فتنه های آخرالزمان

درخواست بررسی سندی حدیثی از امیر مومنان علی علیه السلام درباره فتنه ها

سلام علیکم و رحمه الله

لطف بفرمایید حدیث زیر را بررسی سندی و رجالی نمائید .

امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام میفرمایند :

« أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ‏ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْکَامٌ تُبْتَدَعُ یُخَالَفُ فِیهَا کِتَابُ اللَّهِ یَتَوَلَّى فِیهَا رِجَالٌ رِجَالًا فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ لَمْ یَخْفَ عَلَى ذِی حِجًى وَ لَوْ أَنَّ الْحَقَّ خَلَصَ لَمْ یَکُنِ اخْتِلَافٌ وَ لَکِنْ یُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَیُمْزَجَانِ فَیَجِیئَانِ مَعاً فَهُنَالِکَ اسْتَحْوَذَ الشَّیْطَانُ عَلَى أَوْلِیَائِهِ وَ نَجَا الَّذِینَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ الْحُسْنَى »

« الکافی (ط – الإسلامیة) / ج‏۱ / ص ۵۴ »

سپاس

اگر ظهور زودتر واقع شود، حوادث و فتنه های آخرالزمان نیز زودتر رخ می هد؟

سلام
چند سوال برام پیش اومده
1-آیا اگه امام زمان زود تر ظهور کنه حوادث و فتنه ها هم زود تر اتفاق میفته؟
2-چند سال طول میکشه تا فتنه ها و جنگ ها و حوادث آخرالزمان تمام بشه؟
3-آیا راهی هست که بشه سرباز امام زمان شد؟یادمه در دوران ابتدایی معلم قرانم میگفت که اگر کسی روزی 40 بار فلان چیز رو بخونه سرباز امام زمان میشه
4-آیا ظهور بسیار بسیار نزدیک است؟
5-شرایط ایرانیان در آخرالزمان چگونه است؟
6-آیا نقشه و یا مطلبی هست که قلمرو حکومت ها را در اخرالزمان نشان دهد؟
7-به مطالبی در رابطه با ظهور و آخرالزمان خیلی علاقه دارم.ممنون میشم منبع خوبی رو معرفی کنین.چه کتاب باشه و چه سایت (ترجیحا سایت)
ممنون میشم خیلی کوتاه پاسخ بدین و برای هر پاسخ شماره سوال رو بفرمایین
خیلی ممنون

داعش و نشانه های ظهور

سلام
آیا این جریاناتی که در عراق و سوریه اتفاق می افتد((گروه تروریستی داعش))،میتواند از نشانه های ظهور حضرت ولی عصر(عج)باشد؟؟؟

نبرد هولناک قبل از ظهور -نبرد قرقیسیا

به باور مسلمانان در آینده نبردی به نام نبرد قرقیسیا روی خواهد داد که «مانند آن دیده نشده و نخواهد شد».

روایتهای اسلامی خبر از وقوع جنگها، فتنه‌ها و آشوب‌های گسترده و فراوان در آخرالزمان و در آستانه ظهور امام مهدی می‌دهند؛ فتنه‌هایی که پی درپی می‌رسند و سرزمینهای بسیاری را در برمی گیرند. این جنگ یکی از بزرگترین فرازهای زندگی سفیانی است که پس از سرکوب مخالفان هدفی جز حمله به عراق ندارد از این رو با سپاهی بزرگ به سمت عراق رهسپار می‌شود در میانه راه در منطقه‌ای به نام قرقیسیا در شمال سوریه امروزی میان او و سپاهی دیگر جنگی هولناک در می‌گیرد.

روایتهای شیعه و اهل سنت به نبرد قرقیسیا اشاره کرده و از بزرگی و بی نظیر بودن این رویداد سخن گفته‌اند. پیامبر از این آشوب‌ها چنین یاد می‌کنند: فتنه‌ای به پا می‌شود و به دنبال آن فتنه‌ای دیگر برمی‌خیزد. فتنه اولی در مقایسه با دومی همانند تازیانه خوردن است در مقایسه با ضربات لبه تیز شمشیر! سپس فتنه‌ای پدید می‌آید که همه محرمات در آن حلال شمرده شود! آنگاه خلافت به بهترین مردم روی زمین می‌رسد در حالی که او در خانه‌اش نشسته باشد.

منابع اهل سنت نیز به نقل روایاتی پرداخته‌اند که بیانگر شدت درگیری در قرقیسیا است؛ از جمله روایت زیر که ابن حماد آن را نقل می‌کند: سفیانی با سپاهیان خود بر آنها غالب می‌شود و ترک و روم را در قرقیسیا به قتل می‌رساند تا اینکه درندگان زمین از گوشت آنها سیر می‌شوند.

آنچنان که از روایات بر می‌آید نبرد قرقیسیا بر سر گنجی است که در ناحیه فرات پیدا می‌شود. ابن حماد به نقل از پیامبر از این گنج چنین گزارش می‌دهد: فرات از کوهی از طلا و نقره پرده بر می‌دارد سپس بر سر آن جنگ می‌شود به طوری که از هر نه نفر، هفت نفر کشته می‌شود، پس اگر آن را درک کردید به آن نزدیک نشوید.

در الفتن و الملاحم از ابن کثیر نیز به نقل از پیامبر به پیدا شدن گنج اشاره شده‌است: به زودی فرات از گنجی از طلا پرده بر می‌دارد، پس هر کس آن را یافت، نباید چیزی از آن بر گیرد.

ابن حسام جونپوری نیز در کتاب البرهان به ماجرای کوه طلا در فرات اشاره دارد: قیامت برپا نمی‌شود، مگر اینکه فرات کوهی از طلا را آشکار می‌سازد، مردم بر سر آن گنج به نبرد برمی‌خیزند و نه دهم آن‌ها کشته می‌شوند.

توضیحاتی بیشتر در این کلیپ

[h=1]نبرد هولناک قبل از ظهور[/h]
http://www.aparat.com/v/U0wHl

سوال در مورد فتنه های نام برده در برخی احادیث

سلام خدمت تمامی عزیزان.
ببخشید حقیر تحقیقی بر روی احادیث آخرالزمان دارم.به احادیثی رسیدم که نیاز به تحلیل دارن خواستم راهنمایی کنید:

فتنه ای به پا می شود و به دنبال آن فتنه ای دیگر برخیزد.فتنه اولی در مقابل فتنه دومی همانند تازیانه خوردن است.در مقایسه با ضربات لبه ی تیز شمشیر!
سپس فتنه ای پدید می آید که همه محرمات در آن حلال شمرده شود!آنگاه خلافت به بهترین مردم روی زمین می رسد در حالی که او در خانه اش نشسته باشد.
رسول اکرم (ص )
الحاوی للفتاوی،ج2،ص136

به نا گریز فتنه ای پدید خواهد آمد که هر گاه در نقطه ای ارامش پیدا کند،در نقطه ای دیگر نا آرامی شروع می شود و این چنین ادامه می یابد ،تا وقتی که منادی آسمان بانگ بر می اورد :امیر شما فلانی است، یعنی حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
رسول اکرم (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم)
منتخب الاثر،ص451،الملاحم و الفتن،ص38

فتنه ای بر پا می شود و اجتماعی بر پا می گردد و آنگاه فتنه ای بر می خیزد وبه دنبالش اجتماعی فراهم گردد وسپس فتنه ای بر پا می گردد که تعادل روحی مردان رابه هم می زند و دیگر صاحب عقلی دیده نمی شود!
رسول اکرم (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم)
غایه المرام،ص679،الملاحم والفتن،ص85

بعد از من چهار فتنه بر شما فرود آید که در اولی خونها مباح می شود ،در دومی خونها و ثروتها مباح می شود ،در سومی خونها و ثروت ها و ناموس ها مباح می شود و در چهارمی کور و کر جهان را مضطرب می سازد آن چنان که کشتی غول پیکر آبهای مجاور را مضطرب کند،این فتنه شام را زیر پر می گیرد وعراق را می پوشاند ودر جزیره العرب دست وپا می زند، مردم تلخی حوادث و فشار اشوب را لمس می کنند،آن چنان که پوست به هنگام دباغی شدن،فشار وارده را لمس می کند.
کسی قدرت یک کلمه سخن گفتن نخواهد داشت!.این فتنه در نقطه ای آرام نمی یابد جز پس از آنکه در نقطه ای دیگر بیداد کند.
رسول اکرم (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم)
الملاحم والفتن،ص17

در میان امت من چهار فتنه بر پا شود:
در فتنه اولی آنقدر بلاها کمر شکن باشد که شخص مومن گوید:این فتنه مرا هلاک می سازد،در فتنه دوم شخص با ایمان گوید:این فتنه حتما مرا نابود سازد،در فتنه سومی هر وقت خیال کنند که تمام شده باز می بینند که ادامه می یابد،وفتنه چهارمی هنگامی روی دهد که امت یک روز با این ویک روز با ان می باشد،و هیچ رهبر و نقطه مشترکی نداشته باشند.
رسول اکرم (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم)
الملاحم و الفتن،ص17

شما را از هفت فتنه بیم می دهم که بعد از من روی خواهد داد:فتنه ای از مدینه،فتنه ای در مکه،فتنه ای از یمن،فتنه ای از شام،فتنه ای از شرق،فتنه ای از غرب و فتنه ای از قلب شام که آن فتنه سفیانی است.
رسول اکرم (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم)
الملاحم والفتن ص16،الزام الناصب،ص76

این احادیث نیزا به تحلیل صحیح دارند که توسط کارشناسان باید پاسخ داده بشه.
مثلا در حدیث اول از چند فتنه صحبت شده.آیا این فتنه ها به وقوع پیوستند؟یعنی میشه با جریانات این زمان تطابق داد؟
تشکر