زندگی با کافر

شوهر من بی خدا شده؛ چکار کنم؟

سلام. خواهش می کنم منو در این زمینه کمک کنید. من نزدیک 2 سال هست که ازدواج کردم. موقع انتخاب شوهرم به شدت دو دل بودم چون ایشون شرایط مالی خوبی نداشت، خانواده خوبی نداشت، کار نداشت و هزار جور عیب دیگر. من 80 درصد می خواستم جواب رد بهش بدم اما ته دلم به خاطر ایمانش ازش خوشم اومد و گفتم شاید خدا ناراحت بشه که بنده مومن شو به خاطر ظواهر دنیایی جواب رد بدم. یعنی تنها دلیل ازدواج من با ایشون ایمانش بود و من آن زمان خواستگارهای زیادی داشتم. اما الان به خدا و قیامت کافر شده، نماز نمی خونه. نماز خوندن منو به تمسخر می گیره. کربلا رفتن رو مسخره می کنه. منو الان یک سال هست که روضه امام حسین نبرده. دین رو نوعی توهم تکامل یافته بشر می دونه. به هیچ کدوم از احکام شرعی عمل نمی کنه.
واقعا خیلی برای من سخته چرا چون تنها دلیل من مومن بودن ایشون بود.
الان به نظر شما چی کار کنم؟ شاید از خودتون بپرسید که پس چرا دارم این زندگی رو ادامه می دم. راستش به خاطر اینه که اون مهربون تر از یک مادر با من رفتار می کنه. هیچ وقت دروغ نمی گه، چشم چرونی نمی کنه، غیبت نمی کنه و اگر کسی اونو ببینه به عنوان یک انسان منطقی، با اخلاق و شریف می شناسه، همه این رفتارها رو ذاتی داره نه این که به خاطر دین این ها رو رعایت کنه.
لطفا در مورد دلیلش که چطور شد کافر شد سوال نکنید فقط بهم بگید آیا در این شرایط من به زندگیم ادامه بدم و منتظر مدد الهی بشم یا این که تا ایمان خودم رو هم تضعیف نکرده ازش جدا بشم؟ البته جداییش واقعا برام سخت هست چون علاقه شدید و خالصی بهم داره.