فایده ولی فقیه

فواید ولایت فقیه

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و عرض ادب

بنده در چند تایپک از ولایت فقیه انتقاد کردم که چون این مقام توسط شخص معصوم مدیریت نمیشود احتمال خطا است و این خطا میتواند به نام اسلام تمام شود در نتیجه مردم از اسلام گریزان شوند .

مساله ی بعدی این بود که چون جامعه شرایط و کشش لازم برای پیاده کردن کامل اسلام را ندارد و از آنجا که احکام اسلامی به هم مرتبط هستند و روی هم تاثیر میگذراند با گرفتن بخشی از دین و رها کردن بخشی از آن به خاطر شرایط ، مشکلات جدی برای حکومت اسلامی به وجود می آید و در نتیجه موجب عدم رضایت مردم از حکومت اسلامی تحت رهبری ولایت فقیه میشود که در آخر به بدنامی اسلام منجر خواهد شد .

اما کارشناس محترم جناب مسلم فرمودند :

مسلم;996587 نوشت:
بعضی چنان در توقع از این انقلاب افراطی هستند که توقع دارند که با حاکمیت فقها اسلام 100درصد اجرا شود! چیزی که در زمان پیامبر(ص) و امیرالمومین(ع) هم اتفاق نیفتاد، و از آن طرف برخی تفریط کرده و می گویند اصلا نباید تشکیل حکومت داد! هر دو افراط و تفریط است!

آب دریا را گر نتوان کشید هم به قدر تشنگی باید چشید

قطعا این انقلاب با تمام کاستی هایی که دارد بودنش بهتر از نبودنش است، دو شاهد بسیار روشن بر این مسئله دلالت می کند:

اول: آیا دینداران واقعی و مظلومین در سراسر دنیا از نبودن این حکومت ولو با این کاستی ها خوشحال میشوند یا ناراحت؟ دشمنان چطور؟ دشمنانی چون آمریکا و اسرائیل و عربستان چطور؟ این حق را روشن خواهد کرد.
دوم: هر چقدر هم که این انقلاب به خاطر کاستی هایش در ضعف ایمان مردم نقش داشته باشد باز تأثیرات مثبتش در تقویت ایمان بیشتر است، امروز به لطفتبلیغات بین الملل این انقلاب بیش از 50 میلیون نفر در سایر کشورها شیعه شده اند! ما فقط در نیجریه به برکت این انقلاب 15 میلیون شیعه داریم.

نباید یک طرفه نگاه کرد و فقط کاستی ها را دید؛ این نوع نگرش درست همان نگرشی است که دشمنان با تمام تبلیغات رسانه ای شان آمده اند که به خورد ملت ایران بدهند.

بنده میخواهم آن منافع و تاثیرات مثبت را بدانم .