زایمان

آیا بچه دار شدن یه امر بیهوده است؟

انجمن: 

سلام
این پستها رو تا آخر دنبال کنین و نظرتونو بگین تا بعدش منم نظرمو بگم .

سوال اینه :
چرا انسانها زاد و ولد میکنن؟

شاید در نظر اول این امر یه کار بدیهی به نظر بیاد . ولی اگه بهش پرداخته بشه قابل تامل خواهد بود .

مردم برای چی بچه دار میشن؟
بچه چی داره غیر از رنج و عذاب؟

میخوام این عذاب رو براتون بنویسم از انعقاد نطفه تا دم مرگ.
لطفا تا پایان پستها صبور باشین .

آیا به دعا نویسی و قفل بستن اعتقاد دارید؟

سلام به دوستای خوبم

امروز میخوام یه داستان واقعی رو براتون تعریف کنم که خودم هم نمیدونم بهش اعتقاد دارم یا نه .
شما بخونین و نظرتونو بدین.

عصر کار بودم و منو لیدا مریضهای وسطو کنترل میکردیم . یکی از مریضامون یه جوون ۱۹ - ۲۰ ساله بود و یه جنین ۵ ماهه داشت که بعلت خونریزی و درد داشت دفعش میکرد. خیلی برامون جالب بود . چون شرایط خوبی داشت . و همه چیز آماده بود تا اون زایمان کنه ولی نمیکرد . دردش زیاد شده بود . و خیلی طول گشیده بود .
طفلی باهامون هم خیلی همکاری میکرد . و من هم خیلی بهش کمک کردم. ولی نمیشد.

قضیه از اینجا شروع شد که دختره به من گفت : من قفل دارم و مادر شوهرم کلید داره و باید فقلو باز کته که من بتونم بچه رو بندازم وگرنه بچه نمیافته .

من اصلا به این چیزا اعتقاد ندارم و نداشتم .
برای همین خندم گرفت و گفتم باشه حالا یه کم استراحت کن . سرم دکستروز بدون سنتو براش گذاشتم که کمی استراحت کنه .
بعد از چند دقیقه دیدم پاشو کرده تو یه کفش که من باید برم همراهمو ببینم . هر کاری کردیم نتونستیم راضیش کنیم که تو تختش بمونه . لیدا گفت اشکالی نداره بذار بره شاید یه کم آروم بشه.
خلاصه تمام بخشو خونی کردو رسید به مادر شوهرش.

من دیگه حواسم رفت پیش بقیه مریضا که یهو از سمت در صدای جیغ شنیدم .
چشمتون روز بد نبینه .دیدم خودش افتاده رو زمین و جنینشم کنارش.

سریع بچه هارو صدا کردیم و جمع و جورش کردیم.
خدماتمون کلی عصبانی شده بود که من چطوری اینجا رو تمیز کنم . جنین هنوز قلب داشت. برای همین هم بردیمش تو اتاق زایمان تا بعد کاراشو انجام بدیم.

بعد از اینکه یه خورده اوضاع استیبل (روبراه ) شد تازه یاد حرفاش افتادم و البته یه قفل کوچولوی طلایی هم دست مادر شوهرش دیدم.

ماجرا رو برای لیدا تعریف کردم و از تعجبم گفتم و اینکه به این چیزا اعتقاد ندارم. ولی لیدا هم یه ماجرایی رو تعریف کرد که به حیرتم اضافه کرد .

اون گفت : چند سال پیش یه مریض داشت که بعد از چند سقط باردار شده بود و تونسته بود تا نه ماه برسونه بچشو . و طی روند زایمان مجبور شدن سزارینش کنن.
وقتی که داشتن امادش میکردن لیدا متوجه یه قفل رو دستش شد و گفت که باید اونو در بیاری .
زنه گفت : نمیشه . اگه درش بیارم میمیرم.

لیدا خودشو کشت تا راضیش کرد که اونو در بیاره . لیدا میگفت نگاه اون مادر همیشه تو ذهنم هست.
خلاصه اون ماذر بچشو به دنیا میاره ولی دیگه به هوش نمیاد.
لیدا گفت منم هیچ اعتقادی به این چیزا نداشتم ولی این قضیه خیلی منو ترسوند.

نمیدونم این قضایا به دعا و قفل و اینا ربط داشت یا نه ولی خواهشا با جون خودتونو بچتون بازی نکنین.:Narahat az:

احكام پزشكي مربوط به خانواده

لطفا اثرات منفی‌ای كه طلا برای مردان دارد را شرح دهید (هم به لحاظ علمی و هم شرعی)

بازگرداندن بكارت دختران، اختفاء روسپيگري يا اماره هدايت

انجمن: 

متأسفانه پديده بازگرداندن بكارت دختران از طريق عمل جراحي امروزه به عملي نه چندان كم در برخي كشورهاي اسلامي تبديل شده و اين مسأله موجب مورد مطالعه قرار گرفتن آن توسط علماي ديني و صدور برخي فتواها شده است.

به گزارش شيعه آنلاين، در همين راستا اخيرا آيت الله شيخ اسحاق فياض از مراجع تقليد نجف اشرف با صدور فتوايي انجام چنين عمل جراحي براي زنان روسپي تنها با هدف بازگرداندن شرافت و نجابت وي را حلال اعلام كرده است.

صدور چنين فتوايي موجب به وجود آمدن جنجال و اختلاف نظر ميان برخي مراجع و علما شده و برخي شكوك در مورد صحت صدور چنين فتوايي را به وجود آورد.

در همين راستا شيخ علي ربيعي سخنگوي دفتر مرجعيت آيت الله فياض طي گفتگويي صحت صدور اين فتوا را صادر كرد و گفت: اين حكم در صورتي جايز است كه زندگي و آينده اين فرد به انجام چنين عمل جراحي بستگي داشته باشد و انجام آن موجب دوري وي از فساد و گناه شود.

گفتني است پيش از اين شيخ علي جمعه، مفتي اعظم مصر طي فتوايي مشابه، انجام چنين عمل جراحي با هر دليلي را جايز و حلال دانسته بود كه به شدت مورد انتقاد علماي ديني عربستان سعودي قرار گرفت و آنرا عامل نشر، گسترش و افزايش فحشا دانستند.

وي در دفاع از فتواي خود كه در سال 2007 ميلادي صادر شد گفت: دين اسلام به استرار و پوشاندن فحشا دعوت كرده است.

از سوي ديگر شيخ حسام الدين بن موسي عفانه، استاد فقه و اصول در دانشگاه بيت المقدس فلسطين طي اظهاراتي گفت: چنين مسأله‌اي به دليل جديد بودن، حديثي يا روايتي ديني در مورد آن در كتب ديني يافت نمي‌شود و فقهاي گذشته نيز به آن نپرداخته‌اند اما بررسي هايي كه شخصا بر روي نظر برخي از علماي معاصر در اين مورد انجام دادم نشان مي‌دهد كه اين كار غيرجايز و حرام به شمار مي‌رود، به هر دليل هم كه باشد.

حسن السفر، استاد حقوق در دانشگاه ملك عبدالعزيز عربستان نيز گفت:‌ اين كار حتي براي دختران مورد تجاوز قرار گرفته و آنانيكه بر اثر يك حادثه قرباني شده اند نيز غيرجايز است.

در پايان گفتني است آخرين نظرسنجي انجام شده ميان 500 تن از مسلماناني كه در اروپا زندگي مي‌كنند نشان ميدهد كه بيش از 70% آنان نيز مخالف چنين كاري هستند و تنها 20% آن را تأييد مي‌كنند.

http://www.seemorgh.com/news/default.aspx?tabid=2054&conid=16252