مبانی انقلاب اسلامی در قرآن

مبنای انقلاب اسلامی در قرآن کریم

مبنای انقلاب اسلامی در قرآن کریم :
امام خمینی قدس سره الشریف فرمودند : ولایت فقیه استمرار حرکت انبیاست .
حرکت انبیا چیست ؟
خداوند می فرماید :
وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَى بِآيَاتِنَا وَسُلْطَانٍ مُّبِينٍ –. إِلَى فِرْعَوْنَ وَمَلَئِهِ فَاتَّبَعُواْ أَمْرَ فِرْعَوْنَ وَمَا أَمْرُ فِرْعَوْنَ بِرَشِيدٍ .
( هود آیات 96و 97 )
و ما موسی را همراه با آيات و حجت آشکار خويش فرستاديم، به نزد فرعون و مهتران قومش اما آنان پيرو فرمان فرعون شدند و فرمان فرعون به راه صواب راه نمی نمود .

وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَى بِآيَاتِنَا وَسُلْطَانٍ مُّبِينٍ –. إِلَى فِرْعَوْنَ وَهَامَانَ وَقَارُونَ فَقَالُوا سَاحِرٌ كَذَّابٌ .
( مومن آیه 24 )
و ما موسی را همراه با آيات و حجت آشکار خويش فرستاديم، به سوى فرعون، هامان و قارون ؛ امّا [آنان به جاى پذيرش حق ] گفتند: او جادوگرى بسيار دروغگو است .

از این آیات و آیات مشابه آن در قرآن کریم این اخذ می شود که یک نظام طاغوتی از سه ضلع سیاسی و فکری فرهنگی و اقتصادی تشکیل می گردد :

1 – فرعون : نماد طاغوت سیاسی که تسلط سیاسی و نظامی دارد .
2 – هامان : نماد طاغوت فکری و فرهنگیست که با شبهه افکنی و فریب مردم را از مسیر حق و مردان الهی جدا میکند و همیشه در خدمت فرعونهاست .
3قارون :نماد طاغوت اقتصادی که با پول و ثروت در مقابل حق و عدالت قد علم می کند . به اعتقاد برخی این همان خطرناک ترین نوع طاغوت است ، زیرا که با ثروت خود فرعون و هامان درست می کند یا آن ها را تقویت می کند و جالب اینکه نوشته اند قارون از همه بنی اسرائیل به تورات آشناتر بوده است یعنی این نوع طاغوت گاهی رنگ دینی هم به خود می زند و توجیه دینی هم دارد .
حال اگر بناست در مقابل این نظام طاغوتی ؛ نظامی الهی حاکم شود ، می بایست این سه ضلع طاغوتی نابود گردد ، باید به جای فرعون یک مرد الهی و موسی گونه و به جای هامان ها ، علمای ربانی و به جای قارون ها انسانهایی شایسته که پول و ثروت آنها مشروع و حلال و در خدمت دین خدا و بندگان خدا باشد ، قرار بگیرد .

نگاهی اجمالی به انقلاب اسلامی ایران
از همین رو با دقت و مطالعه در تاریخ گذشته کشور خودمان ایران متوجه می شویم که سایه شوم ظلم و ستم طاغوتها سالیان متمادی مردم مسلمان ایران زمین را در رنج و عذاب نگه داشته بود . فقر و بی عدالتی و استثمار و اختناق و ظلم بی حد و دین ستیزی و مبارزه با دستورات الهی و حقوق اولیه انسانی در دستور کار نظام طاغوتی پهلوی و قبل از آن بود . امام خمینی به عنوان یک مرد الهی که در دوران غیبت زعامت شیعه را به عهده دارد با اشارت وعنایت امام عصر ارواحنا فداه و زمان سنجی مناسب با پشتیبانی مردم مسلمان ایران بر علیه نظام طاغوتی و وابسته پهلوی قیام کردند و به لطف حق و عنایت امام زمان و برکت خون شهیدان در 22 بهمن 1357 انقلاب اسلامی بر علیه نظام ستم شاهی پیروز گردید .
امام خمینی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، اصل بر زمین مانده ولایت فقیه که از مسلمات فقه امامیه هست را برای اولین بار در دوران غیبت به مورد اجرا در آورد . و اقدام به تشکیل حکومت اسلامی نمود .

اگر حکومت اسلامی است پس چرا ...........؟
برای دریافت پاسخ نگاهی اجمالی به وقایع بعد از انقلاب همه چیز را عیان خواهد نمود :
امام به عنوان یک مرد موسی گونه با حمایت مردم در 22 بهمن 1357 فرعون زمان را از سریر قدرت به زیر کشیدند و مردم در رفراندوم 12 فروردین به جمهوریت و اسلامیت این نظام در سایه ولایت فقیه رأی مثبت و البته قاطع دادند .
دو سال اول انقلاب دستان پلید استکبار در داخل اقدام به ایجاد غائله ها و ترورهای کور در کوی و برزن این کشور نمودند . بهترین شخصیتها و متفکرین انقلابی را از بین بردند ، شهدای حزب جمهوری اسلامی که سرخیل آنان شهید آیت الله بهشتی بود ، رئیس جمهور و نخست وزیر مکتبی این کشور ، شهیدان رجائی و باهنر را شهید کردند . غائله آمل و آذربایجان و کردستان و خوزستان را راه انداختند . اما به عنایت امام زمان و هوشیاری امام و امت ، توطئه استکبار در از بین بردن این انقلاب ناکام ماند .
در مرحله بعد حدود هشت سال جنگ نابرابر را بر کشور ما تحمیل کردند و مستکبرین شرق و غرب عالم همه دست در دست هم به نام صدام به کشور ما تجاوز نمودند ، اما با ایستادگی امت مسلمان و جان فشانی پیروان امام ، دشمن با خفت و خواری ، طعم تلخ شکست را پذیرفت . و نتوانست حتی یک وجب از خاک کشورمان را تصرف کند و اینگونه بود که دشمن در این مرحله نیز در از بین بردن انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی رحمة الله علیه ناکام باقی ماند . یک سال بعد از اتمام جنگ امام خمینی به رحمت خدا رفت و زعامت و رهبری جامعه اسلامی بر مبنای کشف به عهده مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای حفظه الله گذارده شد .
حدود یازده سال انقلابیون به تسلط سیاسی و نظامی مرد الهی بسنده کردند و تنها مشغول حفظ انقلاب و حراست از جغرافیای کشور شدند و چه مغزهای متفکری که جسم و خون و آبرو و مال خود را در طبق اخلاص نهاده در راه آرمانهای به حق امام و انقلاب ایثار نمودند .
انقلابیون مؤمن تا دوره رهبری مقام معظم رهبری از اضلاع فرهنگی و اقتصادی انقلاب به ناچارغافل ماندند . کسانی که از پس مانده های دوران پهلوی بودند یا بر اثر غلبه هوای نفس در پشت جبهه فرصت پیدا کرده و دردوایرحکومتی تبدیل به طاغوت شده و در غیبت نیروهای مخلص انقلاب مسندهای مهم فرهنگی و اقتصادی را به تصرف خود در آورده بودند . بعد از رحلت امام خمینی ره با ابزارهای فرهنگی و اقتصادی شروع کردند به تقویت فرعونچه هایی به عنوان وزیر و وکیل و نماینده و رئیس جمهور ، به گونه ای که در دوره ششم مجلس را قبضه کردند ورئیس جمهوری آقای خاتمی را رقم زدند ، دوره هایی که به اذعان اهل خبره و شواهد و مدارک مستند تلخ ترین دوران انقلاب بود ، در این دوره ها بود که هامانهای زمان آشکارا بر علیه مقدسات این امت هجمه کردند ، روزنامه های زنجیره ای تا تریبون های گوناگون و سمتهای مختلف همه و همه برعلیه آرمانهای امام و شهدا هم صدا شدند ، به گونه ای که در فتنه های 18 تیر و بعد از آن در سال 1376 قصد از بین بردن ضلع سیاسی انقلاب یعنی ولایت فقیه و ولی فقیه زمان را نمودند که با هوشیاری امت ناکام ماند . و جالب اینکه فرماندهان این جریان خود در حاکمیت بودند و وزارت کشور و برخی دوایر دیگر حکومتی و افراد مدعی انقلابی و اصلاح طلبی خود ایجاد کننده این فتنه بودند . رجوع به شواهد و اسناد هم مؤید این مطلب است . تنها کاری که این مفسدین نتوانستند در این مملکت انجام دهند کودتای نظامی بود ، چون فرماندهی کل قوا در اختیار مرد الهی بوده و هست و اگر این فرماندهی مانند دوره بنی صدر در اختیار رئیس جمهور بود مدتها بود که فاتحه انقلاب اسلامی خوانده شده بود . می بینیم که تا این دوره خبری از انقلاب فرهنگی و اقتصادی به معنای حقیقی نیست ، که هیچ بلکه شیاطین خارجی با هم دستی منافقین داخلی به دنبال حذف محور سیاسی انقلاب یعنی ولایت فقیه نیز هستند .

نظام اسلامی در مسیر تحقق حکومت اسلامی :
بعد از معرفی حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر توسط مجلس خبرگان ، این بزرگوار مسئله اسلامی شدن دانشگاهها را مطرح فرمودند ، این یعنی مبارزه با هامانهای زمان و تکمیل انقلاب در بعد فرهنگی . هامانهایی مانند سروش و گنجی و کدیور و شبستری و مهاجرانی و ....که عمدتاَ در دانشگاهها لانه کرده بودند و رسما بر علیه مقدسات این ملت شبهه افکنی و قلم فرسایی می نمودند و اقدام به گمراه نمودن فرزندان این مرز و بوم می نمودند . رهبر عزیز انقلاب با این ایده به جنگ طاغوتهای فکری و فرهنگی رفتند که با داشتن تریبونهای مختلف و ابزار گوناگون مانند : موسسات و سایت های اینترنتی و روزنامه های زنجیره ای و شبکه های ماهواره ای و برنامه های هنری و فرهنگی و هزار و یک وسیله دیگر سعی در مسخ افکار انقلابی امام و تغییراسلام ناب محمدی به اسلام آمریکایی داشتند . مقام معظم رهبری این نبرد را شبیخون و تهاجم فرهنگی دشمن نام گذاری فرمودند . و این مبارزه در بعد فرهنگی همچنان ادامه دارد و ما در کشور همچنان شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم ، که دال بر وجود طاغوتهای فکری و فرهنگی در جامعه است .
مقام معظم رهبری مسئله مبارزه با مفاسد اقتصادی و مفسدین اقتصادی را مطرح فرمودند ، این یعنی مبارزه با قارونهای زمان یعنی تکمیل انقلاب در بعد اقتصاد ، و در یک مرحله طی بیانیه ای 8 ماده ای مشهور ، به سران سه قوه خواستار سرعت بخشیدن به این مبارزه شدند ، که به علت نفوذ مافیای ثروت و قدرت عملا این اوامر رهبر معظم ناکام و بر روی کاغذ ماند ، اگر چه با تشکیل مجلس به اصطلاح اصول گرای هفتم و هشتم و روی کار آمدن رئیس جمهور نهم آقای احمدی نژاد ، با شعار عدالت محوری و اسلام محوری ، امام و امت به این مبارزه امیدوارتر شدند ، لکن این مبارزه نیز با مقاومت سر سختانه طاغوتهای داخلی همچنان به سرانجامی که انتظار رهبر معظم انقلاب و مردم و شایسته حکومت اسلامیست نرسیده است ، و دیدیم که در جریانات بعد از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری این دشمنان داخلی که بخشی از آنان در درون حاکمیت منافقانه لانه کرده اند با کمک دستگاه استکباری و احزاب قدرت طلب و افراد شهوت طلب و جاه طلب ، چگونه عریان و آشکار به میدان آمده اند تا به خیال واهی خود کار انقلاب و رهبر عزیز را یکسره کنند ، غافل از اینکه مکروا مکر الله و الله خیر الماکرین .
حال با توجه به مطالب بالا باید بگوییم که انقلاب اسلامی هنوز کامل نیست و نیاز به تکمیل در همه ابعاد سیاسی و فرهنگی و اقتصادی دارد . از این جهت است که مقام معظم رهبری عنوان نظام اسلامی را در سخنان خود به کار می برند ، نه حکومت اسلامی ، یعنی در مسیر حکومت اسلامی هستیم . یک اسکلت بندی از اسلام در این کشور ایجاد شده که نیاز به تکمیل دارد ، تا حکومتی که به تمام معنا احکام اسلام و عدالت اجتماعی در آن ساری و جاری باشد بر پا گردد و زمینه ساز حکومت جهانی عدل حضرت مهدی ارواحنا فداه شود . و این نیز حاصل نمی شود مگر عمل به فرمایش امام راحلمان که فرمودند :
پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد .

و من الله التوفیق