شبهات پیش آمده در قرآن

شبهاتی در آیه ولایت

انجمن: 

سلام
طبق آیه ولایت"انما ولیکم الله و رسوله و الذین امنو....."
۱-چرا وقتی که انگشتر امام علی )ع( نمیتونیم جز موارد زکات حساب کنیم ولی درآیه با لفظ زکات اومده؟
۲-در آیه از لفظ یوتون استفاده شده که مغهوم استمرار رو میرسونه آیا امام موارد دیگری را هم داشته اند که در نماز زکات بدن؟
۳-چرا وقتی فقط منظور امام علی)ع( هست از لفظ جمع استفاده میشه ؟آیا برای احترام؟اگه اینطوره بازم توی قرآن داریم که اینطور جمع بسته باشه؟

شبهات پیش آمده در قرآن: چگونگی به وجود آمدن انسان ها در قرآن

[=&amp]با سلام
ضمن عرض خسته نباشید
پسری 19 ساله هستم و چیزهایی باعث شد که حدود 6 ماه قبل به تحقیق در دین بپردازم راستش به شبهات عجیب و غریبی در قرآن و احادیث رسیدم که هر تفسیری میخونم و از هرکسی میپرسم دقیق جواب نمیگیرم و فقط توجیه میکنند.
این شبهات اختلاف عجیبی با علم امروزی دارند البته منظور از علم در حد سواد پایین من است

[/]اولین سوال د[=&amp]ر مورد آیه ای از قرآن است که چگونگی به وجود آمدن انسان را شرح میدهد و میگوید که انسان از آبی جهنده و بی مقدار به وجود میاید که این آب از پشت مهره های کمر است.
اولا انسان فقط از آب جهنده که منظور منی است به وجود نیامده و تخمک های زن هم نقش در تولید مثل دارد ثانیا این آب اصلا بی مقدار و پست نیست و هر دانش آموزی میداند که این آب سرشار از مواد مفید قندی و[/] dna [=&amp]و این چیزها است که به نظرم مهم ترین مایع هستی است پس چرا این را بی مقدار خوانده اند ثالثا این آب از بین مهره های کمر تولید نمیشود و امروزه ثابت شده که در بیضه ها ساخته میشود؟

[/] سوال دوم در مورد حدیثی از پیامبر است که فرمودند:جنسیت انسان در 40 روزگی مشخص میشود ولی علم امروز نشان میدهد که حنسیت در هنگام تشکیل زیگوت مشخص است

[=&amp]هزار سوال اینگونه هست که وقت نمیشه همه رو بگم فکر میکنم
اگه جواب این سوال ها رو بگیرم بقیه مسال حل میشه

با تشکر[/]