کار و اشتغال

آیا مشارکت و حضور اجتماعی زنان مساوی با اشتغال است؟

سلام
امیدوارم بتونیم به یه نتیجه خوبی برسیم تو این تایپک
جایگاه حضور اجتماعی زن در اسلام
نظر کارشناس و کاربران محترم اسک دین رو در این باره میخواستم بدونم
منظور از مشارکت و حضور اجتماعی زن چیست؟
مسائل چون فعالیتهای سیاسی، اقتصادی و... به چه میزان باید مهم باشد؟
آیا حضور بانوان در این گونه مسائل مشکلاتی ایجاد کرده؟ اگر پاسخ آری باشد راهکار چیست؟اگر خیر فواید آن چیست؟
میزان حضور باید مساوی و پایاپای با حضور آقایان باشد؟
چرا حضور اجتماعی زنان را صرفا اشتغال زنان میداند؟(این موضوع پررنگ تر دیده میشه) یعنی اکثر خانمها براش سر و دست میشکنند:)
پیشاپیش باتشکر از پاسخگوی کارشناس محترم و مشارکت کاربران گرامی
یاحق

بازاریابی اینترنتی

سلام و خسته نباشید.
ان شاءالله نماز و روزه اتان قبوال خدا باشه ;;). شب های قدر هم داره می رسه (اگه وصل شدین، که اصلا خدا داره دنبال بهونه می گرده تا همه رو به سمت خودش ببره و وصل کنه تا قشنگی اش رو به همه بچشونه؛ اگه وصل شدین و این قشنگی رو هم چشیدین و درک کردین؛ یادتون باشه که برای همه مخصوصا آقا و ... آخرش اگه یادتون بود برای ما هم دعا کنین [-O )
دوبار هست که چند نفر از بچه ها می آیند و درباره کار در شرکت های بازاریابی اینترنی می گویند Aggressive (network marketing). یک بوهایی داره میاد :-s .
خود بازاریابی اش مشکلی نداره، انگار بحث سر سودهایی است که در یک گروه از رده 2 به بعد داره تقریبا بدون زحمت خاصی به دست می آید :-w .
شنیده ام با آنکه بعضی از این شرکت ها اجازه ی کار در ایران را دارند (یعنی از بعضی از وزارت خونه ها تایید شده اند که خود این هم انگار جای بحث داره :-o [-( )، بعضی از مراجع نظر قطعی ای نداده اند و بعضی ها هم گفته اند که این کار حرام است =; . حتی اگر هم مشکل شرعی ای هم نداشته باشد (که یک کم که چه عرض کنم باید بگم خیلی عجیبه! :-? )، باز هم با این پولها ... $-) (کمی داره قضیه شبه ناک می شه :-? ). به قول اون حدیثه که میگه: ((فی حلاله ها سوال و فی حرامه ها عقاب !)) و اگه اشتباه نکنم حضرت سلیمان بود که بخاطر دعایش و اون حکمفرمایی عجیب که خدا به او داد باید جواب پس بده و آخرین پیامبری هست که به بهشت میره و یا قضیه پیامبر و پولی که به سلمان و ابوذر داد تا خرج کنند و بعد هم بالای اون سنگ داغ گزارش کار بدهند؛ باید حسابی جواب بدیم crying ~x( .
لطفا راهنمایی کاملی در این باره بکنید (یکی از آشناهای ما که خانم هم هست در یکی از این شرکت ها که با روش های خودشون جذب می کنند؛ رفته. می خواهم کمکش کنم که ان شاءالله بتونه تشخیص بده مسیری که داره میره درسته یا نه 8-> ).
امیدوارم اینطور فکر نکنید که ما با پول داشتن و پولدار شدن مشکلی داریم ولی اینجوری ... [-( .
متشکرم علی از مشهد :-h

اشتغال زنان و بحران جامعه

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام العلیکم؛ با توجه به سخنرانی های متعدد مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی، این مطلب برای کسانی که قدرت اجرایی دارند می تواند مفید واقع شود:

  • انتقاد : بیشتر کارمندهای شرکت های دولتی و خصوصی قریب به 60-70 درصدشان را زنان تشکیل می دهند که این مسئله موجب تغییر در ساختار اجتماعی آن هم در ابعاد گسترده می شود؛ چرا که اولاً زنان اغلب نان آور خانواده نیستند؛ یا بر حسب میل باطنی به تجملات روی می آورند و نیز خود را مسئول دیگران نمی دانند. ثانیاً، اگر مرد بی کاری که جایگاه او را اشغال نموده بخواهد از وی خواستگاری نماید، باید منتظر پاسخ منفی باشد؛ زیرا غیرت زن اجازه نمی دهد که با مرد بی کار ازدواج کند؛ در حالی که خواستگاری می تواند در شرایط عکس متفاوت باشد. ثالثاً، حالات رفتاری و گفتاری زنان بسیار شبیه به مردان شده و از این نظر آن مهربانی و مودتی که خداوند برای استحکام خانواده پایه گذاری نهاده از بین می رود و میل به ازدواج کاهش می یابد. رابعاً، بسیار مشاهده شده که مردان در محیط کار با زنان نامحرم انس کلامی گرفته و احساسات آنان را در جهت منافع خویش تحریک می کنند، چه همکار باشد یا چه ارباب رجوع؛ نتیجه فساد در محیط کار است. در نهایت این گونه بی عدالتی ها زمام کار را از دست عقل و منطق خارج نموده و جامعه را متلاشی می کند و این کار نباید حداقل در جامعه اسلامی صورت گیرد.
  • پیشنهاد : باید زنان برای کار در خانه و تربیت فرزندان و سایر خدماتشان حقوق دریافت کنند تا کار خویش را بی ارزش تصور نکنند و این گونه میل آنان به ازدواج نیز بیشتر می شود. با گسترش زندگی شهر نشینی و افزایش نیازها، همانند گذشته خدمات بلاعوض به طور مستقیم نمی تواند برای رفع نیازهای افراد کافی باشد و پول به عنوان یک واسط، دامنه این خدمات را گسترش می دهد و زنان نیز این کمبود را احساس می کنند.

چطوری خرج خانواده ام رو در بیارم؟

انجمن: 

سلام
من چهارساله بدون پشتیبان بودن خونوادم ازدواج کردم.مستاجر هستم و یه فرزند دارم .
به دلیل وجود اقساطی که داریم نیمی از درامدم همون ابتدای کار کسر میشه .با نیم دیگر درامد باید مایحتاج همسر و فرزندم را براورده کنم که متاسفانه با این گرونی و بی برکت بودن پول،به نیمه ماه نرسیده حقوقم تموم میشه .
همسرم زن پرتوقعی نیست و شرایط بنده را کاملا درک میکنه .به جز هزینه های روزمره زندگی از قبیل خوراک و پوشاک هزینه دیگه ای الحمدلله نداریم.اما نمیدونم واقعا این پول چطوری خرج میشه و کجا میره.
خلاصه به فکر کار دوم هستم...
خیلی دنبال کارم اما کاری که واقعا درامدش حلال باشه و با شرایط بنده جور در بیاد پیدا نکردم.
خانمم خیلی رو حلال بودن درامد تاکید داره(و البته خودم) و میگه کم باشه ما حلال باشه .

توروخدا موضوعمو حذف نکنید .
مخواستم چندتا کار حلال معرفی کنید .البته به عنوان کار دوم.
شاید ذهن من نرسه که به این سمت دنبال کار دوم باشم و شما بتونید یه راهی و روزنه ای بهم نشون بدین .
مچکرم

0(‘_’)0 - فارغ التحصیل بیکار - 0(‘_’)0

انجمن: 


سلام و عرض ادب خدمت دوستان بزرگوار

من احساس کردم در یک موضوعی بدجور :grye:نیاز به هم فکری :_loool: دارم و تصمیم گرفتم که یک تاپیکی بزنم

می خواستم اگه خودتون فکری یا ایده ای دارید یا در بین اقوام و آشنایانتون آدمی شبیه من می شناسید، مواردی رو که عملا دیدین که تونستن کار کنن و پول در بیارن رو بی زحمت توصیف کنید تا شاید بتونم ایده بگیرم....

فقط پیشنهاد هایی که به ذهنتون میاد رو با شرایط من مطابقت بدین و اگه احساس کردین بدرد من می خوره، زحمت تایپ کردنشو بکشین... منم برای هر پیشنهادی که شروط پایین رو رعایت کرده باشه:Cheshmak:، 14 تا صلوات هدیه می کنم....

خوب شرایط من:
1- تحصیلی: فارغ التحصیل یکی از گرایش های مهندسی نفت در مقطع ارشد
2- تاریخ اعزام به خدمت: تیر ماه سال 95 ( البته امیدوارم با خواهش و التماس 4 ماه جلو بندازن و بشه اول اسفند 94) .... این توضیح یعنی احتمالا 3 یا 5 یا 7 ماه دیگه باید 2 ماه برم آموزشی و آموزشی تمام وقت تو پادگان هستش...

3- خود سربازی: احتمالا اگه مسئولین نظام وظیفه قبول کنن که سربازیمو بندازن برای اول اسفند 94، صنعت نفت به این شرط بهم امریه داده ....
4- ساعت کاری امریه هم از صبح تا 4 بعد از ظهر هر روز می باشد ... 5 شنبه و جمعه هم تعطیل....
5- مشغالی هم که نیاز به سرمایه اولیه داشته باشه که منتفی هستش... البته اگه واقعا مورد مناسبی به ذهنتون می رسه ... یکی دو میلیون رو می شه جور کرد
6- وسیله نقلیه هم ندارم.... (یعنی مثلا مسافرکشی منتفی هستش... مگه واسه وسیله نقلیش یه راه حلی داشته باشید)

اینا که خدمتتون عرض کردم برای این بود که هم برای این مدت قبل اعزام اگه پیشنهادی دارین و هم برای دوران خدمتم اگه پیشنهادی دارین، بفرمایید تا استفاده ببرم.

در ضمن برای شاگردی در واحد های فنی (منظورم مشاغلی مثل تراشکاری و .. هست) هم پرس و جو کردم.... بیشترشون می گفتم اگه دوست داری بیا رایگان کار کن در عوض کار یاد می گیری.... یه مدلش هم گفت باید برای قطعه سازی پشته سر هم صفحات فولادی رو با دریل سوراخ کنی و به ازای هر سوراخی که ایجاد کنی مبلغ 70 ریال می گیری و اگه دستت روان باشه می تونی ماهانه 250 هزار تومن در بیاری...... بنابراین ترجیحا شاگردی رو توصیه نکنید چون تو شهر ما پول نمی دن

یه دنیا ازتون ممنون می شم اگه اون قسمت از تجربیات و پیشنهاداتتون رو که به وضعیت من می خوره ، به اشتراک بذارین:Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol:

دروغ گفتن در گزینش

انجمن: 

سلام.. سوالم 2 بخشه...اول اینکه کل خانواده عین لشکر دارن منو مجبور به تن دادن به پارتی بازی برای کار گرفتن میکنن به این کاری نداریم چون دارم به هر ترفندی شده با دعوا و غیره از این کار شونه خالی میکنم شما هم دعا کنید برام.. نه اینکه هر جا خواستگاری میرم چون بیکارم زن نمیدن:ok: این خودش باعث شده فشارها بیشتر بشه..

خوب سوال اول؟؟ ی کاری برام پیدا شده که حتما نیاز به معرف داره یعنی باید اول یکی تو رو معرفی کنه چون روال همینه یعنی تاییدی باشه بر سلامتت از نظر رفتاری..
حالا سوالم اینه این معرف که پارتی حساب نمیشه؟؟؟( اینم بگم باید گزینش برم و بعد تحقیق هم میان و کارهای عادی صورت میگیره) حالا با این شرایط موندم پارتی میشه یا معرف حساب میشه؟؟

سوال دوم..این معرف ما مگه باید در گزینش دروغ بگی که الان 1 سال ساکن تهرانی!!!! من گفتم والا دروغ گفتن بلد نیستم و ایشون گفتن این که دروغ نیست!!!!
حالا سوالم اینه چه کار کنم که این دروغ رو نگم؟؟ چون مطمعنم این دروغ باعث میشه اصلا این کارم پولش حلال نباشه چون بقول معروف خشت اول رو دارم کج میزارم..از مشاور محترم و دوستان عزیز راهنمایی میخوام..((امان از این خواستگاری که باعث شده به کجا برسیم..انصافا این حق ی جوون نیست که به این جا برسه.روزی رو خدا میده.والا ما که پشیمون شدیم از ازدواج....))

والا موندم چیکار کنم...ممنون میشم مشورت بدین به بنده...یا علی

اینفوگرافی کار و اشتغال از دیدگاه حضرت علی (ع)

انجمن: 


اینفوگرافی کار و اشتغال از دیدگاه حضرت علی (ع)