شرط سنی آزمون وکالت

درخواست راهنمائی برای آزمون وکالت

[="Tahoma"][="DarkRed"]به نام خدا

ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت اساتید محترم.
برای اینکه کمتر مصدع اوقات شوم، سریع اصل سوال رو مطرح می کنم.
من کارشناسی فقه و مبانی حقوق دارم و سالها پیش بعد از اتمام دوره کارشناسی می خواستم در آزمون وکالت شرکت کنم ولی همسرم مخالفت کرد و نشد.
بعد از چند سال در یکی از رشته های الهیات کارشناسی ارشد گرفتم و مشغول یک کار پژوهشی شدم.
امسال در آزمون دکتری شرکت کردم ولی به دلیل بیماری و گرفتاری های خانوادگی و ... نشد که خوب مطالعه کنم و برای دانشگاه دولتی مجاز نشدم.
خیلی فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که مقطع دکتری در دانشگاه هایی مثل پیام نور که کلاس و استاد درست و حسابی نداره که اصلا هیچ؛ دانشگاه آزاد هم که اینقدر هزینه اش سنگینه که ارزش نداره و مجازی هم که مثل پیام نور و ...
به هرحال از ثبت نام صرفنظر کردم و تصمیم گرفتم که برای سال بعد با آمادگی بیشتر شرکت کنم و دانشگاه دولتی قبول بشم.
دیشب با یکی از دوستانم صحبت می کردم و ایشون گفت که یادت باشه که شما هنوز هم میتونی آزمون وکالت شرکت کنی و قبول شدن در آزمون وکالت هم راحتتر از آزمون دکتری و قبول شدن در مصاحبه های دانشگاه دولتی و ... هست و هم اینکه در بهترین حالت شما قراره توی یک دانشگاه تدریس کنی؛ ولی درآمد وکالت خیلی خیلی بیشتر از تدریس در دانشگاه هست. (مسئله مخالفت همسرم الان دیگه مطرح نیست)

از دیشب دوباره به یاد علاقه گذشته افتادم و کاملا مردد شدم؛ و احتیاج به راهنمائي دارم.
آیا برای من که سالها از مباحث حقوقی دور افتادم، مطالعه دوباره در این حوزه جواب میده؟ یعنی واقعا به قول دوستم قبول شدن در این آزمون راحتتره؟
و اینکه آیا شرط سنی نداره؟
به طور کلی اطلاعاتی در مورد وکالت و شرکت در آزمون و ... رو میخواستم اگر لطف بفرمایید.

غیر از کارشناس محترم، اگر از دوستان کسی هم هست که در این رشته کار کرده و اطلاعاتی داره، بسیار سپاسگذار راهنمائي هاشون خواهم بود.

با تشکر[/][/]