زن در روایات

اطاعت از زن و سقوط در جهنم!

انجمن: 
با سلام لطفا نظر را راجع به این حدیث که در فضای مجازی بین گروه ها پخش میشود اعلام بفرمایید  هرکه اطاعت زن خود بکند خدا او را سرنگون در جهنّم اندازد. پیامبر (ص)

آیا روایات زیر معتبرند؟ (زن در روایات اسلامی)

سلام علیکم لطفا مطلب زیر را  واضح جواب بدید.خیلی ذهنمو در گیر کرده  ضمنا اینم بگم که از کتاب حلیه المتقین برداشتم. حدیث معتبر از حضرت رسول (ص) منقول است:زنان را در غرفه و بالاخانه جا مدهید و نوشتن به ایشان میاموزید و سوره یوسف را تعلیم ایشان مکنید و .... و نیز از حضرت علی (ع) :مردی که کارهای او را زنی تدبیر کند ملعون است. و نیز از پیامبر (ص) : نهی فرمود از آن که زنان را بر زین سوار کنند و فرمود:در نیکی اطاعت زنان مکنید تا آن که به طمع نیفتد در امر کردن به شما در بدی ها، به خدا پناه برید از بدان ایشان،و از نیکانشان در حذر باشید.

آیا یک مرد خوب بهتر از زن خوب است؟

سلام و عرض ادب اروایات از این دست مانند نقص ایمان زنان و این روایت چگونه قابل توجیه می باشد ثُمَّ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَا مِنْ رَجُلٍ رَدِيٍّ إِلَّا وَ الْمَرْأَةُ الرَّدِيَّةُ أَرْدَى مِنْهُ وَ لَا مِنِ امْرَأَةٍ صَالِحَةٍ إِلَّا وَ الرَّجُلُ أَفْضَلُ مِنْهَا وَ مَا سَاوَى اللَّهُ قَطُّ امْرَأَةً بِرَجُلٍ إِلَّا مَا كَانَ مِنْ تَسْوِيَةِ اللَّهِ فَاطِمَةَ بِعَلِيٍّ ع‏ بحارالأنوار ج : 100 ص : 260 و اینکه ممکنه زنان قابلیت خوب شدن کمتر از مردان مثلا مانند ایام عادت یا بد شدن از مردان بد داشته باشند مثلا همه ی یدی های مرد به علاوه بی حجابی میشود بدتر از مرد  

چرا حق مرد بر زن اینقدر غیر قابل توصیف است؟

سلام خدمت کارشناس محترم

سوالی که خیلی برام مطرحه اینه که چرا حق مرد بر زن اینقدر غیرقابل وصفه؟حتی بیشتر از حق پدر و مادری که اونو بزرگ کردن!!
چرا اینقدر منت سر زنها میذارن؟
یعنی زن اینهمه به مرد احتیاج داره؟(میبینیم اگه یه زنی طلاق بگیره یا بیوه بشه معمولا دیگه ازدواج نمیکنه ولی مردا چندتا چندتا زن میگیرن)
و اگه یه مردی به زنش خوبی کنه خیییییلی لطف کرده ولی زن وظیفشه؟خب زن اگه ازدواج کنه همش باید حواسش باشه کاری نکنه که مورد نفرین قرار بگیره،ولی مرد تازه کلی موقعیت برای تعالی پیدا میکنه! خب زن ازدواج نکنه بهتره براش!

من وقتي بعضي احاديث را ميخونم آرزو ميكردم كاش اصلا سواد نداشتم يا اينكه اينا بدست ما نميرسيد :Cheshmak:
من كه پيگير احاديث هستم می بینم چه تناقضاتي هست در احاديث حتي در همين بحارالانوار و اصول كافي
بنظرم بعضي جاها به وجود مبارك پيامبر هم توهين شده
منظورم از توهين اينه كه يه حديثي را نسبت دادند كه ديگه بديهي هست همچين چيزي نيست .....

من اگه عالم بودم حلیه المتقین رو ویرایش میکردم.
متاسفانه بعضیا تا حرف بزنیم یا میگن غربزده،یا تحت تاثیر القایات غرب!
ولی من اصلا غربزده نیستم.چادری هستم و بجز موسیقی سنتی چیزی گوش نمیدم.
اولین باری که هرکدوم از این حدیثا رو (از بچگی) خوندم بدون اینکه کسی بهم القا کنه بدم اومده