پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله

سوالات کمرشکن از مراجع شیعه (خطبه ۶۷ نهج البلاغه) سوال اول

با سلام


از اساتید گرامی تقاضا دارم به این شبهاتی که اهل سنت عنوان کرده اند پاسخ دهید

البته این شبهه شامل ۱۲ سوال است که بنده بعد از جواب هر سوال ,سوال دیگر را مطرح میکنم



سوال اول:در خطبه ۶۷ نهج البلاغه آمده که حضرت علی علیه السلام در مورد ماجرای سقیفه از یارانش می پرسد که انصار در سقیفه چه گفتند؟

و آنها پاسخ می دهند که انصار گفتند: زمامداری از ما و رهبری از شما مهاجرین انتخاب گردد پس حضرت علی علیه السلام فرمود: چرا با آنها به این سخن رسول خدا استدلال نکردید که آن حضرت درباره انصار سفارش فرمود: با نیکان آنها به نیکی رفتار کنید و از بدکاران آنها درگذرید و در این هنگام یارانش از حضرت علی علیه السلام پرسیدند چگونه این سخن آنها را از زمامداری و خلافت دور می کرد که حضرت علی علیه السلام در پاسخ می گوید: اگر زمامداری و حکومت در آنان بود سفارش کردن در مورد آنها معنایی نداشت.

حال ما در اینجا طبق گفته خود حضرت علی می گوئیم اگر خلافت فقط منحصر به اهل بیت پیامبر صلی الله علیه وسلم بوده است پس چرا اینقدر پیامبر صلی الله علیه وسلم در مورد اهل

بیت سفارش می کرده است( شیعه نیز دائم به این سفارشات اشاره دارد) اگر خلافت در بین اهل بیت می بود سفارش مکرر در مورد آنها معنایی نداشت و به طور مثال ممکن بود مردم در

غدیر خم یا جاهایی که شیعه معتقد است علی به عنوان خلیفه بلافصل معرفی می شده است به پیامبر صلی الله علیه وسلم بگویند تو می بایست سفارش ما را به علی بکنی نه

سفارش او را به ما ، چونکه او پس از تو خلیفه و حاکم بر ما خواهد شد و باید مراقب ما باشد.

پس طبق این سخن حضرت علی علیه السلام نتیجه می گیریم که دستوری از سوی خداوند یا پیامبر صلی الله علیه وسلم مبنی بر خلافت در اهل بیت نبوده است و شما نیز نمی توانید سخن حضرت علی را قبول نکنید.

آیا آنهمه که پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم، سفارش اهل بیت و خاندان خود را به دیگر مردم می کردند دلیل بر این نبوده که خلافت در خاندان ایشان نبوده است؟(ضمن اینکه چرا حضرت علی نمی گویند منظور از الائمه: من و فرزندان من هستند؟)

لازم به تذکر است که مراجع رافضی در پاسخ به این سوال می گویند: در مورد انصار چنین آمده که با نیکان آنها به نیکی رفتار کنید و از بدکاران آنها درگذرید ولی در مورد اهل بیت چنین چیزی نیامده است!!! که در جواب به مراجع رافضی باید گفت: سوال ما واضح است و صحبت از سفارش در مورد انصار است، خود حضرت علی فرموده: اگر زمامداری و حکومت در آنان بود سفارش کردن در مورد آنها معنایی نداشت.

خواننده گرامی دقت کند که حضرت علی زمامداری را گفته و سپس بطور صریح به سفارش در مورد ایشان اشاره دارد یعنی در واقع خود حضرت علی جمله با نیکان آنها به نیکی رفتار کنید و از بدکاران آنها درگذرید را به سفارش کردن معنا نموده است و آنرا نوعی سفارش دانسته اند و سوال ما نیز همین است که بنابراین طبق همین سخن حضرت علی پس اگر زمامداری در اهل بیت بود سفارشات دائم پیامبر صلی الله علیه وسلم در مورد ایشان معنا نداشت، پس سوال تنها در مورد سفارشات پیامبر در مورد ایشان است، آیا شما این جمله پیامبر صلی الله علیه وسلم در مورد انصار را سفارش می دانید یا خیر؟

خود حضرت علی در این خطبه آنرا سفارش دانسته است، حال شما می گویید: نه در مورد اهل بیت چنین جمله ای نیامده!! و در واقع کاری با بحث سفارش و سوال ما ندارید و اصلا رفته اید به سراغ موضوعی دیگر، البته دلیل آن کاملا روشن است، چون سوال ما جوابی ندارد. برخی دیگر از منتقدین باسواد نیز بجای پاسخ به این سوال می آیند و به موارد دیگری چون کتاب الله و عترتی اشاره می کنند که در پاسخ باید بگویم: جواب سوال ما چه شد؟!
لطفا پاسخ همین سوال و سخن حضرت علی را بدهید و ما فعلا با موارد دیگر کاری نداریم.

چرا ماجرای شق صدر معتبر نیست؟

سلام. گفته می شود که ماجرای شق صدر از دید شیعه معتبر نیست:

1.آیا این ماجرا در هیچ کتاب شیعی ذکر شده، یا فقط در منابع سنی آمده است؟

2.دلایل ما برای غیرمعتبر دانستن این داستان چیست؟

خلفاء

انجمن: 

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم و رحمة الله
موضوع این پست آشنایی با خلیفه ها است!
بخش اول:
خلفات بعد از پیامبر(ص)
پس از رحلت رسول اكرم (ص) عده ای با تشكیل سقیفه بنی ساعده جریان خلافت و جانشینی رسول خدا را به انحراف كشاندند و با تعیین شورا و سپس یك نفر را به عنوان خلیفه مسلمانان انتخاب كردند.
نخستین خلیفه ای كه بعد از رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ شورای سقیفه انتخاب كرد، ابوبكر فرزند ابوقحافه بود. وی دو سال از رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ كوچكتر بود و در این كه نام وی عبدالله یا عتیق بوده اختلاف نظر وجود دارد. گویا اصرار در این بوده كه نام وی عبدالله است، اما در این نیز تردید نشده كه وی را عتیق می‌نامیده‌اند. وی از طایفه‌ بنی‌تیم و از جمله طوایف قریش به شمار می‌رود. طایفه‌ بنی‌تیم در جاهلیت موقعیت ویژه‌ای نداشت، شاهد آن این كه ابوسفیان پس از روی كار آمدن ابوبكر گفت: «چه شده است كه حكومت در دست كم جمعیت‌ترین و ذلیل‌ترین قریش افتاده است.» حكایتی نقل شده كه ابوبكر با ذَغْفَل درباره‌ی نسبش سخن می‌گفت و حاصل آن این كه، طایفه‌ بنی‌تیم ضعیف‌ترین طوایف قریش شناخته می‌شده است. یكبار نیز كه ابوبكر به قیس بن عاصم گفت: چرا دخترانش را زنده بگور می‌كنند؟ او پاسخ داد: برای این كه بچه‌ای همانند تو نزایند.
درباره‌ شغل او در جاهلیت اختلاف نظر وجود دارد. كسانی كه در پی دست و پا كردن موقعیتی برای وی در جاهلیت بوده‌اند، گفته‌اند كه او تاجر بوده است، در حالی كه در برابر، نقل‌هایی وجود دارد كه شغل‌های ساده‌ای همچون شیردوشی[5] و امثال آن را به وی نسبت داده است. نقلی دیگر حكایت از آن دارد كه ابوبكر از نظر مالی گرفتار مشكل بوده، و در جاهلیت به كار معلمی و در اسلام به شغل خیاطی اشتغال داشته است.[6]
ابوبكر در حالی كه دو سال از رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ كوچكتر بوده از جمله مسلمانان نخستین دانسته شده است، گرچه بین این كه اولین مسلمان بوده یا چنانكه در نقلی آمده ایمان او به اسلام پس از پنجاه نفر بوده، اختلاف نظر وجود دارد.[7] طبیعی قضیه این است كه درباره‌ی وی كه نخستین خلیفه بوده این قبیل اختلاف نظرها وجود داشته باشد. شنیده نشده است كه وی در طول سال‌های دعوت در مكه،‌گرفتار فشار خاصی شده باشد، چنانكه به همراه مهاجران حبشه نیز نرفت، اما این فرصت را یافت كه شب هجرت رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ همراه آن حضرت باشد، بنا به نقلی كه در مباحث مربوط به هجرت آوردیم همراهی وی بدان دلیل بود كه پس از خروج آن حضرت از خانه وی نزد امام علی ـ علیه السّلام ـ آمده و وقتی شنید كه حضرت رفته است به دنبال ایشان رفت و به وی پیوست.
ارتباط ابوبكر با رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ پس از ازدواج آن حضرت با عایشه قوی‌تر گردید. باید توجه داشت كه عایشه زنی زیرك بود و در تمام سال‌های زندگی خود می‌كوشید تا در تحولات جاری سیاسی نقشی بر عهده داشته باشد. همین امر سبب شد تا موقعیت ابوبكر تا اندازه‌ای مستحكم شود. دیدیم كه چگونه علی ـ علیه السّلام ـ معتقد بود كه در جریان نماز ابوبكر، عایشه نقش اصلی را عهده‌دار بوده است. در حالی است كه ابوبكر هیچ مسئولیت سیاسی یا نظامی در دوره‌ ده ساله مدینه بر عهده نداشته است؛ اما توانست با درك موقعیت جناح‌های داخلی قریش و با بهره‌گیری از عناد قریشیان نسبت به امام علی ـ علیه السّلام ـ و نیز با همیاری جناح‌های میانی قریش ـ آنان كه در شمار بنی‌امیه و بنی‌هاشم نبودند ـ قدرت را به دست بگیرد.
ابوبكر یك شانس جدی به دست آورد و آن این بود كه درست در زمانی كه او خلافت را به دست گرفت موج ارتداد و مخالفت با اسلام در جزیره العرب بالا گرفت و مسلمانان كه همگی اصل اسلام را در خطر دیدند در مواجهه با این وضعیت مخالفت با ابوبكر را به مصلحت ندیدند. جالب است بدانیم، بلافاصله پس از روی كار آمدن ابوبكر، میان انصار و قریش اختلاف شد و این به خاطر شعری بود كه ابوبكر به طعنه در حق انصار گفت. پس از آن انصار از ابوبكر كناره گرفتند و عمروبن عاص نیز به تحریك قریش بر ضد آنان سخن گفت، در برابر فضل بن عباس و سپس امام علی ـ علیه السّلام ـ از انصار ستایش كردند. حسان بن ثابت به مناسبت همین حمایت علی ـ علیه السّلام ـ اشعاری در ستایش امام گفت و ضمن آن به كوشش برخی از رجال قریش اشاره كرد كه می‌خواهند موقعیت علی ـ علیه السّلام ـ را داشته باشند.[8] با این حال، به محض بالا گرفتن مخالفت‌ها، انصار كه علاقمند به اسلام بودند برای سركوبی مدعیان نبوت و دیگر مرتدین حركت كردند.
به علاوه درباره‌ی ابوبكر باید گفت، او شخصی محافظه كار و به مصلحت خویش می اندیشید و طبق گفته ی خویش خلافت نتیجه ی چرب زبانیش بود.[9]
ابوبكر چند بار تصریح كرد كه افرادی هستند كه از او به خلافت سزاوارترند. وی بعد از بیعت مردم با وی در خطبه‌ای گفت: من در حالی حكومت بر شما را عهده‌دار شدم كه بهتر از شما نیستم. این شاهد آن است كه او بر این باور بود كه لازم نیست بهترین مردم ‌حكومت را به دست گیرد. از وی نقل شده است كه عمر قوی‌تر از من است چنانكه سالم ـ مولای حذیفه ـ متقی‌تر،[10] با این حال عجیب است كه اصرار داشت تا حكومت را خود در دست داشته باشد. ابوبكر حكومت خود را «خلافه النبوه» معرفی می‌كرد، این تعبیر تضمین كننده‌ی جنبه‌ی دینی خلافت او بود. با این حال او خلافت خود را نه عنوان خلافت از خدا بلكه جانشینی رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ می‌دانست و خود را «خلیفه رسول الله» می‌نامید.[11]
همچنین درباره ی او گفته شده كه پدر او درباره ی غصب خلافت و گرفتن آن از خاندان اهل بیت ـ علیه السلام ـ معترض بود.
نخستین اقدام ابوبكر اعزام سپاه اسامه بود، سپاهی كه رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ در روزهای پایانی حیات خویش آن را آماده حركت به سمت شام كرده بود. پاره‌ای از مخالفت‌های سیاسی در پوشش كم سنی اسامه، سبب تأخیر سپاه مزبور شد، اما اكنون كه مسائل به ظاهر حل شده بود، همان كسانی كه بهانه‌جویی می‌كردند، به رغم موقعیت بحرانی جزیره العرب، تصمیم به اعزام سپاه اسامه گرفتند. آنان در برابر مخالفت‌هایی كه با اعزام سپاه می‌شد گفتند، به هیچ روی نمی‌توان از كاری كه رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ انجام داده صرف نظر كرد! ابوبكر گفت: حتی اگر بداند كه درندگان او را در مدینه خواهند خورد، ‌این سپاه را خواهد فرستاد.[12] سپاه اسامه به سوی شام رفت و پس از چهل روز بدون درگیری بازگشت. از آنجا كه رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ عمر را نیز در سپاه اسامه قرار داده بود، ‌ابوبكر از اسامه خواست كه اجازه دهد عمر نزد او بماند.
______________________________
[1] . المعرفه و التاریخ، ج1، ص238؛ مروج الذهب، ج2، ص298.
[2] . المصنف، عبدالرزاق، ج5، ص451؛ مستدرك حاكم نیشابوری، ج2، ص78.
[3] . مجمع الامثال، ج1، ص27.
[4] . شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید، ج13، ص177.
[5] . الفائق فی غریب الحدیث، ج4، ص12.
[6] . الافصاح، ص176.
[7] . نكـ : الصحیح من سیره النبی، ج1، صص247، 289، 290؛ طبری (ج2، ص60) در نقلی كه خود آن تضعیف كرده! آورده است كه پیش از ابوبكر، پنجاه نفر ایمان آورده بودند.
[8] . تاریخ الیعقوبی، ج2، ص128.
[9] . نثر الدر، ج2، ص13.
[10] . نثر الدر، ج2، ص15.
[11] . الاحكام السلطانیه، ابویعلی، ص17؛ به رغم این امر، ‌خلیفه اول ضمن اولین خطبه‌ی خود گفت: و قد استخلف الله علیكم خلیفه، خداوند خلیفه‌ای برای شما گماشته تا شما را متفق و سخن شما را استوار سازد، نكـ: الامامه و السیاسه، ج1، ص34؛ از قول مسلمانان شام نیز آمده كه ابوبكر را «خلیفه الله» می‌خواندند؛ الامامه و السیاسه، ج1، ص38 (از شامیان جز این انتظار نبود). یكبار نیز كسی او را با عنوان «یا خلیفه الله» صدا كرد، اما ابوبكر گفت: من خلیفه الله نیستم، من خلیفه رسول الله هستم، و به همین راضیم! (المصنف، ابن ابی شیبه، ج7، ص433)؛ عدی بن حاتم نیز به ابوبكر گفت: ما برای اطاعت خدا، از رسول او اطاعت می‌كردیم و از تو نیز به خاطر اطاعت از رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ اطاعت می‌كنیم (كتاب الرده، ص66)، مقصود او درست در همین كلمه خلیفه نهفته است.
[12] . تاریخ خلیفه بن خیاط، صص 101 ـ 100.

๑₪۩ تصاویر ویژه رحلت رسول اکرم صلی الله علیه و آله ۩₪๑

اللهم صل علی محمد و آل محمد

ɛ✿ɜ چلچراغ رحمت و دانش ɛ✿ɜ پیامبر مکرم اسلام و امام صادق علیه السلام

انجمن: 

class: grid width: 500 align: center

اَلسَلامُ عَلَیکَ یا اَبَاالقاسِم یا رَسوُلَ اللّهِ یا اِمامَ الرَّحمَةِ
[TD="align: right"]پرسمان و گفتگوها :
[/TD]
[TD="align: right"]زندگينامه حضرت محمد صل الله علیه و آله[/TD]
[TD="align: right"]ویژگی و برتری های رسول گرامی اسلام صل الله علیه و آله[/TD]
[TD="align: right"]ديدگاه دانشمندان جهان درباره شخصيت پيامبر اعظم صل الله علیه و آله[/TD]
[TD="align: right"]زندگي پيامبر صل الله علیه و آله در دوران کودکي و نوجواني چگونه بوده است؟[/TD]
[TD="align: right"]مکان ولادت پيامبر اكرم صل الله علیه و آله کجا بوده ؟[/TD]
[TD="align: right"]چرا با تولد پیامبر اسلام صل الله علیه و آله دیگر عذابهای الاهی تمام شد؟[/TD]
[TD="align: right"]پیامبر صل الله علیه و آله حلیمه را مادر صدا می زد؟[/TD]
[TD="align: right"]آیا پیامبر اسلام صل الله علیه و آله در سال عام الفیل بدنیا آمده است[/TD]
[TD="align: right"]اتّفاقات واقع شده در هنگام ولادت پيامبر اكرم صل الله علیه و آله را توضيح دهيد؟[/TD]
[TD="align: right"]چرا پیامبر اکرم صل الله علیه و آله بر خلاف دیگر پیامبران، از مردم طلب مزد کرد؟[/TD]
[TD="align: right"] کتابهای ویژه میلاد با سعادت پیامبر صل الله علیه و آله
[/TD]
[TD="align: right"] دانلود کتاب شریف معراج پیامبر اکرم صل الله علیه و آله[/TD]
[TD="align: right"]کتاب سيره پيامبر صل الله علیه و آله با نگاهي به قرآن كريم[/TD]
[TD="align: right"]كتاب موبايل چهل حديث نبوي صل الله علیه و آله[/TD]
[TD="align: right"]کتاب اخلاق نبوی - جواد محدثی[/TD]
[TD="align: right"]سرود وحدت بخوانید رحمت دو جهان می آید[/TD]
[TD="align: right"] اشعاری در مدح رسول الله صل الله علیه و آله[/TD]
[TD="align: right"] پیامک میلاد نبی اکرم صل الله علیه و آله[/TD]
[TD="align: right"]آلبوم تصویری با قاب ویژه اسک دین ویژه میلاد رسول رحمت صل الله علیه و آله[/TD]
[TD="align: right"]تم هاي مذهبي پيامبر اكرم صل الله علیه و آله[/TD]
[TD="align: right"]احادیث تصویری از نبی اکرم صل الله علیه و آله[/TD]
[TD="align: right"]دانلود بسته های تصویری ویژه میلاد رسول رحمت صل الله علیه و آله[/TD]
[TD="align: right"]مجموعه ی تصاویر با موضوع پیامبر اکرم صل الله علیه و آله[/TD]
[TD="align: right"]احادیث محمدی (کلیپ فلش)[/TD]
[TD="align: right"]فلش زیارت حضرت رسول الله صل الله علیه و آله
[/TD]
[TD="align: right"]مدیحه و مولودی رسول اکرم صل الله علیه و آله[/TD]
[TD="align: right"]دانلود صلوات - عیدی انجمن فرهنگی[/TD]
[TD="align: right"]تولید اسک دين - چهل داستان و چهل حديث پيامبر اکرم صل الله علیه و آله[/TD]

[b]content[/b]

دانلود صوت

نرم افزار ◊╠ چهل داستان و چهل حديث پيامبر اکرم(ص)╣◊

◊╠ نرم افزار چهل داستان و چهل حديث پيامبر اکرم(ص)╣◊

آن حضرت پيش از طلوع سپيده صبح ، روز جمعه يا روز دوشنبه ، هفدهم يا دوازدهم ماه ربيع الاوّل ، عام الفيل 55 روز پس از هلاكت اصحاب فيل در شهر مكّه شِعب ابى طالب ختنه شده و پاكيزه و خندان به دنيا آمد و جهانى تاريك را به نور مبارك خود روشن نمود.
هنگامى كه رسول خدا صلّى الله عليه و آله از شكم مادر تولّد يافت ، دست چپ خود را بر زمين گذارد و دست راست به سمت آسمان بلند نمود و چون كلمه توحيد را بر زبان جارى نمود، نورى از دهان مباركش ظاهر گرديد كه تمامى مكّه را روشنائى بخشيد.

کار جديدي از اسک دين - بدون نياز به نصب - ويژه رايانه

از اينجا دريافت کنيد
از اينجا دريافت کنيد
از اينجا دريافت کنيد

:goleroz:

.•♥•. پیامک ویژه میلاد نبی اکرم صلی الله علیه و آله .•♥•.

[="DarkGreen"][b]content[/b]

نور عترت آمد از آیینه ام
کیست در غار حرای سینه ام
رگ رگم پیغام احمد می دهد
سینه ام بوی محمد می دهد
میلاد پیامبر اکرم و امام صادق (ع) تهنیت باد[/]

آلبوم تصویری ویژه میلاد رسول اکرم (ص)

سلام دوستان
عرض ادب و احترام
میلاد رسول رحمت و صادق آل عبا بر همه شما مبارک باد
آلبوم تصویری با قالب ویژه اسک دین همراه با صوت زیبا تقدیم به همه کاربران اسک دین
آلبوم فوق در دو فرمت فلش و فایل اجرایی می باشد امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد

๑╠۩ اشـک مدینه ۩╣๑ ویژه نامه در سوگ نبی مکرم اسلام و امام مجتبی علیه السلام

انجمن: 

class: grid width: 500 align: center

صلی الله علیک یا رسول الله
[TD="align: right"] پرسمان و گفتگوها :
[/TD]
[TD="align: right"]زندگينامه حضرت محمد(ص)[/TD]
[TD="align: right"] پیامبر اسلام(ص)در مکه[/TD]
[TD="align: right"]زندگی پیامبر(ص) در مدینه[/TD]
[TD="align: right"]آیا پیامبر (ص) به شهادت رسیده اند؟[/TD]
[TD="align: right"]پیامبر ص درخانه چه کسی دفن شد؟ [/TD]
[TD="align: right"]انگیزه های انکار شهادت پیامبر(ص)[/TD]
[TD="align: right"]غزوات و سرّیات پیامبر اسلام(ص)[/TD]
[TD="align: right"]رفتار پیامبر صلی الله علیه و آله با کودکان[/TD]
[TD="align: right"]ديدگاه دانشمندان جهان درباره شخصيت پيامبر اعظم(ص)[/TD]
[TD="align: right"] كتاب موبايل چهل حديث نبوي صلي الله عليه وآله
[/TD]
[TD="align: right"] دانلود کتاب شریف معراج پیامبر اکرم صلی الله علیه واله وسلم[/TD]
[TD="align: right"] کتاب سيره پيامبر با نگاهي به قرآن كريم[/TD]
[TD="align: right"] کتاب اخلاق نبوی - جواد محدثی[/TD]
[TD="align: right"]کتابخانه نبوی و سبط اکبرش امام مجتبی علیه السلام[/TD]
[TD="align: right"]غروب خورشید مکه (رحلت پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله )[/TD]
[TD="align: right"]همه جا غم، همه جا ماتم - اشعار و پیامک[/TD]
[TD="align: right"]مجموعه ی تصاویر[/TD]
[TD="align: right"]احادیث تصویری از نبی اکرم (ص)[/TD]
[TD="align: right"]تصاویری زیبا از مکه مکرمه و مدینه منوره[/TD]
[TD="align: right"]ماجراي پنجره بالاي قبه پيامبر اكرم صلوات الله عليه و آله +عکس[/TD]
[TD="align: right"]دانلود مرثیه پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله وسلم[/TD]
[TD="align: right"]کیفیت معراج پيامبر؟ (صوتی )[/TD]
[TD="align: right"]فلش زیارت حضرت رسول الله
[/TD]
[TD="align: right"] روايات تصويري 28 صفر (حتماً ببينيد) - فلش[/TD]
[TD="align: right"]نرم افزار غروب ماتم ویژه رایانه و تلفن همراه - تولید اسک دین[/TD]

[b]content[/b]

دانلود صوت

مکان ولادت پيامبر اكرم(ص) کجا بوده ؟

با سلام

ولادت حضرت محمد «ص» در مکه بوده، و در خانه‏اى در شعب ابى طالب که بعدها حضرت محمد (ص) آنرا به عقیل بن ابى طالب بخشید، و فرزندان عقیل آنرا به محمد بن یوسف ثقفى فروختند و محمد بن یوسف آنرا جزء خانه خویش ساخت و به نام او مشهور گردید.
و در زمان هارون، مادرش خیزران آنجا را گرفت و از خانه محمد بن یوسف جدا کرد و مسجدى ساخت و بعدها بصورت زیارتگاهى در آمد، و بعدا که وهابیون در حجاز تسلط یافته و مکه را گرفتند روى نظریه عبد الوهاب مؤسس مذهبشان که تبرک به قبور پیمبران و مردان صالح الهى را شرک مى‏دانستند، و بهمین جهت قبور ائمه دین و بزرگان اسلام را در مکه و مدینه ویران کردند، آنجا را نیز ویران کرده و بصورت مزبله و طویله‏اى در آوردند.
تنها با اصرار شیخ عباس قطان شهردار وقت مکه و درخواست وى از ملک عبد العزیز قرار شد تا در آنجا کتابخانه‏اى بنا کنند که امروزه به نام «مکتبة مکة المکرمه» شناخته مى‏شود . (1)

اکنون بسیارى از مسلمانان ترکیه پشت در این کتابخانه نماز مى‏خوانند.
و برخى گفته ‏اند: ولادت آنحضرت در خانه‏اى در نزدیکى کوه «صفا» بوده است. (2)
پى‏نوشت:
1 ـ فى رحاب بیت الله الحرام، ص 263
2 ـ سیره ابن هشام (پاورقى) ج 1 ص .158