شهداء، وظیفه، انقلاب، سبک زندگی، اسلام

یادی از شهداء

انجمن: 

سیره شهداء:
سلام برهمه:
مقدمه:
شهداء مظلوم ترین قشر جامعه ما هستند. کسانی که عزیز ترین چیز خود که جانشان باشد نثار کردند. تا دین بماند، تا غیرت، شرف، ناموس وکشور بماند.
در مورد خاطرات شهداء زیاد سخن گفته شده، وباید گفته شود. اما سیره شهداء برای ما وجوانانمان تبیین نشده است. جوان ما بیشتر از خاطرات شهداء نیاز دارد ببیند این شهید چه قابلیتی داشت که شهید شد. واین لیاقت نصیبش گشت.

این شهید چه جور فرزندی برای والدین، چطور شوهری برای همسر وچجور پدری برای فرزندانش بود که این افتخار نصیبش گشت؟

جبهه شمه ای از جامعه مهدوی:
در مورد جامعه مهدوی گفته شده است. که مومن به اندازه ای که نیاز دارد در جیب برادر مومنش می کند، وبرمی دارد. چیزی که فرهنگ جبهه داشت همین بود. همه برای همه بودند. نه خود، خود را فدا می کردند. برای دیگران، در خوردن ونوشیدن همرزم خود را بر خود مقدم می داشتند.
چیزهایی که الان در جامعه ما رنگ باخته است. وباید به فرهنگ جبهه برگشت تا احیاء گردد.

سوال:
جبهه چی داشت که افتخار آفرین شد؟ جوانان ما با دست خالی در مقابل صدام تا بن ودندان مسلح ایستادند. واجازه ندادند یک وجب خاک به دشمن داده شود؟ واگر خیانت ها نبود قسمتی از خاک عراق را هم گرفته بودند.
جبهه صفا داشت، صمیمیت داشت، جبهه هم مسابقه بود. همانطور که در جامعه ما الان مسابقه است. اما این دو مسابقه با هم خیلی فرق دارند.
الان مسابقه برای کسب قدرت، منصب، دنیا است. چنانچه آمار شرکت کنندگان در مجلس وخبرگان نسبت به دوره قبلی چند برابر شده است.
اما در جبهه مسابقه برای شهادت بود. مسابقه برای خدمت بیشتر، مسابقه برای گمنامی بیشتر، عده ای می خواستند. حتی بعد از شهادت نامشان مشخص نباشد. چنانچه همینطور هم شد. والان چقدر شهدای گمنام که در جاهای مختلف دفن شده اند.
دوستان به این سوالات جواب دهیم:
1- چرا شهداء فراموش شدند؟
2- چرا سیره شهداء ومنش آنها در جامعه ما جا نیفتد؟
3- چطور می توانیم. فرهنگ جبهه را در جامعه امروزی پیاده کنیم؟