وسواس و بیماری

راه هایی برای کم کردن زمان غسل (وسواس)

انجمن: 

با سلام
من دچار مشکل وسواس هستم و زمان غسلم طول میکشد.میتوانید راه هایی برای کمتر کردن این زمان پیشنهاد دهید.
لطفا کمکم کنید.

من و منشاء وسواس

انجمن: 

با نام و یاد دوست


با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات

این سوال ،‌ سوال یکی از کاربران سایت هست که مایل نبودند با آیدی خودشون مطرح شود

لذا به درخواست ایشان و با توجه به اهمیت موضوع ، سوال ایشان با حفظ امانت جهت پاسخگویی توسط کارشناس محترم سایت در این تاپیک درج می شود:

نقل قول:

استاد بزرگوار سلام
پیرو مطالبی که در تاپیک بی خیال درمانی گذاشته اید جرات پیدا کردم مشکل خودم رو با شما در میون بذارم.
متاسفانه توضیحش طولانیه و از این بابت از شما عذرخواهی می کنم. سعی می کنم با اعتماد کامل حرف هام رو بزنم و انشاءالله مرجع اعتمادم درست باشه، این سایت برای من نعمتی شده که بتونم سوالاتم رو بپرسم.

من بیست و سه سالمه. مجردم. فرزند اول و تنها دختر خونواده.

از حدود هفت هشت سال پیش من دچار یه مشکل جسمی شدم طوری که (ببخشید واقعا) در بازه های زمانی مختلف، به دلیل نشت ادرار، لباسم نجس میشه.
بازم عذرخواهی می کنم از اینکه مجبورم پوست کنده توضیح بدم؛ بخاطر همین مشکلی که گفتم به ناچار دائما مثل شرایط یک خانم پریود، از محصولات بهداشتی استفاده می کنم تا جلوی نجس شدن دائمی لباسهام رو بگیرم. خیلی معذرت می خوام از اینکه مجبور شدم توضیحاتی رو بدم.
برای رفع این مشکل از هیچ تلاشی فروگذار نکردم. همین بیماری باعث شده به مرور دچار وسواس طهارت و نجاست بشم، وسواس من توی یه دوره ای انقد شدت گرفت که دچار افسردگی حاد شدم. شکر خدا پدر و مادرم خیلی کمکم کردن تا خیلی زود از این وضعیت بیرون بیام، هرچند که کاملا از بین نرفته و گاها شدت می گیره.
الان تحت درمان روش پزشکی نوین هستم که همه ی این مشکلات رو ناشی از اضطرابی میدونه که توی یه دوره ای دچارش بودم. الویت اول این پزشک اینه که اضطراب منو کاهش بده. منظورم از گفتن همه ی اینا اینه که به درمان اقدام کردم ولی ظاهرا مدت زیادی طول می کشه تا خوب بشم تازه اگه اگه! خدا بخواد.

این بیماری باعث شده 1. من به شدت نسبت به انجام واجبات سرد بشم. چون وضوم زود به زود باطل میشه، نماز خوندن دقیقا حکم شکنجه رو برام داره، البته نه همیشه ولی معمولا. نماز جماعتم که هفته ای یه بار به زور توفیقم میشه، بس که نمیتونم تا مسجد وضوم رو نگه دارم و وضو گرفتن توی مسجد هم همیشه مقدور نیست.
2. باعث شده وسواسی بشم و این موضوع خونواده ام رو خیلی عذاب میده، مدام به کارام اعتراض می کنن و من قدرت واکنش صحیح با اونها رو ندارم و از این طریق گاها باعث رنجش پدر و مادرم میشم، این یعنی نه آسایش دنیا رو دارم نه راحتی آخرت رو خواهم داشت، درد نارضایتی پدر و مادرم داره منو می کشه.
3. علی رغم حساسیت زیادی که نسبت به شرایط خواستگارها دارم(متاسفانه و صد متاسفانه نمی تونم خواسته هام رو تعدیل کنم) ولی وقتی یادم می افته یه روزی قراره راجع به مشکلاتم و شرایطی که مجبورم همیشه داشته باشم با خواستگارها صحبت کنم رسما دیوونه میشم، این مورد پدر و مادرم رو هم خیلی نگران می کنه.

استاد حامی! من هرچی سخنرانی و مقاله و استفتا و ... بوده مطالعه کردم و الحق هم در کنترل پیشرفت مشکلم موثر بودن ولی فقط از پیشرفتش جلوگیری کردن و اتفاق دیگه ای نیفتاده. مشکلم تحملش خیلی دردآوره ولی وسواس ناشی از اون آسایش رو از خودم و خونواده ام گرفته.
شرایط من متفاوته. چون من دائما با نشت ادرار و نجس شدن دست به گریبانم و ...دیگه نمی دونم چی باید بگم.
امیدوارم از اینکه وقتتون رو گرفتم منو ببخشید. ممنون میشم کمکم کنین.
در ضمن، نماز و روزه هاتون هم قبول حق باشه انشاءالله


با تشکر

در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید :Gol: