مشکلات دادن حق طلاق به زن

راهکاری برای موفقیت در ازدواج

انجمن: 

به نام خدا،
دوستان سلام،
با احترام به همه خانم‌های آبرودار، در حال حاضر یک خانم اگر همه چی رو کنار بزاره و مصر باشه مردش رو تحت فشار مالی قرار بده به سادگی امکانش فراهمه. قانون هم حسابی براشون سنگ تموم گذاشته و آقایون تقریبا هیچ شانسی ندارن. متاسفانه برخورد سلیقه‌ای قضات، کم کاری در پرونده های خانواده، نبود چارچوب درستی برای از زیر کار در نرفتن وکلا و در کل سیستم فرسوده و غیرمنصفانه قضایی باعث شده تا این تاپیک رو باز کنم که به جای درمان. پیشگیری رو در پیش بگیریم. با توجه به ضعف‌های موجود در قوانین ازدواج و مهریه‌های سنگین و تجاری شدن ازدواج برای دسته‌ای از افراد، چه راهکاری پیشنهاد می‌دید؟
پیشنهاد من اینه:
آقایون کمی خویشتنداری کنند و بالای 14 سکه مهر قرار ندن و در اولین فرصت مهریه رو به خانمشون هدیه بدن. (مهریه در اصل یک هدیه است نه یک اهرم برای فشار). و البته حق طلاق هم به خانم داده بشه. در این حالت اگر خانم قصد شیطتنت داشته باشه و بی دلیل بخواد مردی رو اذیت کنه به خاطر مهریه متعادل امکانش فراهم نیست و اگر مردی قصد اذیت کردن خانمش رو داشته باشه. خانم به راحتی بتونه طلاق بگیره. مهریه بالا به هیچ عنوان ضامن تضمین زندگی و خوشبختی خانم‌ها نیست چون اساسا گرفتن چنین مبالغ سنگینی حتی اگر به لحاظ شرعی درست باشه به لحاظ انسانی و دینی صحیح نیست. بیایید به این تفکر نادرست برای همیشه پایان بدیم. با این کار خیال دو طرف راحته و اینقدر درگیر موش و گربه بازی در دادگاه ها نخواهند شد.

خانمها و آقایان محترم، اگه با راهکارم موافق بودید لایک کنید و اگر مخالف بودید حتما دلیلتون رو بفرمایید. اگر راهکار بهتری هم داشتید بفرمایید البته منصفانه و به سود دو طرف باشه.

ممنون که برای آگاهی بخشی به زندگی جوانان این تاپیک را تایید کردید.