شلاق

شلاق بر بدن خلیفه الله

نمیدانم در 1400 سال قبل چه مجازاتهایی برای انسانها مناسب بوده اما میدانم که امروز در قرن 21 شلاق زدن بر بدن حیوانات را هم نهی می کنند چه رسد بر بدن انسانها، قران کتابی بزرگ و تکان دهنده است کتابی است که همه از آن انتظارات و توقعات بسیار دارند، کتابی است که بهترین ها را در آن جستجو می کنند و آنرا پر از کمالات میدانند، قران کتابی است که خود میگوید همتایی ندارد، نهایت کمال و بهترین آموزه ها در آن نهفته چرا که کلام خداوند است و قوانین آن از سوی خداوند قرار داده شده پس بهترین قوانین برای بشر درین کتاب وجود دارد، همه ما بسیار خوشحال میشویم وقتی می فهمیم درین کتاب از ما بعنوان اشرف مخلوقات و خلیفه خداوند بر روی زمین یاد شده و احساس بهترین بودن و شایستگی و تفاوت و برتری نسبت به سایر مخلوقات در ما جان می یابد.
بشر امروز هم برای خود ارزش و جایگاه ویژه و پرستیژ قائل است تا جاییکه حقوق بشری می نگارد که همه کس از داشتن چنین حقوقی خوشنود گشته و آنرا مطابق شان انسانی ما میداند، تقریبا در تمام دنیا همه به این نتیجه رسیده اند که مجازات شایسته انسان مجرم و گناهکار سلب آزادی او و زندان است و هیچکس قبول ندارد که شکنجه و آزار جسمانی یا توهین و آزار روحی روانی یا به آتش کشیدن مجرمین و اعدام آنها با شدیدترین زجر و شکنجه کار درستی است اگر هم کسی آنرا درست بداند مسلما در مقام قاضی یا حاکم و یا جلاد است و اگر بنا باشد چنین مجازاتی بسر خودش بیاید هرگز این چنین مجازاتهایی را روا نمیداند، اگر منصفانه و بی طرفانه تنها از نگاه یک انسان که هر لحظه ممکن است بدلیل خطایی مجازات شود اگر بخواهیم صادق باشیم شلاق خوردن را مجازات درست و هم شان انسان نمیدانیم چرا که بدون هیچ تعارفی شلاق خوردن نمونه بارز شکنجه شدید جسمانی است به حدی که بعضی از قربانیان شلاق با هر ضربه اش مرگ را مقابل چشمانشان دیده اند با این تفاصیل وقتی که انسانها چنین مجازاتی را حتی برای حیوانات روا نمیدانند و اگر کسی بدون حکم دادگاه انسان گناهکاری را شلاق بزند باز هم باید مجازات شود چگونه است که در قران چنین حکمی برای انسانها ذکر میشود و اگر این مجازات از نظر خداوند شایسته انسانهاست پس باید نظیر اسلام در کلیه ادیان آسمانی هم واجب شده باشد و فارغ از اینکه این مسئله حکم قران و وحی منزل است در اندیشه کدام انسانی این مجازاتی درست است و شایسته اشرف مخلوقات است و آیا با چنین حکمی خداوند از چهره ای بخشنده و مهربان به چهره ای خشن سوق پیدا نمیکند و چقدر انسانهای معتقد میتوانند مطمئن باشند که این شایسته ترین مجازات برای بشر است و از آن بهتر و نتیجه بخش تر نیست ضمن اینکه باید توجه داشت که بنیه و قدرت بنی انسانها متفاوت است یعنی شلاقی که برای یکنفر کشنده است برای دیگری که ورزشکاری قوی است در حکم ماساژ دادن است پس مجازاتی نیست که بتواند همه را بیک میزان آزار دهد حال آنکه مجازات زندان که سلب آزادی گناهکارست برای همه انسانها بیک میزان درداور است پس اعمال آن عادلانه تر است و از خشونت بدورست . بنظر من این مورد هم در قران همچون توصیه به زدن خانمها در سوره ای از قران که دیگر همگان از آن آگاهی دارند یکی دیگر از علائم بزرگ سئوال و تعجب در قران است که گمان نکنم قابل توجیه باشد و باید دید مدافعان آن اگر روزی بر علیه خودشان این مجازات بخواهد اجرا شود باز هم از آن دفاع میکنند شلاق از دو جهت به انسان ضربه میزند یکی از جنبه شکنجه جسمی و دیگری از جنبه تحقیر و بی ارزشتر از حیوان ساختن یک انسان می باشد، خدا وکیلی عقل و جان و ارزشهای شما فارغ از اینکه این مسئله وحی منزل است درین خصوص چه نظری دارد ؟؟؟