رابطه روح و جسم

آیا روح در داخل بدن انسان است؟

انجمن: 
  سلام به همراهان گرامی دوستان سؤال کرده آیا روح در داخل بدن انسان است؟ پس اگر اینطور باشد روح یک بچه کوچکتر از پدرش است چون جسمش کوچکتر است حال آنکه ممکن است روح فرزند بر پدر برتری داشته و بزرگتر باشد. دوم اینکه روح تجرد دارد و جا و مکان ندارد پس نمیتواند به جسم انسان محدود باشد،ولی الله تعالی فرمودند نفخت فیه من روحی،منظور از فیه در اینجا چه بوده؟؟    

رابطه ی بین جسم و روح پس از مرگ

انجمن: 

آیا رابطه ی بین جسم و روح پس از مرگ وجود دارد و اگر دارد چگونه است؟
مگر نه این که روح انسان پس از مرگ دیگر محدود به مکان و زمان های این دنیا نیست؟
چرا فردی که میمیرد ما میرویم سر قبر او و فاتحه میخوانیم یا مثلا میگوییم نباید به قبر او بی حرمتی شود و.... چرا مگر نه این که انسان پس از مرگ از جسم خود خارج میشود و وارد عالمی دیگر میشود؟

ماوراء الطبیعه و قرآن

داشتم با یکی از کسانی که از اسلام برگشته بود راجع به روح صحبت میکردم و میگفتم روح یک چیز ماوراالطبیعی هست و با علوم طبیعت قابل اثبات یا رد کردن نیست که او به من جوابی داد که من جوابی براش نداشتم!

او به من گفت همان روحی هم که خدا به انسان دمیده باید از نظر مادی قابل اثبات باشد چرا که برعکس چیزی که تو فکرش رو میکنی ماوراالطبیعه بعدها توسط فلاسفه مسلمان به اسلام چسبانده شد و اگر از نگر محمد بخواهیم به مسئله نگاه کنیم او چیزی از ماوراالطبیعه نمیدانسته و حتی در قرآن وقتی حرف از زنده کردن مردگان میزنه میگه تمامی اجزاء بدن انسان مرده رو خدا میتونه دوباره جمع کنه در صورتی که اگر محمد اطلاعی از ماوراالطبیعه داشت میتوانست به راحتی بگوید روح یک چیز ماوراالطبیعی هست و با مرگ جسم نابود نمیشود تا فلاسفه مسلمان مثل ابن سینا گیر کنند و بگن معاد جسمانی فقط از طریق صدق نبی قابل باور هست وگرنه از نظر منطقی چنین چیزی قابل اثبات نیست! پس روح وجودش باید از نظر مادی اثبات شود.

آیا در قرآن سخنانی آمده است که نشان بدهد روح ماوراالطبیعی هست یا اینکه اصلا از قرآن میتوان فهمید ماوراالطبیعه ای در کار هست؟!