شبهه قرآنی

اشکالات قرآن (مجازات جهنمی ها)

سلام دوستان عزیز
من در شبکه های مجازی چندین شبهه دیدم بعضی از آن ها را با لطف خدا تونستم رفع کنم اما بعضی ها را نه،
ممنون میشن به این شبهات پاسخ بدین:

مجازات جهنمی ها
در جائی می‌گویدکه خوراکی‌شان کاکتوس است:

لَآكِلُونَ مِن شَجَرٍ مِّن زَقُّومٍ (واقعه/52)
قطعاازدرختى كه از کاکتوس است‏ خواهيدخورد.
فَمَالِؤُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ (واقعه/52)
و از آن شكمهايتان را خواهيد آكند.
نوشابه‌ شان هم آبجوشاست:
فَشَارِبُونَ عَلَيْهِ مِنَ الْحَمِيمِ (واقعه/54)
و روى آن از آبجوش می‌نوشند.

جالب است که دمای آبجوش به اندازه دمای ذوب مس می‎باشد:
وَ إِن يَسْتَغِيثُوا يُغَاثُوا بِمَاء كَالْمُهْلِ يَشْوِي الْوُجُوهَ بِئْسَ الشَّرَابُ وَ سَاءتْ مُرْتَفَقًا (کهف/29)
اگر فریادرسى بجویند،به آبى مانند مس گداخته كه چهره‌ها را برشته می‌کند یاری می‌شوند؛وای! چه نوشیدنی بدی و چه جایگاه زشتی!

آیا دمای جوش آب با مس یکی است؟!
این آبجوش ازچشمه‌ای است در جهنم:
تُسْقَى مِنْ عَيْنٍ آنِيَةٍ (غاشیه/5)
آنان را از چشمه‌ای بسیار داغ می‌نوشانند.
و در جائی دیگر می‌گوید که تنها خوراکی‌شان،چرکابه است:

وَ لَاطَعَامٌ إِلَّا مِنْ غِسْلِينٍ (الحاقه/36)
و خوراكى جز چركابه ندارد.

و در جائی دیگر سخن از کاکتوس نیست، بلکه بوته‌ای است خاردار که اعراب به آن شَبرق می‌گوید و هنگامی که خشک شد، بسیار خشن می‌شود، در این حالت آن را ضریع می‌نامند، قرآن می‌گویند که تنها خوراکی‌شان،همین بوته‌ی خشک است:
لَيْسَ لَهُمْ طَعَامٌ إِلَّا مِنْ ضَرِيعٍ (غاشیه/6)
برای آنان خوراکی به غیر از بوته‌ای خاردار خشک وجود ندارد

با تشکر

خدا می داند که ما پیامبریم (سوره یس آیات 15 و 16)

با سلام
سوال از قرآن زیاد دارم مقدور نیست برای هر کدام یک تاپیک جداگانه بزنم اگه ممکنه کارشناسی باشه که تمام مسائل قرآنی رو پاسخ بده و مغلطه گر هم نباشه ممنون می شم
یس/15،16
گفتند شما جز بشری مانند ما نیستید و خدای رحمان چیزی نفرستاده و شما جز دروغ نمی گویید15 گفتند پروردگار ما می داند که ما به سوی شما به پیامبری فرستاده شده ایم16
سوالم این است که در مقابل مردمی که به پیامبری مشکوکند می گویند خدا می داند که ما پیامبریم این دیگر چه استدلالی است؟
تازه از نظر منطقی هم این گفته مغلطه مصادره به مطلوب است چون برای اثبات پیامبر بودن به پیامبر بودن استدلال شده است
اگه توضیح بدید ممنون می شم

شراب در قرآن

در یکی از سایت های ضد دین این شبهه طرح شده بود اگر ممکنه اون رو جواب بدین تا من قرار بدم.

تناقضات قرآن در حلال و نیکو نامیدن شراب انگور و خرما:
همانگونه که می‌دانیم، خوردن مشروبات الکلی و در حالت کلی، تمام مسکرات (مست کننده‌ها ) در اسلام مطلقا حرام است، اکنون به این آیه از قرآن توجه فرمائید:

وَمِن ثَمَرَاتِ النَّخِيلِ وَالأَعْنَابِ تَتَّخِذُونَ مِنْهُ سَكَرًا وَرِزْقًا حَسَنًا إِنَّ فِي ذَلِكَ لآيَةً لِّقَوْمٍ يَعْقِلُونَ (نحل/67)
و از ميوه‌های درختان خرما، درختان انگور که از آنها شرابی مست کننده و روزی نیکوئی می‌گیرید؛ همانا در آن نشانه‌ای است براى گروه اندیشمند.

آیا این آیه با آیات حرمت شراب در تناقض نیست؟

ممنون.