زیارت اهل قبور و نبش قبر

خواندن قران و نماز و دعا برای شادی روح اموات

با سلام و عرض خسته نباشید. من یکی از عزیزترین اطرافیانمو در تصادف از دست دادم و نذر کردم براش قران رو کامل بخونم.اما از اونجایی که زیاد عربیم‌خوب نیست و‌میترسم در خواندن ایات اشتباهی کنم ایا میتونم صوت قران رو بزارم و از روی اون خط از روی قران ببرم؟ایا امکان دارد با نرم افزارهای قرانی که برای موبایل امده هم صوت گذاشت و هم با خود موبایل خط بر د یا حتما باید از روی خود قران خط ببرم؟امکانش هست ترجمه قران رو‌بخونم؟ثوابش یکی هست؟میخوام برای شادی روح اون مرحوم بخونم لطفا راهنماییم کنید.
و سوال دیگه من اخر هر نمازم ۲رکعت نماز برای شادی روحشون میخونم برای امرزششون خوبه؟به شادی روحشون‌ میره؟من از بابت فوتشون خیلی ناراحتم و نمیتونم بخوابم اما وقتی نماز میخونم و دعا میکنم ،صلوات میفرستم یا .... انگار سبک میشم و ناراحتیم کم میشه.میشه روزه ای که میگیرم برای اون مرحوم هم دعا کنم تا با روزه ای که من میگیرم اون مرحوم هم ثواب ببره؟
همش فکر میکنم داره از من خواهش میکنه براش کاری انجام بدم،شاید از وابستگی زیادم بهشون بوده.ضمنا ثواب برای زن یا مرد بودن فرق نداره؟
میدونم اساتید گفتند خیرات و این مسائل هم باعث شادی میشه و ثواب داره متاسفانه ایشون همشهری من نیستند و میخوام کاری که از دستم بر میاد براشون انجام بدم
ممنون میشم راهنماییم کنید و‌ هم اون مرحوم ثواب ببره و هم خودم عذاب نکشم و‌ بتونم با مرگشون کنار بیام

نبش قبر

با عرض سلام و خداقوت
گهگاهی میشنویم که فلان شخص رو که قبلا فوت کرده و دفن شده نبش قبر کردند و در جای دیگر مثلاً حرم اهل بیت (ع) دفن کرده اند.
مگر نبش قبر حرام نیست ؟
اگر هست پس چگونه این کارها انجام میشود ؟
چه چیزهایی مجوز نبش قبر است ؟