محل خواب همسر

جدا بودن محل خواب همسر

با نام و یاد دوست

سلام

یکی از کاربران سایت سوالی داشتند که مایل نبودند با آیدی خودشون مطرح شود

لذا سوال ایشان ضمن حفظ امانت، جهت پاسخگویی توسط کارشناس محترم، با نام کاربری "مدیر ارجاع سؤالات" درج می شود:


نقل قول:


سلام

مردی حدودا 45 ساله ام و همسرم حدود 9 سال از خودم کوچکتره. 4 فرزند داریم. دختر اولم کلاس هشتم دبستانه، دختر دومم کلاس اوله، دختر سومم دو سالشه و پسرم 4 ماهشه.
من و همسرم هیچگاه در اتاق خواب مشترک نبوده ایم. و این مساله برای من مشکلاتی را از جهت تأمین روحی ایجاد کرده.
خانه ما کلا دو اتاق دارد. من در اتاقی جدا می خوابم و همسرم در اتاق دیگری که همه بچه ها در آن هستند. دختر دومم که کلاس اوله و دختر سومم که دو سالشه وابسته به همسرم هستند و از تنهایی می ترسند و کلا عادت ندارند جدای از مادرشان بخوابند. تکلیف فرزند شیرخوار مان هم که روشن است.

اخیرا منزلی خریده ایم و أن شاء الله تا دو ماه دیگر به آنجا نقل مکان میکنیم. آنجا سه اتاق دارد که دو تا در هال است و یک اتاق روی پارکینگ است.
من فکر میکنم این تغییر خانه، فرصت مناسبی برای جدا کردن همسرم از بچه ها موقع خواب باشد. اما باز مساله وابستگی بچه ها به همسرم وجود دارد.

ضمنا من در این زمینه نمیتوانم با همسرم "هماهنگ" باشم و هماهنگ عمل کنیم چون او این مساله برایش اصلا مهم نیست. او اهل تفکر و منطق نیست و اهل احساسات و هیجانات و علاقمند تماشای مسابقات فوتبال و گردش در طبیعت و ... است در حالی که من انس با مطالعه و کتاب دارم.
در هیچ کاری نمیتوانم روی همفکری یا همکاری او حساب کنم.
مثلا با وجود اینکه بیماری دارم و باید رژیم غذایی خاصی داشته باشم
و به همین خاطر برگه ای بر روی کابینت آشپزخانه نصب کرده ام که رویش نوشته ام فلان غذاها برای من مجاز است و فلان غذاها برای من ممنوع است،
اما هیچ اعتنایی به آن نمی کند و کلا رژیم غذایی ام را باید خودم حواسم باشد رعایت کنم.
هر چه هم به او می گویم خانه باید قانون داشته باشد
ساعت خواب بچه ها و ساعت غذا خوردن مشخص باشد و بچه ها باید خودشان اتاق خودشان را مرتب کنند و ... اصلا ایشان اهل این صحبتها (وجود و رعایت قانون در خانه) نیست.
ضمنا از نظر غریزی هم مقداری سرد است.

لطفا بنده را راهنمایی بفرمایید که چطور بتوانم محل خواب همسرم را از بچه ها جدا کنم؟


با تشکر

در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید