روایات ظهور

شدت تقیه در هنگام نزدیک شدن به ظهور چگونه است؟!

سلام شدت تقیه در هنگام نزدیک شدن به ظهور چگونه است؟!

الكافي - الشيخ الكليني - ج 2 - ص 220

-17 مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَنِ ابْنِ بُكَيْرٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّه ع قَالَ كُلَّمَا تَقَارَبَ هَذَا الأَمْرُ (*) كَانَ أَشَدَّ لِلتَّقِيَّةِ
*أي خروج القائم

امام صادق (ع ) فرمود: هر چه اين امر (ظهور امام قائم (ع )) نزديكتر شود تقيه شديدتر شود

مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول - العلامة المجلسي - ج 9 - شرح ص 183

الحديث السابع عشر : موثق كالصحيح " كلما تقارب هذا الأمر " أي خروج القائم .

موسوعة أحاديث أهل البيت ( ع ) - الشيخ هادي النجفي - ج 2 - ص 226

الرواية موثقة سنداً

شرح أصول الكافي - مولي محمد صالح المازندراني - ج 9 - ص 124

* الشرح : قوله ( كلما تقارب هذا الأمر كان أشد للتقية ) لعل المراد أن التقية في آخر الزمان قريباً من ظهور القائم ( عليه السلام ) أشد...

اما رخداد های تاریخی خلاف آنچه را که روایت بالا می گوید نشان می دهد

از لحاظ سیاسی و نظامی ( به طور خاص پس از پیدایش صفویه) قدرت شیعه در حال پیشرفت است ... و با این قدرت گرفتن به تدریج تقیه کمرنگ شده است

. حال اگر از گزارش های وحشتناک آن دوران(صفویه) بگذریم به حال می رسیم.
اکنون از پیروان این مکتب رفتاری مشاهده می شود که در نقطه مقابل تقیه قرار دارد
مانند :
نوشته شدن مقالات و کتاب های طعن آلود درمورد مخالفین
تهدیدبه محو کردن دشمن از صفحه روزگار!
ندادن تریبون به مخالف برای ابراز عقیده و دعوت به آن
لعن و طعن علنی در سایت ها و شبکه های ماهواره ای و ... (مانند آنچه باعث کشته شدن شهید شحاته شد)

آیا با توجه به این روایت زمان ظهور دارد دور می شود؟
یا
((شاید معنی درست روایت این باشد که ... هر چه اين امر (ظهور امام قائم (ع )) نزديكتر شود تقیه ی مخالفین از ما شدید تر می شود!!!))

تضاد چند روایت درباره ی ظهور (؟)

به نام خداوند بخشایشگر و مهربان

سلام

داشتم بررسی میکردم روایات ظهور و گفته ها رو ، تا اینکه به این چهار مطلب برخورد کردم . ظهور سفیانی در ماه رجب هست .

ظهور امام زمان در صبح روز عاشوراست ( 10 محرم ) و طبق احادیث در صبح 23 رمضان صیحه آسمانی از طرف جبرییل و در غروب ندای شیطان است .

و در آخر ، ظهور سفیانی و ظهور امام زمان در طی یک سال هست .

حالا که نگاه میکنم اینارو کنار هم میذارم ، میبینم اگر همه ی اینا کنار هم قرار بگیره ، امکان پذیر نیست ، چون رجب و ده محرم در یک سال نیستند .

تکلیف چیست ؟ اینجا یک تضاد وجود داره اگر همه ی این ها کنار هم قرار بگیرند .

میخواستم بپرسم که اولا میشه همه ی این روایات رو کنار هم قرار داد (این چهار تایی که گفتم) و اینکه اگر اینها کنار هم قرار بگیره در تضاد هستن ، چه چیزی این وسط اشتباه هست ؟

ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﺑﺎ اﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ در ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻇﻬﻮﺭ

انجمن: 

بعضی میگویند که وقتی امام زمان (عج) ظهور میفرمایند،خیلی از علماء به مخالفت از ایشان برمیخیزند.

آیا این گفته صحیح است و آیا سندی دال بر تایید یا تکذیب دارد؟

روایات و احادیث در مورد ظهور امام زمان (ع)

با سلام
به تمامی عزیزان اسک دین

قال رسول الله صلَّى الله عليه وآله وسلَّم: (لا تقوم الساعة حتَّى يقوم قائم للحقّ منّا وذلک حين يأذن الله عزَّ وجلَّ له، ومن تبعه نجا ومن تخلَّف عنه هلک. الله الله عباد الله، فأتوه ولو حبواً على الثلج فإنَّه خليفة الله عزَّ وجلَّ وخليفتي).
رسول اکرم صلَّى الله عليه وآله وسلَّم فرمود: قيامت برپا نمي شود تا قائم بر حق از ما عليه السلام قيام فرمايد واين کار موقعي صورت پذير است که خداي عزَّ وجلَّ او را اذن دهد هر کس پيرويش نمايد نجات يابد وهر که از او تخلف جويد هلاک گردد. خدا را خدا را اي بندگان خدا بخدمتش بشتابيد واگر چه خود را با کشيدن روي برف باشد زيرا او خليفه خداي عزَّ وجلَّ وخليفه من است.

(بحار ج 51 ص 65؛ وعيون أخبار الرضا ج 2 ص 50؛ ويوم الخلاص ص 42):

عن جابر الجعفي عن ابي جعفر عليه السلام قال: (الزم الأرض ولا تحرّک يداً ولا رجلاً حتَّى ترى علامات أذکرها لک، وما أراک تدرک ذلک: اختلاف بني العبّاس ومنادٍ ينادي من السماء وخسف قرية من قرى الشام ونزول الترک الجزيرة ونزول الروم الرملة واختلاف کثير عند ذلک في کلّ أرض حتَّى تحزب الشام ويکون سبب خرابه ثلاث رايات منها راية الأصهب وراية السفياني).
بنقل از جابر جعفي از حضرت امام باقر عليه السلام فرمود: بر زمين بنشين ودست وپايي حرکت مده تا علامتهايي که به تو مي گويم ببيني وتصور مي کنم همه ي آنرا نتواني ادراک کني: از پي هم آمدن بني عباس (در زمامداري) وفرياد آسماني وفرو رفتن يکي از روستاهاي شام وفرود آمدن ترکها در جزيره (شايد عراق باشد) وفرود آمدن روميان به رمله وبروز اختلاف بسيار در اين هنگام در همه سرزمين ها تا آنجا که منجر به خرابي شام گردد وسبب وانگيزه خرابي شام نيز سه پرچم باشد: يکي پرچم اصهب وپرچم ابقع وپرچم سفياني است.

(کشف الغمّة ج 2 ص 459؛ وعقد الدرر ص 49؛ وبحار ج 52 ص 212)


عن محمّد بن الصامت، قال: قلت لأبي عبد لله الحسين بن علي عليه السلام: ما من علامة بين يدي هذا الأمر؟ يعني ظهور المهدي عليه السلام، فقال: (بلى)، قلت: وما هي؟ قال: (هلاک بني العبّاس وخروج السفياني والخسف بالبيداء). قلت: جُعلت فداک أخاف أن يطول هذا الأمر؟ قال: (إنَّما هو کنظام الخزر يتبع بعضه بعضاً).
بنقل از محمد بن صامت گفت: به حضرت ابي عبد الله امام حسين بن علي صلوات الله وسلامه عليهما عرض کردم: آيا علامتي پيش از ظهور مهدي عليه السلام وجود دارد؟ فرمود: آري عرض کردم: آن چيست؟
فرمود: هلاکت بني عباس وخروج سفياني وفرو رفتن زمين در صحراء عرض کردم: فدايت شوم مي ترسم که اين امر (ظهور مهدي عليه السلام) طولاني شود فرمود: همانا وقوع آن مانند نظم فرارياني است که برخي بدنبال برخي باشد.
(أخرجه الحافظ أبو عبد الله نعيم بن حماد في کتاب الفتن؛ وعقد الدرر ص 50؛ أخرجه الحافظ أبو محمّد الحسين في کتاب المصابيح):
قال رسول الله صلَّى الله عليه وآله وسلَّم: (ستکون بعدي فتن منها فتن الأحلاس يکون فيها هرب وحرب ثمّ من بعدها فتن أشدُّ منها کلَّما قيل: انقطعت تمادت حتَّى لا يبقى بيت من العرب إلاَّ دخلته ولا مسلم إلاَّ وصلته حتَّى يخرج رجل من عترتي).
رسول اکرم صلَّى الله عليه وآله وسلَّم فرمود: بزودي پس از من فتنه هائي پيش مي آيد از آنجمله است فتنه هاي که در آن فرار وجنگ خواهد بود وبعد از آن فتنه هاي ديگري که سخت تر از فتنه هاي گذشته باشد رخ دهد که هر چقدر فتنه اي به پايان رسد گفته شود منقطع گرديد باز هم امتداد يابد تا آنجا که خانه اي از عرب باقي نماند جز آنکه فتنه در آن داخل گردد وهيچ مسلماني باقي نماند مگر اينکه آن فتنه به وي مي رسد تا بالاخره مردي از عترت عليه السلام من خروج نمايد.


(عقد الدرر ص 49)