قران،عدم تحریف،کاتبان وحی

تحریف ناپذیری قرآن در روایات

با عرض سلام
لطفا توضیح دهید مصحف و یا قرآن امام علی(ع)چیست و چه تفاوتهایی با قران مبین در دسترس دارد
و این احادیث که از امام علیست که گویا میبینم قران را همانطور که نازل شده در زمان قائم می اموزند و گفتند نام 40 تن از اصحاب امده و فقط ابولهب را جا گذاشتند و یا دیگر احادیث که بند8ازفصل حرف ت صفحه86 مکیال را دربرمیگیرد(البته من مکیال چاپ 72رادارم)که حاکی از توطئه عمر و ابوبکر است به چه منظور است؟

میدانم که قران محفوظ شده از طرف خداست و تحریف ناپذیر و این قران اثبات تمام دین اسلام است ولی میدانید که 3خلیفه اول تدارک تجمیع قران حاضر را دادند ایا در ان البته به اذن خدا دستبردی شده در ترتیب سوروایات که مشهود است چراکه ترتیب نزول از علق تا توبه است و ایه اکمال دین اول و ایه ابلاغ نبی اخرای سوره مائده امده؟
ایا به این موارد تحریف میگویند یا چیز دیگری میشه گفت جابجایی ترتیب ویا حذف برخی مطالب قران بله یا خیر؟؟

در ضمن گفته شده که کاتبان وحی مثل عبد اللَّه بن سعد بن أبى السرح يكى از نخستين كاتبان وحى بود كه خط خوشى داشت امّا پس از مدّتى مرتد شد و از مدينه به مكه گريخت. در آنجا به خود مى‏باليد كه گاهى به جاى «سميع»، يا به جاى «خبير»، «بصير» مى‏نوشته است تا اين‏كه درباره او آيه «106 سوره 16» و «93 سوره 6» نازل شد.ای اینان توانسته اند مطالبی را حذف کنند و اینکه ایا به این عمل تحریف به کاهش گویند یا نباید تحریف گفت؟

ممنون