313 یار،ران امام زمان،منتظر واقعي،

آیا می شود ما نیز جزء 313 یار امام زمان (عج) باشیم؟

به نام خدا
با سلام. با توجه به اینکه نام 313 یار امام زمان )عج( مشخص است و در روایتی )اگر اشتباه نکنم خطبه البیان( نام و شهر آن ها ذکر شده است آیا ما که نام ما جزو آنان ذکر نشده امیدی داریم که جزو آنان باشیم؟

313 یار امام زمان چه کسانی هستند؟

[="Tahoma"][="Red"]1- هنگامی که از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلّم در مورد آیه ی 54 سوره مائده سؤال کردند، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم دست خود را بر شانه ی سلمان فارسی نهاد و فرمود: «منظور از این یاران ، هموطنان این شخص هستند».
سپس فرمود: «لَوْ کانَ الدَّینُ مُعَلَّقاً بِالثُّرَیّا لِتَناوَلَهُ رجالٌ مِنْ اَبْناء الْفارْسِ »
اگر دین به ستاره ی ثریا بسته باشد و در آسمانها قرار گیرد ، مردانی از فارس آن را در اختیار خواهند گرفت («نورالثقلین»، ج 1، ص 642)
2-امام صادق (علیه السلام) فرمود: «اتّقِ العرب فإنّ لهم خبر سوء ، أما أنّه لم‏یخرج مع القآئم منهم واحد»؛ «از عرب بپرهیز، زیرا براى آنها خبر ناگوارى است. آگاه باش كه هیچ كس از عرب با قائم خروج نخواهد كرد.» (بحارالأنوار، ج 52، ص 333)
3- أَیْنَ ما تَکونوا یَأتِ بِکُمُ اللهُ جَمیعاً (بقره/148) «هر کجا که باشید خداوند شما را حاضر می کند»
امام باقر علیه السّلام در تفسیر آیه فرمود: «منظور یاران قائم هستند که 313 نفرند ، به خدا سوگند منظور از امّت معدوده (که در آیه 8، سوره هود آمده) آنها هستند ، به خدا سوگند در یک ساعت همگی جمع می شوند همچون پاره های ابر پائیزی که بر اثر باد جمع و متراکم می گردد.» («نور الثّقلین»، ج 1، ص 139، «بحارالانوار»، ج 52، ص 342)
4- طبق بعضی از روایات 313 نفر از یاران مخصوص حضرت مهدی (علیه السلام) از عجم هستند. («اثباة الهداة»، ج 7، ص 92)
«اعاجم» یعنی غیر عربها ، چنانکه هم اکنون نیز ما نشانه هایش را در ایران ، افغانستان و پاکستان و ... می بینیم ، امام زمان (علیه السلام) یاران بسیار مقاوم و خستگی ناپذیر و مخلص در این کشورهای عجمی دارد. همین افراد می توانند هسته ی مرکزی ارتش نیرومند امام عصر علیه السلام را در کشور های عجمی تشکیل دهند و سپس به توسعه ی آن اقدام جدّی کنند. («حضرت مهدی، فروغ...»، ص 241)
5- «قالَ لَو أنَّ لِی بِکُمْ قُوَّةً أوْ آوِی إلی رُکْنٍ شَدیدٍ (هود/80)
گفت: (افسوس) ای کاش در برابر شما قدرتی داشتم یا تکیه گاه و پشتیبان محکمی در اختیار من بود (آنگاه می دانستم که به شما پست فطرتان چه کنم)
امام صادق علیه السّلام فرمود: منظور از «قوّه» همان قائم (علیه السلام) است و منظور از «رکن شدید» (پشتیبان محکم) 313 نفر از یارانش هستند. («اثباة الهداة»، ج 7، ص 100)
6- در روایتى امام جواد (علیه السلام) به عبدالعظیم حسنى (علیه السلام) فرمود: «...وهنگامى كه براى او این تعداد «313 نفر» از اهل اخلاص جمع شد خداوند امر او را ظاهر خواهد كرد...». ( كمال الدین، ج 2 ص 377)
7- سید بن طاووس در حدیثى از امام على (علیه السلام) درباره اصحاب امام زمان (علیه السلام) نقل مى‏كند كه فرمود: «آنها 313 نفرند به عدد اصحاب بدر ...». (التشریف بالمنن، ص294-288)
8- از جمله آن روایات اینكه شیخ طوسى به سندش از جابر جعفى از امام باقر (علیه السلام) نقل كرده كه فرمود: «یبایع القآئم بین الركن والمقام ثلاثمائة و نیّف عدّة أهل بدر... »؛ «بین ركن و مقام سیصد واندى به عدد اهل بدر با قائم بیعت خواهند كرد...»(الغیبة، طوسى، ص 284 ؛ بحارالأنوار، ج 52، ص 334)
9- در تفسیر آیه {وَلَئِنْ أَخَّرْنا عَنْهُمُ العَذابَ إِلى أُمَّةٍ مَعْدُودَةٍ} از امام باقر و امام صادق (علیه السلام) نقل شده كه فرمودند: «همانا امت معدوده 313 نفر از اصحاب مهدى در آخرالزمان است همانند عدد اهل بدر ، كه در یك ساعت اجتماع مى‏كنند...». (ینابیع الموده، ص 509)
10- امام باقر علیه السلام فرموده است: «خداوند برای حضرت قائم (علیه السلام) – از دورترین شهرها، به تعداد جنگاوران جنگ بدر، 313 مرد را جمع می کند». (اعلام الوری، ص 310)
11- هنگام ظهور، نخستین کسانی که پس از جبرئیل امین با امام قائم (علیه السلام) بیعت می کنند، همین 313 نفرند. («حضرت مهدی (علیه السلام) ، فروغ...»، ص 223)
12- این افراد در روایات شبیه به 313 نفر مسلمانان شجاع و سلحشوری شده اند که در جنگ بدر، نخستین شکست بزرگ را بر کفّار و دشمنان اسلام وارد آورند. به علاوه، اینان پرچمداران روی زمین، و حاکمان خدا بر مردم در سراسر زمین می باشد. (همان مدرک. ص 224)
13- در روایات به وفور نامی از یک گروه 313 نفری به میان آمده است که این افراد از نژاد «عجم» هستند و برخی از آنها بدون وعده ی قبلی در مکّه به حضور امام قائم (علیه السلام) شرفیاب می گردند. («اثباة الهداة»، ج 7،ص92)
14- ثم اذا قام تجتمع اليه اصحابه على عدّة اهل بدر و اصحاب طالوت و هم ثلثمأة و ثلاثة عشر رجلا، كلّهم ليوث قد خرجوا من غاباتهم مثل زبر الحديد لو انّهم همّوا بازالة الجبال الرّواسى لازالوها عن مواضعها فهم الذين وحّدوا اللّه به حق توحيده ، لهم بالليل اصوات كاصوات الثواكل خوفا من خشية اللّه تعالى ، قوّام الليل ، صوّام النهار ، و كانّما ربّاهم أبٌ واحدةٌ قلوبهم مجتمعة بالمحبة و النصيحة..( (نوائب الدّهور فى علائم الظهور ، ج 2ص 114ط)
... چون قيام كند جمع مى‏شوند به سوى او يارانش كه به شماره اصحاب بدر و اصحاب طالوتند و ايشان سيصد و سيزده نفرند. همه آنها شيرانى هستند كه از كمينگاه‏هاى خود بيرون آيند مانند پاره‏هاى آهن ، اگر ايشان اراده كنند كه كوه‏هاى سخت را از جا بِكَنند هر آينه آنها را از جاهاى خود مى‏كَنند. پس ايشانند كسانى كه خدا را به وسيله مهدى بيگانگى پرستش مى‏كنند. براى ايشان در شبها، صداهايى مانند صداهاى زنهاى جوان مرده از ترس خدا است نماز گذارندگانند در شبها و روزه دارانند در روز ، گويا يك پدر و يك مادر آنها را تربيت كرده‏اند. دلهاشان در دوستى كردن به همديگر و پند دادن به يكديگر با هم جمع و يكى است . [/][/]

ما بیائیم و313نفر راجور کنیم تا آقا امام زمان (ع)ظهور کنند

مرحوم علامه نهاوندی فرمودند که 313نفر از خوبای نجف به دور هم جمع شدند وگفتند ما بیائیم و313نفر راجور کنیم تا آقا امام زمان (ع)ظهور کنندخلاصه 313نفر راجور کردند ویه گل از میون خودشون گلچین کردندوگفتند این گل جمع ما برود ویه گوشه بشیند توسل به حضرت پیدابکنه وبه حضرت بگوید که آقا چرا ظهور نمی کنی اگه شما 313تا یار می خواهید ما313تایاربرای شما پیداکردیم خلاصه گل سرسبدجمع ه یه گوشه ای رفت و متوسل به حضرت شد. ناخودآگاه خوابش بردتوعالم رویا یه خیمه زیبائی رامشاهده کرد داخل خیمه شدودید که یه سفره پر از غذاهای متنوع پهن شده این آقا بااینکه زاهد بودو اهل خوردن نون خشکه فراموش کرد برای چی آومده وشروع به خوردن غذاهها کردچند لحضه بعد یه زن جمیله وارد خیمه شد وبه این مرد پیشنهاد ازدواج کرد ومرد قبول کرددرهمین هنگام که مرد خطبه عقد راخواند در خیمه را یکی زد وگفت آقا حجه ابن حسن العسکری می گویند ما آماده ظهوریم می خواهی بیائی بیا مرد جواب دادبه آقا بگو چند لحضه صبر کند تابیام ...بعد چند لحضه دوباره در خیمه رازدند وگفتند آقا فرموده اند ما آماده ای ظهوریم اگه می خوای بیائی بیا .مرد جواب داد آقا این همه یاردارند حالا ما نیائیم چی می شود...تااین حرف رازد یه مرتبه از خواب پرید بالا ودید آنوقت تاحالا داشته فقط خواب می دیده


آری ماتنها به این دلیل مدعی دیانت شده ایم که دین بهانه ای برای رسیدن به منافع دنیویمان بوده آیا اگر به ما نیز وحی شود که خداوند فرموده اند همانند حضرت ابراهیم فزندت راقربانی کن آیا این کار راانجام می دهیم خلاصه اینکه



خود نگاهي منصفانه به تاريخ بياندازيد مردم کوفه 18000هزارنامه مشتاقانه براي امام حسين نوشتند تاامام حاکم کوفه شود اما هنگامي که امام علت خروجش ازمکه راگفت وبراي جنگيدن ياري طلبيد بيشترهمان کساني که براي امام نامه نوشته بودند برعليه امام شمشيرکشيدند


ودرتاريخ نمونه اين جوراتفاقات زياد است مثلا تازماني که حضرت مسيح مريضان رابه اذن خداوند شفامي داد پيش مردم عزيز بود تاآنجاکه حتي برخي ازمردم عبايشان رافرش زير پاي حضرت مي نمودنداما هنگامي که ديدند منافع دنيويشان درخطراست هيچ شکنجه اي راازاودريغ ننمودند .آري هيچ پيامبري نبوده استکه ازدست آزار مردم درامان باشد به همين علت بود که برخي پيامبران همچون موسي ،صالح ،شعيب ،حضرت ابراهيم و..براي مدتي ازميان قوم خود غائب شدندباورکنيد اگر امام زمان(عج)به گونه اي درميان مردم باشند که همه اورابشناسند آن وقت مي بينيد که دنياپرستان کربلاي ديگري به راه مي اندازند .پس غيبت حضرت بهانه . حفظ جان حضرت مي باشد