هدف از زندگی

راستش را بخواهید خیلی سردرگم شده ام!

انجمن: 

نیاز به مشاور سطح بالا و پاسخگویی دقیق با جزئیات!
با عرض سلام و خسته نباشید.
من پسر 16 ساله ای هستم که در خانواده ای مذهبی بزرگ شده ام و به شدت دریافت علم و متقابلا عمل کردن به آن علاقه مندم مثلا هر بار که از دین چیز های تازه ای می فهمم سعی می کنم به بهترین شکل آن عمل کنم.
چند هفته ای است که این فکر به شدت مشغولم کرده که هدف از این همه تحصیل در دبیرستانم چیست مگر هدف اصلی انسان آخرت آن نمی باشد؟
و این همه تحصیل اگر در راه خدا و برای کامیابی در آخرت نباشد چه سودی خواهد داشت؟ لذا چندی است که در دوران تحصیل خود که از آن هیچ هدفی ندارم و دچار شک و تردید شده ام از طرفی خانواده اصرار بر این دارند که به حوزه علمیه مشرف شوم اما در عین حال که راجع به علایق و استعداد های خود نسبت به تحصیل علمی و مذهبی هیچ نمی دانم لذا دچار سر در گمی شدیدی شده و سوالات زیر برایم پیش آمده اند.

آیا ادامه تحصیل در حوزه صرفا برای هدایت اصولی مردم بهتر از تحصیل بی هدف در دانشگاه نیست؟
علاقه شدیدی که قبلا و شاید اکنون به ادامه تحصیل در دنشگاه داشته ام چه؟ و این که چگونه ممکن است بدون هدف اینقدر علاقه در من پدید آمده باشد اصلا واقعا علاقه ای دارم یا نه؟
و این که شنیده ام ادامه تحصیل در حوزه صرفا برای عالم شدن می باشد و بدون آن نیز می توان در آخرت کامیب شد و چه بسا که من هیچ اطلاعاتی از دروس آن ها ندارم و صرفا هدف آن مرا جلب کرده است و شاید اصلا علاقه مند به کتاب های آن ها نباشم.
حتی اکنون که در رشته ریاضی در حال تحصیل هستم گه گاهی فکر تغییر رشته به تجربی فکرم را مشغول می کند.
و این که آیا در این همه روایات آمده که مسلمان باید به دنبال علم باشد کدام علم؟ معنوی یا مادی؟
راستش را بخواهید نگران این هستم که همه ی این ها جزو احساسات دوران نوجوانی باشد و در سرنوشت من تغییر ایجاد کنند.
من خصوصیات رفتاری و اخلاقی و آن چه که از استعداد هایم می دانم را برای شما شرح می دهم تا ضمن پاسخگویی به سوالات بالا اگر نظری در این باره داشتید ارائه دهید:

من فردی منطقی و در عین حال کمی احساساتی هستم.
در حال حاضر در رشته ریاضی تحصیل می کنم ریاضیات قوی ای داشته اما جدا از شرایط محیطی و زودگذر درس فیزیک را خوب نمی فهمم و این خودش باعث ایجاد شبهه برای ماندن در این رشته می کند.
به زیست شناسی بسیار علاقه مند هستم اما حفظیات ضعیفی دارم.
رشته ریاضی را صرفا برای عملی کردن آن مثل کار های عملی و اختراع و... خوانده ام.
به درک حقایق خلقت به شدت علاقه مندم و از قدرت ادراک بالایی برخوردارم شاید برای همین کمی به سمت تحصیل در حوزه گرایش یافته ام.

راستش را بخواهید خیلی سردرگم شده ام جزو نفرات متوسط کلاس هستم و بعضی وقت ها این حس به من دست می دهد که در هیچ جایگاهی استعداد خاصی ندارم و استهداد های من در همه ی ضمینه های پخش شده است.