دلایل عدل الهی

قوانین الهی در یاری افراد فاسق و ظالم

سلام  آیا خداوند به کسی که در انجام کار حرامی تلاش میکند یاری می رساند؟ مثلا کسی که سبک حرامی از موسیقی را دنبال میکند و با تلاش و تمرین به درجه ای از پیشرفت میرسد که میتواند در آن سبک موفقیت های زیادی کسب کند، میتواند بگوید اینها یاری خداوند بوده ؟ همانطور که طبق قوانین و سنت های الهی که در جهان هستی وضع شده است  کسی هم که در انجام کار حرامی نتایج خوبی به دست می آورد آیا از کمک خدا بهره مند شده است؟ و چرا خداوند جهان را جوری وضع نکرد که افرادی که به حرام روی می آورند در ادامه پیشرفت و موفقیتی نداشته باشند و سرانجام سرخورده شده و دست از آن کارها بردارند؟ من تا حدودی جواب سوال آخر را میدانم اما میخواهم اطلاعات جدید تر و پاسخ جامع تر و متخصصانه ای هم داشته باشم

خدایی هم هست یا اینکه همه سر کاریم؟

با نام و یاد دوست

سلام

یکی از کاربران سایت سوالی داشتند که مایل نبودند با آیدی خودشون مطرح شود

لذا با توجه به اهمیت موضوع، سوال ایشان با حفظ امانت جهت پاسخگویی توسط کارشناس محترم سایت در این تاپیک درج می شود:

نقل قول:

سلام
یه زمانی یکی ازم پرسید چقدر خدارو تو زندگیت قبول داری. من گفتم چیزی جز خدا نمی بینم. ولی دارم به این نتیجه می رسم که کور بودم. دیگه شک دارم حتی اگر وجود داشته باشه بتونم باورش کنم.

اگه الان دوباره ازم بپرسه بهش می گم باشه واسه خودت و امثال خودت. باشه واسه تو که توبه کردنو خوب بلدی هه

دین شده همش توجیه.از وقتی خودم شناختم از این خدا دفاع کردم و انواع انگارو به جون خریدم.
انواع فحش ها و برچسب ها. قشنگترینشون متعصب و افراطی و مسلمون جاهل و متوحش بود.
ولی اثری از این خدای به اصطلاح بزرگ ندیدم. حتی یک بار.
من شرایط خیلی برنامه هارو رو داشتم. ولی به خاطر وعده "مردان پاک از آن زنان پاک هستند و مردان ناپاک و خبیث از آن زنان ناپاک هستند." دنبالش نرفتم.
وعده ای که قراربود صادق باشه ولی آخرش توجیه از آب در اومد. همش حرف یه بار نشد راست باشه. نمی دونم خبر دارین که عربستان و اسرائیل قرآن تحریف شده چاپ و نشر می کنند. اون هم به زبان های مختلف. إنا نحن نزلنا الذكر وإنا له لحافظون. توجیه هش چی بود؟ هه!

یه چی منو خراب کرد. یه دختر چادری. دختری که خودشو قدیس معرفی کرد و آخرش زل زد توی چشما و گفت هر کسی اوایل جونیش عاشق می شه و تو عشقو عاشقی این چیزا پیش می یاد. دختری که شده بود زندگیم و من واسش نقش یه پل واسه رسیدن عقده هاش بودم.

آره اصلا شما راس می گی آدم بره زنا کنه و بعد توبه پاک می شه. از منم پاکتر.

فقط یه چی تو کت من نمی ره. چرا زنی بیوه نمی تونه عدم باکرگی شو کتمان کنه ولی یه دختر زناکار باید کتمان کنه؟ کسی که دنبال حرام الهی نرفته باید یه عمر بسوزه ولی یه فحاشه می تونه همچی رو کتمان کنه. جالبه که آیتولاهیون فتوا می دن که جایزه بره پردشو ترمیم کنه.یه بار یک کلیپ صوتی از یه ممبری شنیدم که می گفت:
آی پسرا وقتی می رین خاستگاری تور خدا بگین چه جونوری هستین...
بعد یه جا دیگه ازش پرسیدن که اگه دختری رابطه نامشروع داشته و الان خاستگار داره آیا باید به خاستگارش بگه. جالبه گفت نه اعتراف به گناه حرامه! از تعجب جوون مرگ نشی صلوات. هه

گناه امثال من چیه که اون همسر گیرش نمی یاد؟ این کجاش عدله؟
من از یه بنده هرزهش کمتر بودم؟

حالا اگر دنیای دیگه ای هم باشه چه فرقی می کنه آدم این دنیاش جهنم باشه یا اون دنیاش؟
خدا اگر وجود داری ازت خواستم نزاری سقوط کنم ولی گذاشتی. من تا پای خودکشی و قتل پیش رفتم ولی الان دیگه بخیالم. گور بابای هرچی حرف مفته.

فقط یه سوال شما مطمئنی می ری بهشت؟ تا حالا غیر حرف یه چشمه از این وعده ها دیدین که محقق بشه؟ تازه اگه راست بگن بهشتی باشه از کجا معلوم عدالت اون دنیا مثل این دنیا نباشه؟ یه هرزه رو ببرن بهشت چون توبه کرده مارو هم ببرن جهنم که چرا اعتراض کردیم. هه

مگه خدا عادل نیست؟ مگه می شه خدای عادل اکثریت بندهاشو ببره جهنم؟ مگه اکثریت آدم ها در طول تاریخ ملحد نبودن؟ تازه نصف بیشتر مومنام که فقط اسمشو دارن؟!! ینی شما باور کردین خدا واسه شما بهشتو ساخته؟

من که باور کردم مسلمانیسم همش توجیهه و امانیسم حقیقت محضه.


با تشکر

در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید