قتال غیر مسلمانان

«قاتلوا» در مقابل «اقتلوا»

سلام
این تایپیک قرار هست مرجعی برای من باشه در مقابل آتئیست ها و مخالفین و دشمنان دین که انگ خونریزی بر اسلام و قرآن عزیز می چسبونند.
پس اگر کارشناس محترم، پاسخی دندان شکن و کامل و مستند قرار بدند، مسلما این تایپیک مورد بازدید مخالفین دینی زیادی قرار خواهد گرفت ان شاءال...
سوالم کوتاهانه این هست:
1- تفاوت واژه قاتلوهم (یقاتلوهم) با کلمه اقتلو چی هست؟ آیا اولی یعنی پیکار و دومی یعنی به قتل رساندن؟(به صورت ریشه عربی)
2- آیا می تونیم از واژه قاتلوهم یعنی پیکار به صورت پیکار زبانی - مباحثه ای - منطقی هم در مقابل پیکار مباحثه ای اونها تعبیر کنیم؟ اینکه وقتی اونها به صورت شبهه و منطقی دین ما رو نقد می کنند، ما هم به صورت مباحثه ای نظریات اونها رو نقد کنیم و از دین خود دفاع کنیم؟
3- کجاهای قرآن دستور صریح به کشتن داده و برای چه منظوری دستور صریح به کشتن داده؟ (با فعل ضرب الرقاب - با فعل اقتلو..)
باز هم عرض می کنم دلیل این تایپیک این هست که سندی بی قید وشرط باشه بر ادعاهای مخالفین دین تا بتونم بحث رو تمومش کنم...
با تشکر...

قتال اهل کتاب این بار تهاجمی !!!!؟؟؟؟؟؟

سلام علیکم

بحث قتال غیر مسلمانان یک بحث شبهه بر انگیز است که مستشرقین بسیار بر روی آیات خشونت آمیز و جنایی !!!! قرآن بحث می کنند و از خشونت طلبی اسلام و قرآن می گویند .

در بسیاری موارد پاسخ های مناسبی به این افراد داده شده است . اما 29 سوره توبه از درجه بیشتر از شبهه برخوردار است . آیه از این قرار است :


" قَاتِلُوا الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَلَا بِالْيَوْمِ الْآخِرِ وَلَا يُحَرِّمُونَ مَا حَرَّمَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَلَا يَدِينُونَ دِينَ الْحَقِّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ حَتَّى يُعْطُوا الْجِزْيَةَ عَنْ يَدٍ وَهُمْ صَاغِرُونَ "

با كسانى از اهل كتاب كه نه به خدا، و نه به روز جزا ايمان دارند، و نه آنچه را خدا و رسولش تحريم كرده حرام مى‏ شمرند، و نه آيين حق را مى‏ پذيرند، پيكار كنيد تا زمانى كه با خضوع و تسليم، جزيه را به دست خود بپردازند! ( ترجمه آیت الله مکارم شیرازی )

در اطراف این آیه شبهات زیر مطرح می شود :

0 ) شان نزول آیه چیست ؟

1) اهل کتاب دقیقا چه افرادی هستند ؟ آیا مردمانی هستند که در آیه بعدی معرفی شده اند و یا گروه های دیگری را هم شامل می شوند ؟

2 ) واژه قاتلوا به چه معناست ؟

3 ) تعیین ایمان به خدا و روز جزا از سوی ما چگونه امکان پذیر است ؟

4 ) اسلام که همواره از صلح و دوستی سخن می گوید چرا در این آیه نهایت خشونت را اعلام می کند ؟

5 ) علت تاکید بر پرداخت جزیه چیست ؟ آیا هدف از حمله به اهل کتاب اجبار آنها به پرداخت جزیه است ؟

6 ) آیا بهتر نیست که به جای قتال افراد با چنین ویژگی هایی با آنها بحث نمود ؟

دو درخواست از همه شرکت کنندگان در بحث دارم : یکی اینکه پاسخ ها با محور قرار دادن همین آیه باشد و دیگر اینکه جواب ها مستند و مستدل باشد.

با تشکر فراوان