نایل شدن به مقام امامت

رسیدن به مقام انبیا و اولیا

انجمن: 
سلام ایا انسان میتونه به مقام امامت رسالت نبوت برسه.یعنی کرامات و معجزات این سه مقام رو داشته باشه و همچنین معجزات و کرامات جدید. یعنی در اون دنیا همنشین 124 هزار پیامبر و 14 معصوم بشه.یعنی مقام امامت و رسالت و نبوت نه اینکه مردم به ما ایمان بیارند.یعنی مثل کسی که تصادف میکنه با خودرو  و میگن این فرد مقام شهید رو داره  و میتونه درقیامت شفاعت کنه.مثل حضرت فاطمه و علی اکبر که الگو هستند.احتمالا مقام رسالت و نبوت و امامت دارند.با توجه به اینکه مقام رسالت نبوت و امامت دریای معجزات و کرامات است ایا میشه مثلا علم لدنی بیشتر از امامان و پیامبران باشه؟رسیدن به درجه ای که  انسان میتونه به خداوند  امر و نهی کنه, نام این مقام چیست  ؟

دلایل روایی مبنی بر نائل شدن تا حد مقام امامت

انجمن: 

با سلام و احترام

با یکی از دوستان بحثی داشتیم و تا به اینجا به توافق رسدیم که تنها راه (درست تری راه) رسیدن به مقام والای انسانیت و کمال و لقا الله پیروی از اهل بیت (ائمه اطهار) است.
بعد در بحث این سوال پیش آمد که اگر بر فرض یک شخص تمامی الگوهای رفتاری ائمه اطهار را پی گرفت و مو به مو کامل اجرا کرد آیا روایتی از ائمه اطهار وجود دارد که امکان نایل شدن شخص مذکور به لحاظ معنوی به مقام ائمه وجود دارد؟
باتشکر