طلاق چرا؟ پیشگیری و راه حل آن

واجب فراموش شده در خواستگاری (دنباله رو حرف مردم یا عقل و شرع هستیم؟)

سلام
مسئله ای را که خدمتتان عرض میکنم واجب است اما نه بدان معنا که اگر ترک شود گناهی در پرونده ما ثبت میشود بلکه بدان جهت که اگر انجام نشود این احتمال میرود که زندگی تلخی برای زوجین رقم بخورد! و چه به بسا دچار طلاق عاطفی یا طلاق واقعی شوند

وقتی در شرع اجازه داده شده که بعد از اتمام تمام مراحل و قبل از خواندن عقد مرد ( خواستگار) حق دارد به عروس آینده خود بدون حجاب( حدش را فقها تعیین کرده اند) نگاه کند برای چه مردان ( البته نه همه آقایان) در مورد مطرح کردن این موضوع تردید می کنند یا خجالت( حیای مذموم) می کشند و بعد از عقد زندگی را به کام خود و همسرشان تلخ می کنند؟!

یک توصیه به آقایان محترم:
قبل از عقد ( مخصوصا اگر می بینید برایتان بسیار مهم است ) حتما درمرحله نهایی درخواست معقول و شرعی خود را مطرح نمایید
البته به روش خاص خودش و با آداب خودش
و
یک توصیه به خواهران عزیز:
اگر آقایی که به خواستگاری شما آمده چنین درخواستی کرد بدانید که این بیشترین نفعش برای خود شما است چرا که زن دوست دارد محبوب قلب همسرش باشد و این برای زن اصلا دوست داشتنی نیست که بعد از عقد متوجه شود همسرش از او اکراه دارد یا متنفر است!

امید است که با سهل انگاری خودمان زمینه بروز طلاق را افزایش ندهیم.

اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً

آیا این حکم اسلامی در طلاق رجعی جاری می شود و این همه آمار طلاق داریم؟

انجمن: 


یکی از احکام طلاق رجعی اینست که مرد بعد از طلاق در طول ایام عده (حالا فرض کنید به طور متوسط 3 ماه) حق ندارد زن را از خانه بیرون کند مگر در مورد استثنائی که زن زنا کند و همچنین زن هم حق ندارد از خانه بیرون برود. خب فایده ی این حکم به نظرتون چیه؟

برای اینکه فایده اش مشخص بشه یه توضیحی در مورد طلاق رجعی میدم:

طلاق رجعی یعنی طلاقی که مرد در طول ایام عده میتونه بدون اجرا کردن صیغه ی عقد جدید دوباره به زن مطلقه اش رجوع کنه چه با حرف زدن مثلا بگه دوستت دارم یا بگه من دوباره تو رو میخوام و ... چه با انجام یه کاری مثلا زنش رو ببوسه و یا لمس کنه به نوعی که مشخص بشه میخواسته رجوع کنه (بله تعجب نکنید این کار بدون اجرای صیغه ی عقد جدید ممکنه چون یه قاعده هست که مطلقه ی رجعی حکم زوجه را دارد)
خب حالا فایده ی اون حکم رو بگم:
به نظرتون اگر زن و مردی که طلاق گرفتن 3 ماه

کنار هم زندگی کنند

آیا هیچ وقت نمیشه که اینا دوباره دلشون برای زندگی مشترک همدیگه تنگ بشه ، قطعا میشه چون روحیات انسان تغییر پذیره ، همون شخصی که تا دیروز ازت ناراحت بود میبینی یه دفعه محبتش گل میکنه و برمیگرده یه کاری میکنه که رجوع از طلاق اتفاق میفته و به این ترتیب دوباره زن و شوهر هم میشن و با توجه به تجربه ی تلخ طلاق اینبار با استحکام بیشتری به زندگی ادامه میدن مخصوصا مخصوصا اگه پای بچه ای هم این وسط باشه که بیشتر دلشون به اون میسوزه (البته برخی موارد هست که به هیچ وجه رجوع اتفاق نمیفته اما باور کنید مواردی که رجوع اتفاق خواهد افتاد فراوان خواهد بود)

به نظر بنده یکی از موارد کاهش آمار طلاق که خداوند خالق روان آدمی قرار داده ولی اونطور که من اطلاع دارم انجام نمیشه همین حکمه یعنی (ولا تخرجوهن من بیوتهن و لا یخرجن سوره طلاق آیه1 ترجمه: نه شما مردان زنان مطلقه را از خانه خارج کنید و نه آنها حق دارن از خانه خارج شوند).
سوال من اینه آیا این حکم اجرا میشه یا نه ؟ (گفتم اطلاع دقیق ندارم)
و اگه اجرا نمیشه چرا و با چه توجیهی؟

طلاق چرا؟ پیشگیری و راه حل آن

انجمن: 

دختر يا پسري را سراغ نداريم که از هنگام ازدواج براي پديد آوردن موجبات طلاق، گام، بردارند يا با هدف گرفتن و دادن طلاق، ازدواج کنند!.

پاسخ اين سئوال که:

«چرا طلاق اتفاق مي افتد؟!» خيلي مهم است. لطفا راهنمایی کنید .!