مادر زن نااهل

خانواده ی مشکل دار همسرم

با نام و یاد دوست

سلام

یکی از کاربران سایت سوالی داشتند که مایل نبودند با آیدی خودشون مطرح شود

لذا با توجه به اهمیت موضوع، سوال ایشان با حفظ امانت جهت پاسخگویی توسط کارشناس محترم سایت در این تاپیک درج می شود:


نقل قول:

با سلام
من نزدیک به یکساله و نیمه عقد کردم
بعد از ازدواج متوجه شدم مادرزنم به پدر زنم خیانت کرده و زندگیشان در استانه طلاق قرار دارد در صورتیکه قبل از ازدواج و دوران خواستگاری ظاهرا همه چیز در خانوادشان خوب و خوش بود، و البته بعدها فهمیدم این خیانت اولین بار نبوده و ظاهرا یک دو مورد دیگه سابقه داشته در صورتیکه مادرزنم فردی محجبه و نماز خون هست و به سختی کسی در جریان این موضوع نباشه ، این موضوع رو باور و قبول میکنه
بهر حال زندگیشان تا لب مرز طلاق رفت و برگشت و ختم به خیر شد ولی ظاهرا الان هم شرایط مطلوبی بلحاظ روابط عاطفی در زندگی ندارند.
از طرفی یکی از خواهرزنهایم هم فردی است که بلحاظ اخلاقی مشکلات متعددی داره .

ولی سایر افراد خانواده همسرم افراد خوب و محترمی هستند و همینطور همسرم که بسیار دختر خوب و فهمیده ای هست و بسیاری از صفات بد اطرافیانش را ندارد.

سه موضوع در ارتباط با خانواده همسرم :

یکی اینکه از یک طرف میگن اگه دیدی یک نفر شب گناه کرده حق نداری صبح به چشم گناه کار بهش نگاه کنی چون ممکنه توبه کرده باشه ، از طرفی وقتی با خودم فکر میکنم مادرزنم فردی بوده که با فرد یا افراد دیگه ای غیر از پدرزنم ارتباط داشته و خیانت کرده ، واقعا حس بدی و گاها چندشی نسبت به ایشان (فقط در دلم و نه در ظاهر ) بهم دست میده و از طرفی چون این موضوع ظاهرا بیش از یک بار و در دوره های زمانی مختلف اتفاق افتاده و..... تکلیف دینی و اخلاقی من در این شرایط چیست؟

موضوع دوم اینکه من به مادرزنم و یکی از خواهرزنهایم که در بالا اشاره کردم ، برای همسرم بعنوان "دوست ناباب" نگاه میکنم ، مثلا زمانیکه همسرم با مادرش به بیرون از منزل مراجعت میکنه ترس این رو دارم که نکنه اخلاقهای بد و زشتی که مادرش داره ممکنه هنوز در وجودش داشته باشه و به همسرم منتقل بشه و برای همین خیلی علاقه ای به رفت و امد همسرم با این گروه از اعضای خانوادش رو ندارم ولی مگر چنین چیزی ممکنه؟ در حالیکه اگر در دوستان یا اقوامشان چنین افرادی بودند قطعا اجازه رفت و امد با ایشان به همسرم نمیدادم ولی مگر در رفت و امد و با خانواده درجه یک همسرم چنین چیزی ممکنه؟ لطفا در این زمینه هم راهنمایی فرمایید

و موضوع اخر هم بحث فرزندان من در اینده هست ان شالله ، که چطور و چقدر با این خانواده رفت و امد داشته باشند؟



با تشکر

در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید

:Gol: