زمان انعقاد نطفه

تشکیل نطفه در زمانی غیر از نزدیکی

سلام علیکم
باعرض ادب و احترام و قبولی طاعات و عبادات شما بزرگواران

در خصوص رعایت امور مربوط به فرزند آوری از محضرتان سوالی داشتم

همانگونه که میدانید بنا بر احادیثی که به ما رسیده بعضی زمانها را مناسب برای فرزند آوری نمیدانند(البته واجب نیست رعایت شود، اما اگر رعایت شود بهتر است و تاثیرات زیادی در آینده معنوی فرزند دارد)

اکنون سوالی ذهنم را در گیر کرده است. ..

طبق دستورات دینی یکی از مواردی که بهتر است رعایت شود بسته نشدن نطفه در بعضی زمانها است مثل شب عید فطر، شب اول و وسط و آخر ماه و غیره..

خب تا اینجا مشکلی نیست و زوجین میتوانند به گونه ای برنامه ریزی کنند که در زمانهای مکروه رابطه نداشته باشند و یا در زمانهایی که تاکید شده رابطه داشته باشند تا فرزندانی صالح داشته باشند ان شاء الله

اما طبق علم پزشکی قرار نیست تشکیل نطفه هم زمان با رابطه زوجین اتفاق بیفتد! و این موضوع ذهن بنده را درگیر کرده است
با یک مثال توضیح میدهم
ممکن است زوجی که قصد بچه دار شدن دارند کامل رعایت کنند و چند شب قبل از عید فطر رابطه داشته باشند و شب عید رابطه ای نداشته باشند تا نطفه در شب عید بسته نشود، اما ممکن است تخمک گذاری در بدن زن هم زمان با رابطه نباشد! و چند روز بعد یعنی دقیقا شب عید فطرتخمک گذاری اتفاق بیفتد و آن زمان نطفه بسته شود!خب در این صورت بسته شدن نطفه در زمانی است که نهی شده است در حالی که رابطه در زمان دیگری بوده است،! بنده عید فطر را برای نمونه مثال زدم، که میتواند شامل تمام زمانهای خوب و بد برای تشکیل نطفه باشد

در این صورت رعایت امور مربوطه چگونه خواهد بود؟ و چگونه میشود مطمئن بود که نطفه در زمان مناسبی تشکیل ‌‌شده است؟! و تکلیف چیست؟

با تشکر و سپاس
یازهرا سلام الله علیها