف دیگر می گویند چرا به خاطر این موضع چین و روسیه بر سر آنها شعار مرگ سر نمی دهید؟ خب معلوم است همه اینها بازی است، هدف چیز دیگری است.

یا در مورد به رسمیت شناختن اسرائیل خب خیلی از کشورهای مسلمان هم آن را به رسمیت شناخته اند، آیا ما باید با همه آنها قطع رابطه کرده و برای همه شان آرزوی مرگ کنیم؟ ما قرار نیست به خاطر یک اشتباه و دو اشتباه یا موضع غیر مشترک شعار مرگ بر کسی سر دهیم، کسی شایسته این شعار است که هویتش مستکبرانه شده باشد، ظلم و تجاوز برایش ملکه شده باشد، عادتش دخالت باشد و تحریم دیگران؛ وگرنه اگر قرار باشد به هر حکومتی که اشتباهاتی داشته و ظلم هایی مرتکب شده است قطع رابطه کرده و شعار مرگ بر آن گفته شود، فقط حکومت امام زمان(عج) است که از فیلتر این شعار عبور خواهد کرد.

نکته سوم:

این نکته را خطاب به شما ننوشته ام جناب شروحیل عزیز، من با توجه به شناختی که از شما دارم در دلسوزی و حُسن نیت شما شک ندارم؛ این را در خصوص رسانه هایی نوشته ام که این شبهات را به صورت گسترده دامن میزنند.

طبق آنچه که گذشت روشن میشود پشت این شبهات بیش از آنکه حمایت از مظلومین میانمار باشد، بهره برداری های سیاسی نهفته است.
کسانی که این شبهه را مطرح میکند در حقیقت نه برای دلسوزی مسلمانان، بلکه برای خاموش کردن شعار مرگ بر امریکاست، یعنی «اصلی کردن نزاع های فرعی در جامعه»!
چیزی که امام خمینی(ره) سالها قبل متوجه آن شده و فرمودند:
«خط این بود که اصلاً‏‎ ‎‏امریکا منسی(فراموش) بشود. یک دسته شوروی را طرح می کردند تا امریکا منسی(فراموش) بشود»(صحیفه امام، مؤسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی‏‏(ره)‏، تهران، ‏‏چاپ ‏‏پنجم، 1389، ج15، ص29)

‏امروز آمریکا به عنوان کشوری است که هویتش مستکبرانه و ظالمانه است، هر کجا ظلمی از سوی جبهه مستکبران جهان واقع میشود آمریکا پست و حامی آن است، اما رویکرد چین و روسیه چنین نیست.

نمیشود به خاطر یک موضع، هویت یک کشور را ظالمانه دانسته و شعار مرگ بر آن سر داد! این آمریکاست که عراق را تشویق به حمله کرده و تمام قد از او حمایت کرد، آمریکا بود که هواپیمای مسافربری ما را زد، این آمریکاست که گروهک های تروریستی چون داعش و جند الشیطان را تجهیز و حمایت می کند، حکام مرتجع عرب خلیج فارس همه دست نشانده آمریکا هستند، این آمریکاست که بزرگترین حامی صهیونیسم است، این آمریکاست که بدون توجه به مصوبات بین المللی که حتی خودش پای آن را امضاء کرده است به تحریم های یک جانبه علیه ایران ادامه میدهد و...

[="Times New Roman"][="Black"]شروحیل عزیز

قطع ارتباط با یک کشور مثل قطع ارتباط با یک انسان نیست که اثر خاصی در زندگی ما نگذارد

قطع ارتباط با یک کشور یعنی قطع ارتباط با تمام امکانات آن کشور و قطع ارتباط با تمام خیرهایی که آن کشور می تواند به ما برساند

این اصلا عقلانی نیست که با یک کشور که رفتار اشتباهی دارد یا در چهارچوب منافعش گاهی ظلم میکند قطع ارتباط کنیم

در حالی که این کشور می تواند در جایی دیگر به ما کمک کند تا روبروی گردنکشان و کودک کشان بایستیم

این نکته را فراموش نکنید که وقتی ما برای برخی منافعمان با برخی کشورها که آنها را کاملا قبول نداریم ارتباطمان را حفظ میکنیم

این منافع منافع مادی نیست ، بلکه هدف اصلی حفظ جامعه ی اسلامی و حمایت از مظلومان سراسر جهان است

مثلا الان ما از توی کشور خودمان موشک می فرستیم توی سوریه. خب این بخاطر روابط خوب ماست

شاید یک روزی هم نیاز داشتیم از بالای سر روسیه و چین موشک رد کنیم تا مسلمانان و انسان های بی گناه کشته نشوند

برخی کشورها هم هستن که به قول استاد مسلم هویتشان ظلم است. روبروی آنها باید ایستاد

ولی این ایستادن به معنای قطع ارتباط مطلق نیست.

می توان با قدرت وارد شد

مثلا آمریکا می داند حریف ایران نمی شود. برای همین حرف مذاکره را پیش می کشد

ایران هم اگر سیاست مداران شجاعی داشت من کاملا موافق مذاکره با آمریکا بودم

میرفتیم پای میز مذاکره شکم رو می دادیم داخل سینه رو می دادیم جلو

با نهایت عزت و اعتماد به نفس و هیبت، جذبه مون رو بهشون القا میکردیم و خواسته هامون رو بیان می کردیم.

اگر هم قبول نمی کردند از همان جا بر می گشتیم ایران و به مبارزه با آمریکا ادامه می دادیم

و این بار پر قدرت تر از قبل روبروی آمریکا می ایستادیم

شروحیل جان، بعضی کشورها هستن هدفشون از دوستی با ما دوستی نیست، بلکه ناچار به دوستی هستند

چون زورشان به ما نمی رسد و در آینده هم نخواهد رسید

شاید شاید شاید روسیه و چین هم از همین ها باشند

ولی به هر حال در حال حاضر می توانیم از فواید آنها برای رسیدن و حفظ اهداف بزرگتری استفاده کنیم

به همان دلیل که غیبت بد است ولی یک جاهایی خداوند دستور داده نرمش به خرج بدهیم و غیبت مجاز است

به همان دلیل که دروغ بد است ولی یک جاهایی خداوند دستور داده نرمس به خرج بدهیم و دروغ گفتن مجاز است

پس می توانیم با این کشورهایی که شما گفتید و شاید رفتارهای اشتباهی دارند ارتباط داشته باشیم

اگر ما با این کشور و آن کشور قهر کنیم و قطع ارتباط کنیم دست خودمان را خالی کرده ایم

و بعد آمریکا می تواند به راحتی آن کشورها را علیه ما تحریک کند

و بعد دیگر هیچ مسلمانی در این جهان زنده نخواهد ماند[/]

به نام خدا

چین متحد ایران است بنابراین نباید انتظار داشت این نظام شعار مرگ بر چین بدهد یا به مسلمانان چین و میانمار سلاح و پول بدهد، در این مواقع سیاست ایجاب می کند چند بیانیه آبکی بدهید و چند تا کنسرو و دارو بفرستید و صدایش را در نیاورید تا موضوع کم کم فراموش شود.در موضوع سیره معصومین و علما متقدم در جنگ های خارج از تشیع امامی ثابت شد که امامان هیچگاه وارد جنگ های خارج از تشیع امامی نشدند و از گروه های فاسق حمایت نکردند در حالی که جمهوری اسلامی به حماس فاسق که حامی ال سعود و صدام است کمک مالی و تسلیحاتی می کند و در همین حال چشمش را بر روی جنایات چین بسته است چرا که منافع ژن های خوب این است که جنس بنجل از چین وارد کنند

مسلم;1001370 نوشت:
هر دولتی که ماهیت آن را جنایت و ظلم فرا گرفته باشد را لعن کرده و شعار مرگ بر آن سر می دهیم، چرا که این هویت، هویت ظالمانه است، نه اینکه هر کشوری که یک ظلم و دو ظلم کرد را شعار مرگ بر آن سر دهیم!

سلام

قربون برم خدا را یک بام و دو هوا را

از یک طرف می گوییم با اسرائیل که سرزمین اسلامی را اشغال کرده و ظالم است و دیپلمات های ما را کشته مذاکره نمی کنیم، از طرف دیگر با طالبانی که همین شرایط را دارد مذاکره می کنیم#-o

قدیما;1001381 نوشت:
در همین حال چشمش را بر روی جنایات چین بسته است

قدیما;1001382 نوشت:
قربون برم خدا را یک بام و دو هوا را

از پاسخ شما بر می آید که قطعا یا پاسخ بنده را نخوانده اید، یا اگر خوانده اید فقط برای نقد کردن و اشکال گرفتن خوانده اید؛ کاش یک بار دیگر بی طرفانه بخوانید...
یک درصد احتمال بدهید اشتباه می کنید، یک درصد احتمال بدهید ما هم حرف منطقی برای گفتن داریم... خواهش می کنم یک بار متن ها را بی طرفانه بخوانید

این را بدانید که هیچ کسی به اندازه رهبری و مراجع نسبت به مسلمانان میانمار دغدغه نداشته و ندارند، این را مطمئن باشید...
جملات رهبری در رابطه با این فجایع را بخوانید:

«مسئله‌ی حقیقتاً فاجعه‌آمیز میانمار را انسان نمیداند چه‌جوری توجیه بکند؛ حقیقتاً یک حادثه‌ی کم‌نظیر است؛ جلوی چشم کشورهای اسلامی، دولتهای اسلامی، جلوی چشم یک و نیم میلیارد مسلمان، جلوی چشم مجامع جهانیِ مدّعی و دولتهای ریاکار دروغگوی مدّعی حقوق بشر، یک دولت بی‌رحمی که در رأسش هم یک زنی است که جایزه‌ی [صلح] نوبل گرفته است این زن بی‌رحم، یک جمعِ مردم بی‌پناه را میکشند، آتش میزنند، خانه‌هایشان را ویران میکنند، بیرونشان میکنند. حقیقتاً حادثه‌ی عجیبی است و هیچ عکس‌العملِ به معنای واقعی کلمه هم مشاهده نمیشود. بله، محکوم میکنند، [امّا] محکوم کردن چه فایده‌ای دارد؟ اعلامیه منتشر میکنند، چه اثری دارد؟ عمل باید بکنند.

راه چاره این است که دولتهای مسلمان عملاً وارد بشوند؛... فشار بیاورند به آن دولت، تذکّر بدهند، تکرار بکنند، در مجامع جهانی علیه آنها فریاد بکشند؛ این کارها را باید بکنند. وَالّا اینکه حالا ما بنشینیم یک گوشه‌ای محکوم کنیم، چه فایده‌ای دارد این محکوم کردن؟ دبیرکلّ سازمان ملل محکوم کرده است؛ خیلی زحمت کشیده!... آنجایی که سیاستهایشان اقتضا میکند، گاهی اوقات به‌خاطر زیر فشار قرار گرفتن یک مجرم در یک کشوری، زمین را به آسمان میرسانند، فریاد میکنند، داد میزنند، [چون] یک مجرمی در یک جایی مجازات شده! [امّا] اینجا چند هزار نفر کشته شده‌اند -که آمارشان درست مشخّص نیست؛ یعنی اجازه نمیدهند که آمار شناخته بشود- چند ده هزار نفر آواره شده‌اند و متأسّفانه به‌هیچ‌وجه عکس‌العملی مشاهده نمیشود. این خیلی حادثه‌ی بزرگی است؛ بله، ملّتها عصبانی‌اند، ناراحتند، در کشورهای مسلمان راه‌پیمایی و تظاهرات انجام میگیرد لکن دولتها باید اقدام کنند؛ دولتها باید اقدام کنند. باید از دولتها خواسته بشود که این کار را انجام بدهند؛ [اعضای سازمان] کنفرانس اسلامی بخصوص برای همین قضیّه جلسه بگذارند، دُور هم جمع بشوند؛ بحث کنند ببینند چه اقدامی میشود کرد برای این مسلمانها»

کسی نمی گوید از میانمار حمایت نکنیم، کسی نمیگوید این جنایت را ساده بپنداریم، نمی دانم واقعا پیام بنده را نخواندید یا دارید مغلطه میکنید!

شما دست گذاشته اید روی یک ماجرای مبهم و می خواهید نتیجه ای شفاف از آن بگیرید، اخبار ضد و نقیض در این رابطه زیاد است، بسیاری از کشورها در این ماجرا مقصر هستند، خود غرب چرا سکوت کرد؟ مجامع بین المللی چرا فقط محکوم کردند چرا روزنامه هاآرتص از ادامه صادرات تسلیحات به میانمار گفت؟
ما که نمی خواهیم ظالمین را تبرئه کنیم، خدا همه شان را لعنت کند، هر شخص یا هر دولتی که در این ظلم عظیم نقش داشته یا به ناحق سکوت کرده را خدا لعنت کند.

لینکی هم که گذاشتید هیچ چیزی را اثبات نمیکند، فقط مظلومین ماجرا را نشان میدهد و عاملی برای تحریک احساسات مخاطبین است! اما اینکه پشت این صحنه واقعا چه کسی یا چه کسانی هستند، و بهترین روش برای مقابله با این ظلم آیا قطع ارتباط است یا پی گیری دیپلماسی یا هر راه دیگری، و مسائلی مانند آن فراتر از این کلیپ هستند.

برای تصمیم گیری در خصوص ارتباط یا قطع ارتباط با یک کشور باید مواضع به صورت شفاف در تقابل و تناقض باشد، در این مسئله واقعا حقیقت ماجرا خیلی شفاف نیست، اما در هر صورت اگر چنین هم بوده قطعا باید دستگاه دیپلماسی مذاکرات مستقیم با چین و روسیه انجام داده و بدین وسیله از مسلمانان مظلوم میانمار حمایت می کرد، اولین گام در جایی که مواضع غیر مشترک ایجاد میشود که قطع رابطه نیست، گاهی قطع رابطه کار را خراب تر می کند.

با کسی باید قطع رابطه کرد که هویتش ظلم و خودبرتربینین و استکبار است، مانند آمریکا که علنا می گوید عربستان گاو سیرده ما است، در هر صورت باید برای شناخت یک کشور باید گاهی مجموعی به مواضع آن کشور داشت، شما عملکردهای مجموعی چین و روسیه را مقایسه کنید با عملکرد آمریکا! چرا ما اینقدر راحت بازی می خوریم!
قطعا بدانید اگر چین و روسیه جا پای آمریکا بگذارند رهبری اولین کسی خواهند بود که حکم به قطع ارتباط خواهند داد، و ما هم اولین کسانی هستیم که مرگ بر آنها خواهیم گفت.

مسلم;1001384 نوشت:
«مسئله‌ی حقیقتاً فاجعه‌آمیز میانمار را انسان نمیداند چه‌جوری توجیه بکند؛ حقیقتاً یک حادثه‌ی کم‌نظیر است؛ جلوی چشم کشورهای اسلامی، دولتهای اسلامی، جلوی چشم یک و نیم میلیارد مسلمان، جلوی چشم مجامع جهانیِ مدّعی و دولتهای ریاکار دروغگوی مدّعی حقوق بشر، یک دولت بی‌رحمی که در رأسش هم یک زنی است که جایزه‌ی [صلح] نوبل گرفته است این زن بی‌رحم، یک جمعِ مردم بی‌پناه را میکشند، آتش میزنند، خانه‌هایشان را ویران میکنند، بیرونشان میکنند. حقیقتاً حادثه‌ی عجیبی است و هیچ عکس‌العملِ به معنای واقعی کلمه هم مشاهده نمیشود. بله، محکوم میکنند، [امّا] محکوم کردن چه فایده‌ای دارد؟ اعلامیه منتشر میکنند، چه اثری دارد؟ عمل باید بکنند.

راه چاره این است که دولتهای مسلمان عملاً وارد بشوند؛... فشار بیاورند به آن دولت، تذکّر بدهند، تکرار بکنند، در مجامع جهانی علیه آنها فریاد بکشند؛ این کارها را باید بکنند. وَالّا اینکه حالا ما بنشینیم یک گوشه‌ای محکوم کنیم، چه فایده‌ای دارد این محکوم کردن؟ دبیرکلّ سازمان ملل محکوم کرده است؛ خیلی زحمت کشیده!... آنجایی که سیاستهایشان اقتضا میکند، گاهی اوقات به‌خاطر زیر فشار قرار گرفتن یک مجرم در یک کشوری، زمین را به آسمان میرسانند، فریاد میکنند، داد میزنند، [چون] یک مجرمی در یک جایی مجازات شده! [امّا] اینجا چند هزار نفر کشته شده‌اند -که آمارشان درست مشخّص نیست؛ یعنی اجازه نمیدهند که آمار شناخته بشود- چند ده هزار نفر آواره شده‌اند و متأسّفانه به‌هیچ‌وجه عکس‌العملی مشاهده نمیشود. این خیلی حادثه‌ی بزرگی است؛ بله، ملّتها عصبانی‌اند، ناراحتند، در کشورهای مسلمان راه‌پیمایی و تظاهرات انجام میگیرد لکن دولتها باید اقدام کنند؛ دولتها باید اقدام کنند. باید از دولتها خواسته بشود که این کار را انجام بدهند؛ [اعضای سازمان] کنفرانس اسلامی بخصوص برای همین قضیّه جلسه بگذارند، دُور هم جمع بشوند؛ بحث کنند ببینند چه اقدامی میشود کرد برای این مسلمانها»

سخرانی خوبی بود

سپاه هم چند بیانیه داد و چندتا کنسرو لوبیا و پماد تتراسایکلین هم فرستادیم

به پست 5 خط قرمز رنگ مراجعه کنید جواب را دادم.

_______________________________________________

در عمل:

واردات بیش از 56 میلیارد دلار کالا از چین و صادرات چند میلیارد دلار به این کشور

قدیما;1001386 نوشت:
سخرانی خوبی بود

قدیما;1001386 نوشت:
سپاه هم چند بیانیه داد و چندتا کنسرو لوبیا و پماد تتراسایکلین هم فرستادیم
به پست 5 خط قرمز رنگ مراجعه کنید جواب را دادم.

قدیما;1001381 نوشت:
چین متحد ایران است بنابراین نباید انتظار داشت این نظام شعار مرگ بر چین بدهد یا به مسلمانان چین و میانمار سلاح و پول بدهد، در این مواقع سیاست ایجاب می کند چند بیانیه آبکی بدهید و چند تا کنسرو و دارو بفرستید و صدایش را در نیاورید تا موضوع کم کم فراموش شود


متاسفم هم بابت ادعاهای بدون دلیلی که توأم با بدبینی مطرح میکنید!!
و هم بابت روش احساسی که در پیش گرفته اید و به جای بحث منطقی، به تحریک مخاطب با کلیپ های احساسی رو آورده اید!!

دیگر سخنی با شما ندارم
یا حق!

مسلم;1001370 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم


عجیب است که از یک طرف به ما می گویند چرا بر همه دنیا به جز چند کشور شعار مرگ سر می دهید، و از طرف دیگر می گویند چرا به خاطر این موضع چین و روسیه بر سر آنها شعار مرگ سر نمی دهید؟ خب معلوم است همه اینها بازی است، هدف چیز دیگری است.

به نام حق تعالی

سلام و عرض ادب

برادر گرامی

کسی به شما نگفته چرا مرگ بر روسیه و چین سر نمی دهید!!!

بحث بر سر مواضع دوگانه است!

اگر زن و بچه کشی و ظلم نادزست است

چه حکومت سوریه با مخالفان سلطنت اسد این کار را انجام دهد

و چه پوتین در اوکراین این کار را انجام دهد

و چه چین این کار را در اویغور انجام دهد

این ها هم بد است

ظلم ظلم است دیگر برادر من

ما که با مردم آمریکا مشکلی نداریم !

مشکل ما ظلمی است که دولت آمریکا انجام می دهد

همان ظلم را دولت چین و روسیه و سوریه و .... هم انجام می دهد

شدت و ضعف دارد

اما ظلم ظلم است دیگر

ظلم خوب و ظلم بد که نداریم ( مثل دروغ خوب و دروغ بد در جمهوری اسلامی ایران ) !!! داریم؟؟؟؟

بنده نمی گویم به همه کشور ها شعار مرگ سر دهیم

حرف بنده این است که اگر قرار بر کمک مالی و تسلیحاتی است

باید به همه مسلمان ها باشد

نه فقط به کسانی که با سیاست های فلان شخص موافق هستند!

و اگر قرار بر ترک رابطه است

باید با همه ظالمین باشد

نه فقط با ظالمینی که مخالف سیاست های فلان شخص هستند!

این که شما روسیه و چین را ظالم نمی دانید

اما آمریکا را ظالم می دانید

بدین خاطر نیست که روسیه و چین و اسد ظالم خوب هستند !
و آمریکا ظالم بد !

یا بدین خاطر نیست که روسیه و چین ظلم نمی کنند ، یا با آمریکا فرق دارند

بلکه به این خاطر است که با روسیه و چین در جبهه گیری علیه آمریکا و جبهه غرب ،
هم نظر هستید و در جبهه شرق قرار دارید !

وگرنه ظلم ، ظلم است دیگر

در هر جا و توسط هر کس که اتفاق بی افتد

من و شما هم اگر ظلم کنیم و زن و بچه بکشیم ظالم هستیم

چه در اوکراین چه در میانمار چه در فلسطین چه در سوریه

چه زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران

چه زیر پرچم آمریکا

هدف وسیله را توجیه نمی کند برادر من

مسلم;1001384 نوشت:

«
مسئله‌ی حقیقتاً فاجعه‌آمیز میانمار را انسان نمیداند چه‌جوری توجیه بکند؛

بله دقیقا هیچ جوری نمی شود این مساله تبیعض در برخورد
و مواضع دوگانه در برابر ظلم را توجیه و ماست مالی کرد !

چه از طرف آمریکا و مجامع جهانی و چه از طرف جمهوری اسلامی ایران!

این که عربستان و کشور های متحد آن ، بد و باطل هستند ، پس ایران خوب و بر حق است! ، مساله را توجیه نمی کند!

ما اگر مواضع دو گانه نداشتیم و مسائل وظلم سوریه و چین و ... را توجیه و ماست مالی نکردیم

ظالم نیستیم

وگرنه همدست ظالم و ظالم هستیم

شروحیل;1002005 نوشت:
اگر قرار بر ترک رابطه است
باید با همه ظالمین باشد

جناب شروحیل یک نکته عرض می کنم اگر در خانه کس است، یک حرف بس است
اگر بدون غرض، و بدون پیش فرض ذهنی و بی طرفانه به آن نگاه کردید و حتی در مقام نقد، مشی منطقی را پیش گرفتید با شما بحث را ادامه می دهم، در غیر این صورت همین یک جمله بس است:

بین کسی که ظالم است و بین کسی که هویتش ظلم است باید فرق گذاشت...
اگر شما قرار باشد با کسی که ظلم کرده قطع ارتباط کنید باید با تمام انسان های اطرافتان قطع رابطه کنید، اما هرگز چنین کاری نخواهید کرد...
اما با کسی که هویتش ظلم است، با کسی که اصلا همیشه دنبال زورگویی است، دنبال استعمار است ارتباطتان را قطع خواهید کرد...

تفاوت آمریکا با سایر کشورها امروز در همین است، بله همه کشورها ظلم می کنند، اما آمریکا بعد از فروپاشی بلوک شرق تنها ابرقدرتی است که همچنان به استعمارگری ادامه میدهد...
می بینید به راحتی تفاهم های بین المللی را زیر پا می گذارد، یک جانبه تحریم میکند، در امور همه کشورها از افغانستان و پاکستان گرفته تا آفریقا و تا آمریکای لاتین در همه جا دخالت مستقیم می کند...
در همه کشورها پایگاه نظامی تأسیس می کند...
تمام دیکتاتورهای جهان، و تمام گروهک های تروریستی مورد حمایت او هستند، و نگاهش به تمام مناطق به عنوان منافعی برای سلطه است، و به تمام حکام به عنوان زیردستانش نگاه می کند که باید آنها را چون گاو شیردهی بدوشد.

مسلم;1002018 نوشت:
جناب شروحیل یک نکته عرض می کنم اگر در خانه کس است، یک حرف بس است
اگر بدون غرض، و بدون پیش فرض ذهنی و بی طرفانه به آن نگاه کردید و حتی در مقام نقد، مشی منطقی را پیش گرفتید با شما بحث را ادامه می دهم، در غیر این صورت همین یک جمله بس است:

بین کسی که ظالم است و بین کسی که هویتش ظلم است باید فرق گذاشت...
اگر شما قرار باشد با کسی که ظلم کرده قطع ارتباط کنید باید با تمام انسان های اطرافتان قطع رابطه کنید، اما هرگز چنین کاری نخواهید کرد...
اما با کسی که هویتش ظلم است، با کسی که اصلا همیشه دنبال زورگویی است، دنبال استعمار است ارتباطتان را قطع خواهید کرد...

تفاوت آمریکا با سایر کشورها امروز در همین است، بله همه کشورها ظلم می کنند، اما آمریکا بعد از فروپاشی بلوک شرق تنها ابرقدرتی است که همچنان به استعمارگری ادامه میدهد...
می بینید به راحتی تفاهم های بین المللی را زیر پا می گذارد، یک جانبه تحریم میکند، در امور همه کشورها از افغانستان و پاکستان گرفته تا آفریقا و تا آمریکای لاتین در همه جا دخالت مستقیم می کند...
در همه کشورها پایگاه نظامی تأسیس می کند...
تمام دیکتاتورهای جهان، و تمام گروهک های تروریستی مورد حمایت او هستند، و نگاهش به تمام مناطق به عنوان منافعی برای سلطه است، و به تمام حکام به عنوان زیردستانش نگاه می کند که باید آنها را چون گاو شیردهی بدوشد.

سلام و عرض ادب

برادر گرامی

تفاوت آمریکا با روسیه در این است که می گوید هدف من دوشیدن است

اما روسیه نمی گوید هدف من دوشیدن است ، اما زیرکانه می دوشد!!!!

روسیه هم از اسرائیل دفاع میکند و هم از ایران !!!!

هم از توبره می خورد و هم از آخور !

روسیه با قرار داد هایی که با دولت سوریه به خرج ایران بسته

چندیدن برابر مصارف خود را کسب کرده!!!!!

کافی است نگاهی به دوشیدن های روسیه بی اندازید ، تا ببینید آمریکا بیشتر ایران وسوریه و ... را دوشیده است ، یا روسیه !!!!

روسیه شریک دزد است و رفیق قافله

زمان جبهه سازی شرق و غرب دشمن آمریکاست و دوست ایران
زمان های خاص دوست آمریکا و اسرائیل !

اگر یک موشک از ایران به سمت اسرائیل پرتاب شود

احتمالا اولین موشکی که به سمت ایران پرتاب می شود ، از روسیه خواهد بود!!!!

خطر کسی که بادی به هر جهت است امروز دوست است و همه زیر و بم ما را می فهمد و فردا دشمن است
و فقط و فقط منافع خود را می بیند

بسیار بیشتر از دشمنی است که دشمنی خود را بی پروا ابراز می کند
و با دروغ خود را دوست جلوه نمی دهد

کسی که خودش قبول دارد ظالم است

به خطرناکی کسی نیست که خودش را صالح جلوه می دهد و در خفا ظلم می کند!!!!

به قول خودتان

در خانه اگر کس است

یک حرف بس است

با سلام و احترام

شروحیل;1002025 نوشت:
تفاوت آمریکا با روسیه در این است که می گوید هدف من دوشیدن است
اما روسیه نمی گوید هدف من دوشیدن است ، اما می دوشد!!!!
کافی است نگاهی به دوشیدن های روسیه بی اندازید ، تا ببینید آمریکا بیشتر ایران وسوریه و ... را دوشیده است ، یا روسیه !!!!

خب الحمدلله این پست شما نشان می دهد در اصل این ملاک بین من و شما اختلاف نظری نیست که زمانی قطع ارتباط منطقی است که با یک کشور استعمارگر روبرو باشیم.
اما در خصوص مصداق آن اختلاف نظر داریم، که آن هم علتش به نظرم این است که شما در تاریخ روسیه مانده اید، و احتمالا همان روسیه ای را در ذهن دارید که قرارداد گلستان و ترکمنچای و مانند آن را با او امضاء کردیم.
در هر صورت مهم آن است که در ملاک ارتباط و قطع ارتباط حداقل اختلاف نظری نداریم

مسلم;1002027 نوشت:
با سلام و احترام

خب الحمدلله این پست شما نشان می دهد در اصل این ملاک بین من و شما اختلاف نظری نیست که زمانی قطع ارتباط منطقی است که با یک کشور استعمارگر روبرو باشیم.
اما در خصوص مصداق آن اختلاف نظر داریم، که آن هم علتش به نظرم این است که شما در تاریخ روسیه مانده اید، و احتمالا همان روسیه ای را در ذهن دارید که قرارداد گلستان و ترکمنچای و مانند آن را با او امضاء کردیم.
در هر صورت مهم آن است که در ملاک ارتباط و قطع ارتباط حداقل اختلاف نظری نداریم

سلام و عرض ادب

من همان روسیه ای را در نظر دارم که از نیروهای ایران به عنوان پیاده نظام استفاده می کند
و همین سال های اخیر با سوریه قرار داد استعماری 50 ساله بسته است!!!

سخن بنده دشمنی با روسیه و مرگ بر روسیه گفتن نیست

سخن بنده جلوگیری از وا دادن در مقابل روسیه و چین ، برای رسیدن به دشمنی با آمریکا و اسرائیل است

هدفی که هرگز محقق نخواهد شد!

هم روسیه و چین دشمن هستند، هم آمریکا و اسرائیل

نه شرقی و نه غربی

مهم این است که ما حد دشمنی را رعایت کنیم و از چاله افراط دشمنی با آمریکا درون چاه روسیه نیفتیم

فتامل

در پناه حق تعالی

نکته:

استاد گرامی مسلم عزیز دل بنده فرمودند: ماهیت چین و میانمار ظلم نیست به خاطر همین ما رابطمون را با آنها قطع نکردیم، من در جواب دو پست از زنده زنده سوزاندن انسان و شکنجه کودک 2 ساله با شوکر در میانمار را گذاشتم تا بگویم ماهیت این دو دولت هم ظلم و ستم است و سایت به دلیل دلخراش بودن پست 5 را ویرایش و پست بالا 8 را حذف کرده.البته این حق قانونی سایت است و من احترام می گذارم.فقط جواب من کاملاً از بین رفته و من مجبور شدم دوباره توضیح دهم.

قدیما;1002076 نوشت:
استاد گرامی مسلم عزیز دل بنده فرمودند: ماهیت چین و میانمار ظلم نیست به خاطر همین ما رابطمون را با آنها قطع نکردیم، من در جواب دو پست از زنده زنده سوزاندن انسان و شکنجه کودک 2 ساله با شوکر در میانمار را گذاشتم تا بگویم ماهیت این دو دولت هم ظلم و ستم است و سایت به دلیل دلخراش بودن پست 5 را ویرایش و پست بالا 8 را حذف کرده.البته این حق قانونی سایت است و من احترام می گذارم.فقط جواب من کاملاً از بین رفته و من مجبور شدم دوباره توضیح دهم.

بله ممنونم از شما
بنده هم عرض کردم با تمام توان باید از مظلوم دفاع کرد، ذره ای اهمال در این مسئله جایز نیست...
منتهی نحوه برخورد با ظالمین متفاوت است، نمیشود به واسطه این که یک شخص یا یک کشور دارد ظلم می کند با او قطع رابطه کرد، بلکه خود این ارتباط می تواند عاملی برای بازدارندگی در برابر ظلم باشد؛ خصوصا در جهان امروز که دیپلماسی بسیار پررنگ تر از گذشته است، دیپلماسی عزتمندانه و از موضع قدرت می تواند در این مسئله راهگشا باشد...
اما اگر می خواستیم با هر کشوری که ظلم کرده قطع رابطه کنیم باید با تقریبا تمام دنیا قطع ارتباط کنیم، چون بالاخره اینها یک ظلمی مرتکب شده اند

در مقابل اما اگر کشوری هویتش استعمارگری است مثل آمریکا طبیعتا اصلا نمیشود با چنین کشوری تعامل داشت، اینجا رابطه دیپلماسی با او به منزله مذاکره گرگ و گوسفند است! او می آید برای دریدن، می آید برای دوشیدن!

مسلم;1002089 نوشت:
در مقابل اما اگر کشوری هویتش استعمارگری است مثل آمریکا طبیعتا اصلا نمیشود با چنین کشوری تعامل داشت، اینجا رابطه دیپلماسی با او به منزله مذاکره گرگ و گوسفند است! او می آید برای دریدن، می آید برای دوشیدن!

برادر عزیز، یعنی چی آمریکا استعمارگر است و چین نیست؟

امریکا کافر لائیک است،چین هم هست

امریکا از اسرائیل حمایت می کند، چین هم حمایت می کند

امریکا آدم کش و ظالم است،چین هم هست

امریکا در شورای امنیت ما را تحریم می کند،چین هم در همان جلسه وتو نکرد و ما را تحریم کرد

چه کاری آمریکا می کند که چین نمی کند که امریکا به خاطر آن شده استعمارگر و چین غیر استعمارگر است؟

___________________________________________________

مثال دیگر:

ما با طالبان مذاکره کردیم ولی با اسرائیل نمی کنیم در حالی که هر دو سرزمین اسلامی را اشغال کردند و دیپلمات های ما را کشتن و هر دو ظالم و آدم کش و گمراه هستند

چرا سیاست این نظام یک بام و دو هوا است!؟

____________________________________________________________

ایا ما نمی توانیم مثل همین ترکمنستان که کشور اسلامی و همسایه است باشیم و سرمان به کار خودمان باشد و کشور های دیگر را انگولک نکنیم

قدیما;1002091 نوشت:
چه کاری آمریکا می کند که چین نمی کند که امریکا به خاطر آن شده استعمارگر و چین غیر استعمارگر است؟

در طول دوره پاسخگویی ام در مرکز ملی از گاهی از برخی سوالات تعجب می کنم! یعنی گاهی یک مسئله بدیهی به قدری محکم مورد انکار واقع میشود که تا چند لحظه پیش از پاسخگویی فقط در حالت تعجب هستم! یک لحظه فقط در تعجب فرو میروم که چه بگویم!

شما در طول این 40 ساله انقلاب نوع نگرش چین و آمریکا به ما را یکسان میدانید و میگویید چه فرقی دارند؟! سوالی پرسیدید که نمی دانم چه بگویم، از کجا بگویم؟
از کوتای 28 مرداد شروع کنم؟ یا از بعد از انقلاب و لانه جاسوسی شان؟ از تحریک و تجهیز صدام برای حمله به ایران سخن بگویم یا از حمایت های بین المللی شان از حزب بعث؟ از ایجاد گروهک های تروریستی چون داعش در خارج از مرزهای ما بگویم یا از حمایت گروهک های تروریستی داخلی چون منافقین و جندالشیطان و...
از تحریم های یک جانبه شان بگویم؟ یا از حمله به هواپیمای مسافربری مان

واقعا نمی توان به سوال شما جواب داد، فقط توصیه میکنم که کتاب امپراتوری جنون را مطالعه کنید

یا حق

مسلم;1002096 نوشت:
از تحریک و تجهیز صدام برای حمله به ایران سخن بگویم یا از حمایت های بین المللی شان از حزب بعث

چین و روسیه هم از صدام حمایت کردند و سلاح فروختند

مسلم;1002096 نوشت:
از ایجاد گروهک های تروریستی چون داعش در خارج از مرزهای ما بگویم

ما هم به طالبان و القاعده کمک کردیم

مسلم;1002096 نوشت:
از کوتای 28 مرداد شروع کنم

جدا از اینکه برکناری مصدق قانونی بود یا غیر قانونی و حضور امریکا هم به درخواست شاه که شخص اول ایران بود انجام شد و اینکه مصدق زیر یک قرار بین الملی زد و پیشنهاد 50 50 انگلیس را هم قبول نکرد در حالی که پیشنهاد 50 50 قرار داد مرسومی بین کشورها مثل عربستان و امریکا بود،و اینکه ما الان با انگلیس هم که یک طرف قضیه هست رابطه داریم.اگر از همه اینها بگذریم

ایت الله بروجردی و ایت الله کاشانی و بسیاری از روحانیون از برکناری یا به قول شما کودتا حمایت کردند.

مسلم;1002096 نوشت:
از حمله به هواپیمای مسافربری مان

زدن هواپیما به اشتباه انجام شده،حداقل این چیزی است که خودشان گفتند

به خاطر همین است که ما دم از صلح می زنیم تا این جنایت اتفاق نیافتد

در جنگ افراد غیر نظامی کشته می شوند،همانطور که جنگنده های بشار اسد یک نانوایی را بمباران کردند و 90 نفر انسان بی گناه کشته شدند

ژاپنی ها درگذشته زندگی نمی کنند آنها توسط آمریکا بمباران اتمی شدند ولی در زمان حال زندگی می کنند و با امریکا رابطه دارند و با مدیریت واقع بینانه خود را به اینجا رساندن

مسلم;1002096 نوشت:
حمایت گروهک های تروریستی داخلی چون منافقین و جندالشیطان و...
از تحریم های یک جانبه شان بگویم

عرض کردم وقتی مرگ بر کشوری می گویید آنها برای شما بوس نمی فرستند و از گروه های مخالف شما حمایت می کنند

اگر مرگ بر چین هم بگویید و روی موشک های خود چین را تهدید کنید آنها هم از مزاحمین خلق حمایت می کنند.

_________________________________________________

تمام مسائلی که که گفتید بعد از مرگ بر آمریکا گفتن ما شروع شد، حضور آمریکا در برکناری مصدق هم به درخواست شاه که بر اساس قانون مشروطه شخص اول مملکت بوده انجام شده و برکناری مصدق مورد تایید مرجع عام زمان خود ایت الله بروجردی و ایت الله کاشانی و بسیاری از روحانیون بوده.

چطور امریکا به ترکمنستان و جمهوری آذربایجان و غیره کاری ندارد!؟

ما ظالم خوب و ظالم بد نداریم، ظلم از هرکس سر بزند بد است چه چین باشد چه آمریکا

قدیما;1002100 نوشت:
چین و روسیه هم از صدام حمایت کردند و سلاح فروختند
ما هم به طالبان و القاعده کمک کردیم
ایت الله بروجردی و ایت الله کاشانی و بسیاری از روحانیون از برکناری یا به قول شما کودتا حمایت کردند.
زدن هواپیما به اشتباه انجام شده،حداقل این چیزی است که خودشان گفتند
وقتی مرگ بر کشوری می گویید آنها برای شما بوس نمی فرستند
تمام مسائلی که که گفتید بعد از مرگ بر آمریکا گفتن ما شروع شد
چطور امریکا به ترکمنستان و جمهوری آذربایجان و غیره کاری ندارد!؟


برای تک تک این سخنانتان پاسخ دارم
اینکه اول دشمنی آمریکا با ما شروع شد، یا اول ما مرگ بر امریکا گفتیم...
اینکه صرفا با نام اسلام، هیچ کشوری اسلامی نمیشود، و مستکبرین با نام اسلام مشکلی ندارند، حتی اگر خادم الحرمین الشریفین باشی...!
اینکه ما هم اگر در برابر کشتار مردم فلسطین و یمن سکوت می کردیم با ما هم کاری نداشتند!
و...

سخن در این وادی زیاد است، اما می دانم طرح و تفصیل این پاسخ ها جز افزودن صفحات تاپیک اثری ندارد!
اجازه بدهیم خوانندگان قضاوت کنند...
یا حق

مسلم;1002102 نوشت:

اینکه اول دشمنی آمریکا با ما شروع شد، یا اول ما مرگ بر امریکا گفتیم...

یا حق

به نام حق تعالی

سلام و عرض ادب

برادر گرامی

مگر روابط بین المللی بچه بازی است که اول فلانی شروع کرد !!!
پس ما ول کن معامله نیستیم !!!

حکومت باید به دنبال برقراری صلح باشد
نه بر کرسی نشاندن حرف خود در مجامع بین المللی

اگر به جای اسد اسد کردن
( همان اسدی خودش و پدرش و عمویش و برادرش خون هزاران بی گناه را ریخته اند)
به دنبال ایجاد صلح می بودیم

این وضعیت خفت بار برای سوریه و ایران ایجاد نمی شد
( نابودی تمام زیر ساخت های سوریه و زیر خط فقر رفتن بیش از نیمی از مردم ایران)

در خود آمریکا و بسیاری از کشورهای دنیا برای دفاع از فلسطینیان راهپیمایی برگزار می شود و کمک های انسان دوستانه جمع می شود !!!

چرا آمریکایی ها این اشخاص را تحریم نمی کنند؟؟؟

برادر گرامی

یا خودتان را به ان راه زده اید یا واقعا خبر ندارید !

در قسمتی از این درگیری آمریکا و ایران
مقصر ایران است

این که آمریکا مستکبر است و مزدور و .... کاملا واضح است

اما چرا ملت ایران باید هزینه جنگ نیابتی امریکا و روسیه ( جبهه شرق و غرب ) را بدهند؟؟؟

چرا ملت ایران باید چوب دو سر .... این درگیری باشد ؟

آمریکا دنبال بهانه است

وحکومت ایران این بهانه را خواسته یا ناخواسته بدست آمریکا می دهد

خوشتان بیاید یا نه

مسئولینی که غیر مستقیم باعث ایجاد این نا امنی ها شدند

روزی در پیشگاه الهی باید جوابگوی این اعمال خود باشند

و یک روز خواهند فهمید که هدف وسیله را توجیه نمی کند

یک روز خواهند فهمید که با کمک به طالبان و امثالهم ،
نه تنها اسرائیل و آمریکا و جبهه باطل نابود نمی شود

بلکه با بهانه دادن دست ایشان
اوضاع برای جبهه حق هر روز تنگ تر خواهد شد

براستی که ضرر برخی از کسانی که ادعای پیروی از اهل بیت را دارند
و با ندانم کاری آب به آسیاب دشمن می ریزند
بیشتر از دجال است

امیرمومنان(ع)
هرگز صلحى را که از جانب دشمن پیشنهاد میشود
و رضاى خدا در آن‏ است
رد مکن،
که در صلح براى سپاهت آسایش
و تجدید نیرو،
و براى خودت‏ آرامش از هم و غمها،
و براى ملتت امنیت است

والسلام علی من اتبع الهدی

در پناه حق تعالی

جناب مسلم!
قبول دارید خیلی از ایراداتی که دوستان مطرح میکنن، مثل کشتاری که دولت و ارتش سوریه مرتکب شده و اسنادش هم موجوده، به علت سکوت مقامات ایران و عدم پاسخگویی در این رابطه ست؟

momi14;1002133 نوشت:
مثل کشتاری که دولت و ارتش سوریه مرتکب شده و اسنادش هم موجوده، به علت سکوت مقامات ایران و عدم پاسخگویی در این رابطه ست؟


با سلام و احترام
من باید چند نکته عرض کنم:

بنده اولا از دیپلماسی ایران به طور 100 درصد دفاع نمیکنم، یعنی نمی خواهم بگویم دستگاه دیپلماسی ایران کاملا درست و در چارچوب اسلام و انقلاب رفتار کرده و نقصی ندارد؛ خیر، بنده چنین ادعایی نداشته و ندارم..
خود مقام معظم رهبری هم گاهی انتقاداتی داشته اند، خصوصا در مسئله برجام که فرمودند: خطوط قرمز رعایت نشد، یا امضاء رئیس جمهور آمریکا پای برجام ثبت نشد و مانند آن
دستگاه دیپلماسی یک بُعد از قوه اجرایی است و اگرچه جزء بدنه نظام و انقلاب است، اما بالاخره در تصمیماتش در چارچوبی آزادی عمل دارد، و نمی توان تمام مواضع آن را به عنوان مواضع نظام معرفی و تبیین کرد.

نکته دوم در خصوص مسئله سوریه، و کشتاری که می فرمایید توسط دولت سوریه انجام شده است حرف های ضد و نقیض زیادی گفته میشود که عموما از شبکه های خبری غربی است که هیچ اعتمادی به آنها نیست، اینها که خودشان داعش را ایجاد کرده اند طبیعتا باید برای حمایت از آن و تخریب جبهه مقابل آن، تهمت زده و خبر جعل کنند! اگر شما سند قابل اعتمادی دارید بیان کنید تا بتوان روی آن بحث کرد.

نکته سوم: هدف ایران از حمایت از سوریه از شخص بشار اسد نیست، از جبهه مقاومت است، ما نمیگوییم حالا بشار اسد معصوم است که! اما این که غربی ها آن را نمی توانند تحمل کنند و در امور سوریه دخالت می کنند برای این است که این محور مقاومت را بشکنند، بقیه اش بازی است! ایران نه بشار اسد را انتخاب کرده، و نه خواهان رفتن اوست؛ این دشمن است که صراحتا ابایی ندارد از اینکه از دخالت هایش سخن بگوید! خانم هیلاری کلینتون می گوید ما به شصت کشور دنیا سفر کردیم تا داعش را ایجاد کنیم! خب این یعنی چه؟ همه این اتهام ها برای شکستن جبهه مقاومت است، برای امنیت اسرائیل است، ما نباید بازی بخوریم!
خدا می داند اگر بشار اسد طرفدار اسرائیل می بود، اگر تمام مردم سوریه را تار ومار میکرد صدایی از این رسانه های کثیفشان در نمی آمد.

نکته چهارم:
اگر ایران هیچ حمایتی از بشار اسد نکرده بود به نظر شما الان اوضاع منطقه چگونه بود؟ نمی خواهم به بنده جواب دهید، در وجدان خودتان اگر این پاسخ را به خود بدهید کار تمام است؛ آیا ما امروز از این عدم دخالت خوشحال بودیم یا اسرائیل؟
با سرنگونی حکومت سوریه امنیت ما به خطر افتاده بود یا امنیت اسرائیل تأمین شده بود؟ داعشی که به جای نزدیک شدن به مرزهای اسرائیل تا 40 کیلومتری ایران امده بود آیا بعد از سوریه به سمت اسرائیل بازمیگشت یا به سمت ایران ادامه مسیر میداد؟!
به خدا همه چیز روشن است من واقعا از تحلیل برخی دوستان تعجب می کنم که این بازی آشکار رسانه های غربی را نمی بینند! در هر صورت امیدوارم تحلیل شما مثل آقای شروحیل نباشد که بنده را واقعا به تعجب واداشت!

شروحیل;1002120 نوشت:
اگر به جای اسد اسد کردن
به دنبال ایجاد صلح می بودیم
این وضعیت خفت بار برای سوریه و ایران ایجاد نمی شد
( نابودی تمام زیر ساخت های سوریه و زیر خط فقر رفتن بیش از نیمی از مردم ایران

با سلام و عرض ادب

شروحیل;1002120 نوشت:
مگر روابط بین المللی بچه بازی است که اول فلانی شروع کرد !!!
پس ما ول کن معامله نیستیم !!!

من فقط یک سوال دارم از شما، پاسخ شما به این سوال تعیین میکند که بحث را با شما ادامه دهم یا خیر:

آیا واقعا اعتقاد دارید می شود به اسلام واقعی معتقد بوده، و به تشیع امام حسینی پایبند باشیم و آمریکا با ما کاری نداشته باشد؟

شروحیل;1002120 نوشت:
امیرمومنان(ع)
هرگز صلحى را که از جانب دشمن پیشنهاد میشود
و رضاى خدا در آن‏ است
رد مکن

بله روایت زیبایی است، اما جان کلام در این بخشی است که آن را به رنگ قرمز در آورده ام...
باید دید دشمن در صلح چه چیزی از انسان میخواهد

صلحی که به قیمت به رسمیت شناختن اسرائیل، و سکوت در برابر استکبار امریکا باشد هرگز رضای خدا در آن نیست!
همانطور که امام حسین(علیه السلام) با یزید صلح نکرده و فرمود: «مثلی لا یبایع مثله»

مسلم;1002157 نوشت:
در هر صورت امیدوارم تحلیل شما ...

نه. ببینید. شما فرمودید از بعضی مطالب دوستان تعجب میکنید، منم گفتم قبول دارید این ایراداتی که دوستان مطرح میکنن به علت سکوت مقامات ایرانه. در اصل قبول دارید همین رسانه های معاند در اصل دارن از سکوت مقامات ایران سوءاستفاده میکنن و هر خبری رو به خورد مردم میدن؟ و بالطبع تاثیر گذار هم خواهد بود.

مسلم;1002158 نوشت:
با سلام و عرض ادب

من فقط یک سوال دارم از شما، پاسخ شما به این سوال تعیین میکند که بحث را با شما ادامه دهم یا خیر:

آیا واقعا اعتقاد دارید می شود به اسلام واقعی معتقد بوده، و به تشیع امام حسینی پایبند باشیم و آمریکا با ما کاری نداشته باشد؟

بله روایت زیبایی است، اما جان کلام در این بخشی است که آن را به رنگ قرمز در آورده ام...
باید دید دشمن در صلح چه چیزی از انسان میخواهد

صلحی که به قیمت به رسمیت شناختن اسرائیل، و سکوت در برابر استکبار امریکا باشد هرگز رضای خدا در آن نیست!
همانطور که امام حسین(علیه السلام) با یزید صلح نکرده و فرمود: «مثلی لا یبایع مثله»

سلام و عرض ادب

چرا نمی شود برادر من

این همه مسلمان معتقد و پایبند به اخلاقیات که در آمریکا زندگی می کنند و از من و شما حسینی تر هستند!

فقط کافیست باور کنیم قیام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت جدش بود

نه برای رسیدن به قدرت و حکومت!!!!!

برادر گرامی

صلح کردن با بیعت کردن فرق دارد!!!

امام حسین (ع) پس از بی وفایی کوفیان راضی به صلح با یزید شد

و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از وقوع جنگ انجام داد
( چرا که برتری نظامی با طرف مقابل بود)

اما یزید گفت تنها راه بیعت است یا مرگ و لا غیر !!!!

حرف بنده این نیست که برویم با آمریکا بیعت کنیم !!!!!

بیعت با آمریکا به معنای همدست شدن با آمریکا است

همانگونه که اکنون با روسیه و چین و اسد ظالم بیعت کرده ایم
و در مظالم ایشان شریک هستیم

صلح با بیعت قرق دارد برادر من

امام حسن (ع) صلح کرد

اما با معاویه بیعت نکرد!

صلح به معنای نجنگیدن است

به معنای اصلاح است

گاهی ضرر صلح برای دشمن ، بیشتر از جنگیدن است!

momi14;1002159 نوشت:
نه. ببینید. شما فرمودید از بعضی مطالب دوستان تعجب میکنید، منم گفتم قبول دارید این ایراداتی که دوستان مطرح میکنن به علت سکوت مقامات ایرانه. در اصل قبول دارید همین رسانه های معاند در اصل دارن از سکوت مقامات ایران سوءاستفاده میکنن و هر خبری رو به خورد مردم میدن؟ و بالطبع تاثیر گذار هم خواهد بود.

نمی توانم با قاطعیت در این خصوص ابراز نظر کنم...
در اینکه قطعا این می تواند به عنوان یکی از علل به شمار برود حرفی نیست و این کاملا درست است، اما نمیشود در این خصوص یک حکم کلی داد، بلکه نیازمند یک بررسی جامعه شناسانه است، چون علل متعددی در این زمینه نقش دارند، لذا باید جزئی تر بحث کنیم.

ممکن است در خصوص آقای «الف» این مسئله صدق کند، اما در مورد آقاب «ب» علت دیگری در کار باشد

مسلم;1002158 نوشت:
صلحی که به قیمت به رسمیت شناختن اسرائیل، و سکوت در برابر استکبار امریکا باشد هرگز رضای خدا در آن نیست!
همانطور که امام حسین(علیه السلام) با یزید صلح نکرده و فرمود: «مثلی لا یبایع مثله»

برادر عزیز لازم نیست اسرائیل را به رسمیت بشناسیم،مگر عراق و افغانستان و ده ها کشور اسلامی به رسمیت شناختن یا با اسرائیل صلح نامه امضا کردند.موضوع اینکه شما در کار این کشورها دخالت می کنید و به حماسی که طرفدار کشتار ال سعود در یمن و صدام است سلاح و پول می دهید.

أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ : مَا مِنْ مُؤْمِنٍ يَخْذُلُ أَخَاهُ وَ هُوَ يَقْدِرُ عَلَى نُصْرَتِهِ إِلاَّ خَذَلَهُ اَللَّهُ فِي اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ وَ إِنْ نَصَرَهُ كَانَ أَفْضَلَ مِنْ صِيَامِ شَهْرٍ وَ اِعْتِكَافِهِ فِي اَلْمَسْجِدِ اَلْحَرَامِ .
‏مشکاة الأنوار في غرر الأخبار , ج 1 , ص 104
امام صادق عليه السّلام فرمود:هر مؤمنى كه برادر مؤمنش را خوار سازد در حالى كه قادر بر يارى اوست خداوند او را در دنيا و آخرت خوار كند،و اگر او را يارى كند ثوابش از يك ماه روزه گرفتن و اعتكاف در مسجد الحرام بيشتر است.

امام صادق(ع) می فرمایند مومن باشند نه مثل حماس فاسق باشند و توانایی یاری داشته باشید نه اینکه دلار 7 تومانی بشود 14000 تومان.

ما با این کور کچل هایی مثل حماس و حوثی ها و بشار اسد که دور خودمان جمع کردیم نمی توانیم در مقابل 29 عضو ناتو و دنیای عرب سنی و اسرائیل مقاومت کنیم،اقتصادمان از هم متلاشی می شود.

امام حسن(ع) هم دیدند دور برش آدم درست حسابی زیاد نیست صلح کردند،امام حسین(ع) هم بعد از اینکه فهمیدند نامه نگاران دیگر یاری نمی کنند قصد برگشت داشتند که حر نگذاشت.

با القابی مثل بی بصیرت و غرب زده و غیره به مخالفانمان حقیقت عوض نمی شود،این نظام اگر دنبال ادامه حیات خود است بهتر است تغییر سیره بدهد،بسیاری از مردم حتی قشر مذهبی از وضع اقتصادی و این شرایط ناراضی هستند و آستانه تحمل مردم هم یک حدی دارد.یک جمهوری اسلامی تغییر کرده و به روز شده بهتر است این است که روزی جمهوری اسلامی کلاً نباشد.

قدیما;1002165 نوشت:
أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ : مَا مِنْ مُؤْمِنٍ يَخْذُلُ أَخَاهُ وَ هُوَ يَقْدِرُ عَلَى نُصْرَتِهِ إِلاَّ خَذَلَهُ اَللَّهُ فِي اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ وَ إِنْ نَصَرَهُ كَانَ أَفْضَلَ مِنْ صِيَامِ شَهْرٍ وَ اِعْتِكَافِهِ فِي اَلْمَسْجِدِ اَلْحَرَامِ .
‏مشکاة الأنوار في غرر الأخبار , ج 1 , ص 104
امام صادق عليه السّلام فرمود:هر مؤمنى كه برادر مؤمنش را خوار سازد در حالى كه قادر بر يارى اوست خداوند او را در دنيا و آخرت خوار كند،و اگر او را يارى كند ثوابش از يك ماه روزه گرفتن و اعتكاف در مسجد الحرام بيشتر است.
امام صادق(ع) می فرمایند مومن باشند نه مثل حماس فاسق باشند


یعنی این همه روایت برای یاری مظلوم مشروط به عدالت مظلوم است؟ شما این شرط عدالت را از کجا آورده اید؟ یعنی اگر مسلمانی که اهل دروغ است، اهل نگاه به نامحرم است، یا اهل گناهان دیگر است دارند خانه اش را غصب می کنند و داد و فریاد می زند چون فاسق است یاری او واجب نیست؟ پس بگویید یاری اکثر مظلومین واجب نیست، این چه برداشت های عجیبی است که از روایات دارید؟

قدیما;1002165 نوشت:
ما با این کور کچل هایی مثل حماس و حوثی ها و بشار اسد که دور خودمان جمع کردیم نمی توانیم در مقابل 29 عضو ناتو و دنیای عرب سنی و اسرائیل مقاومت کنیم،اقتصادمان از هم متلاشی می شود.

شما ابتدا باید اثبات کنید مشکلات اقتصادی ما نشأت گرفته از این کمک های مالی، و نیز این دشمنی هاست...
علاوه بر اینکه ما با همین به تعبیر شما کور و کچل ها، همه طراحی دشمن در منطقه را به هم ریخته ایم... داعشی که با تمام توان آن را ایجاد و تجهیز و حمایت کرده بودند چنین به خاک ذلت نشست!
ان شالله در آینده افق های طلایی تری از جمله سقوط آل سعود را شاهد خواهید بود، کمی صبر کنید...

قدیما;1002165 نوشت:
امام حسن(ع) هم دیدند دور برش آدم درست حسابی زیاد نیست صلح کردند

صلح کردند، تسلیم نشدند که! قرار بر این شد که بعد از معاویه حکومت به ایشان برگردد، ببینید چه امتیاز عظیمی از دشمن گرفتند
اما آنچه که امروز دشمنان از ما می خواهند تسلیم شدن است...
اینها بدیهیات است، اینها را که نباید توقع داشت که بنده بیان کنم!

قدیما;1002165 نوشت:
امام حسین(ع) هم بعد از اینکه فهمیدند نامه نگاران دیگر یاری نمی کنند قصد برگشت داشتند که حر نگذاشت.

وقتی دیدند دشمنان نمی گذارند ایشان برگردد تسلیم نشدند؛ جنگیدند...


در هر صورت نمی خواهم بحث به حاشیه برود، به همین مقدار اکتفا کرده و این بحثی که حق در آن روشن است و رسیدن به نتیجه مشترک بسیار تاریک است را بیش از این ادامه نخواهم داد...

مسلم;1002169 نوشت:


یعنی این همه روایت برای یاری مظلوم مشروط به عدالت مظلوم است؟ شما این شرط عدالت را از کجا آورده اید؟ یعنی اگر مسلمانی که اهل دروغ است، اهل نگاه به نامحرم است، یا اهل گناهان دیگر است دارند خانه اش را غصب می کنند و داد و فریاد می زند چون فاسق است یاری او واجب نیست؟ پس بگویید یاری اکثر مظلومین واجب نیست، این چه برداشت های عجیبی است که از روایات دارید؟

سلام و عرض ادب

برادر گرامی

اگر دو طرف دعوا مسلمان باشند

حکومت ایران کمک به طرفی می کند که با حکومت ایران همراه باشد ( هر چند برای مدت محدود)

این کمک از سر مسلمانی نیست برادر من

چشم خود را باز کنید

اگر هدف ایران کمک بود
برای ایجاد صلح بین مسلمانان تلاش می کرد
نه ایجاد جنگ برای به قدرت رساندن یا در قدرت نگه داشتن گروه موافق با حکومت ایران!!!!!

آیا به نظر شما اسد مظلوم است؟

کسی که دست خودش و پدر و عمو و برادرش به خون هزاران بی گناه آلوده است؟

اگر کمک کردن بلد نیستیم

حداقل خرابکاری نکنیم و بگذاریم خود مردم به حق خود برسند !

باور بفرمایید اگر ایران هیزم جنگ اسرائیل و فلسطینیان را بیشتر نمی کرد

و برای ایجاد صلح و پایان جنگ تلاش می کرد

این قائله شاید زودتر پایان می یافت و خون هزاران انسان ریخته نمی شد

ما باید از امام زین العابدین (ع) و امام باقر (ع) و امام صادق (ع) درس بگیریم

همانگونه که از امام حسین (ع) درس می گیریم

کلهم نور واحد

اگر امام حسین(ع) رای به جز جنگ داشت

آن راه را انتخاب می کرد

جنگ برای یه مومن مسلمان آخرین گزینه است

نه اولین گزینه!

اگر این میلیاردها هزینه برای جنگ در جهت آموزش و رشد فکری صحیح مردم جهان صرف می شد

وضعیت دنیا بسیار بهتر از این می بود

باور کنید کاربرد زبان نرم ، بیشتر از سلاح گرم است

فقط نباید عجول بود و صبر کرد و حوصله داشت

البته زبان نرم باید همراه با اخلاقیات و فضایل اخلاقی باشد نه غیبت و تهمت

خمینی : غیبت و تهمت به آخوند مزدور، جایز و واجب است

هدف وسیله را توجیه نمی کند !!!

مسلم;1002157 نوشت:

نکته سوم: هدف ایران از حمایت از سوریه از شخص بشار اسد نیست، از جبهه مقاومت است،

سلام

کدام مقاومت برادر من

طبق تحلیل شما

کشتار مردم توسط محمدرضا نیز دفاع از جبهه مقاومت بود!!!

مسلم;1002157 نوشت:

اگر ایران هیچ حمایتی از بشار اسد نکرده بود به نظر شما الان اوضاع منطقه چگونه بود؟

شاید بهتر از این بود !

کما اینکه اوضاع فعلی در عراق ، بهتر از قبل است!

بهتر بودن به معنای عالی بودن نیست

شاید بد ، بهتر از بدتر باشد!

مسلم;1002157 نوشت:

با سرنگونی حکومت سوریه امنیت ما به خطر افتاده بود یا امنیت اسرائیل تأمین شده بود؟

امنیت اسرائیل از ظرف روسیه و امریکا و پاکستان و عربستان و ... تضمین شده است!

همین روسیه ای که قبل از حملات اسرائیل به سوریه ، خبردار می شود !

اما به ایرانی ها اطلاع نمی دهد!

مسلم;1002157 نوشت:

در هر صورت امیدوارم تحلیل شما مثل آقای شروحیل نباشد که بنده را واقعا به تعجب واداشت!

برادر من

تن دادن به صلح سخت است

اما گاهی راه درست همین است

گاهی باید با جبهه باطل صلح کرد

گاهی باید غرور خود را زیر پا بگذاریم

تا غرور چند میلیون انسان ، زیر پا گذاشته نشود !

در پناه حق تعالی

مسلم;1002169 نوشت:

همه طراحی دشمن در منطقه را به هم ریخته ایم... .

سلام و عرض ادب

فقط همین را بدانید

یکی از حربه های نظامی و سیاسی این است که به دشمن خود تلقین کنید که بر شما غلبه کرده!

زمانی که در حال خود کشی و نابود کردن خودش و همراهانش به صورت نا آگاهانه است !!!

نگاهی به اقتصاد و فرهنگ و ... ،
در ایران و گروه های متحد داشته باشید

می بینید کدام کشور ها در حال پیشرفت هستند و کدام یک رو به نابودی!

برای مثال سرانه مطالعه در ایران را با دنیا مقایسه کنید

هزینه هایی که باید برای فرهنگ کشور می شد و جای دیگر خرج شد را مقایسه کنید

می فهمید که این خودکشی است !

نه پیروزی !

فقط با قسمتی از هزینه های نا به جا

می توان فرهنگ را ارتقا داد

ژاپن روزی نابود شد

هزینه های نظامی را حذف کرد

و اکنون علم صادر می کند!

شاید باور نکنید
اما قسمتی از در آمد ناخالص ژاپن علم است

ژاپن پس از شکست و پرداخت هزینه ای گزاف فهمید

می توان آمریکا را شکست داد

با علم

نه با خودکشی

نه با جنگ افروزی!

بنام خداوند مهربان

سلام و عرض ادب و احترام

تا حدی که تونستم از مطالب رو خوندم، موردی که به ذهنم رسید این هست:
که در کنار مورد مهم کفار حربی که کارشناس به تفصیل در موردش صحبت فرمودند،
قضیه برون مرزها هم هست، بله یکی از دلایل شرکت در جنگ سوریه «««دفاع »»»از خودمون هست سوریه برون مرز ماست عراق برون مرز ماست و ...
و البته همونطور که در قرآن امده باید اسباب قدرت کشور اسلامی فراهم شودد حال می تواند با برون مرز و پایگاه باشد و در اصل داریم از خودمون محافظت می کنیم که این اولین قدم هست برای امنیت داخلی و کارهای دیگه هست،
بحث صلح به این گستردگی شد، منظورتون تسلیم در برابر خواسته های حاکمیت امریکاست دیگه؟! تا چه حد؟ مثل کشورهای عربی؟
بازی برد برد منظورتونه؟ ژاپن صلح کرد؟ یا رفت تحت سلطه؟ تا اونجایی که میدونم ژاپن تحت فرمان امریکاست، دقیقا منظورتون از طلح چیه؟

بهر حال برای رسیدن به هر خواسته ای خوب یا بد باید تاوان بدیم! حالا تاوانش میتونه اعتقادی باشه یا اقتصادی و...
گفتین بیعت نکنیم فقط صلح کنیم...بنظرتون اگر ما بابت هسته ای و بعد موشکی و بعد ..............................................صلح کردیم! ان شاءلله موردی جهت صلح باقی میمونه یا نوبت بیعت زوری میرسه؟!
جناب شروحیل، اوضاع سخت و پیچیده ای هست نه با نسخه صلح و نه افراط و تفریط میشه قضیه ای رو درست کرد!
ولی مقاومت فعلا بخش بزرگی از سیاست کشورهای مستقل هست!

آها موردی گفتین ...که می شود مسلمان بود بهتر از ماها بدون کشور اسلامی؛
، جناب شروحیل این نقطه عطف تمام بحث شما و یه سری افراد دیگه هست، که جای بحث باقی نمیذاره

مسلم;1002169 نوشت:
شما ابتدا باید اثبات کنید مشکلات اقتصادی ما نشأت گرفته از این کمک های مالی، و نیز این دشمنی هاست...

برادر عزیز یک قسمت دزدی ها و مفاسد داخلی و بی عرضگی مسئولین است که در مطالب گذشته بحث کردیم که آخرش رسیدیم، مصلحت است برخورد نشود

قسمت زیاد و اساسی مشکلات اقتصادی هم تحریم ها هست که روی ارزش پول ملی بسیار تاثیر گذاشته

مسلم;1002169 نوشت:
علاوه بر اینکه ما با همین به تعبیر شما کور و کچل ها، همه طراحی دشمن در منطقه را به هم ریخته ایم... داعشی که با تمام توان آن را ایجاد و تجهیز و حمایت کرده بودند چنین به خاک ذلت نشست!

من دارم می گویم 29 عضو ناتو نه داعشی که سنگین ترین سلاحی که به کار می برد تانک بود.

جدا از اینکه هنوز از بین هم نرفته و فقط زمین گیر شده همین داعش در عرض چند ماه قسمت زیادی از عراق و سوریه را گرفت و این دو کشور دست به دامن ما شدند و ما هم آخرش با کمک روسیه توانستیم عراق و سوریه را آزاد کنیم

مسلم;1002169 نوشت:
یعنی اگر مسلمانی که اهل دروغ است، اهل نگاه به نامحرم است، یا اهل گناهان دیگر است دارند خانه اش را غصب می کنند و داد و فریاد می زند چون فاسق است یاری او واجب نیست

به کسی که چندتا گناه کوچک می کند فاسق نمی گویند ولی به حماسی که از جنایات ال سعود در یمن حمایت می کند فاسق می گویند

همره;1002277 نوشت:
بحث صلح به این گستردگی شد، منظورتون تسلیم در برابر خواسته های حاکمیت امریکاست دیگه؟! تا چه حد؟ مثل کشورهای عربی؟
بازی برد برد منظورتونه؟ ژاپن صلح کرد؟ یا رفت تحت سلطه؟ تا اونجایی که میدونم ژاپن تحت فرمان امریکاست، دقیقا منظورتون از طلح چیه؟

سلام علیکم

دوست عزیز الان ترکمنستان که همسایه و کشور اسلامی است کجاش زیر سلطه آمریکا است!؟

دارند مثل آدم زندگیشان را می کنند

همره;1002277 نوشت:
حالا تاوانش میتونه اعتقادی باشه یا اقتصادی و...

تاوانش را مردم مستضعف می دهند که شب می خوابند و صبح پا می شوند و همه چیز گران شده و با درآمد یک میلیون چهارصد باید کرایه خانه هم بدهد. آقای روحانی با 500 متر خانه در ولنجک و محمد جواد لاریجانی با بیش از 400 هکتار زمین در ورامین و باغ پسته و آقای قاضی زاده هاشمی با 1200 میلیارد تومان و دیگر مسئولین نمی دهند.

اول رفاهی که امام وعده دارد را محقق کنید بعد بروید هر چقدر خواستید از حماس عمری و فاسق حمایت کنید.

موفق و سلامت باشید@};-

همره;1002277 نوشت:
بنام خداوند مهربان

سلام و عرض ادب و احترام

تا حدی که تونستم از مطالب رو خوندم، موردی که به ذهنم رسید این هست:
که در کنار مورد مهم کفار حربی که کارشناس به تفصیل در موردش صحبت فرمودند،
قضیه برون مرزها هم هست، بله یکی از دلایل شرکت در جنگ سوریه «««دفاع »»»از خودمون هست سوریه برون مرز ماست عراق برون مرز ماست و ...
و البته همونطور که در قرآن امده باید اسباب قدرت کشور اسلامی فراهم شودد حال می تواند با برون مرز و پایگاه باشد و در اصل داریم از خودمون محافظت می کنیم که این اولین قدم هست برای امنیت داخلی و کارهای دیگه هست،
بحث صلح به این گستردگی شد، منظورتون تسلیم در برابر خواسته های حاکمیت امریکاست دیگه؟! تا چه حد؟ مثل کشورهای عربی؟
بازی برد برد منظورتونه؟ ژاپن صلح کرد؟ یا رفت تحت سلطه؟ تا اونجایی که میدونم ژاپن تحت فرمان امریکاست، دقیقا منظورتون از طلح چیه؟

بهر حال برای رسیدن به هر خواسته ای خوب یا بد باید تاوان بدیم! حالا تاوانش میتونه اعتقادی باشه یا اقتصادی و...
گفتین بیعت نکنیم فقط صلح کنیم...بنظرتون اگر ما بابت هسته ای و بعد موشکی و بعد ..............................................صلح کردیم! ان شاءلله موردی جهت صلح باقی میمونه یا نوبت بیعت زوری میرسه؟!
جناب شروحیل، اوضاع سخت و پیچیده ای هست نه با نسخه صلح و نه افراط و تفریط میشه قضیه ای رو درست کرد!
ولی مقاومت فعلا بخش بزرگی از سیاست کشورهای مستقل هست!

آها موردی گفتین ...که می شود مسلمان بود بهتر از ماها بدون کشور اسلامی؛
، جناب شروحیل این نقطه عطف تمام بحث شما و یه سری افراد دیگه هست، که جای بحث باقی نمیذاره

سلام و عرض ادب

دوست گرامی

حکومت داری علم می خواهد

گاهی صلح بهتر از خود کشی است !

گاهی باید غرور خود را زیر پا گذاشت
تا کسانی که بر آن ها حکومت می کنیم
در آسایش باشند

چند کشور در این مثال بزنم که نه با آمریکا می جنگند و نه با آمریکا بیعت کرده اند؟؟؟؟

وضعیت فرهنگ ، شعور و رفاه مردم آن ها را مقایسه کنید با وضعیت ایران و جبهه مقاومت

در کشورهای به اصطلاح انقلابی همه چیز فدای شور انقلابی می شود !

چرا ما نباید یکی از این کشور ها باشیم

در دنیای کنونی انرژی هسته ای جای خود را به انرژی های تجدید پذیر داده

ما هنوز برای لجبازی با مجامع جهانی میلیار دها دلار زیان می دهیم

تا انرژی هسته ای ( بمب هسته ای ) داشته باشیم!

اگر هدف امنیت و آسایش و رفاه و تکامل مردم است

هزاران راه جز این مسیر کنونی وجود دارد

اگر هدف قدرت طلبی و حکومت است

( دقت کنید که خود قدرت طلبی ، حتی اگر بدون ثروت باشد ، دنیا طلبی است )

نباید اسلام را بازیچه این امر قرار داد

این اشخاص که اسلام را بازیچه دنیا طلبی خود کرده اند

روزی در پیشگاه الهی باید پاسخگو باشند!!!

در مورد ژاپن گفتید

فقط کافیست رفتار مردم و دولت ژاپن در هنگام وقوع زلزله را
با رفتار مردم و دولت ایران و دیگر کشورهای جبهه مثلا مقاومت مقایسه کنید

تا به تفاوت های فرهنگی جبهه مقاومت و کشورهایی که فهمیده اند جنگ تنها راه حل نیست پی ببرید

در ضمن ایران نیز تحت سلطه است

نگاهی به اقتصاد و فرهنگ ایران و ایرانیان بی اندازید

فرهنگ و اقتصاد آن را با زمانی که ایران از غرب تا شرق را تحت سلطه داشت مقایسه کنید

تا معنای تحت سلطه بودن را به وضوح درک کنید !!!!

ایرانی که حتی دست به دامن امثال کره شمالی و هند و سریلانکا و ... !!! شده است

این که اگر یک روز چین ما را تحریم کند، چه فاجعه ای در ایران رخ خواهد داد ، بماند!!!!!
( با توجه به این که حتی برای مواد اولیه کوچکترین نیاز ها مثل قوطی و پاکت ، پوشک و... به واردات نیازمندیم)
در پناه حق تعالی

شروحیل;1002238 نوشت:
هزینه های نظامی را حذف کرد

ژاپن و آلمان از دارندگان بزرگترین و قدرتمندترین ارتش های جهان و سازنده ی بهترین تسلیحات نظامی هستند و هیچ وقت درجه اهمیت نیروی نظامی در این کشور ها کم نشده، بلکه متناسب با کاهش سطح تهدید فعالیت نظامیشون کاهش داشته. لطفا مثال بهتری بزنید.

momi14;1002330 نوشت:
ژاپن و آلمان از دارندگان بزرگترین و قدرتمندترین ارتش های جهان و سازنده ی بهترین تسلیحات نظامی هستند و هیچ وقت درجه اهمیت نیروی نظامی در این کشور ها کم نشده، بلکه متناسب با کاهش سطح تهدید فعالیت نظامیشون کاهش داشته. لطفا مثال بهتری بزنید.

سلام و عرض ادب

برادر گرامی

این کشور ها اول زیر ساخت هاشون رو درست کردن و فرهنگ جامعه رو اصلاح کردن و فقر رو در جامعه کاهش دادن

بعد دوباره شروع کردن به ساخت تسلیحات نظامی و هزینه های نظامی

شما هزینه های واقعی نظامی ایران ( نه صرفا لفظی ) رو با توجه به درآمد و تولید ناخالص داخلی ایران مقایسه کنید

مهاجرت و از دست دادن نخبگان که جزو بزرگترین هزینه های ایران هست رو مقایسه کنید

منابع طبیعی ایران رو که چند برابر کل اتحادیه اروپا + ژاپن هست رو مقایسه کنید

می بینید اوضاع چطور هست!

در ضمن حرف بنده ایجاد تناسب بین مخارج هست

باور بفرمایید اگر برنامه ریزی صحیح انجام بشه

و روی آموزش سرمایه گذاری صحیح بشه

همین قدرت نظامی ایران ( با توجه به اصلاح و هدفمند شدن استفاده از منابع موجود ) می تونه چند برابر ابر قدرت ها بشه

به شرطی که به آموزش و نخبگان بها داده بشه

و اولویت این ها باشه

نه صرفا جنگ با آمریکا به هر قیمتی !

حتی نابودی خودمون !

در پناه حق تعالی

momi14;1002330 نوشت:
ژاپن و آلمان از دارندگان بزرگترین و قدرتمندترین ارتش های جهان و سازنده ی بهترین تسلیحات نظامی هستند و هیچ وقت درجه اهمیت نیروی نظامی در این کشور ها کم نشده، بلکه متناسب با کاهش سطح تهدید فعالیت نظامیشون کاهش داشته. لطفا مثال بهتری بزنید.

شروحیل;1002373 نوشت:
سلام و عرض ادب
برادر گرامی
این کشور ها اول زیر ساخت هاشون رو درست کردن و فرهنگ جامعه رو اصلاح کردن و فقر رو در جامعه کاهش دادن
بعد دوباره شروع کردن به ساخت تسلیحات نظامی و هزینه های نظامی

کشورهایی مثل ژاپن و آلمان و عمده کشورهای پیشرفته در هر قسمتی از صنعت که ورود پیدا می کنند طرح های توسعه و پیشرفت آن هم بلند مدت دارند که از ظرفیتهای دانشگاهی خود در این زمینه استفاده می کنند. بخش مهمی از این سرمایه گذاریها توسط شرکتهای قدرتمند خصوصی انجام می شود. آنها در علوم پایه حتی ریاضی هم سرمایه گذاری می کنند. در زمینه های اجتماعی و مدیریتی و علوم انسانی هم آنها به همین شدت صنعت و تکنولوژی فعال هستند.

این چیزها را که انسان می بیند یاد دوران طلایی ایرانی و اسلامی قدیم میافتد و تازه می فهمد که ما از غرب و شرق که نه. ما فرسنگها از خودمان عقب افتاده ایم !!! البته دستهایی هم هستند در داخل و خارج که حالا به هر دلیلی عقب نگهمان می دارند.

با عرض سلام به تمام دوستانہ
من جسته و گریخته مطالب را خواندم و نهایتا به این نتیجه رسیدم که متاسفانه استدلالی قوی در برخورد دو گانه ج ا با غرب و روسیه و چین وجود ندارد و هر آنچه مطرح میشود بیشتر توجیه است تا استدلال. یک سوال ساده از جناب مسلم می پرسم:
اگر ج ا آنقدر از نظر نظآمی اقتصادی و پشتیبانی مردمی قوی باشد که نیازی به حمایت چین و روسیه نداشته باشد و بتواند با هر متجاوز به حقوق مظلومی در هر کجای جان مقابله کند آیا باز هم در مقابل جنایات روسیه و چین ساکت می نشیند؟ آیا در چنان شرایطی شما همچنان میتوانید تفکیکی بین دو جنایتکار شرقی و غربی قائل شوید؟ فرض کنید حکومت آرمانی امام زمان است، آیا درآن حکومت شما میتوانید از روسیه درمقابل آمریکا دفاع کنید؟ پس قبول بفرمائید افتادن در دامان شرق توجیهی ندارد جز اینکه حاکمیت ج ا تداوم حیات خود را در ایجاد ارتباط قوی با چین و روسیه و نادیده گرفتن جنایات آنها می بیند.

شروحیل;1002373 نوشت:
این کشور ها اول زیر ساخت هاشون رو درست کردن و فرهنگ جامعه رو اصلاح کردن و فقر رو در جامعه کاهش دادن
بعد دوباره شروع کردن به ساخت تسلیحات نظامی و هزینه های نظامی

چقدر ساده لوحانه...!!

مسلم;1002421 نوشت:
چقدر ساده لوحانه...!!

سلام و عرض ادب

بگذارید نهایت ساده لوحی را نشانتان دهم


فرزند یکی از رهبران دانشجویان گروگان‌گیر سفارت امریکا


در شهر آلبانی ایالت نیویورک امریکا زندگی می‌کند

او در دوره اوباما از طریق برنامه‌ای برای دانشجویان محروم از تحصیل
که بودجه‌اش را وزارت خارجه امریکا می‌داد،
در دانشگاه آلبانی پذیرش گرفت

البته از این دست موارد بسیار زیاد است !

آنان که جرقه دشمنی ها را زدند و ایران را در مجامع بین المللی حامی تروریسم معرفی کردند

اکثرا اکنون جیره خور آمریکا هستند

همین هزینه های کنونی ژاپن و خرید سلاح از آمریکا ، به گفته دولت ژاپن ، برای دفاع از ژاپن در برابر کره شمالی است !!!

همان کره شمالی که تا دیروز با آمریکا دشمن بود و امروز با ترامپ روابط بسیار صمیمانه دارد !

واقعا ساده لوح هستند
آنانکه فکر می کنند
ابر قدرت ها جلوی تریبون به شکست خود اعتراف می کنند

نه برای فریب دادن دیگران

بلکه برای کوچک کردن و خوار کردن خودشان!!!!!

ساده لوح کسانی هستند که خودشان هم نمی دانند ، بازیچه و اسباب بازی جنگ نیابتی و ساختگی شرق و غرب شده اند !

برای فروش سلاح بیشتر !


به خدا سوگند! احدی از ما، پیش از خروج حضرت قائم علیه السلام خروج نمی کند،
مگر این که همانند جوجه پرنده ای باشد
که پیش از آن که بال و پر او ردیف شود،
از لانه ی خود بیرون زده و پرواز کند .

البته به زمین می افتد آن را گرفته و کودکان ابزار بازی و سرگرمی خود قرار می دهند .

[=IranSans] الکافی، ج 8، ص 264، ح 382; وسائل الشیعة، ج 15، ص 50، ح 1، باب 13 .

در پناه حق تعالی

سلام و احترام چالشگر عزیز

چالشگر;1002409 نوشت:
نهایتا به این نتیجه رسیدم که متاسفانه استدلالی قوی در برخورد دو گانه ج ا با غرب و روسیه و چین وجود ندارد


استدلال را باید با استدلال رد بفرمایید، وگرنه میشود جدل...! شما هیچ دلیلی بر رد سخن بنده ارائه نکردید، و صرفا آن را توجیه دانستید!
بنده عرض کردم بین کسی که ظلم می کند و کسی که هویتش ظلم و استکبار است باید فرق گذاشت، شما در مراودات فردی و اجتماعی خودتان هم این را رعایت می کنید، آیا کسانی که با ایشان ارتباط داشته و ارتباطتان را با ایشان قطع نکرده اید همه عادل هستند به گونه ای که هیچ ظلم و بی عدالتی در کارنامه ی آنها نمی بینید؟

خب دلیل شما بر رد این ملاک در ارتباط ها که بسیار روشن و منطقی است، چیست؟


چالشگر;1002409 نوشت:
اگر ج ا آنقدر از نظر نظآمی اقتصادی و پشتیبانی مردمی قوی باشد که نیازی به حمایت چین و روسیه نداشته باشد و بتواند با هر متجاوز به حقوق مظلومی در هر کجای جان مقابله کند آیا باز هم در مقابل جنایات روسیه و چین ساکت می نشیند؟ آیا در چنان شرایطی شما همچنان میتوانید تفکیکی بین دو جنایتکار شرقی و غربی قائل شوید؟ فرض کنید حکومت آرمانی امام زمان است، آیا درآن حکومت شما میتوانید از روسیه درمقابل آمریکا دفاع کنید؟ پس قبول بفرمائید افتادن در دامان شرق توجیهی ندارد جز اینکه حاکمیت ج ا تداوم حیات خود را در ایجاد ارتباط قوی با چین و روسیه و نادیده گرفتن جنایات آنها می بیند.

اولا: بنده از سکوت در برابر ظلم حمایت نکردم، با ظلم در هر کجای جهان باید مقابله کرد، اما اینکه فوری ارتباطمان را قطع کرده و مرگ بر آنها سر دهیم برای زمانی است که آن کشور استعمارگر باشد؛ ما کی گفتیم در برابر ظلم دیگران ساکت باشیم؟ این را شما پیدا کنید و بعد جمهوری اسلامی را به آن متهم کنید. اولا دست داشتن چین و روسیه در حادثه میانمار مستقیم نیست، اخبار ضد و نقیض هم در این باره زیاد است می توانم چندین لینک به شما بدهم که ببینید مسئله به این شفافی حمایت آمریکا از داعش و دیکتاتورهای منطقه و مانند آن نیست.
ثانیا چه سکوتی؟ مقام معظم رهبری به عنوان سکان دار این انقلاب در برابر ماجرای میانمار سکوت کردند؟
اینکه بر فرض دستگاه دیپلماسی کشور در این مسئله ضعیف وارد شد که ربطی به انقلاب ندارد؛ ما که نمیگوییم همه رفتار مسئولین 100درصد اسلامی است که!!

ثانیا: بر فرض که این موضع دوگانه بین چین و روسیه با امریکا برای تداوم حاکمیت جمهوی اسلامی باشد، خب این چه مشکلی دارد؟ مگر پیامبر(ص) برای تداوم حکومت خویش با مشرکین در حدیبیه صلح نکرد و حتی برخی از ظلم های ایشان را نپذیرفت؟ مگر نپذیرفت که هر مسلمانی که از مکه فرار کرده و به مدینه بیاید را باید به مشرکین پس بدهد، و مگر پس نداد؟!

یا حق

مسلم;1002429 نوشت:
اما اینکه فوری ارتباطمان را قطع کرده و مرگ بر آنها سر دهیم برای زمانی است که آن کشور استعمارگر باشد

سلام

پس چرا با انگلیس رابطه داریم!؟

سلام و احترام

قدیما;1002434 نوشت:
پس چرا با انگلیس رابطه داریم!؟


انگلیس یک قطب استعمارگری مثل شوروی در برابر آمریکا به حساب نمی آید، اما با این حال خوی استعمارگری دارد و باید در ارتباط با آن خیلی مراقب بود، و بنده هم از این جهت با شما هم نظر هستم، اما در هر صورت تشخیص این مصلحت بر عهده مجلس گذاشته شد که ظاهرا مجلس چنین تشخیصی نداده است، در سال 1390 سطح روابط بین ایران و انگلیس از سفیر، به کاردار تنزل یافت، اما دوباره در سال 94 پس از برجام، سفارت خانه های ایران و انگلیس مجددا بازگشایی شد.

مسلم;1002429 نوشت:
استدلال را باید با استدلال رد بفرمایید، وگرنه میشود جدل...! شما هیچ دلیلی بر رد سخن بنده ارائه نکردید، و صرفا آن را توجیه دانستید!
بنده عرض کردم بین کسی که ظلم می کند و کسی که هویتش ظلم و استکبار است باید فرق گذاشت، شما در مراودات فردی و اجتماعی خودتان هم این را رعایت می کنید، آیا کسانی که با ایشان ارتباط داشته و ارتباطتان را با ایشان قطع نکرده اید همه عادل هستند به گونه ای که هیچ ظلم و بی عدالتی در کارنامه ی آنها نمی بینید؟

خب دلیل شما بر رد این ملاک در ارتباط ها که بسیار روشن و منطقی است، چیست؟


با عرض سلام
من مطلقا دنبال جدل نیستم. اگر سوء تفاهمی رخ داده پوزش می خواهم. شما در فرمایشتان از (ملاک) سخن گفتید. فکر کنم محور بحث اساسا باید همین باشد: ملاکی برای سنجش خوب و بد، زشت و زیبا خق و نا حق و ظلم و عدل! اگر ما ملاک یکسانی برای سنجش رخداد های پیرامون خود داشته باشیم، آنگاه رفتار یکسانی هم در عکس العمل به رخداد ها خواهیم داشت. مشکل آنجا شروع می شود که ملاک ها برای سنجش یک رفتارخاص از سوی دو فرد، کشور ویا به طور کلی عامل مختلف، تفاوت پیدا می کند. این دقیقا همان ایرادی است که ما به امریکا می گیریم. مثلا وقتی نرمش و مدارای آمریکا در مقابل داستان جمال خاشقچی را می بینیم میگوییم (آمریکا رفتار دوگانه دارد و اگر این اتفاق توسط ایران افتاده بود آمریکا غوغا به پا کرده بود) سپس، اسم این رفتار دوگانه آمریکا را (توجیه) جنایت های آل سعود می گذاریم. درست است؟
اگر کمی عمیق تر به این داستان نگاه کنیم، خواهیم دید توجیه آمریکا به دلیل داشتن منافع در حکومت آل سعود است. در واقع منافع آمریکا در عربستان باعث شده این کشور چشم خود را بر روی حقایق ببندد.
تصور بنده این است در مورد طلم هایی که توسط دول شرقی رخ می دهد هم، منافع نظام باعث می شود نظام چشم خود را به روی این رخداد ها ببندد و در مقابل آنها نرمش ویا رفتاری متفاوت با آنچه در خاور میانه رخ می دهد داشته باشد.
این رفتار دوکانه و یا توجیه، در تمام کشور های جهان وجود دارد و چیز غریبی نیست. شما کمتر دولتی را میتوانید پیدا کنید که بجای توجیه تابع حقیفت باشد. اما از آنجائیکه قرار بود (ما) متفاوت باشیم، رخدادن چنین رفتاری از سوی حاکمیت با آرمانهای تعریف شده برای ما متفاوت است و سوال ایجاد می کند.
با تشکر

مسلم;1002429 نوشت:
سلام و احترام چالشگر عزیز
مگر پیامبر(ص) برای تداوم حکومت خویش با مشرکین در حدیبیه صلح نکرد و حتی برخی از ظلم های ایشان را نپذیرفت؟ مگر نپذیرفت که هر مسلمانی که از مکه فرار کرده و به مدینه بیاید را باید به مشرکین پس بدهد، و مگر پس نداد؟!

یا حق

سلام و عرض ادب

ابتدا این که ایشان برای حفظ صلاح اسلام این کار را انجام دادند ! نه برای حفظ قدرت و حکومت!

باتوجه به این قیاس جنابعالی ! رابطه داشتن با آمریکا هم مثل روسیه و چین مشکلی ندارد!

پس چرا مواضع دوگانه؟؟؟؟

با سلام و عرض ادب

چالشگر;1002483 نوشت:
من مطلقا دنبال جدل نیستم

بله من شما را توصیف نکردم، بنده در مقام توصیف نوع سخن گفتن و کلام بودم، عرض کردم چنین کلامی جدلی است@};-

چالشگر;1002483 نوشت:
تصور بنده این است در مورد طلم هایی که توسط دول شرقی رخ می دهد هم، منافع نظام باعث می شود نظام چشم خود را به روی این رخداد ها ببندد و در مقابل آنها نرمش ویا رفتاری متفاوت با آنچه در خاور میانه رخ می دهد داشته باشد.
این رفتار دوکانه و یا توجیه، در تمام کشور های جهان وجود دارد و چیز غریبی نیست. شما کمتر دولتی را میتوانید پیدا کنید که بجای توجیه تابع حقیفت باشد. اما از آنجائیکه قرار بود (ما) متفاوت باشیم، رخدادن چنین رفتاری از سوی حاکمیت با آرمانهای تعریف شده برای ما متفاوت است و سوال ایجاد می کند.

ببینید ما در ایران دو چیز داریم، یکی سیاست های جزئی موقت که بر عهده دستگاه دیپلماسی کشور است، و یکی رویکرد کلی نظام که بر عهده رهبری است، آنچه که از مواضع دوگانه می گویید در خصوص دستگاه دیپلماسی کشور تاحدی پذیرفتنی است، یعنی ممکن است دولت به خاطر برخی مصالح با برخی دولت ها روابطش را کاهش داده و یا تقویت کند، اما آنچه که به عنوان رویکرد کلان کشور که توسط مقام معظم رهبری ترسیم می شود قابل طرح است، نگاه یکسان به مقوله ظلم است، من در پست های پیشین به سخنان صریح ایشان در خصوص ظلم و جنایات میانمار اشاره کردم.

البته باز هم بر این قاعده روشن و صریح تأکید می کنم که اگر رویکرد ظلم ستیزی یک رویکرد ثابت بوده و ملاک آن قابل تغییر نیست، اما نوع برخورد با طالم، و ایستادگی در برابر ظلم ملاک واحدی نداشته و لزوما به معنای قطع ارتباط و مرگ بر آن ظالم گفتن نیست، بلکه این تابع شرایط است، که آن ظالم کیست، ظلمش چیست، و رویه اش کدام است.

سلام جناب شروحیل عزیز
خواهش می کنم بیشتر دقت بفرمایید

شروحیل;1002488 نوشت:
ابتدا این که ایشان برای حفظ صلاح اسلام این کار را انجام دادند ! نه برای حفظ قدرت و حکومت!

شما باید اثبات کنید این دو تا غیر از هم هستند! پیامبر(ص) اگر کاری به حکومت نداشت آنها کاری با او نداشتند! اگر میگفت فقط بنشینید در خانه نماز بخوانید و روزه بگیرید چه کسی با او کار داشت؟ اگر از توحید او ترسیدند چون مقام و حکومت آنها را که بر پایه بت پرستی بنا شده بود به خطر می انداخت، وگرنه حتی اگر امام حسین(ع) میگفت من فقط دنبال نماز و روزه هستم یزید هم میامد پشت سرش به او اقتدا می کرد!

شروحیل;1002488 نوشت:
باتوجه به این قیاس جنابعالی ! رابطه داشتن با آمریکا هم مثل روسیه و چین مشکلی ندارد!

من به سیره پیامبر(ص) اشاره کردم که طبق آن میشود در صورت مصلحت با مشرکین صلح کرد، این نتیجه قطعی است؛ شما هر نتیجه دیگری هم می خواهید می توانید از آن بگیرید، اما در اثبات آن مقداری که ما به دنبال آن بودیم تردیدی نیست

مسلم;1002496 نوشت:
سلام جناب شروحیل عزیز
خواهش می کنم بیشتر دقت بفرمایید

شما باید اثبات کنید این دو تا غیر از هم هستند! پیامبر(ص) اگر کاری به حکومت نداشت آنها کاری با او نداشتند! اگر میگفت فقط بنشینید در خانه نماز بخوانید و روزه بگیرید چه کسی با او کار داشت؟ اگر از توحید او ترسیدند چون مقام و حکومت آنها را که بر پایه بت پرستی بنا شده بود به خطر می انداخت، وگرنه حتی اگر امام حسین(ع) میگفت من فقط دنبال نماز و روزه هستم یزید هم میامد پشت سرش به او اقتدا می کرد!

سلام و عرض ادب

برادر گرامی

شما باید ادعای خود را از زبان ائمه یا خود پیامبر ( سلام خداوند برآن ها باد ) اثبات کنید

تنها قیام کننده امام حسین (ع) بود ، که هدف خود را امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد ، نه رسیدن به قدرت و حکومت !

به مذاق شما خوش بیاید یا نیاید

هدف امر به معروف و نهی از منکر است

چه با حکومت و چه بدون حکومت !

حکومت برای اولیای خدا وسیله است نه هدف!

بر عکس برخی دیگر که تنها هدفشان حکومت است و اسلام وسیله ایشان است!

مسلم;1002496 نوشت:

من به سیره پیامبر(ص) اشاره کردم که طبق آن میشود در صورت مصلحت با مشرکین صلح کرد، این نتیجه قطعی است؛ شما هر نتیجه دیگری هم می خواهید می توانید از آن بگیرید، اما در اثبات آن مقداری که ما به دنبال آن بودیم تردیدی نیست

برادر گرامی

تاپیک در مورد مواضع دوگانه بود !

با توجه به فرمایشات شما
می توان با مشرکین صلح کرد
( البته روسها و چینی ها کمونیست هستند و خدایشان منافع ایشان است ، نه منافع و خدای یکتا ( شرک ) !)

پس بدون شک با آمریکا هم می توان صلح کرد

این مواضع دوگانه در برابر کمونیست ها و اهل کتاب و سینه زدن در حسینیه کمونیست ها !

نشان از مساله سیاسی دارد ! نه دینی!

در پناه حق تعالی

موضوع قفل شده است